Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fullhouse
Problema e urmatoarea: nu-mi mai indica in bord becul cu semnul exclamarii, in caz de avarie a pompei de frana. El se aprinde in momentul cand pun contactul, dar nu se aprinde cand leg la masa firul de la sonda ICP. Azi am facut o aerisire si spre stupoarea mea nu se aprinde nimic pe bord. Simt ca frana e putin ineficace pe fata, dar fara acel martor nu stiu daca pompa e in avarie, desi cred ca e. Nu prea ma pricep la partea electrica a masinii, e vreo siguranta pe care s-o verific. Pe unde sa ma uit? Ce sa verific? Firul pare intact, martorul a functionat in primavara, sunt 100% convins.
bygy007
de obicei martorul ala mai mai are legatura si cu capacul rezervorului de lichid de frina
Paulorossi
Verifica firul sa nu fie rupt,papucul lui sa nu fie oxidat,verifica conexiunile lui in spatele ceasurilor de bord.
In mod normal pe firul respectiv ai 12 V,daca e firul scos,e returul de la bec,cu un voltmetru poti verifica asta,asa vei stii daca ai firul intrerupt sau nu face contact.
bv-08-fgm
sau posibil sa fie becul de vina
Paulorossi
Becul se aprinde cand pune contactu,citeste primu post.Ramane de vazut ce-am scris mai sus
fullhouse
Am pus voltmetrul pe papuc si pe borna minus, nimic. Papucul e curat, fara oxidare. Habar n-am cum sa verific conexiunea la bord. Trebuie sa demontez ceasurile?
Si nu am capac din ala cu conectori, e simplu.
Paulorossi
Cred ca v-a trebui sa demontezi ceasurile,probabil de acolo pleaca firul spre manocontact.Urmaresti circuitul lampi de avarie,cea cu semnul(!) si identifici firul respectiv dupa culoare.
Demontarea ceasurilor se face relativ simplu:
-scoti scrumiera si desfaci cele doua suruburi de sub scrumiera
-dai jos capacul de la comenzile de climatizare si desfaci din cele doua suruburi suportul comenzilor de climatizare(distribuitorul)
-desfaci cele doua suruburi de sub ceasuri,sun acoperite cu doua capace
-dai jos masca superioara de la volan,desigur va trebui sa o desfaci pe cea inferioara pt asta
Acum scoti toata masca centrala de bord,atentie e prinsa si in bordul propriuzis prin doua bolturi,doar trebuie sa ridici de bord in timp ce scoti masca
Dupa ce ai scos partial masca trebuie sa desfaci cele doua sigurante ceare tin atasate ceasurile de masca bordului,se desfac cu o surubelnita.Masca nu o scoti de tot afara,doar cat sa poti sa scoti ceasurile.
Acum desfaci cele 3 mufe de la ceasuri si cablu de la kilometraj.La cablu ai acces prin capacul sigurantelor fuzibile,doar se trage de el.
Mai departe e clar,identifici firul cu problema.
Stiu ca pare mult dar toata operatia a durat maxim 20 min pt mine,a trebuit sa schimb toate cele 3 becuri de la iluminarea ceasurilor.
Alternativa provizorie ar fi sa pui in serie un bec cu manocontactul,adica legi becul intre borna (+) a bateriei sau un + de pe contact si contactul manocontactului.Daca becul se aprinde,pompa e in avarie.Sau poti masura cu ohmetru intre manocontact si caroseria masinii.Daca ai 0,1 ohm pompa e in avarie.
Spor!
fullhouse
Multumiri pentru ideea cu becul, asa o sa fac, provizoriu macar.
bv-08-fgm
acel senzor se poate duce si prin simpla ramanere fara lichid ,daca ai ramas o singura data fara lichid si calci pedala acel senzor de pe pompa pur si simplu trebuie schimbat deoarece o sati ramana aprins si dupaia,la mine asa am patit,acuma i-am scos firul afara din sonda ca ramanea becul aprins tot timpul,precizez ca pompa imi lucra in parametri cum trebuie.
iuser
[attachmentid=1627645102] Sa nu mai deschid alt topic postez aici cu scuzele de rigoare autorului smile.gif .
Am montat becuri h4 (din targ dar bune ) , au mers fara probleme ceva vreme dar la un moment dat daupa 50 de km iesea putin fum (continuu) pe la comutatorul pt faruri (becurile functioneaza), am schimbat becurile cu cele originale , merg perfect , unde sa fie buba ?
pavel_daniel
Monteaza relee de protectie si rezolvi problema;altfel iti vei distruge blocul de lumini.Scheme de montare a releelor gasesti pe forum daca cauti.Succes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.