Ca sa revin, am inlocuit lichidul de frana astfel:
1. cumparat seringa + 1 m de furtun transparent (diam aprox 5-6mm)
2. scos lichidul vechi cu seringa pana aproape de baza dupa care am adaugat cel nou (din pacate rezervorul e impartit in 2 camere pentru fiecare circuit, camere ce par sa comunice doar prin partea de sus a rezervorului astfel incat nu poti scoate cu seringa decat din prima camera)
3. dat aerisitoarele cu wd40 dupa care desfacute un sfert de tura cu o tubulara ( piulitele de la sistemul de franare sunt facute dintr-un metal foarte moale - la alta masina am reusit performanta de a distruge hexagonul cu o cheie fixa)
4. montat furtunul in capul aerisitorului si desfacerea acestuia pentru inlocuirea lichidului cu ajutorul gravitatiei;
5. din pacate curgea foarte incet, asa ca am trecut la metoda aerisirii cu pedala; noroc ca l-aveam pe taica-miu pe acasa.
6. facut cate 5-6 cicluri pe roata pana vedea lichid mai "incolor";
7. spre marea mea surprindere la ultima roata mi-au iesit cateva bule de aer - ultima aerisire s-a facut in service dacia la inlocuirea repartitorului ;
8. adaugat lichid de frana dupa fiecare aerisire;
In total am scos doar 500 de ml de lichid de frana, desi am scos pana a venit cel nou . Probabil ca ar fi fost mai bine daca as fi scos tot lichidul, curatat sistemul dupa care aduagare si aerisire, dar am initial mers pe ideea sa-l schimb doar cu ajutorul gravitatieii pentru a face totul singur. Asta e, poate alta data.
Per total, parca s-a mai intarit un pic pedala la franari repetate.