Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la pedala de la ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Probleme tehnice - Dacia Duster
Pages: 1, 2
dragos101010
Nu stiu daca voi a-ti intampinat problema aceasta dar eu deja nu mai pot, am aproape 700 de km cu Dusterul in 2 saptamani si de la 600 de km ambreiajul face un zgomot deranjant atunci cand apesi pedala de ambreiaj. Ce ma sfatuiti sa fac in afara de a merge pe la service, care ar fi problema de cauzeaza acest scartait?
multumesc anticipat pentru ajutor.
klaus
Sa fie o neungere suficienta a axului?
PaulT
Incearca sa il ungi tu daca nu vrei sa te duci la service. Si mie mi-a aparut la Logan, dar dupa 3 ani, deci dupa iesirea din garantie => am prestat personal la gresare.
vladut88
sa fim seriosi pt asa ceva nu se face toipic e la mintea cocosului ca trebe usa bucsa de la pedala de ambreiaj in cel mai rau caz cu un sprei sau o siringa cu ulei
nu o lua in nume de rau ,nu am nimica cu tine ,dar ii foarte banala problema
kosta
Asa ceva am patit si eu la Ford Fiesta. Am uns axul si cu WD40 si cu seringa de ulei. momentan disparea "scirtiitul" . Axul din metal, bucsa si tija impingatoare din plastic au dus la o uzura a bucsei si implicit la modificarea pozitiei tijei impingatoare in pistonas. Apoi a inceput sa piarda lichid de frina. La service mi-au sspus ca nu se schimba doar bucsa-tija din plastic , ci tot ansamblul, inclusiv pistonasul dry.gif
bobo77
E o fi banala problema pentru tine pentru x sau y, dar pentru initiator la o masina de 15 mii E si 700 km la bord e normal sa-si faca griji si sa aiba pretentii mai mari...
kosta
Banala e la inceput......Unde va duce asta??????
IRONICK
QUOTE(vladut88 @ 1 Aug 2010, 22:04)
trebe usa bucsa de la pedala de ambreiaj
care este doua bucse
CGDBZ
Cred ca Dacia incepe sa slabeasca calitatea fabricatiei nu ca ar fi o cine stie ce calitate dar Loganul lui unchimiu din 96 nu are absolut nimid dupa aproximativ 50.000km pe cand a lui tata dupa nici 2000 km deja scartie pedala de frana si a mai aparut si un greieras la parasolarul din dreapta . Stiu ca sunt pe un topic de Duster dar as vrea sa stiu cum ung "pedala" de frana ca sa nu mai scartie , trebuie data jos ? , pot sa umblu la ea daca masina e in garantie sau trebuie sa merg la super-mecanicii de la Dacia (or fi stiind ei ceva mecanica dar la capitolul cum trebuie sa se comporte cu un client sunt total pe langa ) ?
IRONICK
QUOTE(CGDBZ @ 2 Aug 2010, 00:16)
Loganul lui unchiniu din 96 nu are absolut nimid dupa aproximativ 50.000km pe
In 14 ani a facut 50.000km? Il tine de bibelou?
CGDBZ
radmasa.gif scuze , 2006 smile.gif , nici nu se facea Logan in 96 (sunt sigur ca stiai asta) .
dragos101010
scurt istoric:
ziua 1. ieri ora 15:30 intru cu masina in service la reprezentantul dacia Gorj ii spun baiatului de la ghiseu care mi-a luat masina ca nu am timp sa stau si ca o vreau cat mai repede remediata problema scartaitului, zis si facut baga masina inauntru vin un mecanic se uita la ea si se apuca de uns cilindrul si pedala vreo 10 min, dupa care vine un alt domn cu o falca in cer si alta-n pamant si mi-l ia pe mecanicul de se ocupa de masina mea la rost :"ca ce faci aici, ca de ce unbla la masina, ca cine ia dat voie, ca el nu stie de atata timp de cand lucreaza acolo ca nu trebuie sa intervina la o masina in termenul de 6 luni de la lansare fara sa comunice la mioveni problema si mioveniul la randul lor sa comunice la centru de cercetare sau la nu stiu ce departamane" bun si mi-l pune pe mecanic sa stearga cu carpa toata vaselina si uleiul pus acolo si incepe sa ii faca poze vreo 20 la masina si la locul respectiv dupa care le trimite la mioveni eu stau si stau si stau in service pentru a primii raspuns de la mioveni, intr-un final vine si imi spune dupa o ora ca a fost trimisa la nu stiu ce departament si ca ar fi mai bine sa ma sune ei cand au un raspun de la dacia ca sa poata sa intervina si sa faca exact cele sun cei de la mioveni zis si facut plec de acolo tot cu scartaitul de la pedala.
ziua 2. azi ora 9:30 primesc un telefon de la service si ca sa ma prezint cu masina la service pentru niste verificari si noi teste indicate de dacia mioveni dupa care fac ei testele si ajung la concluzia ca pedala daca nu este pusa in cilindru nu scartaie bun si din nou aceeasi procedura din nou trimit la mioveni rezultatele testarii si iar astept un raspun la solicitarea facuta vreo 1 ora dupa care ma plictisesc ma duc le zic ca imi iau masina si plec si sa ma sune cand vine raspunsul dupa vreo 3 ore adica pe la 12 ma suna si zice ca au primit raspunsul sa ma duc ca trebuie sa imi schimbe cilindrul ok ajung imi schimba cilindrul de la ambreiaj in 10 minute si si si ce sa vezi tot scartaie la fel ca inainte wawwwww am zis ca mor de nervi, dupa care zice seful lor de acolo fara sa mai ia autorizatie de la dacia mioveni sa dea pedala jos o da pedala jos sa o greseze pentru ca cei de la dacia atunci cand au facuto in viteza in care au facuto nu au mai gresat bine pedala si scartaie bun o gresara iei tot bine si frumos au pus pedala la loc am facut niste probe nimic de comentat tot bine si frumos am plecat de acolo si dupa ce am ajuns acasa ce sa constat ca un scartait foarte usor tot a mai ramas si am zis ca daca o sa fie din ce in ce mai puternic o sa ma duc cu masina la mioveni sa mi-o faca aia sa imi schimbe pedala nu ma intereseaza ca sunt plin de nervi pentru ca sunt incapabili sa faca o pedala asa cum trebuie. asa ca sfatul meu atunci cand aveti probleme cu masinile mai importante ducetiva la mioveni ca rezolvati mai repede si mai sigur pentru ca cei de la service un stiu exact proiectarea masinii si sunt asa dupa ureche. o zi buna in continuare si fara scartait.
asgard1955
Se pare ca platesti pretul noului. Ai model nou, esti admirat pe strazi, dar si mici probleme ... laugh.gif
fizzo
Mai pune frate si tu o virgula, un punct, aproape ca n-am inteles nimic din ce-ai scris.
EUGEN2008
Si la Mioveni unde te duci? ca dacia n-are nici un service. Doar daca ai pile la portar sa te lase sa intri in uzina radmasa.gif Trebuie sa intelegi ca e o masina noua si daca le-a zis timp de 6 luni sa nu miste nimic in front fara stirea lor atunci asa se face. Pentru ca altfel schimbau cilindrul si se urzicau aia ca s-a facut fara vina lor si de aici probleme cu platile si cu piesele schimbate. I-ati o plasma sau un laptop sa vezi si acolo "proceduri" cu garantiile daca nu esti din bucuresti . Peste tot e asa la "garantii"
dragos101010
ieri am suna la VC si am rugat sa vina o echipa dacia sa remedieze problema la serviceul cel mai apropiat de mine, dat fiind faptul ca eu am fost odata in service si am facut ce a spus dacia. Astept raspuns cu data la care se vor deplasa cei de la dacia. va tin ca curent..... continuu smile.gif)
Oltean_Alexander
QUOTE(EUGEN2008 @ 5 Aug 2010, 13:51)
Si la Mioveni unde te duci? ca dacia n-are nici un service. Doar daca ai pile la portar sa te lase sa intri in uzina  radmasa.gif  Trebuie sa intelegi ca e o masina noua si daca le-a zis timp de 6 luni sa nu miste nimic in front fara stirea lor atunci asa se face. Pentru ca altfel schimbau cilindrul si se urzicau aia ca s-a facut fara vina lor si de aici probleme cu platile si cu piesele schimbate. I-ati o plasma sau un laptop sa vezi si acolo "proceduri" cu garantiile daca nu esti din bucuresti . Peste tot e asa la "garantii"
*


Pai astia de la Dacia le scot pe poarta,si da-i la romani sa le testeze,daca rezista aici,vor fi bune si in strainatate.Noi avem drumuri vai si amar,si mofturi mari.E ceva logic smile.gif Diferenta,strainii ii doare-n pix de bani,au drumuri bune,pretentii au pentru ca isi permit,au bani...
iulian'71
Eu cand mi-am luat Loganul am facut o treaba zic eu inteleapta si am asteptat un an ca sa-si rezolve problemele, asa ca nu ramane decat sa va plangeti in continuare de pedala de ambreiaj care e identica cu cea de Logan, de rezervor ca nu aveti combustibil dar el e pe 1/4, ca masina dardaie sau tremura, etc. Toate acestea se rezolva in timp si o sa fiti chemati sa vi le rezolve la fel cum a fost cu Loganul si cum au facut si alti producatori chiar cu masini de fite.
IRONICK
QUOTE(iulian'71 @ 8 Aug 2010, 23:13)
Toate acestea se rezolva in timp si o sa fiti chemati sa vi le rezolve la fel cum a fost cu Loganul si cum au facut si alti producatori chiar cu masini de fite
Cand a fost rechemare la Logan pentru pomul de craciun de la tripla stanga? Sau pentru contactul de la marsarier? Exemple sunt, doar ca piata din Romania nu mai conteaza.

Au fost 3 rechemari cu scop de marketing si una care era necesara, sa nu pateasca acelasi lucru ca dsn sau solenza. Sa rugineasca oalele ...
inspektah
imi scartaie si mie de azi mad.gif ma duc la serv mad.gif am 4800 km inadmisibil
balcanic
Am si eu o mica problema, poate nu o fi problema dar eu asa o vad, .
Cat este rece motorul( sau ambreiajul) cand schimb vitezele se aude un zgomot cand iau piciorul de pe pedala de ambreiaj ( ca un fel de huruit) care dispare cand se incalzeste masina. poate fi de la rulmentul de presiune sau asa este normal sa faca actionarea hidraulica.?
bobo77
E zgomot tehnologic, adica normal pentru dacia-reno...
balcanic
Am uitat sa precizez ca este vorba despre duster 1,5 dci 110cp.

21 Mar 2011, 08:48:
Voi la ce turatie a motorului schimbati viteza la 1,5 dci 110cp?
Am observat( nu este o regula) ca daca schimb pe la 3000 acest zgomot nu se mai aude asa tare. Dupa ce se incalzeste motor , ambreiaj ..acest zgomot dispare si numai conteaza daca schimbi la 2500 sau 3000.
alessandroK4M
problema scartaitului o am si eu la 1.6 16v ph2 ambreiaj pe cablu.

am uns angrenajul pedalei. am curatat nuca/bucsa din carter. am uns cu tot felul de vaseline si paste ceramice .... merge bine si nu scartaie o perioada dupa care iar incepe.

m a disperat. ce sa ii fac ? cu ce sa ung sa tina mai mult ?
IRONICK
Sa te obisnuiesti!
alessandroK4M
tata are un Logan 16v din 2007 cu 40.000 km cat am si eu. pedala nu da nici cel mai mic semn ca ar scartai. merge perfect lin

am un prieten cu logan 1.4 din 2004 . pedala merge perfect lin

mai am un prieten cu Logan din 2006. la fel... pedala merge absolut perfect si impecabil.

de ce ? ce au astea si eu nu am ?
PaulT
Pai e ceva ce ai tu si nu au ei: cost reduction suplimentar...
alessandroK4M
stiu si asta. m am impacat cu ideea. 16v PH2 este cea mai proasta masina. este facuta execrabil de prost.

dar in ce consta acel cost-cutting ? ce lipseste din sistemul ambreiajului ? il cumpar eu si il montez
D-Ice
QUOTE(IRONICK @ 3 Jan 2012, 17:14)
Sa te obisnuiesti!
*


Foarte "tehnica" "explicatia". Penibil. Foarte penibil.
klaus
Pai da tu o explicatie tehnica, si-i umilesti pe toti "mesterii". Daca poti...
alessandroK4M
sa inteleg ca nu se poate face nimic. asta e...scartaie si sacadeaza pedala mergem asa cu ea

acum cateva ore am curatat si gresat din nou acea nuca.

spray de frane, compresor aer, vaselina cu particule ceramice de la metabond.

a mers perfect fix 30 km in oras si a inceput discret sa sacadeze. zilele ce vor urma fenomenul va lua amploare pana va ajunge sa mearga prost si foarte prost din nou
klaus
trebuie identificat exact care e partea care produce sacadarea, partea dinspre ambreiaj sau cea dinspre pedala.
Apoi concentrarea energiilor trebuie facuta pe zona care-i sursa problemei.
D-Ice
Pai sa incep cu inceputul. "Sa te obisnuiesti" nu e un raspuns tehnic pe o arie tehnica.

Problema a aparut si la mine la Renault (deh, masina frantuzeasca, cel putin cu numele). S-a rezolvat simplu, tot cu uleierea cablului. La mine cablul (nu tresa) este invelit in cauciuc, cu timpul acolo se aduna praf si incepe sa scartaie. Ungerea cablului se face foarte usor, nu necesita cunostinte sau scule specializate, cu atat mai putin "sa te obisnuiesti". Nu folosesti altceva decat ulei, vaselinele si alte chestii nu fac decat sa adune praful mai rau. Solutia: ambreiaj hidraulic, cine are. biggrin.gif
klaus
Se poate cauta un cablu "compatibil"de la alte versiuni de masini, fie ele renault sau de la altii, care sa fie mai calitativ.
Asta daca e de la cablu.
IRONICK
QUOTE(klaus @ 3 Jan 2012, 21:53)
trebuie identificat exact care e partea care produce sacadarea, partea dinspre ambreiaj sau cea dinspre pedala
In timp miezul cablului se freaca de camasa si se produce o matuire. Nu este vina lui, daca o sa testezi un cablu nou si cel de pe masina (in pozitie verticala ii dai drumul la fir), o sa vezi ca la ala nou coboara imediat/ la ala vechi coboara greu, chiar daca il gresezi. Cablul nu are nimic, este doar stresat de niste forte din carter. Nu are nici o legatura praful, altii au pus chiar si un burduf de cauciuc in zona pentru a impiedica patrunderea lui. Evident ca nu s-a rezolvat nimic.

3 Jan 2012, 23:04:
QUOTE(alessandroK4M @ 3 Jan 2012, 21:36)
a mers perfect fix 30 km in oras si a inceput discret sa sacadeze
In oras apare fenomenul cel mai repede, pentru ca se si incalzeste zona ...
D-Ice
S-a rezolvat prin ungerea totala a cablului. Chiar "stresat" de cei 40.000km. biggrin.gif Si daca s-a "matuit" cablul cine altul e de vina decat praful? Elodia?
IRONICK
Cred ca am fost destul de clar cum se matuieste cablul. Am specificat chiar si ca izolarea cu un burduf nu rezolva absolut nimic.
D-Ice
Ungerea cablului se face prin presiune de ulei folosind o seringa si ulei hidraulic (mai subtire, adica de vascozitate mai mica). Bagi ulei pana iese pe partea cealalta.
gabylzr
Bine ca ne-ai luminat "specialistule" ce ne faceam fara tine...cand altii puneau in practica solutia asta tu nici macar nu erai pe forum , ce nu intelegi tu ca problema se rezolva temporar sau deloc cu acesta metoda . Daca ironick spune bazaconii , atunci tu o dai in ridicol si te faci de ras cu fiecare post adunat .
IRONICK
QUOTE(D-Ice @ 3 Jan 2012, 23:38)
ungerea cablului se face prin presiune de ulei folosind o seringa si ulei hidraulic (mai subtire dupa capul tau, adica de vascozitate mai mica). Bagi ulei pana iese pe partea cealalta. A fost greu?
*
Poti sa bagi tu cu seringa pana iti ies ochii din cap. Nu o sa iasa niciodata pe la pedalier, pentru ca acolo urca cablul.
Cauta si tu pe forum sa vezi cate probleme sunt la Clio cu mersul sacadat al pedalei de ambreiaj. Ca este plin de posturi. Sunt chiar si poze.
alessandroK4M
@ ironick @ klaus

intradevar in oras apare imediat sacadarea si scartaitul. pana la urma ce este cablul ?

parca scartaitul se aude din inderior din zona pedalei.

un link cu forumul de clio in care sunt poze se poate ?
IRONICK
Mai sunt destule, trebuie doar sa cauti dupa sacadat, ambreiaj, etc .. la sectiunea Clio.

http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=396...dpost&p=3082200

[attachmentid=1627776404]

Cabul nu are nimic, asa cum am spus mai sus se streseaza din cauza ca trage greu de furca.
alessandroK4M
stiu forumul ala. credeam ca este altul.

da...am facut toate operatiunile de acolo si merge bine maxim 2 3 zile

o sa incerc sa ung cu aditiv de ulei 2+2 cu teflon. este al naibii de lipicios si rezistent la frecare


intrebarea mea este : de ce la Ph1 1.6 16v din 2007 nu face deloc. nu are nici cea mai mica tentativa sa faca vreo figura pedala. si nu s a umblat sau gresat niciodata
are alt sistem ?
IRONICK
Deci am eliminat pedala, cablul, furca. Ce mai ramane sa forteze asa de mult lantul asta?
D-Ice
E, uite ca a iesit, si am deja aproape 20000km in oras de cand nu mai scartaie. Dar asta e, mai bine sa vorbesti pe pereti decat sa pui mana sa faci. Si desi impresia este ca scartaie inauntru, problema este cablul neuns suficient + praf.
alessandroK4M
ideea este ca am uns nuca si in 5 km a facut la fel. probabil a mers putin bine fiindca am tras si miscat alea pe acolo

mai exista varianta cablu sau freacrea rulmentului pe axul cutiei dar acum 2 luni am schimbat ambreiajul si am bagat veselina pe ax si pe rulment
alessandroK4M
o luam treptat si logic.

ieri am bagat in nuca si tija vaselina metabond peste care am pus si 2 3 picaturi de ulei de cutie Motul sa patrunda bine peste tot.

in 5 km a aparut sacadarea. oricum dimineata cand e rece merge bine deci posibil ca sa fi fost rece aia 5 km si de aceea sa mearga bine

daca era de la nuca / tija eu zic ca trebuia sa tina mult mai mult pentru ca am uns foarte bine.

o sa incerc azi sa bag wd40 sau ulei de mecanisme fine pe cablul de ambreiaj
IRONICK
Cablul ala nu are nevoie sa fie gresat daca tot lantul functioneaza normal. Si nu intra praf , pentru ca el are din fabrica o vaselina foarte aderenta, special pentru asa ceva. Crezi ca toti userii aia care au problema la Clio, au ajuns degeaba sa greseze si altceva in afara de cablu?
alessandroK4M
dar totusi la el s a rezolvat prin gresarea cablului....
IRONICK
QUOTE(alessandroK4M @ 4 Jan 2012, 11:22)
acum 2 luni am schimbat ambreiajul si am bagat veselina pe ax si pe rulment
*
De ce s-a schimbat ambreiajul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.