Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sare joja de ulei !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
LeSage
Salut, sunt posesorul unei masini dacia 1300, care nu a mai mers de aproximativ un an pentru ca nu mai avea ITP, zilele trecute m-am gandit sa ii fac ITPul, am iesit putin cu ea la o tura prin zona casei si arunca joja de la ulei afara si ulei pe acolo. Ce pot sa fac sa nu mai existe problema asta? Multumesc anticipat.
brigada_diverse
gazele de carter sunt evacuate si sunt reaspirate si rearse. ele sunt evacuate pe la capacul de culbutori
joja sare din cauza ca e aruncata....
1. s-a infundat evacuarea gazelor de carter de la capacul de la culbutori(ori partea de la capac ori furtunul de la recirculare(sa ii zicem asa) si nu are pe unde sa dea gazul afara si arunca joja
2. motorul e uzat, scapa compresie in baie, prea multa sa fie evacuata prin furtunul de recirculare si arunca joja....si dupaia arunca si ulei

vezi sa nu fie infundat..daca pe acolo sufla si nu e infundat..e cam dus motorul...

daca nu te intrereseaza sa o repari repede poti sa dai un pic cu banza izolatoare pe joja si sa intre mai fortat...
LeSage
pai ideea e ca am pus un furtun de la capacul unde sunt tachetii ca sa nu mai intre fumul ala in carburator, i-am tras un furtun pana sub masina. Ideea e ca cum accelerez sare joja sus de tot si sare si ulei odata cu ea. Nu inteleg ce imi zici ca s-a infundat??

4 Aug 2010, 14:09:
Am uitat sa mentionez ceva: Am miscat de morcovul de la delcou ca asa mi-a venit mie o idee aiurea, si de atunci a aparut problema asta cu joja afara. Cum pot sa il reglez la loc?
brigada_diverse
ce morcov? nu stiu ce denumesti tu morcov
oricum nu are legatura nimic de la delco ca iti arunca joja

vezi furtunul pe care l-ai pus sa nu se fi strangulat..ca se intampla des
scoate-l de la capac..lasa un pic sa sufle direct in aer si vezi daca mai arunca joja
capacul de la tacheti, unde ai pus furtunul are 2 stratur....(2 table formeaza capacul....ca sa nu arunce ulei pe furtunul(care trebuia sa ajunga in carburator) pe care tu acum l-ai scos pe sub masina
LeSage
Am scos si furtunul ala afara si am incercat si sa-l bag incarburator cum era original sistemul dar tot asa face. problema asta a aparut dupa ce am luat jos capacul de la delcou, platina, condensatorul, si am invartit de vreo 2 ori in dreapta locul ala unde e aprinderea. L-am dat inapoi dar tot asa face. Ce sa fac?
brigada_diverse
ce ai facut tu acolo la delco nu are nicio treaba cu aruncatul jojei

fum scoate pe la furtunul pe care il scoti sub masina?(sau il bagi in carburator, ma rog?) macar un debit de aer?
LeSage
Da, pe acolo scoate fum, putin putin ulei, si si debit de aer.
brigada_diverse
daca scoate fum mult, e dus setul motor si scapa compresie in baie si arunca si joja...parerea mea...
LeSage
apoi fum nu e exagerat de mult, dar problema asta a aparut dupa ce m-am jucat cu aprinderea..
vallyyy
QUOTE(brigada_diverse @ 4 Aug 2010, 13:38)

1. s-a infundat evacuarea gazelor de carter de la capacul de la culbutori(ori partea de la capac ori furtunul de la recirculare(sa ii zicem asa) si nu are pe unde sa dea gazul afara si arunca joja

vezi sa nu fie infundat..daca pe acolo sufla  si nu e infundat..e cam dus motorul...

daca nu te intrereseaza sa o repari repede poti sa dai un pic cu banza izolatoare pe joja si sa intre mai fortat...
*



De acord cu colegul .....sunt patit ,furtunul infundat din carterul superior (capac culbutori)
LeSage
Am inteles chestia asta, dar la mine daca scot furtunul afara, de la capacul ala iese putin fum si debit de aer, cum sa fie infundat?

4 Aug 2010, 16:53:
furtunul la care ma refer eu ca l-am luat jos si iese fum e pe capacul mare negru de sus pe unde se pune si ulei. smile.gif
brigada_diverse
la ala ma refer...deci daca cu furtunul scos scoate fum pe la stutzul unde se punea furtunul, logic ca nu e nimic infundat...si daca tot arunca joja parerea mea e ca scapa compresie in baie
LeSage
Aha am inteles, si atunci solutia ar fi o segmentare?
liviu05
Depinde ce vrei sa faci cu masina!
De obicei o segmentare se cheama ca este o frectie cu apa de ploaie la un picior de lemn!Se umfla dar mugure nu mai da!!! radmasa.gif
LeSage
Atunci as putea sa dau jos capacul de la tacheti, sa dau jos chiuloasa, baia de ulei si sa ma apuc sa dau pistoanele jos sa le schimb segmentii de pe ei? cam asta ar fi?

4 Aug 2010, 20:07:
Bine.... si atunci ce sa fac ? Sugestii?
brigada_diverse
nu este adevarat

ideea e sa cureti capacul de cuclbutori bine. el are o dublura de tabla in interior, iar intre table se strange mizerie
se poate sa se fi infundat partial..curata-l...(eu bagam ori cu benzina ori cu diluant)...daca e curat si nu e infundat deloc...scapa compresie

solutia la scapat compresie poate fi segmentarea sau schimbarea setului
daca pistoanele si camasile sunt bune, se pot schimba segmentii. daca nu, tot setul motor
LeSage
Atunci pun dinalea forjate smile.gif) joke. O sa ma uit la capacul ala maine desi nu cred sa aiba vreo problema din moment ce iese aer calumea pe acolo, oricum scapa ulei si pe la garnitura aia de la capacul respectiv
brigada_diverse
zi si mie, ca sa vedem mai usor ce poate fi:
1. cati km are motorul?
2. se aude vreo bataie?
3. scoate fum albastru la accelerari?( sa se uite cineva din spate cand pleci de pe loc mai in forta)
3b scoate fum albastru la porniri?
4. consuma ulei?
5. cat de bine trage?
6. cat consuma?
7 scoate mult fum pe la capacul de tacheti?(ca nu se scoate degeaba furtun sub masina..decat daca pe acolo iese garla si inrautateste mult mersul motorului)
8. ai pornit-o cu acelasi ulei care era in ea?
9. in ce sens sare joja? putin sau mult?
LeSage
Cati km are motorul exact nu stiu pentru ca a fost schimbat bordul. Masina este veche, intial a fost masina de interventie la politie, apoi a mai avut 2 proprietari dupa care a cumparat-o tatal meu prin anii 2000 aproximativ. Fum scoate ce pot sa zic la pornire putin cand accelerez scoate mai mult. Acuma am uitat sa mentionez ca masina a stat vreo 2 ani intr-o curte si nu a fost miscata. Oricum fumul care il scoate pe la capacul de la tacheti nu inrautateste asa mult mersul motorului. Adica am zis sa-l scot furtunul ala afara din carburator dar si daca e in carb si daca e afara din carb motorul cam tot asa merge.

Motorul de tras mai trage el cat de cat am fost acum 2 ani cand umblam cu ea cu 120 km/h biggrin.gif. Am incercat-o si ieri asa prin jurul curtii si trage motorul fluiera rotile, dar sare uleiul peste tot afara.

Joja de la ulei sare sus de tot cand am ridicat capota dupa ce am mers asa mai puternic aveam o pata mare de ulei pe interiorul capotei ( uleiul pe la joja sarit), am mai vazut ca, curge si pe la garnitura de la capacul de la tacheti, aia e clara problema trebuie schimbata garnitura aia si poate si capacul.

Acuma eu mai am o intrebare. Joja de ulei sta pur si simplu acolo? fara nici un blocaj? Pentru ca de exemplu la Dacia Logan PH2 joja de ulei are o garnitura de cauciuc si sta prin fortare. La Dacia asta 1300 nu are nici o garnitura sta pur si simplu acolo in locul ei fara nici un element de prindere sau de intrare prin fortare. Asa e normal?

5 Aug 2010, 09:44:
Aaaa da si eu ulei. Era sa uit. Uleiul l-am schimbat la un moment dat, cel original era negru, bun asta e normal sa zicem ca era uzat. Dar dupa ce l-am scos afara si l-am pus pe cel nou, am luat jos capacul de la tacheti ca tot curgea pe acolo si o facut spuma. tot capacul de la tacheti pe interior era gri cu spuma.
Dupa aceea am crezut ca am pus prea mult ulei in motor, am pus aprox 3 litri de ulei, si am crezut asta pentru ca curgea ulei facea bulbuci pe la aprindere "morcov" am mai scos din ulei afara tot curgea pe acolo da ma putin si atunci mi-a venit stralucita idee, sa dau jos tot de pe aprindere si sa o invart mai spre dreapta, m-am gandit ca o strang, dar a fost o prosta idee pentru ca de atunci nu numai ca, curge pe la aprindere uleiul acuma sare si joja afara biggrin.gif. Imi cer scuze ca am scris asa mult dar am vrut sa fiu cat mai explicit ca sa va puteti da seama ce am facut smile.gif
Ionut_Nedelcu
Da
brigada_diverse
da, joja sta fara blocaj fara nimic...are doar putin plastic pe ea sa nu cada cu totul in baie...
pirvumark
eu zic ca ai dat avansul prea mare si ti-a busit segmentii, iar acuma presiunea ta scapa in baie, aruncand joja.
ai turat-o sau ai mers mult cu el mare, ti-a dat scanteie mult inainte, s-a creat explozia cand pistonul urca si au cedat segmentii.
asta e.

5 Aug 2010, 11:14:
segmentare
LeSage
Am fost acuma la masina si am umblat pe la aprindere, acuma nu mai sare joja deloc afara, si motorul merge rotund dar mi se aprinde un bec rosu e primu din partea stanga, ala e apa sau uleiul? Si celalalt bec se aprinde si el dar daca accelerz putin se stinge, e clar ca de la aprindere e problema dar nu stiu cum sa reglez platina aia tot am miscat-o pana am nimerit ceva biggrin.gif

5 Aug 2010, 12:35:
Cum pot sa reglez aprinderea corect?
brigada_diverse
n-are logica ceva aici...scapa compresie cu avansu mare, si nu scapa cu avansul mic....

ala din stanga e de la ulei
LeSage
Ce pot sa zic, am reglat azi platina din nou, furtunul ala de la tacheti l-am pus si in carburator in afara am facut ture cu masina
am urcat borduri unde s-a turat motorul si nu sare afara joja, in schimb se aprinde becul de la ulei si de la apa... cel de la apa se stinge cand turez putin motorul. Cum stiu daca e reglata bine aprinderea?

5 Aug 2010, 16:44:
Am fost la dezmembrari si mi-a zis tipul de acolo ca poate fi o problema si de la "morcov" daca l-am dat peste cap pentru ca nu am presiune la ulei, si mi-a zis sa chem pe cineva care se pricepe sa-l desfaca si sa-l regleze. Problema e ca nu stiu pe nimeni care sa se priceapa la asa ceva...
SSilent
la ce zici tu morcov?

ai precizat ca iti arunca ulei.... ai completat niste ulei in motor? uita-te sa fi la nivel ca de-aia s-ar putea sa se aprinda...

mai simplu ca sa vezi daca era orificiu de reciclare a carterului infundat era sa scoti busonu pe unde pui ulei in mers... atunci garantat nu mai arunca joja
ENERGY
adica din cele 2 becuri rosii, unul de ulei si unul de apa, se stige doar unul?
si as vrea sa stiu si eu la ce te gandesti cand spui morcov...
Minel
QUOTE(ENERGY @ 6 Aug 2010, 08:27)

si as vrea sa stiu si eu la ce te gandesti cand spui morcov...
*




Pe sleau , ( pinion delcou ) pinionul de antrenare al pompei de ulei , cel de sub delcou , ca altu' nu-i !
pirvumark
eu zic ca axul acela din delcou care angreneaza pompa de ulei a cedat sau e pe aproape, adica i s-au dus canelurile de pe interior. Asta er fi o explicatie pentru bec aprins la ulei. Verifica si nivelul mai intai. Pune pe cineva sa inlocuiasca acel ax, ca altfel nu o mai pornesti in veci. Desi e simplu, dar daca nu prea te pricepi mai bine lasa pe altul

Pentru a regla avansul foloseste urmatoarea metoda:

-uita-te la capacul delcoului si memoreaza pozitia unde vine fisa de prima bujie(cea dinspre cabina)
-da capacul jos si invarte motorul cu mana(de elice) pana luleaua din delcou vine in dreptul fisei de mai sus. Inainte sa ajunga in dreptul fisei urmareste pe fereastra de vizitare a carcasei cutiei si pune semn la semn. Cand ajunge semn la semn te opresti.
-Slabeste cu 11 surubul de sub delcou pt a roti usor.
-scoti fisa centrala si o pui langa alternator(sau la masa oriunde)
-pui contactul
-rotesti delcoul spre radiator (cativa cm) si apoi inspre cabina foarte usor pana face scanteie.
-cand a facut scanteie fisa pe alternator te opresti, iei contactul, strangi usor piulita fara a modifica pozitia delcoului, montezi toate la loc si gata, ai avansul reglat pe 0.

in cazul in care vezi ca masina nu raspunde cum trebuie la accelerari, mai rotesti spre cabina, dar foarte usor.
LA mine dupa ce am pus pe 0 nu a mai fost nevoie de nici o modificare.

Explicatie in fuga pt ca ai topicuri intregi pe aceasta tema
Bafta!!!1
LeSage
Multumesc mult pentru ajutor dar ce nu inteleg eu, e ce fereastra de vizitare? Ca nu am asa ceva, capacul de la delcou e complet inchis la culoare nu se vede prin el..

6 Aug 2010, 08:29:
E o operatie mai dificila, nici eu nu ma pricep, dar nici nu am gasit pe nimeni sa stie chestia asta, toti stiu de mute o planetara sa sudeze o tabla dar la aprindere nimeni nu se baga, sper sa gasesc pe cineva prin Cluj daca nu reusesc eu, sa imi arate si practic cum sa fac. Multumesc inca odata pentru tot.
corbex
QUOTE(pirvumark @ 5 Aug 2010, 12:14)
eu zic ca ai dat avansul prea mare si ti-a busit segmentii, iar acuma presiunea ta scapa in baie, aruncand joja.
ai turat-o sau ai mers mult cu el mare, ti-a dat scanteie mult inainte, s-a creat explozia cand pistonul urca si au cedat segmentii.
asta e.

<span class='edit'>5 Aug 2010, 11:14:</span>
segmentare
*



N-avea cum sa-i buseasca segmentii, cred ca nu-i mai are de mult rolleyes.gif (adica-s foarte uzati).
Dar ai dreptate cu avansul, l-a marit si-i scapa si mai multe gaze in carter. Daca are uzuri mari si la arbore, atunci e normal sa i se aprinda si becul de ulei, chiar daca pompa e inca buna.
Fa-i motorul complet, nu te incurca cu segmentarea, manopera e cam tot aia iar un set complet nu-i un capat de tara, il poti lua de pe net de la insi carora nu le mai trebuie, ca au dus masinile la REMAT.
brigada_diverse
fereastra de vizitare e o gaura mica in capacul de la cutia de viteze, pe partea dreapta a motorului(pe partea cu carburatorul)

pe ea( undeva in lungimea gaurii) exista o mica tesitura...un semn ca o linie...curata zona de mizerie ca poate deaia nu s-o vedea

dupaia, te uiti in interiorul gaurii
ce vezi acolo este volanta, placa de presiune si discul(greu sa le distingi separat, nici nu ai nevoie)

tu invarte de motorul incet, si ai sa vezi ca la un moment dat, pe volanta, se vede un semn...o scobitura.....
scobitura aia se aliniaza cu semnul de pe cutie.

pui contactul

scoti fisa care vine de la bobina la delco, o apropii de carcasa alternatorului..la 2-3 mm sa zicem

misti de delco in sensul acelor de ceasornic, adica impingi ce capsula vacumatica in stanga, spre alternator. apoi usor, dai de delco invers acelor de ceasornic pana da scanteie(o sa dea 1 scante, scurt). cand a dat scanteie te opresti, fixezi delco-ul acolo, pui capacul si gata

ala e punctul 0..adica cu 0 grade avans static
avansul vacumatic si cel centrifugal o sa isi faca treaba singure in functie de turatia motorului

daca am timp o sa fac 2 poze sa vezi la ce ma refer, desi daca cauti un pic pe forum o sa gasesti semnele aratate intr-o poza

uite aici, poate te ajuta
http://www.daciaclub.ro/Semn-volanta-33-t50175.html
LeSage
Si care capat il scot de la fisa banuiesc ca, capatul de la bobina de inductie trebuie sa ramana in in bobina, si sa scot capatul fisei care intra in capacul de delcou. De alternator trebuie sa-l aproprii sau ma gandesc ca am nevoie de o masa, nu?
Si dupa ce fac chestia asta am inteles ca tot odata trebuie sa aduc motorul la semnul acela de pe volanta si sa ma uit ca luleaua sa fie in spre parbriz atunci e reglat corect morcovul. E bine ce zic?

6 Aug 2010, 11:01:
In interiorul delcoului este la vacuum o roata dintata asigurata cu o siguranta, ce face roata aia? Din cate am vazut nu angreneaza cu nimic ... banuiesc ca nu e pusa numa asa de distractie acolo biggrin.gif. Are o pozitie anume? Eu am miscat-o si am pus-o asa sa fie pusa numa acolo..
brigada_diverse
din cate imi amintesc, luleaua o sa fie perpendiculara pe aripa de la sofer cand pistonul 1 e in punctul mort superior si volanta la semn.
volanta va fi la semn si cand mai da scanteie pistonul 4 parca(ordinea era 1 3 4 2)...deci 1 da scanteie cand e la semn, 3 da scanteie cand semnul e diametral opus celui de pe cutie, 4 iar cand e la semn si 2 diametral opus )

nu e obligatoriu sa fie pistonul 1 in compresie..poate fi si 4.,..e aceeasi chestie


rotita dintata regleaza cat de tensionat este arcul de la capsula vacumatica, din ea se regleaza avansul vacumatic. nu umbla la ea

ai sa vezi ca nu e rotita cu raza fixa, ci se lateste treptat
bygy007
atit pe blocul motor cit si pe delco se afla semne , pe bloc este o linie iar pe delco un romb cu un 1 in el semnele (virful rombului cu linia) se pune cum zicea colegu cu leaua spre aripa
LeSage
Deci sa inteleg ca, cand semnul de la volanta e pe aceeasi linie cu cel de pe CV atunci luleaua trebuie sa fie perpendiculara pe aripa? Pe care aripa stanga sau dreapta?biggrin.gif

6 Aug 2010, 22:45:
Scuze pe aripa de la sofer adica pe cea din stanga imi cer scuze n-am citit atent..
brigada_diverse
o sa fie ori pe aripa de la sofer ori pe motor.... 2 pistoane sunt in compresie cu semnele aliniate...1 si 4
LeSage
Am facut ce mi-ati spus, am pus motorul la semnul acela de pe volanta, lulea este perpendiculara pe aripa din stanga (cea de la sofer) da scanteie buna, m-am si scuturat de altfel. Dar acuma a aparut o alta problema nu mai vrea motorul sa porneasca dau la automat si nu porneste, am curatat bujiile am schimbat capacul de delcou, parerea mea este ca problema provine de la faptul ca amestecul nu este reglat. Cum as putea sa il reglez?

7 Aug 2010, 10:53:
Am tot miscat eu de surubul de la aer dar degeaba nu mai vrea sa porneasca deloc sad.gif

7 Aug 2010, 10:55:
Initial am crezut ca o fi de la platina, dar platina am reglat-o, cand e pe colt la "morcov" am pus o distanta de 2 mm aproximativ.

7 Aug 2010, 11:34:
Am mai intrebat incoace, incolo si am inteles ca surubul de la aer trebuie inchis de tot si dupa aceea trebuie invartit 2 curse jumate inapoi, e corect asa?
os
Dragul meu,

iti recomand cu prietenie sa cauti un manual de reparatii/intretinere pentru masina pe care o ai, si sa urmezi instructiunile de acolo. Nu strica sa cooptezi un prieten/coleg/cunoscut care a mai facut asa ceva, si sa inveti de la el.

Partea pentru care te felicit este ca ai curaj sa te murdaresti pe miini.

Acum despre problema "nu porneste": cred ca platina (ruptor) este complet dereglata, dupa cum descrii tu "reglajul". Dupa cite imi amintesc, distanta intre contactele platinei se regleaza asa pe la 0,4 mm cind platina e deschisa (0,38??) - in nici un caz insa 2mm. Fa rost de un coleg care are un Dwell-metru pentru o reglare corecta. De asemenea, important e momentul in care se produce scanteia si nu pozitia distribuitoului ("lulea"). Scrie in mai multe locuri cum se regleaza aprinderea (la Berlina e usor), Atentie la sensul in care rotesti "delcoul" (ruptor-distribuitor).
LeSage
Am reglat aprinderea la 2 mm, am schimbat platina, luleaua, capacul de delcou, platina fixa, bobina de inductie, fisele, si degeaba nu mai porneste deloc. Adica da sa porneasca dar merge asa foarte foarte incet doar daca accelerez si in cateva secunde se opreste. Ce as putea sa fac? Surubul de la aer l-am rasucit de 2 ture jumate inapoi dupa ce l-am strans maxim.
mecanick_maverick
QUOTE(LeSage @ 9 Aug 2010, 09:32)
Am reglat aprinderea la 2 mm, am schimbat platina, luleaua, capacul de delcou, platina fixa, bobina de inductie, fisele, si degeaba nu mai porneste deloc. Adica da sa porneasca dar merge asa foarte foarte incet doar daca accelerez si in cateva secunde se opreste. Ce as putea sa fac? Surubul de la aer l-am rasucit de 2 ture jumate inapoi dupa ce l-am strans maxim.
*



Nu stiu cum sä-ti explic pentru a nu interpreta asta ca o jignire , dar un minim bun simt ar fi sä citesti räspunsurile ce ai primit si sä încerci sä corectezi "reglajele".
N-ar strica sä citesti de 2-3 ori dacä nu întelegi termenii - nimeni nu s-a näscut mecanic, dar eu îti garantez cä dacä spun unui copil de 8 ani cä deschiderea la platini (cand e pe colt la "morcov") NU ESTE DE 2 mm ci de 0,4 mm adicä mai putin de juma' de milimetru , acesta va întelege .
Chestia cu morcovul chiar este aberantä - si ti-au mai atras atentia alti useri .
La editarea " In interiorul delcoului este la vacuum o roata dintata" a postului 33 pärea cä te-ai corectat , era doar o pärere din päcate.

Surubul de aer nu se strînge complet - n-ai înteles tu bine . Se deschide mai mult si CU MOTORUL ÎN MERS si clapeta de acceleratie închisä se strînge usor pînä simti cä motorul începe sä bîlbîie - de la acel punct dai 2 ture juma' înapoi.

Nu mai atinge reglaje si suruburi dupä ureche , cel mai indicat este sä urmezi sfaturile lui @os .

Mecanica nu se învata într-o säptäminä , iar dacä vrei totusi s-o înveti , recomandabil e sä încerci sä întelegi "de ce se face acel reglaj" , ce parametrii se schimbä prin strîngerea acelui surub - asa vei stii si mîine cum sä refaci un reglaj - nu "am väzut la nea Vasile" cä rotea 2 ture surubul de aer ...

îti urez succes în punerea la punct a masinii (si în a înväta mecanica masinii färä "morcovi" sau alte legume wink.gif )
pirvumark
deci....nu-ti porneste din cauza distantei la platina.
2 mm e mult prea mult. urias.
regleaza la 0,4 cum a zis si colegu si o sa porneasca. eu am impresia ca tu mai tare ai stricat treaba decat sa repari, dar ia-o-ncet ca iese pana la urma.
nu e complicat.
luleaua nu trebuie sa fie orientata spre aripi, poate fi orientata spre radiator, nu conteaza, asta depinde de cum este pus axul tau in delcou. tu doar regleaza distanta la platina la 0.4 si apoi invarte de motor pana aliniezi taietura de pe volanta cu semnaul de pe carcasa si adu la 0 avansul. iti garantez eu ca o sa porneasca daca faci asta.
intai porneste-o si pe urma vezi cum merge si daca mai e ceva iti mai spunem cum sa o reglezi, ca bine n-o sa mearga daca ai umblat si la amestec, dar sa porneasca ea.
LeSage
Am inteles, am reglat platina, dar am uitat sa strang complet o bujie. Si de aceea nu pornea. M-am enervat si am dat-o dracului de treaba. Dar vad ca acuma porneste la prima cheie. Multumesc pentru ajutor, nu stiu cum merge ca inca n-am incercat sa fie in miscare. Oricum cred ca pe viitor o sa schimb masina asta, nu prea mai tine, nu e buna de "raliu". Tot la 3 zile trebuie reglata.
baciudibaciu
Omule dar de unde esti bre ? pe unde stai ? in creerul muntilor sau in mijlocul padurii ?
Chiar nu te vede si pe tine un vecin,nu ai prieteni sau poate esti pustnic !?
Zi bre unde stai si daca esti prin zona mea vin sa iti dau o mana de ajutor ! PAROL !
LeSage
"PAROL" ce inseamna asta? Stau in Cluj, pai nu ma prea ajuta lumea, nu se prea stiu pe cei pe care ii cunosc.
micri
salutare. am si eu o nedumerire legata de saritul jojei. aseara am venit de la bucuresti iar de dimineata am constatat ca imi sarise joja si se agatase de o fisa. ieri m-am dus la bucuresti si totul a mers bine. m-am oprit cu sotia am mancat la ikea dupa care am pornit spre ploiesti. am alergat putin dar in medie cu 100 km am venit lejer. nu imi explic cum de a sarit joja in conditiile in care nu am sesizat nimic. poate ca prin bucuresti ca am condus mai sportiv pe unele portiuni ?
voi ce parere aveti?
besche
Saritul jojei inseamna presiune mare in carter ,presiune care se formeaza atunci cand segmentii sunt uzati si o parte din compresie scapa pe langa segmenti. Dupa ce se incalzeste motorul,scoate furtunul de recirculare gaze de pe capacul culbutorilor si vei vedea cum iese aer cu destula presiune sau.... cand motorul e f uzat....fum albastru. Aia inseamna compresie pierduta si implicit ,puterea motorului mai mica ,+ ulei papat. sad.gif
baciudibaciu
QUOTE(LeSage @ 9 Aug 2010, 15:50)
"PAROL" ce inseamna asta? Stau in Cluj, pai nu ma prea ajuta lumea, nu se prea stiu pe cei pe care ii cunosc.
*



Parol - pe cuvant !
cam asta inseamna !

sincer imi pare rau ca nu sunt aproape de tine si nu-i inteleg pe colegii din Cluj de ce nu te ajuta ,dar ma rog asta este alta chestie !
Imi pemit sa iti dau un sfat
Se pare ca motorul tau este bolnav de un deces iremediabil.De ce nu cumperi altul in buna stare ?
edii
buna dimineata,am si eu o problema...

am o dacia nova 1,6,si azi dimineata am gasit ulei sub masina,,,,cand am deschis capota era peste tot ulei,,,,,am sters bine tot,am dat cheie si a inceput sa arunce ulei pe la delcou ,,,pe la bujia nr 2 (scoate ca un ulei murdar cu praf),,,,si cand scot joja sare foarte mult.......eu cand am mers se auzeau putin tachetii,nu am fortato,,,,mi sa zis ca sa dus motorul,,,este adevarat sau mai am sanse?......el porneste la sfert,merge rotund,,,,dar problema cu uleiul asta......multumesc de ajutor pentru cei care vor sami dea un sfat..smile.gif
mihai7575
segmentii de la tot setul tau motor sunt uzati,trebuie sa-i montezi un set nou de segmenti.

Moderator edit: nu mai cita in intregime mesajul anterior!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.