Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: presiune ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovyxdiu
Salutare,

Vin si eu cu o intrebare... Daca pierde ulei motor (nu mult) prin diferite locuri, afecteaza presiunea la ulei? Stiu ca trebuie sa se formeze in baia de ulei o anumita presiune dar sincer nu vad ce legatura are cu presiunea la ulei atata timp cat pompa functioneaza bine? dry.gif
fullhouse
Atata timp cat pompa de ulei e in parametrii nu cred ca e nici o problema, doar ca tre sa fi atent la nivel si sa completezi cand e cazul. Oricum ar trebui sa-ti rezolvi partea de etansare, cu ungerea si cu racirea nu e de joaca.
brigada_diverse
nu are treaba baia de ulei cu presiunea la ulei. in baie nu e presiunea. prsiunea se formeaza in alte parti ale traseului de ungere, deci nu iti face griji

ovyxdiu
Multumesc pentru raspunsuri. Imi fac griji deoarece atunci cand se incalzeste motorul presiunea la ulei scade. La ralanti sta la 2 insa nici la turatie mai mare nu creste mult presiunea, sa zic mai mult de 3 bari. Am citit pe forum ca e posibil sa fie de la ulei deoarece nu l-am schimbat de cativa ani. La o luna si ceva mai completez deoarece il pierde pe la garnituri insa am inteles ca, chiar daca il completezi nu poti sa spui ca ai ulei proaspat in baie si deci tot trebuie schimbat.
fullhouse
Uleiul se recomanda a se schimba anual, indiferent daca faci 5000 de km sau 500 de km
ovyxdiu
Pe asta n-o stiam. smile.gif Uleiul meu are vreo 3 ani... deci e bun de pus in vitrina. Treb sa-l schimb neaparat. Pentru temperaturile astea stiu ca recomandat e 20w40. Stie cineva cam cat e litru? Cu ocazia asta treb sa schimb si filtru.
pirvumark
eu am 20-50. folosesc si vara si iarna si nu am nici un fel de probleme. eu unul pun elf momentan. am mers cu shell multi ani dar nu mai gasesc. ce bun mai era........

5 Aug 2010, 11:00:
si da, schimba si filtrul
ovyxdiu
O sa schimb si filtrul pt ca e destul de vechi - ca sa nu zic f vechi. Ma mir ca nu a patit ceva pana acuma... si am fost vara asta si la mare si la munte... adevarul e ca nu i-am dat mai mult de 3000 de ture pe autoastrada insa si la 3000 de ture acul se ridica putin peste prima linie, adica 2 bari si ceva.
pirvumark
n-are nici pe dracu. mai ales daca zici ca ai completat ca iti pierde, el este in parametri. deci ungerea a fost buna. nu te speria asa usor.
mai degraba filtrul vechi poate fi o problema decat uleiul
fullhouse
Daca n-ai motorul uzat poti pune si 15w40
ovyxdiu
15w40 am acuma si din cauza asta vreau sa trec pe 20w40. 15w40 parca are vascozitatea mai mica decat 20w40. presiune am cu 15w40 asa cum am specificat mai sus si ma gandesc ca am presiune mai mica din cauza ca ori uleiul e vechi ori din cauza ca uleiul are vascozitate mai mica. din cauza asta vreau sa pun ulei nou 20w40 sa vad daca se schimba ceva.
fullhouse
Ambele tipuri de ulei au aceeasi vascozitate la cald, adica "40" , deci teoretic atunci cand motorul e fierbinte uleiul o sa fie la fel de subtire in cazul ambelor tipuri de uleiuri. Diferenta e doar la pornirea la rece, uleiul 15w40 fiind mai subtire va facilita o pornire mai usoara, pompa de ulei va face presiune mai rapid, efort mai mic pentru ea sa antreneze uleiul mai subtire, concluzia o tragi singur tongue.gif
ovyxdiu
aha... deci '40' se refera la valoare vascozitatii. stiam eu ceva dar le-am incurcat...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.