Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alex_19
Mi-am luat niste bujii noi Bosch Super plus si vreau sa le montez pe masina.Problema e ca nu am mai schimbat bujii pana acum si as vrea sa stiu cum se procedeaza,daca trebuie sa ung ceva sa fiu atent la cum le inserez...
Mi-ati fi de mare ajutor daca ati raspunde.
G I M
Le desfaci pe cele vechi, apoi le ungi filetul la cele noi cu putina vaselina sau ulei si le infiletezi cu mana cat mai mult posibil pentru a evita stricarea filetului chiulasei. Dupa caz maresti sau micsorezi distanta intre electrozi. Cam atat.
pirvumark
nu le lasa stranse doar de mana. explicati ca dupa ce le strangi cu mana cat poti, pui cheia pe ele si le strangi cu cheia de bujii.
Zic asta ca un var de-al meu, tot asa fara habar, a schimbat el bujiile si le-a strans la mana ca i-a explicat unu si cand a ajuns la mine nu-i mai pornea
cand am ridicat capota, jucau bujiile in filet, dar a avut noroc ca nu a stricat nici un filet, insa scapa compresia pe langa ele, asa slabe erau.
Deci, este cea mai simpla operatiune pe care o poate face un sofer amator, afon, coborat de la etajul 50.

operatiunea pe care o faci la scoaterea bujiei o faci si la montaj dar in sens invers adica strangi. F simplu. Chiar banal.
ENERGY
a, si scula care se foloseste e o cheie de bujii.
adica asa ceva:
user posted image
se gaseste la orice magazin de piese auto si nu e scumpa.
iuser
QUOTE
a, si scula care se foloseste e o cheie de bujii.
adica asa ceva:

se gaseste la orice magazin de piese auto si nu e scumpa.

de 16 sau de 21?
G I M
Pai ma gandeam ca e inutil sa mai spun ca trebuiesc stranse cu cheia. Oricum am crezut ca topicul asta e la misto, ceva de genu... am facut pana, cum schimb roata?
Oltean_Alexander
Chiar ca e penibila intrebarea,cum adica sa desfiletezi o bujie si sa o pui inapoi?Si de intrebai la magazinul de la care ai luat iti dadea detalii,nu au carte cu instructiuni bujiile? laugh.gif Cel putin o recomandare trebuie sa aiba...Si bujia,si surubul de la roata mai pe romaneste,se strange de cel putin 3 ori cu mana,apoi folosesti cheia.E logic...
ENERGY
QUOTE(Neagu Ionut @ 6 Aug 2010, 21:48)
Pai ma gandeam ca e inutil sa mai spun ca trebuiesc stranse cu cheia. Oricum am crezut ca topicul asta e la misto, ceva de genu... am facut pana, cum schimb roata?
*




nu radeti. stiu un baiat, sofer pe autobuz care nu s-a descurcat sa faca o pana. dupa aia l-au lasat sefii o luna pe garaj cu mecanicii si a invatat.
baciudibaciu
QUOTE(ENERGY @ 7 Aug 2010, 15:49)
nu radeti. stiu un baiat, sofer pe autobuz care nu s-a descurcat sa faca o pana. dupa aia l-au lasat sefii o luna pe garaj cu mecanicii si a invatat.
*




pai vezi daca nu a terminat facultatea !?
sau paote aterminat-o dar nu a fact masteru" biggrin.gif
lasand gluma la o parte ,nu trebuie sa va uitati decat la varsta colegului care mai mult ca sigur a condus mii de ore masini super bengoase la need for speed smile.gif care nu aveau nevoie de intretinere .
si inca ceva : de acum inainte astfel de novici vor aparea ca ciupercile asa ca nu trebuie sa radem de ei ci sa-i ajutam !
iuser
a, si scula care se foloseste e o cheie de bujii.
adica asa ceva:

se gaseste la orice magazin de piese auto si nu e scumpa.
de 16 sau de 21? ..... deci ?
argon
Aia mare, nustiu daca de 21, dar sigur nu de 16.
dandee
te duci si ceri cheie de buji de dacie imposibil sa nu aiva! nu radeti! eu am patit asa ceva cu o banala pana (cunoasteam doar cricurile alea vechi si m-am blocat cand le am vazut pe cele noi) post-336-1110552475.gif

On. topic.
e o operatiune simpla pe care si eu, cel cu pana, am realizat-o. dai bujia veche jos o inlocuiesti cu cea noua (pana aici cred ca stii) apoi strangi la mana pana in momentul in care nu mai poti (cum ziceau si colegii ai mare grija cu filetul!!!) ajugnd in momentul in care nu mai poti iei cheia de bujii ai mai strangi o jumatate de rotatie (de exemplu ceasul de la mana: ora 12 pana la ora 6)
Paulorossi
Relatez si eu o intamplare incredibila la care astept un raspuns de la cei care au avut parte de problema respectiva.Am incercat sa schimb bujiile fara succes,prima cheie de bujii s-a rupt,am sudat-o si acum doar se invarte manerul fara sa se desfaca bujia,deci daca continuu o s-o rup.Cu a doua cheie de bujii "din batrani" ceva mai solida s-a intamplat la fel.Mentionez ca motorul era cald cand am incercat,in plus am dat si cu sptay degripant.Incerc sa gasesc o solutie cu care sa pot scoate in siguranta bujiile fara sa afectez chiuloasa.
Oltean_Alexander
QUOTE(Paulorossi @ 8 Aug 2010, 07:58)
Relatez si eu o intamplare incredibila la care astept un raspuns de la cei care au avut parte de problema respectiva.Am incercat sa schimb bujiile fara succes,prima cheie de bujii s-a rupt,am sudat-o si acum doar se invarte manerul fara sa se desfaca bujia,deci daca continuu o s-o rup.Cu a doua cheie de bujii "din batrani" ceva mai solida s-a intamplat la fel.Mentionez ca motorul era cald cand am incercat,in plus am dat si cu sptay degripant.Incerc sa gasesc o solutie cu care sa pot scoate in siguranta bujiile fara sa afectez chiuloasa.
*


Incearca cate putin,cu cate un joc,iei cheia,si rotesti spre desfacere cate un pic,cu cate un soc,daca ma intelegi.Acuma ori ti-au ruginit,ori un prost le-a strans de parca ar fi sudate.In mod normal,verificarea bujiilor e necesara macar inainte de iarna,toamna sa le mai verifici.
dandee
incearca si cu motorul rece sa vedem ce zice
Paulorossi
Am incercat si la rece si la cald si nimic.In socuri nu pot sa o desfac ca se stramba cheia.O sa incerc o tubulara cu prelungitor, probabil, doar sa gasesc una mai lunga care sa nu-mi loveasca in bujie.
PS: nu s-au desfacut in 75000 de km niciodata,tocmai am aflat si dezastrul acesta.Cica au mers bine si nu a fost nevoie bash.gif
pirvumark
toate fac asa sau doar una?
tu sigur nu stangi? fara suparare! esti sigur ca desfaci si nu strangi?
asta nu am mai patit dar daca nu se desfac inseamna ca ori ti le-a strans pana sa rupt cheia ori a incalecat filetul.
Curios
baciudibaciu
QUOTE(Paulorossi @ 8 Aug 2010, 07:58)
Relatez si eu o intamplare incredibila la care astept un raspuns de la cei care au avut parte de problema respectiva.Am incercat sa schimb bujiile fara succes,prima cheie de bujii s-a rupt,am sudat-o si acum doar se invarte manerul fara sa se desfaca bujia,deci daca continuu o s-o rup.Cu a doua cheie de bujii "din batrani" ceva mai solida s-a intamplat la fel.Mentionez ca motorul era cald cand am incercat,in plus am dat si cu sptay degripant.Incerc sa gasesc o solutie cu care sa pot scoate in siguranta bujiile fara sa afectez chiuloasa.
*



Cel mai bine este sa faci operatiunea cu motorul RECE !
daca ai rabdare si timp fa i cam asa : pune cu o seringa niste gaz,motorina sau benzina pe bujie in zona de contact cu chiulasa .las-o macar un ceas si apoi incearca sa desfaci .
in mod normal trebuie sa iasa !
succes si... sa ne tzi la curent !
Oltean_Alexander
QUOTE(Paulorossi @ 9 Aug 2010, 07:51)
Am incercat si la rece si la cald si nimic.In socuri nu pot sa o desfac ca se stramba cheia.O sa incerc o tubulara cu prelungitor, probabil, doar sa gasesc una mai lunga care sa nu-mi loveasca in bujie.
PS: nu s-au desfacut in 75000 de km niciodata,tocmai am aflat si dezastrul acesta.Cica au mers bine si nu a fost nevoie  bash.gif
*


Cam aiurea wacko.gif 75000 de km sa nu desfaci tu o bujie sa o verifici?Din pura curiozitate macar 053.gif
G I M
Cred ca sunt bujii cu filet lung, s-a depus calamina si s-au sudat. Incearca sa dai cu degripant si sa bati in capul fiecareia usor.
Paulorossi
Prieteni,tocmai achizitonasem masina de la socrul meu.
Oltean_Alexander,te asigur ca sunt curios,in mod normal se schimba la max 30.000 km ,dar cum am spus,masina mergand bine s-a considerat(de catre socru) ca nu e nevoie!!!
pirvumark,am desfacut o gramada de bujii cred ca nu e nici o stiinta acolo.
Neagu Ionut,sunt bujiile din fabrica,nu cred ca s-a omis o eroare.
baciudibaciu,am incercat in toate modurile.
Curios,ar trebui sa se desfaca mai bine cu motorul cald deoarece se dilata,am dat si cu degripant calitativ.Ramane sa incerc si varianta lui baciudibaciu,dupa aceea o sa apelez la forta bruta...
PS: la toate la fel,n-am desfacut nici una
GabyVIP
daca nu, jos cu chiulasa smile.gif) , nu am mai auzit asa ceva
danciusergiu84
si ce rezolva daca o da jos? pune alta?
GabyVIP
daca o da jos, ii da jos si bujia smile.gif , daca nu reductie
danciusergiu84
dar care e avantajul ca e chiulasa jos?
GabyVIP
poate lucra la ea mai usor eventual poate desprinde * sudura * aceea care sa realizat a mii de km de cand e bujia acolo
danciusergiu84
filetul s-a lipit +mizeria prinsa intre spirele lui, doar nu crezi ca niste calamina sudeaza metalele intre bujie si chiulasa in camera de ardere astfel incat sa distruga cheile

si eu sunt de parere ca trebuie incercat la cald eventual incalzit cu o lampa cu gaz si batut prin intermediul unei tubulare bagate peste portelan in metalul bujiei, ideea e sa fie mai mica decat cheia de bujii ca sa nu treaca de hexagonul bujiei, asta va rupe contactul dintre cele 2 metale
GabyVIP
distruge filetul chiulasei si pe urma tre sa ii faca reductie, daca nu poate sa o scoata deloc tre sa dea jos chiulasa sa dea degripant pe ia si poate poate
danciusergiu84
iti inteleg entuziasmul dar degripantul e inventie recenta la noi, oricum nu penetreaza asa ceva, cum penetreza caldura si socurile de ciocan aplicate printr-o tubulara direct in metalul bujiei, spun asta pentru ca am vazut manute magice de meserias nu ca as fi eu vre-unul, asta e metoda consacrata
GabyVIP
manunte magice cum spui tu, nu uita ca chiulasa este din Al;),nu am nici un entuziasm!
danciusergiu84
stai linistit, nu e foita de tigara, e aluminiu masiv,

cu asta am incheiat polemica si iti las satisfactia la ultima replica ca e inutil off-topicul
G I M
Degeaba incerci la cald daca si bujia este fierbinte, se dilata atat chiulasa cat si bujia si nu ai facut nimic. Deci chiulasa trebuie sa fie fierbinte si bujia rece ca sa faci ceva.
dandee
eventual mergi cat mergi ca sa incalzesti motorul apoi la si sa se raceasca bujiile vreo ora sau mai putin (motorul se raceste mai greu) si incerci inca o data. altfel nu vad cum ai putea sa ai bujii reci
danciusergiu84
oricum aluminiu se dilata mai tare
bylexus
In viata mea n-am auzit asa ceva...
SUCCES! unsure.gif
Paulorossi
Problema s-a rezolvat cu motorul rece.Am folosit o tubulara de 21 cu prelungitor+mecanic cu simt.
VaLa
Citesc si zambesc , citesc:))
Nu va suparati , bine ca a resusit Paulo sa desfaca..
Intamplator acum cand citesc astept sa se raceasca motorul si ma distrez smile.gif

Normal ca trebuie sa ai motorul RECE , pt simplul fapt ca fenomenul dilatatiei este urmatorul:

-bujia se dilata si isi mareste diametrul ;
-orificiul din bloc se dilata micsorandu-si diametrul .

Fenomenul se explica prin simplul fapt ca dilatatia se produce spre locuri "libere" adica marginile materialului , fie ele laturi sau orificii...(adica margini exterioare sau interioare )
Apropos de asta , am stat 1 ora si tot nu se racise motorul asa ca am decis sa scriu iar acum ma duc sa mai incerc 04.gif 10561582.gif

PS Special m-am inscris pe forumul asta pentru ca m-a distrat topicul
Andyno
daia nu puteam eu sa scot bujiile de la break ul pe injectie smile.gif))...bine, nici in momentul de fata nu am reusit ptr ca nu s a umblat pe acolo de 10 ani.
cand am incercat cred ca era motorul cald biggrin.gif
Alex4u
si sa nu uitam ca aluminiul se dilata mult mai repede decat fierul din bujii...orice interventie la chiuloasa stiu ca se face cu motorul rece...in fine bn ca le-ai desfacut
VaLa
Am terminat acum 2 ore dupa ce i-am dat ceva degripant si sunt sigur ca nu umblase nimeni de cand a iesit din fabrica(2007) ,asa ca electrozii nu mai aveau distanta corespunzatoare( si ma miram de ce mananca mai mult decat trebuie).
Cat priveste cheile alea articulate sunt de cacao ,cred ca o sa caut o tubulara "sanatoasa "cu prelungitor.
ph34r.gif

va doresc supcesuri
Alex4u
nu am inteles ceva..la ce model de masina nu puteai scoate bujiile?
sorin1983
Are scuter:) Si eu care credeam ca se schimba cu motorul rece ca sa nu arzi la deshte....
VaLa
pt sorinel , de la nasu' n-a mancat , n-a baut 168.gif

chiar si un scuter te poate face mai fericit !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.