Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: O problema interesanta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Gheorghedracu
Recent batrinul R12 a inceput sa faca fasoane. Nu-si tine relantiul. Dar nu e chiar asa de simplu. Nu si-l tine ea prea bine niciodata dar efectul e mult mai puternic cind frinez brusc sau stau (sau cobor) o rampa mare (sunt destule p-aicea) deci e o influenta a pozitiei carburatorului. Cu socul tras n-are nici o problema deci e clar ca n-are benzina si are prea mult aer.

N-are nici o problema altminteri, trage voios in sarcina, aprinderea, etc sunt perfecte pompa de benzina e noua. Carburatorul e dublucorp Weber.

Mi-e cam lene sa ma uit ce are dar asa intr-o doara m-am uitat si am gasit simerinurile la portjiglerele de relanti duse, le-am inlocuit, nici o brinza.

Asa cum am zis, mi-e cam tirsa sa ma uit mai in amanunt, ma gindesc ca e ceva mizerie pe undeva, posibil chiar in pompa (masina n-are filtre de benzina niciunde, asa au fost ele aicea, n-au avut din fabrica, probabil ca s-au gindit ca benzina e destul de curata ca sa faca fata filtrul de la intrarea in carburator, iar despre rugina care apare inevitabil in rezervor dupa 40 de ani probabil ca le-a pasat prea putin).

Are cineva vreo idee care mi-ar simplifica o posibila tentativa de a gasi problema?

O sa ii curat filtrul de la carburator miine desi nu cred ca asta e problema. Ma gindesc mai degraba ca e vreo mizerie pe circuitul de relanti, dar nu-mi dau seama de ce apare influenta asta a frinei. Camera de nivel constant e spre inainte, deci plutitorul s-ar putea sa inchida, dar la relanti nu trage asa multa benzina sa sufere imediat ce ridic piciorul din acceleratie.

O sa ma uit pe diagramele carburatoarelor diseara de distractie. Mai vorbim.
Paulorossi
E posibil sa-ti traga aer fals pe la servo,asta intamplandu-se cand franezi daca e dusa garnitura ce etanseaza axul de atac al pompei servo.
Gheorghedracu
Draci. N-am absolut nici un chef sa scot servoul.

Dar nu cred ca asta-i problema, caci persista si cind nu apasa nimeni frina, asa cum am spus, sau cind e masina inclinata cu botul in jos.
pavel_daniel
Salut.Cel mai probabil ,cel care a montat carburatorul nu l-a montat in pozitia corecta in sensul ca , camera de nivel constant trebuie sa fie pozitionata spre fata autoturismului.Gasesc ca este simgura explicatie logica.La urcare ,deoarece supapa ramane fara benzina este normal sa se intimple ceea ce ti se intampla.Succes.
G I M
Trebuie sa fi prost vagon sa pui carburatorul invers, nu mai zic ca oricum e cam imposibil. Probabil la tine nivelul in cnc este prea mic, combinat cu vreun gunoi si cu supapa de la furtunul de servo dusa.
os
Test pentru aer fals pe la servofrana (un defect acolo pare foarte probabil): in timp ce motorul merge rau in gol ("nu tine relantiul", "nu merge rotund") sugruma ferm furtunul care duce de la servofrana la galeria de admisie. Treaba se poate face cu o clema metalica sau frangand furtunul.

Daca situatia se amelioreaza ai gasit problema: aer fals.
De unde: membrana sparta sau (pe vremuri adesea) se fisureaza stutul de legatura intre servofrana si furtun. Fisura e adesea asa ca nu se vede pina nu demontezi stutul. Eu as crede ca-i stutul, mai ales ca zici ca problema nu-i legata de franare -> eu zic sa fie stutul, sau (mai putin probabil) chiar furtunul.
Gheorghedracu
QUOTE(pavel_daniel @ 6 Aug 2010, 21:06)
Salut.Cel mai probabil ,cel care a montat carburatorul nu l-a montat in pozitia corecta in sensul ca , camera de nivel constant trebuie sa fie pozitionata spre fata autoturismului.Gasesc ca este simgura explicatie logica.La urcare ,deoarece supapa ramane fara benzina este normal sa se intimple ceea ce ti se intampla.Succes.
*



Carburatorul nu se poate monta invers. Masina este un R12 Australian, nu s-a umblat la carburator de citeva zeci de mii de km bune si a mers perfect intotdeauna.

QUOTE(Neagu Ionut @ 6 Aug 2010, 22:56)
Trebuie sa fi prost vagon sa pui carburatorul invers, nu mai zic ca oricum e cam imposibil. Probabil la tine nivelul in cnc este prea mic, combinat cu vreun gunoi si cu supapa de la furtunul de servo dusa.
*



N-as crede povestea cu nivelul, pentru ca asa cum am spus problema e la relanti. Problemele de nivel apar in sarcina mare si se manifesta altfel (masina n-are putere, nu trage, ma rog, stiti si voi sentimentul ala clar pe care il da un amestec foarte sarac, cel putin eu il recunosc imediat). Apropo, la un moment dat (masina a stat vreo doua luni) am avut si problema asta, s-a rezolvat singura, probabil un gunoi care se blocas pe vreun jicler). Tare mi-e lene sa desfac ceva, de.

QUOTE(os @ 7 Aug 2010, 01:17)
Test pentru aer fals pe la servofrana (un defect acolo pare foarte probabil): in timp ce motorul merge rau in gol ("nu tine relantiul", "nu merge rotund") sugruma ferm furtunul care duce de la servofrana la galeria de admisie. Treaba se poate face cu o clema metalica sau frangand furtunul.

Daca situatia se amelioreaza ai gasit problema: aer fals.
De unde: membrana sparta sau (pe vremuri adesea) se fisureaza stutul de legatura intre servofrana si furtun. Fisura e adesea asa ca nu se vede pina nu demontezi stutul. Eu as crede ca-i stutul, mai ales ca zici ca problema nu-i legata de franare -> eu zic sa fie stutul, sau (mai putin probabil) chiar furtunul.
*



Bune idei, merita explorate, desi masina fiind foarte bine intretinuta, e putin probabil. De lene insa, as face orice sa nu desfac ceva mai complicat.
os
O fi ea bine intretinuta, dar plasticele imbatranesc orice ai face. Tine-ne la curent.
Gheorghedracu
Motorul a fost refacut acum mai putin de trei ani si are vreo 17.000km la bord doar. Tot ce-i sub capota e nou (si original Renault).

Am gasit problema. Aer fals, pe la baza carburatorului.

Vinovatul sunt eu. Iata de ce.

Asa cum am spus, motorul asta e foarte curat (ca nu curge nimica pe nicaieri). Se mai stringe in timp praf de la drumuri, sau pur si simplu de la stat degeaba (a stat vreo doua luni cit am fost prin ioropa).

Cind m-am intors, mi s-a parut ca nu-i merge pedala de acceleratie asa usor cum stiam eu, asa ca am scos butelia de WD40 si i-am dat pe la toate pirghiile de la mecanismul de acceleratie de la carburator pina la cablu. Cam de atuncea a inceput figura cu relantiul (imi dau seama abia acuma). Impresia mea este deci ca WD40 a penetrat (ca asta e, fluid penetrant, de) intre placa de incalzire si garnitura si a dizolvat smacul ala de solutie de garnituri pe care l-am pus acolo cind am inlocuit galeria de evacuare (ce ceva timp in urma).

Cum am aflat? Foarte simplu. M-am dus la magazin, am luat un spray din-ala de pornit masina, si cu motorul la relanti in fata casei, am dat peste tot pe unde putea sa traga aer fals. Ce sa vezi? Surpriza! Placuta de data asta. Motorul a inceput imediat sa mearga rotund cind am dat cu spray la baza carburatorului, pe partea dinspre parbriz.

Asta explica si de ce situatia devenea mai rea cind puneam frina sau aveam botul masinii in jos. Se pare ca suruburile de pe partea aia s-au slabit un pic (tot WD40, bata-l vina!) si carburatorul se ridica cit un fir de par de pe baza cind frinez, dar asta e destul sa saraceasca amestecul semnificativ.

O sa-i pun piulite cu teflon la carburator. Ha, ma gindesc ca daca o lasam asa, pina la urma imi cadea carburatorul pe jos.

Spray-urile astea!

Iaca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.