Despre laguna ....in primul rand iti spun ca am preferat aceasta masina datorita confortului si a faptului ca toti erau contra reno. Reno scump, nasol, urat dar toti cei care vorbeau de fapt nici nu au avut reno. M-ar interesa masina ta doar pentru ca ai un motor mai mic ceea ce inseamna taxe mai miciplus ca laguna nu o mai folosesc eu ci sotia mea si pentru ea e o masina mare. Laguna nu e o masina de femeie e o masina puternica ce trebuie sa fie exploatata cum trebuie. Ca si consum, in Braila, am un consum urban de 7 % , 8 % maxim asta daca o conduc eu iar afara 5 % maxim 6% . Oricum e o placere sa mergi cu 140 in a 6a si sa ai 2200 de turatiii. Masina se bazeaza in primul rand pe confort totul e facut in ea pentru confort. E o masina puternica dar nu e de viteza asta la plecarile dupa loc fiind o masina greoaie. Suspensiile moi fac viata foarte frumoasa la bord si iti spun sigur ca te vei indragosti de laguna la drumuri lungi, poti vedea si topicurile despre ea vizavi de asta. Fiind categoria limuzina nu as concepe aceasta masina fara dotari deci daca iti iei laguna ia-ti minim privilege cum e a mea. Mai exista initiale ce are in plus fata de mine scaune piele electrice si incalzite. Acum vezi tu pielea pe scaune e buna si nu. Vara e o foarte mare problema dar fiecare cum prefera eu unul am piele partiala pe ea si imi place. Multiplele dotari de la bordul masinii la fel dau un confort sporit din care amintesc cateva chestii : comenzi volan, sintetizator voce, pilot automat, tempomat geamuri cu implus si sistem antiprindere si dupa parerea mea cea mai tare chestie e cartela cu hand free. Aceasta cartela iti da posibilitatea sa deschizi masina doar atingind manerul usii, ea avand senzori in manere si portbagaj, si cand pleci efectic sa scoti cartela din cititorul masinii si sa pleci. In urma ta dupa circa 5 secunde cand masina nu va mai gasi cartela ea se va inchide.Mi se pare fantastic asta si foarte util pt ca avand bagaje nu mai stai de grija masinii. Astea ar fi cele mai importante dotari sunt multe altele care nu le dai atentie insa te gandesti cum constructorii au facut o limuzina si s-au gandit si la cel mai mic detaliu de ex cand creste viteza masinii muzica isi creste volumul asta pentru a nu a adormi la volan, apoi cand esti oprit si bagi avariile nu vei mai auzi ticaitul de semnalizare el fiind pe mut pentru a nu te deranja asta nu se intampla si daca ai motorul pornit. Sunt multe chestii minore dar care pe parcurs ai sa le gasesti foarte folositoare. Chiar daca e o masina din 2002 iti spun ca arata foarte bine ca si masina ca si dotari daca ii arati unuia masina nu ii da aproape 10 ani. Are dotari ce multe din masinile care ies acum din fabrica nu le are. Aaaa am uitat sa mai amintesc inca ceva ffffff util. Masina e prevazute cu niste bujii de incalzire nu stiu exact acum daca asa se numesc cert e ca aceste bujii au rolul iarna atunci cand motorul este rece si pleci dupa loc in 2 minute maxim chiar daca apa la motor este rece masina sa incalzeasca imediat interiorul. E fantastic asta. Vizavi de intretinere eu m-am convins ceea ce am crezut de la inceput. Stiam ca aceasta masina nu va fi lupul cel rau asa cum toti credeau. Chestia e urmatoare daca ai vreo problema cu ea si te duci la reprezentanta e grav. Iti vor repara masina dar te va costa foarte mult. Aici intradevar e foarte scump dar ma gandesc ca o masina si vorbim de clasa limuzina gen audi a6 , pasat daca mergi cu el la reprezentanta te rup astia. Deci fiecare cum se descurca. Hai sa iti dau niste exemple : eu saptamana trecuta ma facut revizia, o fac la 15 mii (amintesc aici ca masina are un ceas de bord ce iti aminteste de revizie plus senzori la ulei ce iti arata nivelul lui si daca acel nivel e foarte scazut pentru a nu deteriora motorul masina nu va mai porni si iti va specifica acest lucru, inca o data aceste mici amanunte care fac diferenta ) unde am schimbat 5 l de ulei (numai elf) e recomandat pentru reno si 4 filtre. Revizia o fac la un mecanic ce lucreaza la reprezentanta si are un garaj acasa deci practic singura diferenta e ca nu mai trece prin reprezentanta , care acest mecanic l-am cunoscut dupa ce am facut niste interventii la masina in reprezentanta unde m-a costat foarte mult. Revizia m-a costat fix 275 lei cu toate piesele de la el si toate fiind originale. Atentie mare sunt multe piese aftermarket dar foloseste piesele originale masina e foarte pretentioasa. Deci in concluzie o revizie 275 mi se pare super ok dar acum vezi tu fiecare trebuie sa se descurce un pic. La reprezentanta am fost ca fapt divers si am intrebat cat ma costa o revizie unde mi s-a facut un calcul la 800 lei. Cand am adus masina din Franta am dus-o direct la reprezentanta unde am pus-o pe test si sa imi arate si repare tot ce trebuie la masina. Au gasit la ea placutele de frana o conducta ce trebuia schimbata si binenteles fiind o masina ce a intrat in tara ulei si distributia. Un deviz total de 1500 de euro hmm....atunci a trebui sa gasesc un mecanic ce vrea sa faca un ban si am rezolvat tot devizul cu....15 milioane. Dupa cum spuneam fiecare cum se descurca. Asa ca pentru mine intretinerea masinii ca la orice masina tine de cum te descurci. Acum sa intelegem ca nu neglijez reprezentanta pentru ca ei iti pot spune multe despre masina de ex cand am o problema mai ales pe parte electrica primul lucru care il fac merg la reprezentanta nu las pe nimeni sa isi dea cu parerea. De ce : e simplu calculatorul masinii e unul foarte bun pasa pe test efectic masina iti va spune tot absolut tot si parametri motorului absolut tot. Dar ma duc la ei doar pentru diagnosticare iar apoi imi repar masina unde stiu
. Sper ca nu te-am plictisit insa pentru mine masina e o pasiune si am facut totul pentru masina deoarece nu m-am gandit vreodata sa o dau mai ales la preturile care se vand aceste masini insa acum eu am alta masina de la munca si sotia mea ...hmm...nu stie ce inseamna aceasta masina ii trebuie o masina mica . Plus ca eu am investit foarte mult in masina pentru ca am vrut sa aibe tot ce se poate pe ea : folii pe masina xenoane proiectoare, presuri originale in ea leduri albe interior senzori parcare, eleron.
In concluzie e o masina buna cu foarte mult confort o masina care asa domoala cum pare mergi cu ea cu 200 la h si.....te uiti in bord pentru a stii ca ai 200. Ce e drept nu te trimite in scaun la plecarea dupa loc insa acei 120 cp isi fac aparitia la viteze mari . Intretinerea ei pe mine nu m-a costat niciodata foarte mult pentru ca m-am descurcat si asa as face cu orice masina as gasi pe cineva foarte priceput si as rezolva problema.
Am avut la reprezentanta o singura interventie mare, ca pret nu ca gravitate, si nu voi ascunde lucrul asta. Masina a fost lovita de sotia mea la o iesire din intersectie a atacat curba pe interior iar pe exterior in paralel era si un tir
). I-a infundat usa sofer aripa si oglinda sparta. Am dus-o direct la reprezentanta unde mi s-a spus ca se vor chitui toate. Nu am acceptat asta si m-am dus acasa cu masina am bagat ranga in usa pentru a face gaura si in aripa pt a o gauri unde am plecat sa fac poze la ea. Masina avea Casco si are in permanenta Casco . La reprezentanta apoi s-au schimbat total usa aripa si oglinda. Costul a fost 80 mil unde am suportat o parte franciza. Un cost foarte mare pentru 3 piese de asta zic ca la reprezentanta te rup astia. Ca preturi usa 20 mil, aripa 10 mil , oglinda 20 mil
) oglinda electrica cu incalzire rabatabila, heliomata si manopera si vopsit restul.
Cam asta e in mare istoria masinii si orice alte intrebari le astept oricum cel mai bine e sa vezi masina si sa vorbim concret.
30 Sep 2010, 15:55:Am vazut ca mai ai si alte oferte asa ca ma simt nevoit sa precizez ca intr-un eventual schimb nu ofer nici un fel de diferenta deci ia in considerare cea mai buna alegere a ta
Succes