Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tunetul Albastru
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
brigada_diverse
Am preluat masina tatalui meu in 2008, februarie cand am luat si permisul. Pe daciaclub sunt inscris dinainte, si am facut cate ceva la masina dinainte sa fie a mea..am pregatit-o treptat
desi anul trecut speram la un Logan..sau alta masina, a dat criza si schimbarea s-a amanat pentru 1 an....anul asta s-a mai amanat pentru 2 ani..deci am zis sa fac actualei un mic jurnal de bord. Asa ca , sa incepem:

este o Dacia 1310 TLX(pe ea, TX pe talon) cu motor de 1289cmc si cutie in 4 viteze
anul 1989
km la bord : actual 52150 km (da, in toata viata masinii)..30 000km avea in 2008 cand am luat-o
alimentare: benzina pana in 29.08.2009(40700km). de atunci are si instalatie de gaz, noua, marini, intretinuta corespunzator

piese schimbate: pana in 30 000km: placa de presiune, disc ambreiaj, rulment de presiune, planetare(rectificate), bara spate(din cauza unui accident), bara fata, la fel, rulmenti fata, rulmenti spate, placute frane, bieleta directie stanga, bucsi tiranti

dupa 30 000km(adica de cand o am eu): planetare cumparate de la bursa(de la "fara roti", noi foarte bune, sa i dea Dumnezeu sanatate),bielete antiruliu, bucsi tiranti, cuplu volan de 2 ori. placutele de frana sunt cele pe care le avea(adica al doilea set de cand e masina), cauciucuri la 33000km(marca america, 155/80 R13)

i-am schimbat si farurile, luate de la donatii de pe daciaclub, de la Manta B, caruia ii multumesc mult pentru ele.

adaugiri: aprindere gotronic at011 de la 32000km
alarma+ inchidere centralizata

reparatii: am lovit-o eu cu spatele mai demult(aprilie 2008) ..acolo am dat cu chit si spray de culoarea masinii, am facut acelasi lucru si cu gentile vara asta

anul trecut si acum doi ani a avut vreo 4-5 trasee Constanta-Craiova si retur
din octombrie pana in iulie o folosesc pt drumuri externe, Bucuresti Constanta (cam de 2 ori pe luna) , iar anul acesta am facut drumul Constanta-Craiova-Timisoara si retur.

ulei a inceput sa consume mai putin decat inainte, de cand i-am bagat aditiv cu teflon
de obicei ii puneam aditiv cu MoS sau cu ceramica sau cu teflon, ulei 15w40 Panther sau Lukoil. Iarna lui 2009-2010 mi-a inghetat motorul, deci pt iarna trebuie sa pun un 10w40....


uitati si cateva poze cu masina, cand erau facute jentile, schimbate farurile, poze la motor si la una din fuzete, cu roata data jos:


poza undeva dupa Defileul Jiului(pe traseul Timisoara -Deva-Petrosani-Filiasi Craiova)

[attachmentid=1627646992]
poza cu interiorul

[attachmentid=1627646993]


poza pe langa Timisoara, la Tomnatic

[attachmentid=1627646994]

poza cu motorul
[attachmentid=1627646995]

poze in curte
[attachmentid=1627646996]

[attachmentid=1627646997]


poze cu roata data jos(pt vopsirea jantei)
[attachmentid=1627646998]

[attachmentid=1627646999]

poza dupa vopsirea jantelor
[attachmentid=1627647000]

[attachmentid=1627647001]


poza cu farurile
[attachmentid=1627647005]


sper ca v-a placut
astept pareri , sugestii, comentarii


urmeaza sa ii fac schimbul de ulei..are deja 5000km..dar am completat deja 2 litri....

am uitat: pana acum nu m-a lasat in drum din cauza ei

doar de la : baterie - am uitat lumini aprinse sau am dat mult la automat din cauza ca am innecat-o cu gaz(am tras socul prea mult)

carburator- cui pontou blocat cu mizerie..am batut cu surubenita in capac si nu am mai avut probleme

platina....nu am strans-o bine la schimbare....

curea accesorii rupta, dar era veche rau de tot si nu am vrut sa o schimb pana nu a crapat.... cam atat...
C a t a l i n
Tot cu ulei floriol si aditivi de rahat? Pacat... credeam ca te-ai convins... Macar urmatoarea masina sa fie tratata mai bine.
maryus_83
Ai schimbat planetarele la kilometrii astia? How come?
brigada_diverse
ca tot veni vorba

am spus Panther...ca e mai ieftin....oricum pierde destul(o sa ii mai fac poze la cutie si la distributie in fata, sa vezi), si nu are rost sa bag bani in ulei...

lla porniri mai baga un fum albastru....

multumiri userului Ssilent care i-a dat numele masinii (Tunetul Albastru) smile.gif)..pe vremea aia crapase toba finala

asa..ca am uitat: schimbat dupa 33 000km...cam pe la 44 000km toba finala si teava dintre intermediara si finala

<span class='edit'>8 Aug 2010, 12:53:</span>
pana sa o iau eu, stiu ca am fost cu tata cand i-a shcimbat planetarele...(bateau in curba maxima)
eu de cand am luat-o...pana acu 2500-3000km.(.acum de curand...pe la 49000km am schimbat planetarele ) am mers cu planetarele masinii care bateau in cea mai usoara curba...si dupa ce am luat planetarele astea(spre constanta) am vazut ca deja cele de pe masina agata...adica simteam puternic bataile....

masina a fost de export...avea ceva la carburator(un traseu pt aer) pt pornit usor la rece...

cel putin pe benzina nu a fost nevoie sa dau a 2a cheie sa porneasca motorul la rece......pe gaz am dat ca o innecam...cu ocazia asta multumesc colegilor mei de facultate, de liceu , de daciaclub si prietenilor care m-au ajutat sa o pornesc asta iarna din lipsa de baterie....

a fost o zi cand impingeau cam 10 persoane la ea..dar era inghetat motorul...asa ca a asteptat caldura smile.gif)...dar in alte 2 cazuri a pornit(o data impinsa, o data cu curent de la un SUV Mitsubishi)


deci 49 000km schimbat planetarele...ca am uitat sa zic
C a t a l i n
De export, putini km si multa bataie de joc cu uleiul, d-aia a ajuns asa... Halal economie ai facut. smile.gif

Foarte inspirati cei ce fac economie la ulei de motor, dar dau banii pe alte zorzoane...
brigada_diverse
tu ai ce ai cu uleiul meu...
s-a bagat ulei romanesc 20w40...eu de cand am luat-o am bagat panther....
nu ma dau banii afara din casa ca sa iau ulei de 90 lei 4 litri....cand eu dau 40 si am si filtru..ca oricum completez destul...

mai astept pareri(chiar si despre ulei, ca vad ca va place) smile.gif)


ca sa iti dau motiv
antigel am dinala de 5 lei....preparat...dar termostat am vernet de 89 de grade smile.gif)
maryus_83
Apropo de ulei, am luat in weekend pt o drujba ulei mineral 20w40(de dacie-popular) din magazin cu 6lei/l.

Ce naiba o fii in recipientele alea de ajunge la raft la 6 lei/l? Ulei ars?

brigada_diverse
o porcarie oricum
daca panther imi ia cam 400ml al 1000km...cu ala imi ia 2 litri la 1000km..pe testate spun
kog
cam putini kilometri pentru asa consum de ulei. Il mananca sau il pierzi?
brigada_diverse
pai...la pornire fum albastru..deci ghidurile pe al supape imi papa uleiu....
dar s pierde cu gramada....palier, distributie, garnitura chiulasa, pompa benzina, delco...

aporpo..putini km..dar porniri mai turate la rece...si de stat se strica.....
iulian'71
QUOTE(kog @ 8 Aug 2010, 13:44)
cam putini kilometri pentru asa consum de ulei. Il mananca sau il pierzi?
*


La ce materiale se puneau in segmenti, cuzineti si cilindri in vremurile alea ma mir ca a apucat 50k. La acestea se adauga si uleiul recuperat si suprareciclat din vremurile de demult.
Imi aduc aminte ca prin 84-85 a primit tata la magazia autobazei un palet de ulei PECO 20w40 care fusese refuzat la export fiindca avea cateva cutii indoite. Uleiul era imbuteliat in cutii de 3litri fara buson exact ca o cutie de conserve. Ei cand a pus ulei din ala in motor aceasta a mutit nu se mai auzeau nici macat culbutorii. Doar 4 cutii a reusit sa pastreze si el ptr. masina noastra ca restul a plecat pe la sefi si colegi. A mai pus prin 90-91 Castrol in motor care a zis el ca era ca acela, dar dupa aceea a ramas la uleiuri ieftine sau relativ ieftine.
RRedman
Salut,

Trebuie sa ai grija ce ulei bagi...iti recomand Castrol GTX 15 W 40, si eventual un tratament Duralube.Diferenta o sa fie clara.

Voiam insa sa te intreb cateva chestii despre aprinderea Gotronic cu senzor AT011, ce diferente ai observat la pornirea la rece si la comportamentul general al motorului(stabilitatea relantiului, "urcatul in ture" etc..) fata de aprinderea clasica cu platina.
Te intreb pentru ca vreau sa imi achizitionez si eu una si vreau sa ma conving ca merita sa dau banii pe ea.

Numai bine.
iulian'71
Intai sa-si inlocuiasca semeringurile si apoi sa bage Castrol.
Dsign
Prea putini km si deja foarte multe probleme. Asta-i masina fantoma? Cand aparuse Logan, erau multe voci care spuneau ca n-ar da una de-asta nici pe 10 Logan-uri. Asa ca inainte sa bagi banii intr-o caruta, mai bine iti reconsideri optiunile. Sunt Logane taxi forjate extrem care depasesc 300 000km si n-au problemele pe care le inatampini tu. Loganul meu este marturie.


Succese nemasurabile.
kog
QUOTE(iulian'71 @ 8 Aug 2010, 14:09)
La ce materiale se puneau in segmenti, cuzineti si cilindri in vremurile alea ma mir ca a apucat 50k. La acestea se adauga si uleiul recuperat si suprareciclat din vremurile de demult.
*



nu e adevarat. Rabla din dotare a fost fabricata in acelasi an si are undeva catre 130k km cu motorul nedesfacut care trage bine si daca conduci normal fara forja nu trebuie completat de la un schimb la altul. Cat despre uleiuri si prin a mea au trecut uleiuri proaste (a se vedea depunerile de pe chiuloasa in topicul masinii mele), dar tata fiind constient de calitatea uleiului nu il tinea mai mult de 2000 de km. Oricum masina fiind facuta in 89 nu a prea prins ulei comunist, au inceput sa apara uleiuri bune dupa revolutie, stiu ca a schimbat tata uleiul din cutie si a pul MOL care era destul de bun la vremea aia. Cel mai prost ulei l-a vazut masina acum cativa ani, d-ala romanesc in cutii gri cu eticheta trasa la xerox. Cred ca a tinut vreo 800-900 km pana a inceput sa se aprinda becul de la presiune.

edit: panther a papat si a mea putin, am si tinut cam mult uleiul in motor, dar e slabut, motorul era cam zgomotos cu el. Acum cu ELF semisintetic parca am alta masina wub.gif
argon
QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 12:59)
nu ma dau banii afara din casa ca sa iau ulei de 90 lei 4 litri....cand eu dau 40 si am si filtru..ca oricum completez destul...
*


cu 90 ron 4 litri nu iei nici un ulei bun, de la 130 ron in sus poate gasesti ceva mediu. Dar la 10 ron litrul ce sa zic...te-ai gandit ca d'aia il consuma ca e prost!? macar schimba-i titlu din tunetul albastru in norul albastru sleep.gif
BOGHDAN_GNP
Sa o stapanesti sanatos, masina arata bine la exterior si cat mai multi km fara probleme!
iulian'71
Cel mai prost ulei de import era MOL CARRIER care facea spume in capacul culbutorilorsi infunda degazorul si jiglorul din el. Cunostinta ta cu 130k facuti de atunci din '89 pana acum a mers cu masina in fiecare zi si nu a tinut-o pentru concedii sau drumuri la tara ptr. ca nu imi explic altfel cum de in 19 ani o masina nu a facut decat 30k. O fosta prietena de-a mea a cumparat o astfel de masina in '93 cu 39k fiind a unor batrani care se duceau vara la Techirghiol si Olanesti si nu o scote-au niciodata pe ploaie sau iarna, dacia 1300 cu exterior de 1310 fiind din lotul ptr. Algeria din anul 1982 si motorul i l-am segmentat la 87k. Scuza-ma daca cumva te-am jignit.
Da uleiul la bidon gri era de kko si il putea-i doar pentru rodaj 500-1000km.
Te inteleg si iti doresc sa ai grija de masina in continuare fiinca arata bine la exterior.
maryus_83
QUOTE(argon @ 8 Aug 2010, 15:43)
cu 90 ron 4 litri nu iei nici un ulei bun, de la 130 ron in sus poate gasesti ceva mediu. 



Nous aberons, vous aberez. E totusi Dacia 1310.
STORMTROOPER
Si problema ar fi care??
Eu la babuta din semnatura pun acum Castrol Magnatec 15W40 iar inainte de asta a vazut 2 schimburi Castrol Magnatec 10w40.
Deci sa inteleg ca daca e Dacie trebuie sa vada doar ulei de floarea soarelui soia sau ce?
Uite asa apar pe sosea cazanele ambulante de la rationamente de genul asta:Las-o ba ca merge si asa.

@brigada_diverse - sa o stapinesti sanatos si cit mai multi kilometri fara probleme.Nu te zgirci la consumabile ca o sa-ti para rau mai tirziu. Din ce vad eu in poze ai interior de TLX, si la fel si exteriorul. Nu vad din poze motorul, dar am vazut ca nu ai GMV aka electroventilator.
CriSTI68
Mobile 1 Super M sau Elf Competition ST foloseam la babuta
brigada_diverse
asa
care zicea de 130k....masina a fost in familie, e de o varsta cu mine...cu 2 ani mai mare...am carnetul in care trecea schimburile de ulei....si stiu cat a stat si cat s-a mers cu ea. are 30k...nu 130k..masina a stat mult si bine in fata blocului..a fost luata ocazional(o data pe saptamana in cel mai bun caz) la un drum de 6-7km.....de 2 ori pana la craiova si cam atat(pana sa o iau eu)....nu s-a mers mult.

am stat tot timpul cand ducea masina la vreun service..deci stiu cam tot ce a patit
initial rulmentii au fost schimbati ca asa ne-a sfatuit mecanicul.......(undeva prin 97-98...mi-am facut eu un carucior cu ei)

planetarele nu pricep ce au avut, bucsile de batranete.....


motorul a avut GMV..sau cum ii ziceti voi, eu ii spun electroventilator, mai are instalatia electrica completa(termocupla pe radiator, releul de pornire, mufele de conectare ale elv) si a fost scos de acelasi mecanic care ne-a pus sa schimbam si rulmentii

placa de presiune se sparsese...nu mai intra in viteze
in 2004 masina avea 28k km....


referitor la ulei....
n-are simeringuri la supape....
de batranete(cel putin asa mi-au zis toti) au cedat simeringul de la palier, garniturile de la baie, aia de chiulasa.
corpul inferior al pompei de benzina are o crapatura si curge si pe acolo ulei
are si motorul niste km...si a stat mai mult..si iarna cand era pornit..era pornit la 2000 rpm si dupa 1 min la 2500rpm(am invatat sa il pornesc cand eram destul de mic)....

pareri: repara scurgerile de ulei
sau "daca pui deastea noi, o sa crape ca sunt fabricate in doru leli....mai bne completezi cu ulei proaspat"....

cam asta am primit pana acum.

eu circul cam 10 k - 12 k pe an...depinde cum vor evolua preturile....


inafara de planetare si bucsile imbatranite nu am bagat bani....
adica cauciucuri e nevoie...farurile au fost gratis...un stop de la bygy cu 20 lei(pot sa il consider gratis ca am gasit pe jos 50 lei)...eu chiar nu am avut probleme cu ea, si nu mi-a fost frica sa merg pana la timisoara sau sa ies pe drumuri lungi sau in oras cu ea....

mici belele din cauza mea nu trebuie sa invinovateasca masina

am uitat sa mentionez
revopsita in 2000 prin constanta la auto kamsas

daca as gasi timp si loc(ca imi iau amenda) as da cutia jos sa ii schimb garniturile..dar nu prea am....

uleiul il schimb mai la 4500-5000 ca completam destul de mult....cam 3 litri....adica cam cat un schimb(desi nu este echivalent dpdv calitativ)
mihai leu
felicitari pentru masina! arata incredibil de bine si de originala, in familie am avut si eu una crem asemanatoare din 88, imi este dor de o astfel de masina
argon
QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 18:35)
are si motorul niste km...
*



pai hotaraste-te..
brigada_diverse
are 50 000km...am spus deja
NU 150 000km....sa nu intelegeti gresit

am uitat sa mentionez
a avut (si are) alternator de 50A

am uitat ...m-a intrebat cineva de gotronic at011

sa mentionez: am montat at011 de abia cand mergea f bine pe clasic, reglata corect si sa nu am nicio problema
nu am mers mult pe clasic(maxim 300km)....cum am luat-o...am reglat-o, am pus aprindere electronica(am mers si cu aia cam 300km)..apoi at011...

inainte de a monta at011 am facut eu o aprindere electronica, tot cu tranzistoare(e pe net schema) si a mers frumos si cu aia

deci, dupa cum spuneam, am pus at011 cand masina mergea oricum bine...
ce se vede util : porneste un pic mai usor la rece(oricum nu aveam probleme cu pornirile la rece)...de urcat in ture mare lucru nu pot sa iti spun ca nu ma infig in ea....

pe benzina am scos consum de 6.5 cel mai mic(de la plin la plin cu mers de 80 la ora pe un drum mai mullt in panta)...asa pe A2 imi scotea 7(pe gaz la 90km/h), iar pe gaz 8-9(merg cu 110)

in depasiri nu mi-e jena sa ii dau..o turez pana la 4000...daca e nevoie....

iarna a pornit direct pe gaz si la -10, chiar -14 grade celsius(am un termometru in masina..nu e mare branza nici el)...in schimbde 2 ori pe la -20 - -23 de grade pe benzina(a 2-a oara era inghetat motorul deci nu a mai pornit deloc)....dar a pornit usor.....

nu regret deloc ca am luat at011....de 1 an jumate tot vreau sa ma uit la delco sa vad la cat am reglat-o..dar nu am mai deschis

am mers cu apacul de delco fara carbune si arc cam 3000km...si nu am avut nicio problema...am descoperit intamplator ca nu mai existau....

sfatul meu: regleaz-o pe clasic sa iti mearga bine, dupaia pune at011....nu face prostia sa pui at011 desi nu merge bine...
iulian'71
uleiul il schimb mai la 4500-5000 ca completam destul de mult....cam 3 litri....adica cam cat un schimb(desi nu este echivalent dpdv calitativ)

Atunci nu schimba decat filtrul de ulei coolspeak.gif

Ce sa-ti fac ai intrat ca Daniel in groapa cu lei si trebuie sa rezisti intr-un fel ca sa nu fii mancat. Eu te cred si te inteleg din toate punctele de vedere.
RRedman
Merci pentru informatii.
Momentan pot sa ma plang de aprinderea clasica, doar la pornirea la rece.Dar am descoperit ce trebuie sa fac pentru a porni mai usor....vreo 3-4 sprituri inainte.Chestia e ca pana acum pornea si fara spirturi, pornea usor din prima, fara acceleratie.
Probabil este si din cauza avansului care mai trebuie gadilat putin.In rest am relanti fix de 850 de rpm si cand trebuie sa solicit motorul, in depasiri, pe autostrada etc...nu ma dezamageste....uneori observ ca e mai agila decat multe sh-uri de pe sosea, spre dezamagirea lor.
Merci inca o data si bafta cu masina.
para06
Am auzit de furia albastra , neagra , alba biggrin.gif

Da tunetu albastru suna cel mai bine:D


Fai o segmentare sa nu mai manance ulei
marksman
QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 18:35)
[...]
motorul a avut GMV..sau cum ii ziceti voi, eu ii spun electroventilator, mai are instalatia electrica completa(termocupla pe radiator, releul de pornire, mufele de conectare ale elv) si a fost scos de acelasi mecanic care ne-a pus sa schimbam si rulmentii


"lasa dom'le, ca stiu eu mai bine, merge si fara ala, ce ma-nveti tu pe mine?!"

Carpaci...

QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 18:35)


in 2004 masina avea 28k km....


Extrem de putin. Cu 1300-le am facut ceva mai mult decat kilometrii astia in doar 6 ani, cat mi-a fost la indemana.

QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 18:35)
[...]

eu circul cam 10 k - 12 k  pe an...depinde cum vor evolua preturile....
inafara de planetare si bucsile imbatranite nu am bagat bani....
adica cauciucuri e nevoie...farurile au fost gratis...un stop de la bygy cu 20 lei(pot sa il consider gratis ca am gasit pe jos 50 lei)...eu chiar nu am avut probleme cu ea, si nu mi-a fost frica sa merg pana la timisoara sau sa ies pe drumuri lungi sau in oras cu ea....


Baga piese si consumabile bune in ea, ca e pacat sa crape la kilometrii aia pe care zici ca-i are.


QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 18:35)
[...]
daca as gasi timp si loc(ca imi iau amenda) as da cutia jos sa ii schimb garniturile..dar nu prea am....

Daca vrei, poti.

QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 18:35)
uleiul il schimb mai la 4500-5000 ca completam destul de mult....cam 3 litri....adica cam cat un schimb(desi nu este echivalent dpdv calitativ)
*



Din ceea ce zici, mananca ulei. Fum albastru scoate?
brigada_diverse
]"lasa dom'le, ca stiu eu mai bine, merge si fara ala, ce ma-nveti tu pe mine?!"

Carpaci...

cam asa ceva a fost...ca am fost cu taicamiu cu masina cand eram mic....

Extrem de putin. Cu 1300-le am facut ceva mai mult decat kilometrii astia in doar 6 ani, cat mi-a fost la indemana.

asta este....macar am primit-o buna

Baga piese si consumabile bune in ea, ca e pacat sa crape la kilometrii aia pe care zici ca-i are.
Daca vrei, poti.
Din ceea ce zici, mananca ulei. Fum albastru scoate?

ful albastru la pornire...si pierde ulei...
Ov
QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 13:41)

urmeaza sa ii fac schimbul de ulei..are deja 5000km.
*



enorm!

la 1300 (careia i-am facut motorul pe la 160k km, dar nu dadea cu fum si nici nu halea ulei, avea in schimb bataie in cuzineti) schimbam uleiul (tot 20w40 romanesc cel mai ieftin) la maxim 2000
maryus_83
QUOTE(STORMTROOPER @ 8 Aug 2010, 16:48)
Si problema ar fi care??
Eu la babuta din semnatura pun acum Castrol Magnatec 15W40 iar inainte de asta a vazut 2 schimburi Castrol Magnatec 10w40.
Deci sa inteleg ca daca e Dacie trebuie sa vada doar ulei de floarea soarelui soia sau ce?
Uite asa apar pe sosea cazanele ambulante de la rationamente de genul asta:Las-o ba ca merge si asa.


M-ai inteles gresit. Argon exagereaza in stilu-i caracteristic explicandu-i cum e treaba cu uleiul lui brigada_diverse care a explicat ca e motorul praf si pune Pather. Cu 130 de lei bidonul de 4l abia iei ceva mediu?
kog
iti dai seama ce preturi au uleiurile la Deva....
argon
QUOTE(Ov @ 9 Aug 2010, 09:41)
enorm!

la 1300 (careia i-am facut motorul pe la 160k km, dar nu dadea cu fum si nici nu halea ulei, avea in schimb bataie in cuzineti) schimbam uleiul (tot 20w40 romanesc cel mai ieftin) la maxim 2000
*



ce e enorm, daca a completat de atunci inca odata pe atat, nici nu mai trebuie facut schimbul vreodata, se improspateaza de la atatea completari.
om_bland
Domnule initiator al acestu topic, va dau un sfat prietenesc smile.gif : La uzura si pierderile pe care le are motorul dvs, va sfatuiesc sa îi bagati ulei ieftin si sa aveti grija in permanenta sa verificati cat ulei aveti in motor. Ideal ar fi sa aveti in permanenta uleiul la maxim , pentru ca daca veti merge cateva sute de km , este posibil ca nivelul uleiului sa scada in mers chiar si la 1/2 din 3 L. Pana nu reparati motorul si pana nu rezolvati problema cu pierderile de ulei , nu are rost sa bagati ulei bun in motor. Dvs stiti cel mai bine cum merge motorul si cat pierde. Mai mult ca sigur , daca va veti duce la un mecanic , vă va spune ca motorul necesita sa i se faca Rk-ul ( reparatie capitala).
brigada_diverse
multumesc pt sfat. oricum am grija la ulei inainte de un drum lung...verific nivelurile la lichide in motor si la dacie si la logan la fel...inainte sa plec la drum lung....
stiu cam cat consuma si completez...daca e nevoie
oricum nu chiar la maxim tin uleiul ca fortez simeringurile....un pic peste mijloc...si pierde mai putin
am mecanicul meu in care am f mare incredere...mi-a spus ca motorul pierde ulei, dar si consuma...ca s-a stricat mai mult ca a stat si a fost pornita turat la rece....

10 Aug 2010, 09:36:
o noutate neplacuta pt mine
ieri seara am vazut ca un nenorocit de om mi-a rupt antena....
nu merita in tara asta sa ai o masina calumea..ca se trezeste cate un animal dinasta sa o strice
vallyyy
Doua mici remarci am :

- unge bratele inferioare(basculele) cu ceva ,vaselina ,ulei ceva .......am avut una de a cedat din cauza ruginii ( mi s-a rupt cand am plecat din parcare) si vad si ca si la tine sunt puncte de rugina

-Baga ulei panther si mai baga un aditiv de 10 lei , sa-i creasca vascozitatea ,se vede diferenta ( cel putin eu reteta asta am folosit-o un an jumate pana am renuntat la dacie : ulei romanesc + aditiv ,la mine nu era problema ca manca ci era problema poluarii masive , pe care am atenuat-o mult cu reteta de mai sus)....motorul si acum merge la tara pe reteta asta tongue.gif
Laurentziu83
Combinatiile astea gen ulei+aditiv le vad ceva gen rahat amestecat. Nu mai bine baga un ulei mai bun de suma celor 2 de mai sus?
Nu de alta dar eu unul n-am incredere sa amestec in motor 2 produse de lubrifiere de la producatori diferiti, e ca si cum ai bea lapte, ai manca 2 mere si jumatate de kg de prune, eventual stingi cu o bere dup-aia. Oare ce iese, ca doar toate sunt benefice pentru organism, dar nu luate impreuna.
vallyyy
QUOTE(Laurentziu83 @ 11 Aug 2010, 20:20)
Combinatiile astea gen ulei+aditiv le vad ceva gen rahat amestecat. Nu mai bine baga un ulei mai bun de suma celor 2 de mai sus?

*



Ulei ieftin + aditiv =vreo 40 de lei - aditivul e 10 lei ,eu mi-l luam din carrefour si uleiul sa fie vreo 30 de lei

Deci nu ai ce ulei bun sa iei de banii astia .....si apoi ce mai poti strica cu aceasta combinatie ca oricum motorul trebuie facut daca papa ........e cea mai ieftina metoda de a intretine pana la RK un motor dus
brigada_diverse
de rk..cum va place sa il numini , nu va avea parte prea curand....
sobolan
QUOTE(vallyyy @ 10 Aug 2010, 21:04)
Doua mici remarci am :

- unge bratele inferioare(basculele) cu ceva ,vaselina ,ulei ceva .......am avut una de a cedat din cauza ruginii ( mi s-a rupt cand am plecat din parcare) si vad si ca si la tine sunt puncte de rugina

-Baga ulei panther si mai baga un aditiv de 10 lei ,
*



la cat pierde ea de ce sa ii mai unga bratele ? si ruginite,alea,se rup greu...

baga-i panarama aia de ulei si mai pune-i si aditiv si la iarna ai sa-i rupi pompa de ulei la propriu....
brigada_diverse
mai..aditiv iarna nu bag..sub nicio forma

am inspectat basculele...e rugina superficiala aia..am sters-o si am pus vaselina peste....

acum ma gandesc cum sa ii pun o antena care sa nu mai fie tentanta...ca aia pe care o aveam au furat-o(rupto-o ca nu se mai desfacea)....

SorinCT
Vazut azi prin trafic un cazan alb tiunarit cu praguri, stickere, toba si alte nebunii care avea la numar CT - XX - TUN, sper ca nu esti tu biggrin.gif
4x4
QUOTE(C a t a l i n @ 8 Aug 2010, 12:46)
Tot cu ulei floriol si aditivi de rahat? Pacat... credeam ca te-ai convins... Macar urmatoarea masina sa fie tratata mai bine.
*



mereu se găsesc fraieri care cred ca au descoperit elixirul vieții eterne a motorului, traiască aditivii, fără ei ar dispărea multe slujbe!

QUOTE(brigada_diverse @ 8 Aug 2010, 18:35)
motorul a avut GMV... si a fost scos de acelasi mecanic care ne-a pus sa schimbam si rulmentii
*



schimba și tu mecanicul

Acum înțelege și tu ca nu am intenție de a te jigni, dar dacă vezi comentariul meu ca un afront, afla ca si mașina ta vede la fel economiile tale, mai tare o chinui.
brigada_diverse
QUOTE(SorinCT @ 14 Aug 2010, 20:47)
Vazut azi prin trafic un cazan alb tiunarit cu praguri, stickere, toba si alte nebunii care avea la numar CT - XX - TUN, sper ca nu esti tu biggrin.gif
*



masina e cea din poza...si nu are tampenii de tiuning pe ea....

stiu dacia de care spui, am mai vazut-o si eu prin trafic
QUOTE(4x4 @ 14 Aug 2010, 21:49)
mereu se găsesc fraieri care cred ca au descoperit elixirul vieții eterne a motorului, traiască aditivii, fără ei ar dispărea multe slujbe!
schimba și tu mecanicul

Acum înțelege și tu ca nu am intenție de a te jigni, dar dacă vezi comentariul meu ca un afront, afla ca si mașina ta vede la fel economiile tale, mai tare o chinui.
*



am incercat doar aditivi, si nu la sfatul mecanicului

despre mecanicul care a scos GMV-ul....e schimbat de muuult

nu ma ignesti, stai calm

am deschis acest topic pt a prezenta masina si pt a avea si parerea altora...chit ca sunt pareri rautacioase, prietenoase, utile, inutile, subiective, obiective, le accept , fara suparare, ca eram constient cand am deschis topicul, ca acestea vor aparea


cer si eu o idee...cum sa leg cablul de antena de la radio, (unde anume) ca sa nu mai am nevoie de antena exterioara...ca mi-au rupt antena(mie antena, altora oglinzile...) niste derbedei, si m-am saturat sa dau 15 lei de fiecare data pt alta antena....

sobolan
QUOTE(4x4 @ 14 Aug 2010, 22:49)
mereu se găsesc fraieri care cred ca au descoperit elixirul vieții eterne a motorului, traiască aditivii, fără ei ar dispărea multe slujbe!

*



corect...treaba e ca nu cei care "descopera" sunt fraierii... wink.gif
vallyyy
QUOTE(sobolan @ 14 Aug 2010, 18:35)
la cat pierde ea de ce sa ii mai unga bratele ? si ruginite,alea,se rup greu...

baga-i panarama aia de ulei si mai pune-i si aditiv si la iarna ai sa-i rupi pompa de ulei la propriu....
*




In ceea ce priveste bratul eu sunt patit , mie urechea mi s-a rupt de la rugina si nu cred ca s-a rupt greu........cat despre aditiv eu sunt pentru el ,in cazul motoarelor duse si vorbesc din experienta , am pus si iarna si motorul merge si acum , nu ai ce pierde daca pui aditiv in ulei cand ai motorul dus (practic tot va trebuii cand ii faci RK sa schimbi majoritatea pieselor de prin el ) ......daciile au mers in anii lor de glorie pe cele mai jegoase uleiuri posibile si nu au avut nici pe dracu si au acum cand le pun aditivi . sa fim realisti , eu zic sa experimentezi intr-o iarna ulei romanesc de 5 lei litru + aditiv la 10 lei ( din ala ca mierea) daca ti se duce pompa iti dau eu alt motor

15 Aug 2010, 17:16:
QUOTE(4x4 @ 14 Aug 2010, 21:49)
mereu se găsesc fraieri care cred ca au descoperit elixirul vieții eterne a motorului, traiască aditivii, fără ei ar dispărea multe slujbe!
schimba și tu mecanicul

*




eu am gasit solutia in aditivi pentru a scapa de poluare ( lasam norul de fum in spate) da-mi tu o solutie ieftina ca sunt student si n-am bani ,pentru a scapa de poluare si a mai merge cel putin cateva luni cu masina ? iti doresc sa ti se intample sa lasi norul de fum sa pierzi ulei si sa si manance si sa nu ai nici bani sa faci motorul sa vedem daca te urci in autobuz vreo 2-3 luni
sobolan
QUOTE(vallyyy @ 15 Aug 2010, 17:48)
..., eu zic sa experimentezi intr-o iarna ulei romanesc de 5 lei litru + aditiv la 10 lei ( din ala ca mierea) daca ti se duce pompa iti dau eu alt motor

*



fara suparare,cu motorul dus(160 000km) puneam valvoline 20w50 si nu mai chitaia nimic in el....un ulei bun nu necesita nici un fel de aditivi pe care deja ii are in el(poate)....
eu zic sa iti tii parerea personala pentru tine...daca ai motorul dus il faci !!!
vallyyy
Tu ai citit ca el il pierde ? Eu sunt de acord pe de-o parte cu ce zici tu , insa pentru el nu renteaza sa bage ulei scump din moment ce-l si pierde si chiar si asa nu ar iesii mai bine la bani daca ar baga un ulei scump ,decat daca ar baga ulei ieftin+ aditiv
sobolan
simeringurile is si mai ieftine tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.