Recent mi-am montat un suport de ochelari la Loganul din dotare, dar, întrucât între parasolare am un detector de radar, am decis ca să-l montez în locul mânerului de sprijin de la șofer, mâner care, evident, nici nu există...
Suportul de ochelari este format din 2 piese:
- suport lunetă - 8200825648 - care se montează sub capitonajul plafonului, între parasolare, deasupra oglinzii retrovizoare interioare
- suport ochelari - 8200826850 - care se montează peste capitonaj și se prinde în suportul lunetă cu 2 șuruburi, incluse
Setul se găsește de vânzare în rețeaua Dacia la un preț foarte mic (funcție de dealer, firește):
- suport lunetă = 7,95 Lei cu TVA
- suport ochelari = 8,21 Lei cu TVA
Pe net poți găsi setul chiar și la 50 Lei cu TVA + transport....
Acum să încep cu tutorialul:
Întrucât dorim să montăm suportul în locul mânerului, nu avem nevoie explicită de suportul lunetă - nici nu ar încăpea acolo..., deci dacă puteți, cumpărați doar suportul de ochelari.
Întrucât nu putem folosi suportul de lunetă original, trebuie să "fabricăm" unul, dintr-o bucată din plastic mai gros, de 2-3mm, astfel încât șuruburile să aibe în ce să se înfileteze și să țină suportul de ochelari la locul lui.
Spațiul dintre tabla plafonului și capitonaj în zona mânerului e destul de mic, maxim 5mm.
[attachmentid=1627647345]
Aici avem suportul de lunetă orginal și o bucată de plastic gros de aprox. 2mm din care vom confecționa suportul în care vom fixa suportul de ochelari propriuzis.
Punem suportul lunetă peste bucata de plastic și marcăm lățimea lui, pentru a ști unde să tăiem. Dacă nu aveți suportul lunetă, folosiți direct suportul de ochelari și marcați aproximativ un dreptunghi care să fie ceva mai puțin lat decât suportul de ochelari și mai scurt decât el, marcând și locurile pentru găuri.
[attachmentid=1627647344]
Punem suportul lunetă pe bucata de plastic și marcăm dimensiunea aproximativă, astfel încât să ne încadrăm și cu găurile de prindere.
[attachmentid=1627647346]
Plasticul cu marcajele respective, am folosit plasticul pe diagonală, în lipsa de altceva.
[attachmentid=1627647347]
Sau putem folosi direct suportul de ochelari pentru a face același lucru.
[attachmentid=1627647360]
Marcăm axa centrală cu o cariocă și apoi cu o șurubelniță subțire sau ceva similar marcăm și găurile de prindere.
[attachmentid=1627647361]
Tăiem plasticul pe marcajele făcute anterior. Am folosit un "cuțit fierbinte" dintr-o trusă DREMEL VersaTip 2000-6, evident că se poate folosi și orice fierăstrău pe care îl aveți la îndemână.
[attachmentid=1627647362]
Piesa de plastic tăiată.
[attachmentid=1627647363]
Facem găurile marcate anterior - mai mici decât ne trebuie, pentru a lăsa șurubul să formeze un filet.
[attachmentid=1627647364]
Eu am tăiat și piciorușele suportului de ochelari pentru că practic nu mai aveam nevoie de ele - nu mai aveam nevoie să mai dau încă o pereche de găuri în capitonaj și în piesa de plastic.
[attachmentid=1627647365]
Se pilesc rămășițele din piciorușele suportului de ochelari tăiați anterior.
[attachmentid=1627647366]
Se formează filetul în piesa de plastic cu ajutorul șuruburilor furnizate împreună cu suportul de ochelari.
[attachmentid=1627647367]
Se pune de formă suportul de ochelari pe suportul de plastic confecționat și se verifică dacă șuruburile se potrivesc corect.
[attachmentid=1627647371]
Dacă doriți să montați suportul de ochelari exact pe centrul locașului unde ar fi trebuit să se afle mânerul de sprijin de la șofer va fi nevoie să scurtați șuruburile cu câțiva mm, funcție de grosimea suportului de plastic pe care îl aveți la îndemână.
[attachmentid=1627647383]
Șuruburile tăiate.
Atenție la lungimea la care tăiați șuruburile, lăsați o marjă care să vă vină ușor la montare, altfel riscați să nu aveți cum să prindeți suportul de ochelari în suportul de plastic confecționat, pentru că nu ați luat în calcul corect grosimea capitonajului.
SFAT: Preferabil ar fi să NU montați suportul de ochelari chiar în centrul locașului de mâner, ci un pic mai înspre botul mașinii, astfel încât să picați cu un șurub într-o gaură în care se prindea mânerul de sprijin cu cu celălalt șurub într-un orificiu/decupaj mai mare din spatele mânerului. Astfel nu mai contează lungimea șuruburilor și montarea se va face mai ușor. Lipsa centrării nu se va observa. Mulți văd, puțini cunosc...
[attachmentid=1627647369]
Mergem la mașină și pregătim locul unde vom monta suportul de ochelari.
[attachmentid=1627647370]
Tragem de cheder, pentru a avea acces sub capitonaj.
[attachmentid=1627647384]
Introducem suportul de plastic confecționat sub capitonaj și îl poziționăm conform dorinței, fie central (necesită șuruburi mai scurte), fie excentric (merge perfect cu șuruburile originale).
[attachmentid=1627647385]
Marcăm cu un ac sau similar locul în care șuruburile vor traversa capitonajul.
[attachmentid=1627647386]
Marcăm locul fixat anterior cu o cariocă sau pix, scoatem acul și marcăm în mod identic și cealaltă gaură în timp ce ținem pe loc piesa de plastic confecționată.
[attachmentid=1627647387]
Așezăm din nou suportul de plastic confecționat și suportul de ochelari la locul lor și strângem cu grijă șuruburile, ținând cât mai strâns și apropiat "sandwich-ul" format din suportul de plastic, capitonaj și suportul de ochelari, pentru ca șurubul să nu "alunece", să se rotească în gol și să strice filetul din ambele piese de plastic.
[attachmentid=1627647388]
Montajul e finalizat și vă puteți bucura de noul accesoriu.
Din păcate, suportul de ochelari nu este foarte mare și nu încap în el în mod corect decât ochelari de vedere.
Se pot pune și ochelari de soare, dar el va sta "căscat" și nu se va mai "lipi" de capitonaj.