Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: supape neetanse ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
incubus
Ieri am facut testul cu hartia pusa la teava de esapament si o cam atrage... deci suspectez o supapa sau mai multe ca nu-si fac treaba... In ultimul timp nu am mai pornit masina decat ca sa o mut de colo-colo 20 de metri, intre cele 2 locuri de parcare ( zi-noapte), asa ca intreb: e posibil ca mersul mai mult la ralanti, cu socul tras si cu motorul rece sa "afume" supapele si sa nu mai etanseze corect ?
Bytzu
probabil oi avea calamina pe ele..asta se intampla de la benzina noastra si faptul ca mergem subturat cu ele...se decalamineaza simplu..forja..!
incubus
Am banuit ca forja ar putea fi un remediu pentru problema asta... Dar daca in aceasta perioada, am reglat culbutorii, prin decalaminarea supapei jocul se va reduce... deci va trebui sa-l corectez din nou... Corect ?
diaconuliviu
QUOTE(incubus @ 10 May 2005, 09:32)
Am banuit ca forja ar putea fi un remediu pentru problema asta... Dar daca in aceasta perioada, am reglat culbutorii, prin decalaminarea supapei jocul se va reduce... deci va trebui sa-l corectez din nou... Corect ?
*



Da, e foarte corect.
ionut232
deci ca sa mearga mai bine masina...mai trebuie forjata din cand in cand...
corect?
forja asta e buna si daca e data pe liber?
diaconuliviu
QUOTE(ionut232 @ 10 May 2005, 20:02)
deci ca sa mearga mai bine masina...mai trebuie forjata din cand in cand...
corect?
forja asta e buna si daca e data pe liber?
*



Traseul ideal pentru o masina este acela in care trece prin toate regimurile de turatie/sarcina (unii autori chiar recomanda alternarea regimurilor exact ca in povestea cu piatra incalzita si stropita cu apa).Cum asta nu se intimpla mereu, la un traseu mai lung se mai decalamineaza motorul prin "forja"; asta presupune cresterea turatiei la sarcina, deci NU "pe liber". De fapt, nici nu se recomanda rularea "pe liber"-siguranta circulatiei si uzura arborelui secundar si a pinioanelor.
andrei_radu
Salutare! Puteti sa-mi spuneti si mie cum se face testul ala cu hartia (toate detaliile)? biggrin.gif
incubus
Se ia o foaie de hartie si cu motorul mergand se aseaza in fata tevii de esapament. Daca are tendinta sa o "suga" din cand in cand, una sau mai multe supape nu lucreaza... Ideea e insa ca intre timp am mai facut testul asta si pe alte masini ale amicilor, care merg bine...si tot asa se comporta, adica hartia este atrasa si respinsa regulat...
andu911
atunci nu au culbutorii reglati
ionut232
QUOTE(diaconuliviu @ 11 May 2005, 08:37)
Traseul ideal pentru o masina este acela in care trece prin toate regimurile de turatie/sarcina (unii autori chiar recomanda alternarea regimurilor exact ca in povestea cu piatra incalzita si stropita cu apa).Cum asta nu se intimpla mereu, la un traseu mai lung se mai decalamineaza motorul prin "forja"; asta presupune cresterea turatiei la sarcina, deci NU "pe liber". De fapt, nici nu se recomanda rularea "pe liber"-siguranta circulatiei si uzura arborelui secundar si a pinioanelor.
*




merci
rerecroS
Eu, dupa ce mi-am "reglat" la un "meseriash" culbutorii imi suge hartia la toba de zici ca nu-i adevarat (aproape o rupe). Inainte nu o sugea absolut deloc.

Care este cauza? Sunt prea stransi ?
FLP
Poate cineva sa imi explice si mie care e legatura cu reglatul culbutorilor si rateurile ? Sa inteleg si eu odata si odata ...
rerecroS
Ce cred eu: daca sunt prea stransi culbutorii => supapele nu se inchid complet => scapa compresia pe langa ele ( dar ar trebui sa ne spuna cineva care se pricepe mai bine biggrin.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.