Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Apa peste normal, ELV
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ciorapel
Salutare,

A pus tata mana pe masina mea sa faca un drum prin tara, si el este un ghinionist convins.

Pe langa ca a spart parbrizul, a terminat bateria, si a prins o ploaie cu grindina cat ou` de gaina de e masina ciuruita toata, i-a mai fiert si apa de 2-3 ori pe drum, si de cand s-a intors acasa, masina se incinge incontinuu.

Am ELV-ul din fabrica, si astazi am muncit o zi intreaga sa-i mai pun un ELV pe fata radiatorului (unul sa traga, altul sa impinga), decalate intre ele (tot se interpun, dar putin), unul maxim in stanga in compartimentul motor, altul maxim in dreapta in partea grilei. ***INCA NU AU FUNCTIONAT IMPREUNA NICIODATA, asa ca ceea ce zic mai jos este doar cu ELV din fabrica.***

Mai am doar o ora, maxim doua maine de munca si termin tot; sa spunem ca eliminam efectul, dar care ar putea fi cauza ?

Am facut in 2 zile, doua aerisiri (dupa ce am scos tot din instalatie, o data sa verific termostatul, o data sa scot radiatorul sa mai pun un ELV).

Termostatul merge corect, termocupla cupleaza corect (dupa 2-3 minute de la pornire porneste, sta 1 minut, face o pauza de 10 secunde, dupa care porneste continuu), dar tot se dilata f. mult lichidul de racire (asta doar cu ELV din fabrica).

Care ar putea fi cauza ? Cu ce as putea spala toata instalatia masinii, astfel incat sa nu afectez garnituri s.a.m.d.

Nu sufla aer in borcan asa ca *qulasa* este intreaga.

Multumesc de raspunsuri !
iuliano_smile
Spala radiatorul bine. Interior + exterior.
Daca e de cupru treci pe aluminiu, daca e aluminiu spalal.
Uitete la pompa de apa sa mai circule apa.
Scoate termostatul sau am mai auzit pe la cineva de o gaura de 3mm in teremostat(nu sariti ca eu am facuto, dar asteptam rezultate)
Uitete la furtunul ce pleaca din chiuloasa si ajunge in T sa fie curat.
Fa aerisire calumea. Prin aerisire inteleg sa scot apa si din furtunul ala gros(nu radeti ca e adevarat).
besche
Mai fa o incercare. Porneste motorul si lasa sa se incalzeasca pana porneste electroventilatorul. Daca temperatura creste in continuare,da drumul la caldura in masina cu ventilatorul la maxima turatie. Daca va scade temperatura ,inseamna ca ai radiatorul motorului infundat.
Ciorapel
QUOTE(iuliano_smile @ 14 Aug 2010, 01:14)
Spala radiatorul bine. Interior + exterior.
Daca e de cupru treci pe aluminiu, daca e aluminiu spalal.
Uitete la pompa de apa sa mai circule apa.
Scoate termostatul sau am mai auzit pe la cineva de o gaura de 3mm in teremostat(nu sariti ca eu am facuto, dar asteptam rezultate)
Uitete la furtunul ce pleaca din chiuloasa si ajunge in T sa fie curat.
Fa aerisire calumea. Prin aerisire inteleg sa scot apa si din furtunul ala gros(nu radeti ca e adevarat).
*


Cu ce sa spal ?
Pompa functioneaza sigur.
Ori scot termostatul, ori il las ... gauri nu fac biggrin.gif
Am scos toata apa din tot motorul la ambele aerisiri, si am spalat tot pana a iesit apa cristal.

QUOTE(besche @ 14 Aug 2010, 07:58)
Mai fa o incercare. Porneste motorul si lasa sa se incalzeasca pana porneste electroventilatorul. Daca temperatura creste in continuare,da drumul la caldura in masina cu ventilatorul la maxima turatie. Daca va scade temperatura ,inseamna ca ai radiatorul motorului infundat.
*


Pai ... scade ... dar nu stiu daca asta e un test f. sigur la diagnostic.
besche
Inseamna ca prin radiator trece apa prea putina si nu face fata pt racire, pt ca-i infundat. Daca ar avea cineva sa-ti imprumute un radiator,ai face proba.
Ciorapel
Dar cu ce sa incerc sa-l desfund ?
El e relativ nou, are cam 2-3 ani ...
besche
Nu poti sa-l desfunzi pentru ca are depunere de calcar. Doar astia care repara radiatoare il desfunda. Dar totusi poate ai vreun prieten cu vreun radiator de rezerva,sa-i faci proba ,ca sa fii sigur. La Dacie e foarte usor de schimbat,mai mult iti ia sa pui antigelul si sa aerisesti. Probabil ca s-a mers cu ea doar cu apa,s-au facut depuneri si cand a venit caldura mare,nu a mai facut fata
Ciorapel
Mersi de raspuns. Am decis sa-mi schimb bordul (acele) cu unele care chiar afiseaza .. nu au doar becuri. Asa ca trebuie sa deschid un topic (sau sa caut).

Inc-o data, mersi !
besche
Succes !
baciudibaciu
La radiatoare -in general se poate face o spalare ,cu eficienta scazuta ce-i drept undeva la 40-45 %, la exterior cu aparatul de spalat cu jet -dar de la o distanta decenta sa nu il distrugi si cu un furtun cu apa sub presiune la interior -ideal de 1". Din interior va iesii multa CACAO, iar de pe exterior vor cadea cele necesare completarii unui insectar biggrin.gif .
Ciorapel
Dupa o zi intreaga de munca, am pus acele ce-mi lipseau.

Dar, apa imi sta cam aici :

[attachmentid=1627648895]


Sa fie termostatul de vina ?

Am curatat instalatia de racire si in motor, si in radiator, si radiatorul exterior.
luciman
salut.Am si eu o roscata,la fel ca a ta.Legat de problema ta, sigur termostatul e de vina(deschide la o temperatura prea mare).eu am schimbat primul termostat la 2 ani de cand am cumparato(de noua), si cred ca se apropie timpul sal schimb si pe asta(dupa ce opresc motorul , porneste si de 3 ori, de curatat lam curatat, asa ca e pe duca).iti recomand sa iti pui un buton in bord, la care sa legi electroventilatorul pe direct, chiar daca schimbi termostatul.cand nu mai gandeste, apesi pe buton. biggrin.gif
payty
dar cureaua de la alternator ai verificat-o?

eu am patit cu o curea noua care m-a tinut cam 6 luni din cauza ca s-a crapat toata. era intinsa la maxim si motorul fierbea. n-am dat importanta pt ca stiind ca e intinsa nu credeam ca nu antreneaza cum trebuie pompa de apa.

daca ai ELV ar trebui sa fie suficient chiar si unul singur, nu e nevoie de doua.


Daca ai radiator de cupru tine-l pe ala ca e foarte bun. Cele de aluminiu sunt niste turcisme ordinare cu foarte mult plastic pe ele. La mine merge cu succes radiatorul de cupru si am motor de 1600, deci daca tu ai de 1400 nu are cum sa nu fie suficient.

Ciorapel
Am schimbat termostatul si pare sa fi revenit totul la normal (doar cu ELV de fabrica).

Multumesc de raspunsuri !
luciman
ti-am zis ca de la termostat e.Cat mai e unul nou? si...de care ai pus? nu de alta, dar urmeaza sa il schimb si eu.IARA.
Ciorapel
20 de lei ... ceva gen .. SPEEDTECH ... nu stiu exact sa-ti spun numele firmei, oricum are o forma ciudata; este mai lung decat cel clasic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.