Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pana nu se incalzeste bine nu merge relantiul!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dkrysty
Am o dacia berlina 1310 L 1998.
Pleaca la cheie dar cade turatia si se opreste!!!
Am dus-o in cele din urma si la mester. Mi-a curatat carburatorul, jigloare (dar nu cu solutie asa cu suflat), platina, delcou, bujii... si a descoplerit ca era infundat pe unde trage aer(unde e un furtunel cu duza la carburator).
Bun! mi-a reglat-o la mare arta. (asta la motor cald).Am plecat acasa a doua zi dimineata aceeasi problema: pornea si cadea turatia si se oprea.
Prima cheie cade si cu socul tras.
A doua merge cu socul dar tras tare apoi se zguduie si trebuie sa-l imping usor dar nu de tot. pana cand temperatura motorului nu ajunge aproape de jumate nu ma bazez ca merge fara soc.
Si apoi nu mai e iarna!!!
Daca nu merg 4-5 ore face aceeasi problema chiar daca e cald afara...(doar ca isi revine mai repede)
Dupa ce se incalzeste (acul la jumatate) merge bine am facut 50Km cu consum mult mai mic decat inainte.
Vre-o parere ?

Multumesc anticipat!!!
Lacaru
O solutie ar fi sa-i mai maresti turatia de relanti din surubul de pe carburator. Se poate ca si amestecul sa nu fie tocmai bine reglat. Dar daca zici ca a scazut consumul e OK, avand in vedere pretul benzinei.
Prima cheie nu o ia, fiindca tragi complet socul si motorul se ineaca (mi se intampla si mie vara, iarna in schimb nu am astfel de probleme). Trage-l pe jumatate.
dkrysty
Am marit turatia la 1000 rpm (si aceeasi situatie) dar cu motorul cald sta si la 750 rpm. Cred ca pe gustul ei ar fi (dimineata) cam 14-15000 minim, dar ce fac apoi cand se incalzeste se duce la 20.000 lei.
Am schimbat si bujiile temporar (acum am niste bujii "bosh cu yritiu" ) cu unele sinterom ce-i drept nu noi si aceeasi situatie. O sa pun si unele noi poate poate...
Am auzit de unele NGK, dar nu am vazut pana acum.
Al Cap0nE
Inainte de a trage socul da-i unu doua sprituri. Dimineata si la mine moare la prima cheie (desi porneste) daca nu o sprituiesc.
andu911
QUOTE(dkrysty @ 10 May 2005, 12:33)
    Daca nu merg 4-5  ore face aceeasi problema chiar daca e cald afara...(doar ca isi revine mai repede)
   
*



Nu prea am inteles ce vrei sa zici...
In fine...evident ca trebuie sa mergi cu soclul tras o perioada, pana ajunge motorul la 85 grade...Crezi ca daca e mai cald afara, motorul tau are 85 de grade ? biggrin.gif
Nu e nici o problema...orice ai face, asta e comportamentul motorului pe dacie cu carburatie...Nu schimba nici o bujie...nu te mai lua dupa toti mesterii...ca pe primul loc conteaza banii la ei.
Mai bine schimba pulverizatorul de la carb...dar cu unu calibrat, original, de preferat nou.
dkrysty
Am cumparat masina asta anul trecut in vara (care a fost uneori calduroasa uneori friguroasa). Si pleca la cheie fara pedala de acceleratie la pornire. de aceea nu accept sa nu plece fara soc.(macar cand e cald).
Asta pana a venit iarna cand pleca cu spritz pedala( dar pleca)....pana la un moment dat cand a aparut situatia de fatza.

Intre timp am citit despre uleiuri. Am cumparat masina cu ulei BP(nu stiu exact cat). Eu i-am schimbat in martie cu Divinol 20w40 150.000/l (nu stiam multe despre uleiuri).
Si ma intreb nu o fi prea vascos dimineata de are atata legatura cu incalzirea motorului, si nu are putere sa-l plimbe. Sa-i pun un 15W40. Ca restul pare a fi in regula.
Si mai e o chestie (dar am auzit ca e normal) : bujiile din mijloc de langa carburator se afuma iar cele din extremitati deloc sau aproape deloc.(dar merge in 4 bujii ) biggrin.gif
viulian
Incearca sa-i reglezi jocul la colbutori..

Tzacane ?

Exact feelingul asta (ca uleiul e vascos) il aveam si eu inainte de reglatul colbutorilor. Ce se intampla de fapt nu e ca uleiul e vascos, ci scanteia e data aiurea si motorul are f. putina putere.. Trebuie reglat jocul.
dkrysty
Mecanicul care s-a uitat atunci a spus ca nu-i problema (chiar asa..) ca nu tzacane! merge frumos chiar! dar asta cand era motorul cald (sau in stanby de cel mult 2 ore ).
Peste 4-5 ore deja se raceste si iar pleaca cu socul, la a doua cheie si NU dimineata, pe la 16:30 dar isi revine mai repede intr-un minut- doua.
Ma gandesc ca i-ar placea probabil un ulei 15W40. Dar nu stiu cum se va comporta vara la >25 grade. Dar m-as risca! eu merg zilnic 10 Km 5 dus 5 intors de la serviciu mai rar plimbari de 50 - 50Km si poate foarte rar mai lungi. Nu am ajuns cu turomertul la 4 mii rpm.(decat o data prin jivrare ca nu stiam ce sa-i fac) 2k-3k si rar 3,5k
diaconuliviu
Spui ca majoritar mergi pe distante scurte-asta favorizeaza depunerea de calamina si afumarea bujiilor; mergi la un drum de macar 50-100km chiar putin "in forja" si vei vedea ca bujiile sint roscate.
Daca cele din extreme sint tot albe, e posibil sa ai scapari pe la supape-nu mari, atit cit amestecul sa devina sarac, asta ar fi favorizata de aceeasi depunere ce calamina datorata distantelor scurte.
Cartea masinii spune ca pina se incalzeste motorul trebuie tinut actionat "socul" in diferite pozitii, dupa necesitate.

Incearca sa actionezi dimineata de citeva ori cama pompei de alimentare (asta daca nu ai electrica) si vezi daca se mai opreste cu socul tras.


ionut232
problema asta a ta suna a avans mic...
nu conteaza uleiul,nici bujiile,in problema ta, treaba trebuie sa fie din avans...
oricum,e bine ca ai consum mic...poate fi si distanta la platina.
si eu am tot berlina 98(februarie),poate e din acceasi generatie...
la mine motoru cam are toane...astea sunt daciile...
poate mecanicu ala nu se prea pricepe...
regleaza platina 0.3, bujii 0.7 si ar cam trebui sa mearga
vezi avansu in primu rand...eu asa o reglam.
sa stii ca nu ar strica sa speli carbu cu decarburol...face fff bine...
poate nu ii baga destula benzina la inceput-pompa are debit mare?cand dai la cama?
dkrysty
avansul? te referi la delcou sau la amestec la carbutrator?
Am reglat platina la 0,3; 0,4 si nu mai pornea (cred ca nu mai intrerupea) de-abia la 0,5 pleca. La bujii inca nu am verificat distanta!!! dar parca era un 0,5-0,6.
...printre altele nu am clapeta la pompa de benzina... sita si filtrul decantor (daca nu spun o prostie..) sunt curate.
Si mecanicul respectiv mi-a recomandat sa cumpar solutie de desfundat carburatorul sa il lase vre-o 4 ore ca s-ar putea sa aiba calamina pe acolo...
Iar cu socul... dimineata hai treaca de la mine dar si la ora 16:00 cand afara e super cald...

diaconuliviu
QUOTE(dkrysty @ 11 May 2005, 07:54)
avansul? te referi la delcou sau la amestec la carbutrator?
Am reglat platina la 0,3;  0,4 si nu mai pornea (cred ca nu mai intrerupea) de-abia la 0,5 pleca. La bujii inca nu am verificat distanta!!! dar parca era un 0,5-0,6.
[...]
  Iar cu socul... dimineata hai treaca de la mine dar si la ora 16:00 cand afara e super cald...
*


Avansul la aprindere e dat de delco. Roteste putin in sens trigonometric de el la relanti pina ai turatia cea mai mare.
Distanta platinelor este 0,45+/- 0.05, deci 0,4-0,5.
Socul se trage la nevoie, la 16:00 or fi 20 grade afara, dar temperatura de regim a motorului este 80-95 grade
dkrysty
Multumesc !!!
Sa vad ce ii mai fac!!!
ydaniel
asa facea si a mea!am schimbat carbul(ala vechi era compromis)am pus altul merge bine ,dupa aia am schimbat carbul(ca nu era al meu) pus altul mergea la fel ,schimbat la loc cu carbul ala vechi parfum...
ionut232
ce inteleg eu e ca...cu carburatoru vechi merge bine....dupa ce l-ai inlocuit pentru putin timp...
corect?
ionut232
QUOTE(dkrysty @ 16 May 2005, 09:22)
Multumesc !!!
Sa vad ce ii mai fac!!!
*




cum a zis si diaconuliviu.. avansul ma refer la cel din delcou(rotesti putin de la stanga la dreapta(maresti avansu),adica dinspre botu masinii inspre portiera)

bujiile sunt cam putin 0.5-0.6....vezi un 0.7 macar.

ar fi bine sa mai speli carburatoru(daca asa zicea meseriasu)...nu prea ai cum sa ai calamina in el....eventual mizerii...calamina e in motor din cate stiu eu,poate gresesc...

acum nu stiu peste ce mare meserias ai dat tu, dar sa stii ca nu ar strica sa te duci si la altu sa vezi si parerea altuia....asta in cazu in care din cate vad nu prea te pricepi....
multi meseriasi...nu prea sunt meseriasi.... blush.gif

bafta
dkrysty
Am ascultat sfatul cu "asculta si parerea altui meserias"...

Si am rezolvat problema!!!
Era de la PLATINA !!!
Ce poate sa faca aprinderea...

Mi-a schimbat-o, mi-a reglat-o, si merge cool!!! biggrin.gif
(A mai fost pilita inainte dar cine stie...)

Acum merge rotund si nu se mai zguduie la relanti.

Si mi-a dat sfat cum sa reglezi avansul!!!

Sa slabesti surubul de la delcou in timp ce merge cred(nu mai stiu exact) ca il duce motorul (creste avansul singur) si cand se pare ca merge frumos (cica se aude) strang surubul. Si cica o sa am si demaraj bun si trage masina bine.Iar la consum nu se simte.

Numai bine baieti !!!
dkrysty
...bujiile(bosh) le reglasem inainte la 0,7; iar platina mi-a reglat-o la 0,45; (pt 0,4 e mai larg iar 0,5 nu incape) (am verificat ulterior).
ionut232
ma bucur ca ti-ai rezolvat problema...
faza aia cu avansul cum zici...sa se regleze singur...nu prea recomand.
se poate regla foarte usor cu mana...si cred ca asta e cea mai buna...
mai este metoda prin reglare cu un bec si punanad volanta la semn....daca dai un search gasesti pe aici.
din cate stiu eu, un avans mai mare iti creste puterea masinii dar creste si consumu putin...
ok.
bafta
RIon
Posibil filtru de aer imbacsit! Si eterna apa in benzina...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.