Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme ungere motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
paladebn
Buna ziua tuturor.
Am o dacie brek din 97, sambata am schimbat uleiul aveam Aral 20w50 si am pus Versus 20x50 am schimbat si filtru problema este in felul urmator si inainte si dupa ce am schibat uleiul cand porneam masina becurile din bord stateau aprinse 1-4 secunde si pe urma se stingeau nu stiu daca este normal sau nu. Dar aseara dupa ce s-a incalzit motorul la relantiu presiune la ulei statea aproape de linia rosie cand accelerez se ridica aproape pana la cealalta linie. La mine in bord la indicator de ulei are 4 linii cea de jos este rosie si inca 3 linii si nu stiu exact ce presiune am. Ce poate sa fie?Ma poate ajuta cineva? Joi vreau sa fac Transfagarasul si nu vreau sa am probleme pe traseu.
Va multumesc.
tichondrius95
Ai presiune scazuta si nu e bine, mai ales pe caldurile astea. Poate fi din mai multe cauze: pompa de ulei, uzura mare la motor, canale de ungere infundate,etc. Fa o incercare, mergi si cumpara un tratament de motor pe baza de teflon, e undeva la 25 de lei,ala se adauga peste uleiul proaspat schimbat, vezi poate te ajuta ala, oricum trebuie sa mergi la un service sa vezi exact problema.
paladebn
ce pot sa mai spun este sa incerc cu teflon si un mecanic, teflon sau aditiv este tot una?
Grasu-1300
pai sdi inainte de a schimba uleiul si filtrul cum se manifesta?Cam aceeasi problema o am si eu , dar eu banuiesc filtrul care probabil are o hartie de filtru altfel decat ar trebui!
robyn
cati km are motorul de la ultimul rk?posibil sa fie si din pinionul care actioneaza pompa de ulei sau pompa de ulei.daca ai multi km de la rk este din cauza uzuri motorului si nu-ti creste nici daca ii pui aditiv(aditivi care dp mine sunt o porcarie,pt ca uleiul este deja aditivat)
krapcarasu
sa mai scris ca teflonul nu adera la metal, doar infunda, daca tii neaparat sa pui aditiv pune MoS2
paladebn
Deocmdata am rezolvat problema am pus aditiv si mi-a crescut presiunea banuiesc ca este uleiul prost, inainte aveam Aral si nu am avut presiunea asa scazuta.
Va multumesc.
Inca o intrebare vreau sa fac Transfagarasul ar fi bine sa dau termostatul jos sau nu?

Va multumesc
PH-06-BOA
Aditivul cu teflon, e foarte bun. Tu ai ai pus doar tâmpenii nu ulei. Pune d-ela românesc de 7 lei litrul, și ai să vezi. Nu v-a intrat în cap că, ce-i venit de afară, e menit să ne distrugă? Preventiv e bine să-l dai jos, nu aștepta întâi să fiarbă. Liniuțele pe ceas, le ai din două în două atmosfere.
Alex4u
Acelasi lucru pateam si eu..si aveam doar 350 km de la rk total total ..si aveam ulei Lubrifin Versus 20w50...si aveam presiunea 1...am pus liqqui molly si merg pe 6 in mers si 4 in relanti...deci uleiul este devina este prost..la caldura se face apa
Costy2000
Salut aceiasi problema o am si eu adica presiune scazuta adica cand e motorul rece am presiunea pana la a 3liniuta numerotate de jos in sus inclusiv ce rosie si pe parcur ce se incalzeste motorul si uleiul presiune imi scade pana la a 2 liniuta dela ce rosie (prima dupa cea rosie)si la relanti imi sta apropae pe ce rosie un picut mai sus daca aprind farurile imi sta pe ce rosie.
Acuma eu am schimbat pinionul de sub delcou si degaba ca era tocit (mancat din el)si presiunea la fel.
Ulei in ea ii pun de la agip 20w40 sau 15w40 astea 2 tipuri de uleile am pus, si numai cand schimb uleiul imi sta cam o saptamana ridicata presiunea dupa care revine la prima linie dupa ce rosie.
Masina am avut-o de noua din 96' si tata a stapanito pana mai acum cv ani si acuma am luat-o eu si mai spus ca de noua a facut asa adica ca dupa ce ii face schimbul se ridica presiunea o saptamana si dupa aia la fel prima liniuta dar daca mergi cu ea la 2 si cv de rot/min aprope de 3000de rot/min
Becul in bord la ulei nu mi se aprinde
Acuma spunetimi si mie de la ce poate fi de la pompa de ulei?
Si spunetimi si mie ce inseamna RK?
Ce ulei imi recomandati dar mai ieftin si bunicel, am auzit ca ar fi bun elf?

Multumesc astept parerile voastre smile.gif
badboy_marius
daca ai probleme cu racirea, da termostatul jos sa nu ai belele pe sus pe acolo pe unde vrei sa mergi, dar daca raicirea este ok, masina nu ar trebui sa aibe nici un fel de problema cu termostatul pus.

in legatura cu uleiul, in primu rand ca sa ai presiunea buna trebuie sa ai pompa de ulei, cuzinetii buni si pinionul care actioneaza pompa sa nu fie uzat, dupaia vezi ce ulei ii pui. eu am mers cu dacia mea cand o aveam si cu ulei ars in ea, ca imi manca ulei mai mult ca benzina si nu mi sa aprins nici un fel de bec in bord si ceasul imi statea la a 2-a linie ( era ceas separat cu cel de temperatura apei). tu ai pus ulei gros acolo 20W50 e printre cele mai groase, si nu ar trebui sa il mai aditivezi cu nimic ca il faci miere si nu e bine....tu ai o problema din motor , sau in cel mai bun caz ai sonda de presiune ulei pe duca, iti arata eronat...

din experienta proprie va spun ca uleiul conteaza mai putin cand vine vorba de presiune...daca ai presiunea slaba, mai intai problema pleaca de la motor, dinauntru, dupaia de la ulei.
krapcarasu
QUOTE(Costy2000 @ 18 Aug 2010, 22:08)
Salut aceiasi problema o am si eu adica presiune scazuta adica cand e motorul rece am presiunea pana la a 3liniuta numerotate de jos in sus inclusiv ce rosie si pe parcur ce se incalzeste motorul si uleiul presiune imi scade pana la a 2 liniuta dela ce rosie (prima dupa cea rosie)si la relanti imi sta apropae pe ce rosie un picut mai sus daca aprind farurile imi sta pe ce rosie.
Acuma eu am schimbat pinionul de sub delcou si degaba ca era tocit (mancat din el)si presiunea la fel.
Ulei in ea ii pun de la agip 20w40  sau 15w40 astea 2 tipuri de uleile am pus, si numai cand schimb uleiul imi sta cam o saptamana ridicata presiunea dupa care revine la prima linie dupa ce rosie.
Masina am avut-o de noua din 96' si tata a stapanito pana mai acum cv ani si acuma am luat-o eu si mai spus ca de noua a facut asa adica ca dupa ce ii face schimbul se ridica presiunea o saptamana si dupa aia la fel prima liniuta dar daca mergi cu ea la 2 si cv de rot/min aprope de 3000de rot/min
Becul in bord la ulei nu mi se aprinde
Acuma spunetimi si mie de la ce poate fi de la pompa de ulei?
Si spunetimi si mie ce inseamna RK?
Ce ulei imi recomandati dar mai ieftin si bunicel, am auzit ca ar fi bun elf?

Multumesc astept parerile voastre  smile.gif
*


cat ai ralantiul? RK = revizie capitala
ulei incearca BP
Tudor Badescu
Versus-ul (Lubrifin) e oricum mult mai bun decat cere Dacia clasica.Iar pe Diesel e peste majoritatea uleiurilor mult mai scumpe de pe piata.Este API:CG-4,e formulat special pentru diesele,dar e sus si pentru benzina:SJ.Majoritatea pe piata sunt CF.Eu folosesc acest ulei in varianta 15W40 la Mercedes Sprinter fara probleme,iar la Dacia n-ar fi bun... Si de fapt e ulei Total.Iar 20W50 inseamna un ulei destul de vascos la cald,deci daca nu e presiune,problema e la motor.
Iar o presiune buna nu se confunda cu ungere buna,mai ales la came unde presiunea de apasare e foarte mare,iar pelicula de ulei trebuie sa nu se rupa.Un ulei foarte bun unge bine si la presiune mai mica.
Un exemplu personal:in vremuri mai vechi,cand mergeam cu Moskviciul lui tata(si de-abia astept sa-l pun din nou pe sosea),la un moment dat presiunea nu era nici macar 1atm (bine masurata)nici la 4000 de ture.Banuiesc ca era un gunoi la supapa cu bila a pompei pentru ca si-a revenit dupa aproape 1 an.Am mers cu un Texaco 20W50,API:SF(masina cerea SB,dar admitea si SA) + MoS2 si nu am gasit cand am demontat mai tarziu motorul absolut nicio problema de uzura.
Iar cand becul martor se stinge greu la pornire,inseamna ca supapa de retinere a uleiului in filtru nu mai inchide bine si filtrul se goleste inapoi in baie.Si pana il umple(mai ales daca e de dimensiune mare) nu e presiune.Solutie simpla:inlocuirea filtrului.Solutie mai generala:o flansa intermediara care sa umple filtrul pe sus.
Costy2000
Ralantiul imi sta la 900rot/min cand este rece motorul iar cand este cald sta la 1000 de rot/min
argon
QUOTE(Tudor Badescu @ 19 Aug 2010, 23:49)
Versus-ul e oricum mult mai bun decat cere Dacia clasica.Iar pe Diesel e peste majoritatea uleiurilor mult mai scumpe de pe piata.Este API:CG-4,e formulat special pentru diesele,dar e sus si pentru benzina:SJ.
*



e jos de tot, e ultimul din coada, nu cred ca este mei prost pe piata.
krapcarasu
QUOTE(Costy2000 @ 20 Aug 2010, 10:55)
Ralantiul imi sta la 900rot/min cand este rece motorul iar cand este cald sta la 1000 de rot/min
*


bun asa turatia de ralant.Poate fi si de la pompa sau lagare uzate. Ulei consuma? vezi sa nu scape benzina in ulei ca-l strica .
Tudor Badescu
Imi pare rau ,argon,cel mai prost de pe piata e Super 1 facut de diferite firme in varianta 20W40,API:SC.Lubrifin Versus sau Versus Plus e altceva.Pe diesel e peste,de exemplu Mobil 1 care este doar CF.Doar ca la ala platim brandul.Iar cand aleg un ulei ma uit la pret si la specificatiile pe care le satisface.Daca se poate,si CBT.Calitatea uleiului se vede cu aparate in laboratoare si cu masurari obiective pe motoare,inclusiv in privinta depunerilor.In rest,prea multe impresii subiective dupa ureche si cine garanteaza ca urechea aia e asa de buna?Vad pe toate forumurile chestii de genul ca uleiul X e mai bun ca Y.Si cand te uiti vezi ca satisfac aceleasi specificatii! Pai daca X chiar era clar mai bun,era trecut in mod sigur la specificatii superioare ca cine o sa spuna ca are o marfa mai proasta daca e intr-adevar mai buna?
Costy2000
bun asa turatia de ralant.Poate fi si de la pompa sau lagare uzate. Ulei consuma? vezi sa nu scape benzina in ulei ca-l strica
Imi scoat putin fum albastru can o accelerez undeva pe la 5000 rot/min si cv de ture dar in rest nu scoate numai la turati mari imi scoate fum negru si albastru,negru imi scoate doar atunci cand oa accelerez dupa aia daca o tin la 5000 rot/min constant nu mai scoate negru doar albastru dar doar daca il obseervi dar nu stiu de ce ca motorul nu este uzat ca i-am desfacut de iam schimbat garnitura de chiuloasa in iarna trecuta si nu era uzati cilindri si baniesc ca nici celelalte piese nu sunt uzate.
Eu cu fumul albastru banuiesc sa nu se aseze scgmenti pe linie si am observat ca nu mereu imi scoate foarte rar dar mai mult face cand este motorul cald rece nu prea acum nu prea stiu ce sa cred o fi setul pe duca pompa nu stiu sad.gif
Benzina in ulei nu imi scapa
krapcarasu
nu mai tura la 5000 . Fumul negru e de la exces de benzina, iar o parte se duce in ulei,la caldl a turatia asta se spala pelicula de ulei si-l arde
adaniel69
eu folosesc Panther 15W40(4 litri - 50 lei la Carrefour cu tot cu filtru) si nu am presiune cine stie ce, dar atat timp cat nu se aprinde becul eu zic ca e ok!
la rece am presiune maxima, iar la cald am un bar si ceva la ralanti si 3 bari in turatie! in carte scrie ca minimul e 0,7 bari daca retin bine!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.