Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bvobina de inductie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
micri
am oproblema si vreau sa ii dau de cap. iero am schimbat bobina cu o bobina de inductie care se incalzea cu o bobona doduco (produsa de BERU) dar am constatat ca tot se incalzeste. ce poate fi?
poate sa se incalzeasca din cauza caldurii provenite de la motor, adica din cauza radiatiei de caldura a acestuia? daca nu care ar fi cauza.
am scris zilele trecute ca isi pierdea vlaga dupa ce se incalzea dar aseara am spalat filtru sport pe care il am cu un spray de degresat placutele dupa care am pus periuta de dinti cu sampon cu ph neutru. pana dimineata l-am uscat si vad ca este ok. deci de ce se incalzeste bobina de inductie? pe masina am fise tesla(cele siliconate). distanta la bujii 0.7 iar la platina 0.4. aprindere clasica.
tmkrf
e bobina stricata ... a curs uleiu din el probabil ... as recomanda bobina bosch
bashtalu
la mine cand e motorul cald porneste f greu, tot asa am bobina noua doduco....ce poate fi? stricata de noua?
brigada_diverse
mai fratilor, voi ati auzit vreodata de Legea Joule-Lenz sau de "efectul termic al curentului electric"?
dar de transfer termic?

1.
motorul saracu sta la 89 de grade celsius, o data, are loc transfer termic catre bobina, de la motor.

2. trecerea curentului electric printr-un conductor produce un efect termic. Q=UIt unde U e tensiunea, I intensitatea, T timpul, Q energia calorica degajata.

bobina aia trebuie si ea sa se raceasca, si cedeaza caldura prin carcasa. deci carcasa este incinsa. nu mai dati bani aiurea pe bobine doduco momuca..bosch, uzina, bla bla bla.....

mai intai verificati bobina cu un multimetru(e de ajuns unul de 10 lei) sa fie in limite, si la cald (dupa mers de 100km de exemplu) si la rece, dimineata...

daca la cald nu e in parametrii..inseamna ca problema se manifesta la temperatura mare si de abia atunci trebuie schimbata bobina. macar scanteia verificati-o....


mai exista si partea de carburatie, nu doar de aprindere la motor....daca e problema de acolo?
micri
hai ca o cauza cred ca am eliminat-o. carbunele din centrul capacului de la delco era rupt si nu mai exista un contact intre fisa centraka si lulea ceea ce ma face sa cred ca acolo avea loc o descarcare electrica.
brigada_diverse
eu am mers fara ala si fara arcu care il impinge cam 5000km..si inca e bun capacul de delco..dar pornea mai greu...
micri
da dar in loc de un contact care nu degaja caldura acolo ai un punct cald. sa nu mai vorbim de diminuarea curentului.
bashtalu
eu am si aprindere cu senzor, ma rog..
o sa ajung la un service pana la urma
mircea2006x
Si eu am aceeasi problema, se incinge bobina la drum lung , iar daca opresc motorul porneste tare greu cat e cald.M-am gandit sa agat un cooler de 12 V de pc de bobina , poate e o tampenie , dar va cer si voua parerea , ce ziceti ?
baciudibaciu
Daca aveti o bobina ce nu va mai trebuie puteti sa o desfaceti .Inauntru veti gasi o bobina confectionata din sarma de CUPRU . Aceasta bobina este scufundata -de regula in ule. aceasta bobin este de fapt un transformator si asa cum sublinia colegul BD se incalzeste .Vedeti ca si incarcatorul telefonului mobil se incalzeste ! biggrin.gif
adaniel69
porneste greu la cald din cauza avansului
cel putin la mine asa am observat
gadilati putin avansul

iar la drum lung e normal sa se incalzeasca bobina! mai ales acum vara!
plus caldura pe care o degaja motorul....
eu cred ca e normal!
masoara primarul bobinei! daca are cel putin 2.8 ohmi(dupa ce scazi rezistenta firelor) e ok! daca ai aprindere electronica gotronic trebuie sa ai minim 3 ohmi! dar merge pana la 2,8 fara probleme!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.