Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare-demontare ac
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Koffy
Sa imi fie cu iertare daca sa mai discutat despre acest subiect, dar eu unu am cautat dar fara niciun folos.
Ma intereaza si pe mine o schema pentru demontare-montare ac. Sau un manual de instructiuni. Nu exista oare asa ceva ?

Multumesc.
daniel.cristea07
da exista ; dar din pacate nu pot sa postez pe forum imaginile toate . te rog sa-mi spui cum putem sa luam legatura.
serviccom
E secret sau ce?
br85shu
puti totusi sa pui o schema ceva o poza o maslina o aluna?
Stima!
nikuniku
iar sa inceput cu dezgroparea topicurilor moarte??
br85shu tu nu stii sa citesti/vezi data ultimei postari??
Maskatu
INSTALATIA DE AER CONDITIONAT

Generalitati
Instalația de aer condiționat este constituită dintr-un circuit închis, format din următoarele componente principale:
- evaporator;
- compresor;
- condensor;
- supapă de destindere termostatică;
- conducte de legătură.

Climatizarea necomandată automat este compusă din următoarele elemente:
- un tablou de comandă,
- un calculator de injecție,
- un compresor.
Ea funcționează în mod necomandat automat, adică, cantitatea de aer rece este constantă începând cu
momentul în care compresorul funcționează. Principiul de funcționare este următorul:
- Acționarea de către utilizator a butonului AC de pe tabloul de comandă creează o stare 0 (solicitare de
aer rece dezactivată) sau 1 (solicitare de aer rece activată).
- Această stare este transmisă prin legătură filară la calculatorul de injecție, care va autoriza sau nu
solicitarea de aer rece.
- Calculatorul de injecție pune în acțiune strategiile sale de autorizare:
Turație motor: dacă este prea mică, nu autorizează pornirea compresorului.
Sarcină motor: dacă este prea mare (tip apăsare bruscă pe pedala de accelerație, creștere înclinare sau vehicul încărcat), calculatorul nu autorizează pornirea compresorului.
Presiune gaz în compresor: dacă există presiune în compresor, calculatorul trece în mod securitate de interzicere și nu autorizează pornirea compresorului.
Dacă, calculatorul de injecție autorizează pornirea compresorului, el transmite o stare 1 la etajul de putere care va alimenta actuatorul compresorului.
Attached Image

Componenta AC


Evaporatorul (“radiatorul” aerului conditionat, diferit de radiatorul de incalzire) este componenta care extrage căldura din habitaclu și este plasat în interiorul habitaclului. Pentru a răci habitaclul, trebuie absorbit aerul cald, extrasă căldura și redistribuit aerul .răcorit.. Aerul cald traversează evaporatorul căruia îi transmite o parte din temperatură, reducându-și astfel propria temperatură. Aerul răcit se propagă în aerul existent în habitaclu, diminuând progresiv temperatura.
Fluidul refrigerant de inalta presiune curge prin supapa de expansiune în zona de joasă presiune a evaporatorului se transformă din lichid în vapori, căldura din aerul ce tranzitează prin evaporator este transferată la suprafața sa exterioară de răcire, aerul răcindu-se. În acest proces de transmitere a căldurii de la aer la suprafața evaporatorului, umiditatea din aer se condensează pe suprafața exterioară a evaporatorului de unde este evacuată ca apă, prin tubul central care da sub masina
La ieșirea din evaporator, fluidul refrigerant este în stare de vapori.
Evaporatorul este plasat în cutia climatizare și este protejat de carcase.
Compresorul aspiră vaporii proveniți din evaporator la presiune și temperatură joasă, îi comprimă și transmite gazul la temperatură și presiune înaltă. Fluidul refrigerant în stare de vapori la înaltă presiune și temperatură intră în al doilea schimb de căldură, care prin condensare transmite în mediul exterior căldura degajată.
La ieșirea din condensor, fluidul refrigerant este în stare lichidă, la o presiune și temperatură înaltă.

Condensatorul (radiatorul de afara, din fata radiatorului motor)
Ansamblul condensator (condensor), plasat în fața radiatorului motorului, e alcătuit din serpentine cu aripioare (radiator) pentru a oferi un transfer rapid de căldură. Aerul care trece prin condensator răcește vaporii de înaltă presiune de agent refrigerant condensându-i în fază lichidă.

Supapa de expansiune (de destindere termostatica)
Supapa de expansiune, cu apărătoarea sa, e plasată în țeava de intrare la evaporator la conexiunea cu linia de lichid. Printr-o îngustare a liniei de lichid refrigerant de înaltă presiune transformă curgerea către evaporator într-o curgere de vapori de joasă presiune. Supapa expansiune și orificiul său sunt protejate de îmbâcsire cu ecrane filtrante atât la intrare cât și la ieșire.
Ansamblul supapei nu se repară în caz de defectare, se înlocuiește în întregime.
Când motorul e oprit cu sistemul A/C lucrând, agentul refrigerant va curge din partea de presiune înaltă a supapei de expansiune către partea de joasă presiune până când se vor egaliza presiunile. Aceasta se poate constata datorită unui sunet estompat al curgerii lichidului (hârșâit) pentru circa 30 până la 60 secunde în condiții normale.

Compresorul
Toate compresoarele sunt acționate cu curea de către arborele cotit al motorului printr-o fulie cuploare. Fulia compresorului se rotește fără a antrena arborele până când e alimentată bobina cuplajului electromagnetic. Când se aplică tensiune pentru a activa bobina cuplajului, ansamblul de cuplare placă - butuc este tras înapoi către fulie. Forța magnetică atrage placa cuplajului către fulie realizând un tot unitar care antrenează arborele compre-sorului.
Arborele compresorului odată acționat se comprimă vaporii de agent refrigerator de la presiune joasă la presiune și temperatură înalte. Odată cu agentul refrigerant e transportat și uleiul refrigerant care face ungerea compresorului.

Acumulatorul (butelie deshidratanta)
Conectat la conducta de ieșire din condensor, ansamblul acumulator etanș acționează ca un rezervor de vapori și ceva lichid refrigerant cât și de ulei refrigerant ce vin de la evaporator.
La fundul acumulatorului se află desicant care acționează ca absorbant al umidității care ar putea intra în sistem. Lângă conducta de ieșire din acumulator, aflată la baza sa, există un orificiu de curgere ce asigură returul uleiului către compresor. Nu este necesar a se goli sistemul pentru a se înlocui acumulatorul. Acumulatorul nu se repară, se înlocuiește întregul ansamblu
Rezervorul filtru uscător are astfel un rol triplu în instalația de aer condiționat:
- filtrează fluidul refrigerant din instalație;
- reține umiditatea conținută în instalație;
- constituie un rezervor tampon de fluid refrigerant

Senzorul de presiune (presostat) instalat la ieșirea condensorului asigură protecția circuitului de refrigerent (la logan):
- întrerupere joasă presiune: 2 bari,
- întrerupere înaltă presiune: 27 bari.
El informează calculatorul de injecție motor despre presiunea circuitului de refrigerent.
Calculatorul de injecție motor comandă ventilatorul de răcire motor în funcție de presiunea înaltă a
circuitului de refrigerent și de viteza vehiculului.

Radiatorul de încălzire (din habitaclu)
Radiatorul de încălzire încălzește aerul de climatizare înainte de a intra în vehicul. Lichidul de răcire a motorului circulă prin radiator pentru a încălzi aerul admis din exterior ce trece prin aripioarele sale. Acest radiator e mereu operațional și poate fi folosit pentru a ridica temperatura aerului în modul A/C sau în modurile încălzire sau ventilație.

Consumabile
Sistemul de condiționare a aerului utilizează ca agent refrigerator HFC-134a(R-134a) și ulei refrigerator poliachilenglicol (PAG) care nu sunt compatibile cu agentul refrigerator CFC-12(R-12) și cu uleiul mineral

Operatii de intretinere:
În fiecare an, este recomandat:
- să c_urățați și să suflați condensorul și radiatorul de răcire al motorului,
- să vă asigurați că evacuarea apei de condensare a dispozitivului de suflare aer rece nu este obturată.
Pentru verificarea periodică a încărcării fluidului refrigerent consultați carnetul de întreținere.

Tratamentul antibacterian al sistemului se realizeaza cu agent de c_uratățare bacterian AC
- Se pulverizeaza tot spray-ul cu agent de c_uratățare, dotat cu un prelungitor prin conducta filtrului habitaclului. Este strict interzis să se pulverizeze agentul de c_uratățare în intrarea de aer, pentru a evita deteriorarea GMV-ului.
- se lasa să acționeze 15 min.
- se porneste ventilatorul foarte încet (treapta 1) timp de 5 min.

user posted image

Vreo nelamurire? happy.gif
mx_ady
Am mai incercat poate sa ma ajute cineva ce legturi electrice mai trebuie facute la ac la confort dupa montare ac
Maskatu
Asta-i o intrebare cam de baraj. In manual nu este precizat cablajul pentru instalatia de aer conditionat. Plus de asta clima are gmv mai mare si are doua trepte, spre diferenta de restul modelelor. Cand pornesti ac-ul gmv-ul pleaca pe treapta 1, indiferent de temperatura de afara. Chestia asta este controlata si de calculator, deci trebuie umblat si pe acolo. Mai bine mergi la un electrician pentru ca sunt destule legaturi de facut.
uscatu83
Nici acum nu ai reusit sa montezi Ac-ul pe masina? Sau l-ai montat dar fara instalatia electrica? Daca ai doar Ac-ul fa rost de o instalatie electrica completa de la motor cu tot cu relee si mufe ca altfelnu o sa reusesti niciodata sa o montezi si electroventilatorul cu doua trepte. Eu ma bucur de el de ceva timp.
mx_ady
Nu am de unde sa fac rost de instalatia electrica si cred ca am sa vand si masina si instalatia.
uscatu83
Vezi ca vindea userul Dheaven o instalatie electrica la bursa
mx_ady
Am incercat cuplarea ac fara calculator injectie.Merge foarte bine.In momentul cuplari ac cupleaza si gmv pe aceasi comanda(buton).GMV este de clima.
Maskatu
Din fabrica la clima exista urmatoarea setare. Pornesti ac, pleaca si gmv pe treapta 1, gmv la clima avand 2 trepte. Daca ai facut legaturile in asa fel incat atunci cand pornesti clima sa plece pe treapta 1, iar atunci cand se incinge prea tare apa, sa plece pe treapta 2, e perfect.

Daca nu, poti sa pui si buton separat, sa plece cand vrei tu. Important este sa NU iti fiarba apa, adica sa plece gmv cand ii trimite comanda termostatul, respectiv senzorul de treapta infipt in gmv.

mx_ady
Ma gandesc la pornirea ac cupleaza si gmv iar cand trebuie sa porneasca normal adica vechea pornire la 85 grade parca sa cupleze treapta a doua.
uscatu83
Daca tot ai dat bani pe instalatia de ac mai dai si iei si instalatia electrica de la motor, pe care poti sa o montezi fara nici o modificare, nu te juca cu improvizatii pe la inst electrica. Apoi mai ramane sa faci comanda ac cu butonul, pe care poti sa o faci cu un buton oarecare si un releu care se leaga la aeroterma sa nu plece ac ul fara sa dai drumul la aeroterma.
mx_ady
Pun comanda pe ambele relee pe acelas buton se pune un limitator de la o aeroterma (are o paleta de plastic)care contitioneaza pornirea ac la lipsa curentului de aer deci aceasta fiind o conditie in plus.Fiecare releu are binenteles siguranta.
uscatu83
Si treapta doi o pui pe buton separat?
mx_ady
Nu treapta doi cupleaza normal cand apa ajunge la temperatura cand cupla vechiul gmv in jur de 85 grade parca.
Mate0
Intrucat nu gasesc un topic mai nou, postez aici, poate ma ajuta cineva cu un sfat.

Am mers la un service sa pun freon si curge undeva pe la radiatorul AC. Acuma nu stiu sigur daca e de la radiator sau de la vreo conducta. Am fost la un alt service, unde faceau si sudura in argon, de acolo mi-au zis ca nu se baga sa desfaca ei tevile, ca se pot rupe etc - m-au trimis la un mecanic sa desfaca instalatia si sa ma duc la ei cu instalatia desfacuta, sa vada daca se poate suda ceva sau pur si simplu inlocui radiatorul/tevile.

Intrucat nu-mi plac manevrele de genul asta si mai ales alergatura, imi poate recomanda cineva un service de incredere din Bucuresti unde mi-as putea rezolva problema cu aerul conditionat? As avea nevoie de niste oameni seriosi, care nu-ti iau si pielea de pe tine...
Maskatu
Recomandari nu fac... nu de alta dar sa nu ma injuri. Ce pot sa iti spun este ca orice service care are aparatul acela de inlocuit/adaugat ulei si freon, ar trebui sa poata face o banala verificare de scurgeri. Mai exact cu o substanta de contrast si o lampa speciala, se pot observa pierderile de freon. Suntem totusi in 2015... nu trebuie sa demontezi instalatia si sa te duci cu ea intr-o sacosa. Asta este o idiotenie, mai ales venind din partea celor ce ti-au sugerat sa faci asta.

Daca scurgerea este undeva in bord sau vaporizator, atunci este mult mai greu de reparat dar daca este cum ai zis tu in zona radiatotului, trebuie sa se observe cu substanta de contrast.
Mate0
Cei care au pus freon au pus si substanta de contrast si am vazut clar cum curge un lichid galben pe sub masina, in zona radiatorului. Ce-i drept, nu au verificat cu o lampa UV...Pot fi sigur ca e radiatorul si nu tevile sau vreo imbunare? Ca nu as vrea sa dau 200-300 lei pe un radiator nou degeaba...
Cei care au zis sa ma duc cu instalatia demontata erau altii; ideea era ca ar fi posibil sa se poata repara cu sudura in argon, fara sa schimb radiatorul - banuiesc ca ar fi si mai ieftin asa; dar oare e si mai ok din punct de vedere tehnic?.
Adrian Frigo
QUOTE(Mate0 @ 28 Jul 2015, 10:58)
.... ar fi posibil sa se poata repara cu sudura in argon, fara sa schimb radiatorul - banuiesc ca ar fi si mai ieftin asa; dar oare e si mai ok din punct de vedere tehnic?.

Radiatorul e din aluminiu,nu se sudează în argon la el! wink.gif Din punct de vedere tehnic,nu prea are nimic fiindcă îți suspendă una sau mai multe celule și merge și așa.Ideea e următoarea:NU MAI BĂGAȚI SUBST.DE CONTRAST!!!E corozivă pentru instalație +că de cele mai multe ori se bagă ghiolbănește cantități mari ce afectează și uleiul și implicit ungerea compresorului! mad.gif Dacă găsești din dezmembrări un radiator bun,cu atât mai bine!Baftă! smile.gif

P.S-fi atent ca obligatoriu să-ți schimbe oringurile în caz că umblă la vreo îmbinare,nu înghiții gălusca ”N-are nimic,merge tot cu ele” fiindcă ele după atâția ani la remontare nu mai asigură o etanșeitate corectă...
Mate0
Sa-nteleg ca exista o sansa de a folosi acelasi radiator? Sau mai bine sa caut unul de la dezmembrari? Mi-e teama sa nu iau unul care sa aiba probleme si sa ma trezesc ca am dat si banii degeaba...
Multumesc pentru sfaturi!
suchea
am eu radiator la vanzare, daca esti interesat
Maskatu
Daca vrei sa nu ai riscuri, cumperi radiator nou. Dar te costa si nu se mai gaseste chiar asa pe la orice magazin de piese auto. Dar tot trebuie sa aiba grija la tevi cand monteaza noul radiator sau schiar unul sh. Oricum o dai tot ai riscuri.
Mate0
Pana la urma am reusit sa gasesc un service ok, au demontat tevile fara sa se rupa - a trebuit doar sudata o teava, radiatorul era ok. Am dat totusi mai mult decat ma asteptam (300 lei, inclusiv incarcare cu freon si ulei), dar macar acum am aer si garantie la lucrare smile.gif
Multumesc pentru sfaturi!
andrei_broasca21
o intrebare ?pt ac pe confort .am luat tot de pe masina donatoare (clima) mecanica si electric cu instalatia din bord ca sa nu mai trag fire pt ac ,proiectoare si pt ca ceasu are semnale separate , pot sa folosesc uce cel initial sau tre sa il iau si pe ala ?calculatoru lam luat ca sa nu stau sa verific daca merge al meu . si acum cea se a 2 intrebare daca iau si uce tre sa iau si cititoru de la contact si carcasa cheilor nu ?
edy99
uce se ia cu tot cu chei si cu calculatorul de injectie
suchea
Daca ai codul 8200107212 pe UCE merge. Iti trebuie instalatia electrica de la motor. lLa interior verifica sa coincida mufele de la ceasuri( sunt cu 3 sau cu 4 mufe)
Maskatu
QUOTE(andrei_broasca21 @ 20 Aug 2015, 12:50)
o intrebare ?pt ac pe confort .am luat tot de pe masina donatoare (clima) mecanica si electric cu instalatia din bord ca sa nu mai trag fire pt ac ,proiectoare si pt ca ceasu are semnale separate , pot sa folosesc uce cel initial sau tre sa il iau si pe ala ?calculatoru lam luat ca sa nu stau sa verific daca merge al meu . si acum cea se a 2 intrebare daca iau si uce tre sa iau si cititoru de la contact si carcasa cheilor nu ?
*


Trebuie sa iei uce + calculator + cipul din cheie. Carcasa este aceeasi. Bucsa decodoare adica cititorul, nu are informatii stocate. Dpar citeste cheie si transmite codul la uce.
andrei_broasca21
am luat si calc si instalatia de la motor special pt gmv, proiectoare si AC si cea de bord ca ave deja firele pt proiectoare ac si ceasul care are semnale separate . dar nu am luat UCE . mam gandit ca merge al meu asa cu modificarile noi . calc meu fiind la fel ca cel de clima cel cu 7212 in coada parca .
Maskatu
Uceul tau are un cod. Iar calculatorul ala alt cod. Deci nu o sa porneasca masina. Ma refer la codul inscris pe cheie. Cheia cu uce si cu calculatorul trebuie sa aiba acelasi cod. Daca se inlocuieste una din ele, trebuie reprogramata.
andrei_broasca21
QUOTE(Maskatu @ 21 Aug 2015, 21:23)
Uceul tau are un cod. Iar calculatorul ala alt cod. Deci nu o sa porneasca masina. Ma refer la codul inscris pe cheie. Cheia cu uce si cu calculatorul trebuie sa aiba acelasi cod. Daca se inlocuieste una din ele, trebuie reprogramata.
*



Ideea e in felu urmator calc meu original are acelasi cod ca cel de clima , daca las calc meu si uce meu instalatia de ac va functiona ?calc va face modificarile de turatie si restu necesar cand se porneste ac? Sau schimb totu cu cele de pe clima adica calc uce si cap cheii?
bogdanmardare
Nu este vorba de codul piesei. Calculatorul de injecție a memorat un cod care corespunde UCE-ului vechi si doar aceluia. Daca schimbi UCE habitaclu cu altul, calculatorul de injecție trebuie re-programat cu codul noului UCE. In mod uzual se înlocuiesc ambele calculatoare si capetele de chei. Daca nu schimbi calculatoarele, trebuie activat in cel original prezenta compresorului de AC (tester CLIP sau DDT2000). Doar asa il va gestiona corect.
andrei_broasca21
Exact de asta intrebam ,si imi era frica ,ca cel original nu va lucra in parametrii cei noi pt AC , asa ca cel mai simplu o sa pun si calc de clima cu uce ei si capetele de la cheii si chiar cu alternatoru de pe clima ca si acela parca e diferit pt ca tre sa aiba putere sa incarce si pt ac.
suchea
Am eu de vanzare calculatoarele cu 2 chei functionale.

La alternatorul de clima ai sa te cam chinui la montat. cel vechi il scoti usor, dar cel nou e mai mare un pic. se lasa cu planetara scoasa....
andrei_broasca21
sa stii ca nu am avut nici o prob cu montatu alternatorului celui de 80 a .oricum precizez ca aveam scoasa galeria cu rampa de inj ca sub ea se afla ins electrica care trece pe acolo si care am schimbato .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.