Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SuperNova vs Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4
cristi_supernova
Ma tot contrazic cu un prieten detinator de Solenza, ru detinator de SuperNova, ca SuperSonica mea este mai buna ca a lui din unele puncte de vedere. El ca nu, Solenza este peste SuperNova din toate punctele de vedere. Am mers cu Solenza lui si el cu SuperNova mea, intr-un mic test de "contrazicere". I-am spus lucrurile care nu imi plac si care mi se par altfel fata de masina mea (depinde de stilul fiecaruia de a conduce si de a vedea lucrurile). Se aseaza mai bine pe curbe SuperNova, este putin mai rapida la plecare dupa loc, nesemnificativ, dar este, si cred ca si consumul este mai mic dar foarte putin. Solenza o face in schimb la calitatea materialelor si la tabla, ii este superioara la acest capitol.

Va rog sa va spuneti fiecare parerile pentru a vedea diferentele dintre ele.

Va multumesc!
fuzzzy
Solenza este Supernova cu facelift si imbunatatiri... in mare, este cam aceeasi cutiuta... cu cam aceleasi probleme...
puiu82
Solenza este o SupeRnova cu imbunatatiri.....si cu cateva probleme clasice rezolvate.......nu le insir acum......banuiesc ca le stie toata lumea.
Acestea fiind zise,iata si ce are Solenza in minus:ambreiaj hidraulic,volan reglabil,filtru de benzina,un bec de mers inapoi,eleron cu stop de frana incorporat,bancheta fractionabila,suspensie mai rigida.
Bafta!
GrOzOy
Nu stiu ce sa zic despre solenza, inafara de plasticaraia din ea care e mult mai calitativa si mai silentioasa , sa zic ca are niste plusuri la confort in rest e cam aceiasi cutiuta tongue.gif
maryus_83
QUOTE(puiu82 @ 22 Aug 2010, 03:01)

Acestea fiind zise,iata si ce  are Solenza in minus:filtru de benzina


Si zici la Solenza vine benzina asa pe direct? Fara filtru?
Maskatu
Deja m-am saturat de discutiile astea gen super nova vs solenza, super nova vs logan, solenza vs super nova.

Se aseaza mai bine la drum dsn fata de super nova pentru ca solenza are garda la sol mai inalta. Cat despre consum, aici te contrazic. Motorul este acelasi, si sasiul este acelasi, diferand doar forma caroseriei, deci consumul nu are cum sa fie influentat asa de mult incat chiar sa fie o diferenta considerabila.

In afara de asta, solenza are tabla mult mai calitativa, la fel si plasticele interioare. Pe langa toate acestea, are aerul conditionat la fel de eficient ca si la logan, iar versiunea de top "scala" are geamuri electrice, servo directie si airbag in volan, lucruri la care super nova doar viseaza.

Cand renault a venit in romania, au vrut sa ne arate... "uite nene ce stim noi sa facem". Asa ca au luat caroseria novei, au bagat in ea cutia de megane si motorul de clio, i-au tras un aer conditionat care nu functioneaza la capacitate maxima din cauza faptului ca modelul preluat, anume nova nu fusese proiectat pentru asa ceva, si uite cum a iesit super nova.

Care sunt avantajele ei? Motorul si cutia... si tot ce tine de ele, in rest este doar o nova depasita cu mult tehnologic si moral.

Apoi dupa aproape 3 ani au zis hai nene sa le aratam la astia ca putem mai mult si cam pe la aceeasi bani, asa ca le-au aratat prostilor alora de ingineri de la mioveni ca se poate face totusi o masina in care sa nu ploua, care sa nu rugineasca dupa 1 an, care sa aiba un aer conditionat decent si niste plastice interioare ceva mai placute, asa ca a iesit solenza, care a fost o trecere "morala" si de ce nu fizica, de la vechi la nou, adica la logan.

Spor.
ramsen
va salut colegi cu super nova...nu aruncati cu pietre in mine ca am intrat si eu pe la voi...
sint posesor de solenza clima 2004 din noiembrie 2007...recunosc cu mina pe inima ca super nova este mult mai sprintena la demaraje...de ce???pentru ca voi aveti acel ambreiaj hidraulic de 200 ...consumul este mai mic la voi decit la mine...in rest sint la fel...solenza ,cum spune si Maskatu este mult mai aranjata la interior si exterior decit fosta dacia nova...solenza este o masina fabricata de la 0 pina la ultimul detaliu...super nova este o masina unde au luat caroseria de nova si au pus pe ea...deci: in afara de ambreiaj hidraulic,volan reglabil,filtru de benzina,eleron cu stop de frana incorporat,bancheta fractionabila,suspensie mai rigidasolenza se prezinta mult mai bine...acum nu ma laud ca am eu solenza si vezi doamne...dar am condus la servici super nova si diferentza intre ele este la demarajul de pe loc...in rest solenza este mai legata...si apropo la tinuta pe drum care spunea mai sus si solenza sta bine pe curbe...eu vorbesc la solenza mea cea din poza de la avatar...baftaaaa
cristi_supernova
Multumesc, doar vroiam sa ii arat prietenului meu diferentele intre ele pe care el nu le vedea, pentru ca era prea fixat pe Solenza.

Va multumesc!

Drum bun!
djasu82
QUOTE(Maskatu @ 22 Aug 2010, 07:47)
Deja m-am saturat de discutiile astea gen super nova vs solenza, super nova vs logan, solenza vs super nova.

Se aseaza mai bine la drum dsn fata de super nova pentru ca solenza are garda la sol mai inalta. Cat despre consum, aici te contrazic. Motorul este acelasi, si sasiul este acelasi, diferand doar forma caroseriei, deci consumul nu are cum sa fie influentat asa de mult incat chiar sa fie o diferenta considerabila.

In afara de asta, solenza are tabla mult mai calitativa, la fel si plasticele interioare. Pe langa toate acestea, are aerul conditionat la fel de eficient ca si la logan, iar versiunea de top "scala" are geamuri electrice, servo directie si airbag in volan, lucruri la care super nova doar viseaza.

Cand renault a venit in romania, au vrut sa ne arate... "uite nene ce stim noi sa facem". Asa ca au luat caroseria novei, au bagat in ea cutia de megane si motorul de clio, i-au tras un aer conditionat care nu functioneaza la capacitate maxima din cauza faptului ca modelul preluat, anume nova nu fusese proiectat pentru asa ceva, si uite cum a iesit super nova.

Care sunt avantajele ei? Motorul si cutia... si tot ce tine de ele, in rest este doar o nova depasita cu mult tehnologic si moral.

Apoi dupa aproape 3 ani au zis hai nene sa le aratam la astia ca putem mai mult si cam pe la aceeasi bani, asa ca le-au aratat prostilor alora de ingineri de la mioveni ca se poate face totusi o masina in care sa nu ploua, care sa nu rugineasca dupa 1 an, care sa aiba un aer conditionat decent si niste plastice interioare ceva mai placute, asa ca a iesit solenza, care a fost o trecere "morala" si de ce nu fizica, de la vechi la nou, adica la logan.

Spor.
*


Te contrazic solenza e facuta de ingineri romani chiar prima masina in afara de cutie si motor realizata si gandita de ai nostri de aceea se si tineau la pret acum 3 ani ale naibi solenze biggrin.gif
Intradevar super nova pierde la plasticaraie fiindca e prost materialul daca era bun avea de la mine nota 10 fiindca mi-a placut cum a fost gandit in rest se puate lua de pe solenza tot ce tine de plastic bord aer conditionat.
Solenza sta prost la capitolul antifonare din fabrica fiindca mocheta nu e prevazuta cu burete antifonic asa cum avem noi .
Super nova se infinge mai bine asta e parerea mea poat si din cauza ambreajului hidraulic si a discului de ambreaj mai mare.
Una peste alta iei de la solenza pui pe super nova si ai alta masina cu chip mai vechi dar cu imbunatatiri mai noi tongue.gif
Ce as pune eu si alti de la solenza intradevar chedarele si plasticaraia iar la mocheta actuala as prelugio cu cateva fasi de aceeasi culoare sa intre sub chedarul de solenza.
Ce-mi place la super nova e bordul central pare mai misto fata de cel de slz .
quick
nu stiu de ce avem noi romani obiceiu sa ne laudam marfa chiar daca i o caruta cu roti de lemn noi zicem ca i mai buna aia cu roti de lemn la care trageau boi decat o caruta cu roti cu cauciucuri la care trag cai.
maskatu a punctat foarte bine.
de ce i un minus demarajul de pe loc care i mai bun la sn decat la solenta cand sn are alte zeci de minusuri fata de solenta, ce conteaza un demaraj mai bun cand intr-o sn nu se face un aer conditionat de calitate, tabla rugineste dupa 3 ani haionu troncane??
din ce ziceti voi atata rezulta ca sn are demaraj mai bun in rest are doar minusuri, atunci scuzati doar pt un demaraj nu poti sa zici ca o masina i mai buna ca alta.
cat despre stabilitate in curbe asta tine de suspensi si aci sunt 2 feluri de oameni care le place viteza si ar merge si fara suspensi doar sa stea masina mai bine pe drum si sunt oameni care vreau confortu, ei eu sunt din cei care vreau confortu la volan si dupa 4 ani de supernova rigida ca o caruta si drumuri de romania m-am saturat de atata zdranganeala de la suspensia asta de sn cred ca creieru deja mi facut terci:))
ordinea mea este supernova solenta logan.

asule in privinta bordului ai dreptate si mie imi place mai mult celde sn decat cel de solenta daca faceau si consola centrala dintun plastic mai de calitate era mult peste solent bordul nostru.
in rest iti spun de ce vrei sa treci de pe solnita 100 repere pe sn cand poti sa treci vreo 10 de pe sn pe solenta, nu ar fi mai usor si mai conenabil?
Maskatu
La solenza este cam aiurea consola centrala, pentru ca are pus spatiul pentru mp3 prea sus, si majoritatea posesorilor de slz se plang mereu de asta.

Probabil ca se infige ceva mai bine multumita ambreajului mai capabil dar nu cred ca este ceva spectaculos. Plasticele nu merita sa le iei de pe slz sa le pui pe dsn. Este bataie de cap prea mare. Ar merita sa faci chestia asta doar daca ai o super nova din 2003, pentru ca cele din 2001 si 2002 stau cam nasol la capitolul tabla, nu exista vreuna sa nu aiba ori o aripa ruginita, ori o oala, ori sasiul, ori mai multe.

Eu as alege o solenza cu ochii inchisi (vorbind la modul figurat biggrin.gif) insa recunosc ca sunt si super nove care arata chiar bine, in special ultimul lot, adica cele facute pe la sfarsitul lui 2002, si in cursul lui 2003.

Astazi am fost in targ, era o super nova gri, 2003, 45.000 km (cica), clima cu jante, vroia pe ea 2200... HA! Sustinea ca nu a fost lovita niciodata... cand l-am intrebat de ce era aripa revopsita (se vedea destul de bine), se fastacea ca nu domne, a fost zgariata. Beshi ma ca daca ti-o iau la puricat dai in boala copiilor. happy.gif

Si asta cu demarajul mai greoi si consumul mai mare chiar nu o vad ca o afirmatie contra solenzei. Mai mult de 0,5% NU ARE CUM sa consume fata de dsn, si mai mult de 0,5 sec de la 0-100 NU ARE CUM sa aiba. Astea sunt chestii minore, cum as spune ca imi place mai mult super nova ca are limbile la ceas portocalii si are stopul patrat, nu triunghiular ca la solenza.
and_rei
QUOTE(Maskatu @ 22 Aug 2010, 10:44)


Astazi am fost in targ, era o super nova gri, 2003, 45.000 km (cica), clima cu jante, vroia pe ea 2200... HA! Sustinea ca nu a fost lovita niciodata... cand l-am intrebat de ce era aripa revopsita (se vedea destul de bine), se fastacea ca nu domne, a fost zgariata. Beshi ma ca daca ti-o iau la puricat dai in boala copiilor.  happy.gif

*



aia am vazut-o si eu.chiar frumusica masina.uite ca nu am remarcat aripa nevopsita,m-am uitat asa fugitiv.mai era una verde confort parca .si aia arata destul de frumusel + una alba care chiar mi-a placut (erau puse mai spre coada targului biggrin.gif)

off :si daca te mai duci in targ duminica da si tu un telefon sa merg si eu.pt necunoscatori caut un matiz sau ford ka cu AC si stare buna.
puiu82
QUOTE(maryus_83 @ 22 Aug 2010, 07:36)
Si zici la Solenza vine benzina asa pe direct? Fara filtru?
*



radmasa.gif radmasa.gif Atunci Supernova are un filtru in plus radmasa.gif
Bafta!
fuzzzy
QUOTE(Maskatu @ 22 Aug 2010, 11:44)


Astazi am fost in targ, era o super nova gri, 2003, 45.000 km (cica), clima cu jante, vroia pe ea 2200... HA! Sustinea ca nu a fost lovita niciodata... cand l-am intrebat de ce era aripa revopsita (se vedea destul de bine), se fastacea ca nu domne, a fost zgariata. Beshi ma ca daca ti-o iau la puricat dai in boala copiilor.  happy.gif

*




Adevarul e ca tu chiar le gasesti defectele cand vrei... tongue.gif
uragan
Am condus un timp bunicel si SuperNova , momentan sunt posesor de Solenza , sincer mie unu imi place mai mult Solenza plus de aia este si mai silentioasa , referitor la plecarile de pe loc nu stiu daca chiar ar pleca mai repede SuperNova si daca ar face-o probabil ca ar fi nesesizabil , cam asta este parerea mea .
robert1991
deci..mie...imi place mai mult supernova la cum arata(estetic) : imi plac mai mult farurile (botul cu totul,in afara de proiectoare) , spatele (stopurile sunt mult mai frumoase , eleronul) , jantele de aliaj sunt cu mult mai frumoase decat cele de solenza si bordul imi place mai mult smile.gif

am mers si cu o solenza scala din 2005 (in dreapta) , cam aceeasi poveste la zgomotul motorului , inchisul usilor..macar la ea nu mai scartaie unele piese.. la solenza imi mai plac scaunele si bancheta cum sunt facute si tapiteria lor.. si cu apa..mai intra si in unele solenze...nu ca la noi dar intra..iar cu rugina la fel..

as alege o solenza doar pentru tabla mai calitativa , aerul conditionat mai bun , servodirectie , geamuri electrice(astea se pot pune si la noi) si pentru airbag..

in concluzie cele doua masini sunt aproape egale..numai ca solenza este mai buna la dotari..deci : 1.solenza , 2. supernova smile.gif
ramsen
corect...dar totusi la capitolul jante aliaj si la solenza ii sta frumos...priveste-o pe a mea in poza de la avatar si dupa mai discutam
robert1991
ma refer la cele din fabrica..ale tale parca nu sunt cele din fabrica.. tongue.gif ii sta frumos! dar ma referam la cele din fabrica tongue.gif
ArtVandelay
solenza e cea mai buna masina facuta de dacia, nu stiu cum o puteti compara cu supernova
robert1991
smile.gif) mai bun ca loganul? mai buna ca sandero? mai buna ca duster-ul? nu cred tongue.gif
ramsen
eu zic ca daca miine s-ar scoate pe portile uzinei din nou o solenza sau o super nova noua noutza ar fi mult mai bune decit logan,sandero sau duster...
robert1991
nu stiu..poate sa aiba abs , airbag-uri etc .. mai pe scurt toate dotarile la cele noi..oglinzi elctrice.. etc etc eu as alege dintre un logan de prin 2006 si o solenza sau supernova noua loganul tongue.gif
quick
QUOTE(Maskatu @ 22 Aug 2010, 06:47)
Deja m-am saturat de discutiile astea gen super nova vs solenza, super nova vs logan, solenza vs super nova.


*



avea dreptate:)) cati oameni atatea pareri. ies si eu din discutia asta ca i fara rost.
and_rei
QUOTE(ramsen @ 22 Aug 2010, 14:01)
corect...dar totusi la capitolul jante aliaj si la solenza ii sta frumos...priveste-o pe a mea in poza de la avatar si dupa mai discutam
*



am vazut multe solenze cu jante de supernova si le stateau foarte bine.in schimb sd cu jante de slz...uratel zic eu.daca vreti o sa fac poze ca stiu o sn cu jante de slz.

QUOTE(ArtVandelay @ 22 Aug 2010, 14:05)
solenza e cea mai buna masina facuta de dacia, nu stiu cum o puteti compara cu supernova
*



hai Art pe bune.ai vazut + urile sn fata de slz + ca nici sn nici slz nu se poate compara cu loganul (si asta la unele modele si motorizari mai ales)

QUOTE(ramsen @ 22 Aug 2010, 14:13)
eu zic ca daca miine s-ar scoate pe portile uzinei din nou o solenza sau o super nova noua noutza ar fi mult mai bune decit logan,sandero sau duster...
*



dar de ce una?ai dreptate.multi isi doresc ca masinile astea sa fie iar scoase.dar dupa cum vedeti au inventat cazanul DUSTER care nu mi se pare deloc un SUV pt dimensiunile sale
Maskatu
QUOTE(ramsen @ 22 Aug 2010, 15:13)
eu zic ca daca miine s-ar scoate pe portile uzinei din nou o solenza sau o super nova noua noutza ar fi mult mai bune decit logan,sandero sau duster...
*


Sandero s-a vandut si inca se vinde bine in alte tari din europa unde oamenii apreciaza masinile din clasa mai "compacta". Romanii inca nu au trecut de complexul portbagajului de neam prost si se incumeta mai mult pe logan.

Solenza este defapt o masina care a fost facute pentru a repara toate greselile super novei, in care s-a incercat si s-a reusit (zic eu ) sa se elimine defectele gen plastice, interior, exterior, caroserie, dotari.
ramsen
azi am auzit o chestie buna pentru cei care poseda solenza...cica in Rusia mai este si acum linie de fabricat solenza...acum au si de logan...un lucru bun sa stiti...
Ampt
Ca parere personala Sandero mi se pare ca fiind cel mai echilibrat si reusit model din gama Dacia de la reintoarcerea francezilor la Colibasi !
caphonne
Sandero?Daca este cea mai reusita de ce mama masi are bara stabilizatoare fata ''optionala''?
Umblau niste vorbe ca Supernova ar avea cutia mai buna ca Solentza.
andreiy
QUOTE(ramsen @ 22 Aug 2010, 14:01)
corect...dar totusi la capitolul jante aliaj si la solenza ii sta frumos...priveste-o pe a mea in poza de la avatar si dupa mai discutam
*



Jante turcesti,pe 13",incaltate banuiesc cu 165/70,care ating in viraje(si nu numai)
Tince1290
solenza nu este cea mai buna dacie fabricata...hai sa fim seriosi....nu mai reiau ideile spuse mai sus pentru ca deja le stie toata lumea....cand s-a facut supernova nu s-a dat atentie detaliilor...de aceea troncane...ploua in ea s.a.m.d.....insa din punct de vedere estetic eu zic ca supernova arata mai bine.....si daca ai putin spirit practic poti sa faci sa nu mai ploua in ea si nici sa nu mai fie asa zgomotoasa.....geamuri electrice se pot pune....singurele minusuri cu adevarat ar fi confortul (solenza e mult mai bine inchegata oricum am pune problema...si fiind mai inalta si mai nerigida castiga mult pe drumurile noastre), airbag-ul, servodirectia (dar am auzit ca deja unele au probleme la servo...deci pe termen lung nu e tocmai un avantaj) si clima


cat despre cutie...cea de supernova nu este "mai buna" decat cea de solenza....ci doar putin mai scurta (sper sa nu ma insel)...si de acolo provine si demarajul mai bun si probabil si un consum mai bun (in oras)

per ansamblu solenza este peste supernova in 65% din cazuri....si asta depinde strict de posesor...mie personal imi place mai mult supernova si am ales-o in detrimentul solenzei inca din ziua in care am cumparat-o...desi stiam majoritatea problemelor pe care le poate avea si aveam banii necesari achizitionarii unei solenze (deci sunt printre cei 35% tongue.gif)....dar solenza ramanea cea mai buna alegere pentru majoritatea pentru ca multi prefera sa nu se "murdareasca pe maini" si sa aiba un drum mai confortabil inca din prima zi....iar cei 35% sunt dispusi sa "repare" ei neglijenta celor ce au produs supernova...pentru ca 90% din probleme se pot rezolva cu putina rabdare si nu foarte multi bani....
Maskatu
QUOTE(Tince1290 @ 23 Aug 2010, 16:02)
[...] iar cei 35% sunt dispusi sa "repare" ei neglijenta celor ce au produs supernova...pentru ca 90% din probleme se pot rezolva cu putina rabdare si nu foarte multi bani....
*


huh.gif Hai sa o luam treptat. Pentru a aduce o super nova din 2000-2002 la acelasi nivel al caroseriei si protectiei tablei pe care o are solenza, trebuie sa rastorni masina, sa grunduiesti, sa dai cu antifon. Zonele "sensibile" gen oale, aripi, praguri, capota, se repara mult mai greu, si pe langa asta trebuie sa le si vopsesti la loc. Deci foarte multi bani necesari.

In al doilea rand plouatul in interior. Asta se intampla din cauza chederelor proaste, usilor care nu se inchid bine,etc. Sa o iei din bara in bara la puricat pentru infiltratii costa mult.

In al treilea rand problema interiorului. Poti sa izolezi,antifonezi, si sa faci ce vrei, pentru ca plasticele proaste vor ramane aceleasi si de zgomote nu scapi, poate cu putin noroc decat undeva la 40-50%.

Majoritatea de pe aici au bagat mai mult de 1000 de euro in ele de cand le au, si asta nu numai in piese si consumabile si iti spun eu ca nu au ajuns sa rezolve nici 30-40% din problemele comune.
Tince1290
ok...poate am exagerat cu 90% dar multe probleme se pot rezolva....uite mie nu imi ploua in masina....chederele se pot schimba...desi nu e foarte simplu dar se pot inlocui cu unele de solenza...de sunetul haionului (care e cel mai puternic) poti scapa cu un cui solenza si un cheder de solenza (care costa in total maxim 60 lei)....antifonarea costa 3-500 lei....nu?....pe tine cat te-a costat?....daca antifonezi elimini mai multe sunete din exterior care in solenza inca exista (adica poti face pe o supernova o antifonare mai buna decat cea din fabrica de pe solenza)....daca o insonorizezi materialele ajuta putin si la izolarea termica deci ai si un aer conditionat mai decent.....plasticele din interior suna doar daca sunt montate prost sau sunt rupte...la mine nu plasticele suna....oalele le poti inlocui daca sunt mancate si le dai cu grund si cu ulei pe interior si nu mai ai probleme...si daca pui cap la cap tot ce-am zis nu cred ca iesi mai scump ca diferenta de pret dintre cele 2....si totusi ai eliminat majoritatea problemelor

problema e ca de la o vreme majoritatea posesorilor de sn s-au saturat sa bage bani si timp in masina iar rezultatele sa nu fie pe seama asteptarilor lor....dar asta e...nu poti sa faci din kkt bici si sa si sune....tot dacie e la baza....si tot depasita e (de fapt sunt...ca si solenza e depasita)..si la solenza s-ar intampla la fel....nu e nimeni de vina ca tu vrei perfectiunea si dupa ce faci insonorizarea te astepti sa nu se mai aduca nimic de afara....tot masina e ....tot cutie...metal....drumuri rele...plm...urca-te in orice masina vrei tu si o sa vezi ca tot se aud sunete din exterior pe drumurile din ro...si cum spuneau si altii...sunt si solenze in care ploua...si sunt si solenze conserve....am fost intr-o zi cu una si troncanea mai rau ca a mea...depinde si de noroc si de intretinre.....eu unul nu regret decizia luata si daca maine as putea sa o dau la schimb pe o solenza nu as da-o....tot respectul pentru solenza...ii cunosc avantajele si dezavantajele dar iti garantez eu ca exista multe supernove peste solenza....diferenta e ca s-a investit timp si munca in ele...cred doar ca tu esti prea pretentios si prea perfectionist sa vezi asta....de mentionat ca tu dupa ce te-ai chinuit cu bordul de logan l-ai demontat pentru ca nu-ti arata exact benzina....deci nu cred ca supernova ta e de vina....ci tendinta ta spre perfectionism

de mentionat si ca sunt multi posesori de solenze care au bagat peste 1000 de euro in ale lor si inca nu au rezolvat nici ei problemele lor...
Maskatu
Ma doare capul de la atatea discutii stupide si fara sens. Te contrazici cu cineva care a desfacut masina din bara in bara si stie exact problemele ei. Am spus ce aveam de spus. Cine a inteles bine, cine nu, treaba lui.

PS atentie la limbaj.
djasu82
ia ceva tonic si iti trece pe mine nu ma doare capu biggrin.gif trebuie sa privesti cu detasare si sa vezi ce scriu si alti colegi pareri impartite nici loganul nu sta bine la rugina sa nu mai ziceti voi vai e buna masina .
Parerea mea tot ce a iesti de la uzina pitesti nu a fost bun nici in prezent nu e fiindca garantie nu se da la tabla 10 ani asa cum se da la o nemtoaica sau la una franceza nu mai vorbesc de cele americane - japoneze sau coreene.
Pe noi tabla ne-a omorat in rest e o caruta cu un motor imbunatatit.
Daca faceau astia de la 0 ingineri nostri motoarele cutiile de viteza si tot tacamul mai spuneam.
Oricum la noi e intiparit in minte ca o masina dupa ce ai cumparat-o trebuie sa te tina 20 de ani la nemti dupa maxim 1 -2 ani o schimba fiindca li se pare demodata si nu baga bani in ea sa o intretina daca pica ceva grosier.
De aceea au cumparat logane ca nu se murdaresc cu atatea la acest capitol intretinere ca la celelalte pe asta s-a si bazat francezi cu ai nostrii.
Evident daca s-ar fi scos din fabrica o masina calumea cu tabla groasa bine protejata la intemperii si pretul era destul de piperat.
Oricum pentru marea majoritate a romanilor o sa ramana in cele din urma loganul iar in acesta perioada de sacrificiu ti la ce ai .
Eu unu dupa cate am facut la sn sa-l schimb pe o solenza si aia sh mai bine raman cu caruta mea biggrin.gif e buna se invarte motorul asta conteaza de restu sunt satul de atata confort.
quick
nu stiu de ce tot comparati masinile care sunt rulate? trebuie comparate la nivel de masina noua, acolo trebuie facuta o comparatie cum arata o supernova clima din 2000 cu o solenta clima scoasa in 2003 primele modele.
ca altfel am vazut si eu solente mai varza ca supernova mea.
tineti cont ca solenta are altfel proiectat aeru conditionat tineti cont ca tabla ie mai buna plus ca am impresia masina are imbunatatita structura de rezistenta tineti cont ca sa facut imbunatatiri la haion tinti cont ca chederile sunt de alta generatie tineti cont ca mai sunt cu aerbag tineti cont ca unele solnite au si servodirectie plastice mai bune in interior, cum puteti sa spuneti ca sn ie mai buna ca o solenta?
din punct de vedere estetic asta tine de ochiul fiecaruie dar in ochi mei solenta arata mai bine, arata putin mai modern.

hai sa vedem este cineva instare sa faca o comparatie la dotari la modelu clima punem sn din 2000 si solenta 2003, si putem face si la performante.
djasu82
rezistentele au fost adaugate cea ce poti si tu face iar daca vrei si la plafon poti pune de slz.
Slz e sn cu imbunatatiri la clima , sevo geamuri eletrice si oglinzi la ultimele modele.
Cu servo a avut probleme .
Un sofer bun trebuie sa stie sa conduca masini fara servo servo e un moft ( parerea mea ) desi am una cu servo directie.
Ampt
Servo nu este totusi un moft, ci mai degraba un mare pas inainte !
Nu are nimic de-a face soferia cu un confort pe care ti-l da indiscutabil o masina cu servodirectie !
Gandati-va numai la o parcare intr-un loc unde indiferent cat de bun sofer ai fi tot trebuie sa faci niste manevre cu masina aproape pe loc si dupa aceea mai discutam !
Relu_GTT
noroc ca la sn merge destul de usor volanul, daca sunt si putin in miscare il invart si cu o mana la a mea

am condus si o berlina din 99 si e de groaza cat de greu se invarte volanul e un chin sa o conduci
uragan
Servo un moft ? Esti primul om care afirma asa ceva .
Cum spunea si colegul mai sus , este un pas inainte , este ceva destul de util pentru sofer .
Maskatu
Probabil ca multi considera ca si aerul conditionat sau abs-ul, esp-ul sunt mofturi...

Eu sunt de parere ca sunt dotari de bun simt, care iti usureaza condusul. Nu cred ca sunt asa multi soferi care daca le-ai da o masina cu servo si una fara, s-ar da cu fundul de pamant, cum ca le-ar place mai mult masina fara servo. In parcari servi directia ajuta foarte mult si iti usureaza parcatul. In loc sa te chinui cu trasul volanului, te poti concentra mai usor la manevra ce urmeaza sa o faci.
caphonne
Mie unul mi se pare cam aiurea topicul asta, ar trebui inchis .Discutiile de genul Supernova vrs Solentza vrs Logan vrs Bmw din anii 80 biggrin.gif ,benzina vrs diesel, Tarzan vrs Rahan etc sunt interminabile lipsite de sens si nu fac altceva decat sa ne faca sa ne contram, contrazicem ,certam etc bla blaaaaaa.Oricum sunt masini depasite Opelul Vectra al fratelui meu din 1996 are ABS, servodirectie, discuri de frana pe spate, airbaguri, motor 16 V, trapa etc chesti care abia au aprut pe Logan asa ca....ne multumim cu ce avem si cu ce ne permitem.
Maskatu
Si mie mi se par multe topicuri lipsite de sens,fara rost,inutile,etc dar daca le inchizi (cum am facut cu topicul despre o eventuala renastere a solenzei, si ce dotari am vrea sa aibe) a zis lumea ca sunt eu rau intentionat si nu sunt un adevarat "iubitor de masini"..... wacko.gif
Tince1290
si eu sunt de parere ca decat sa ai o servodirectie cu probleme mai bine fara...cu atat mai mult ca sn are un volan foarte mare si daca totul la directie e ok o sa se invarta cu siguranta foarte usor....e deajuns sa se miste masina cu 1-2 km/h si o sa ai o directie de 2 ori mai usoare fata de cand sta pe loc...

legat de comparatia supernova 2000 si solenza 2003....nu trebuie privit chiar asa...trebuie facuta o medie..pentru ca supernova a suferit foarte multe modificari din 2000 pana in 2003....eu zic ca ar fi cel mai cinstit sa luam ca exemplu o supernova din decembrie 2001 sau ianuarie 2002 (avand in vedere ca a inceput la sfarsitul anului 2000 si s-a terminat la inceputul anului 2003)....logic vorbind....solenza este peste supernova..fiind practic o supernova modificata in bine....dar sa luam in considerare si faptul ca solenza este mai scumpa...factor care trebuie luat in considerare cand se compara 2 masini.....practic ne intrebam daca imbunatatirile de pe solenza isi merita banii....ca la baza e practic aceeasi masina

e ca si cum am compara un megane cu un logan....e clar ce masina e mai buna dar la fel de clar e si care este mai scumpa...si logic ca mereu vor exista persoane care considera ca diferenta de pret nu se merita...atata timp cat ambele iti ofera ceea ce ai nevoie....


si da djasule...asa e...noi comparam carute....si vrem sa ne tina cat mai mult...pentru simplu motiv ca suntem o tara saraca...cum ai spus tu...nemtii nu se complica dar la ce salarii au ei...din salariul pe o luna-2 si-au luat un logan nou full...daca stam sa ne gandim si sa comparam cu masini straine...dar si pretul...eu zic ca dacia e ok....cat dai atata face...sunt supernove care au atins si 400.000 km...si sunt vw-uri care au atins un milion....dar daca stai sa compari preturile celor 2...o sa constati ca supernova e o investitie bune...solenza la fel....logan la fel....etc


nu poti sa dai putin si sa faca mult
melomanuu
Daca ii sa o luam asa ambele masini sunt niste gunoaie, singura parte buna a lor este motorul. Atat!! Tabla e de toata jena, plasticele sunt de toata jena, sistemul de franare este acelasi ca la batrana dacie si lista poate continua.
Care este mai buna dintre SN si SZ?? Categoric SZ este superioara SN-vei ca au facut unele mici imbunatatiri, dar si multe ornamente ce le are SN nu le are SZ. Depinde din ce prisma vrei sa privesti masinile. Vrei o imagine mai agresiva, o masina mai brutala, alegi SN, vrei comfort SZ.
Eu ma numar printre multii posesori de SN care a bagat un sac de bani in masina si care inca continua sa bage. Si in momentul de fata SN mea o consider superioara unei SZ stock.
ngabyyy
Solenza...

Dacia Solenza a fost un sedan cu hayon de mici dimensiuni, produsă între martie 2003 și iulie 2005 de Uzina Dacia. Modelul Solenza a fost un model ce a avut la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce anunța trăsăturile noii identități de marcă.

Exteriorul are o linie mai modernă și mai aerodinamică, iar bordul a fost integral redesenat, devenind mai ergonomic. Materialele folosite la interior sunt de calitate mai bună decât la SuperRNova.

Din noiembrie 2003 a fost îmbunătățită structura de rezistență a mașinii, variantele superioare de echipare primind și airbag pentru șofer, Solenza fiind primul model Dacia care emite pretenții moderne de siguranță pentru ocupanții acestuia.

Modelul a fost bine primit pe piață, având și cifre destul de bune la export. Cu toate că cererea era încă mare pe piață, compania Dacia a decis oprirea producției în vara anului 2005, concentrându-se pe creșterea producției modelului Dacia Logan.
[modifică] Motorizări

Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova și un diesel de 1,9 litri,identic cu cel de pe Renault Kangoo și asemănător cu cel de pe Dacia Pick Up.

Începând din 2005, modificarea evacuării și a gestiunii electronice a injecției au permis încadrarea în normele de depoluare Euro 4, până la acel moment încadrându-se în normele Euro 3.


Supernova
Dacia SuperNova este un autoturism de tip hatchback, cu 5 uși, produs de Automobile Dacia din 2000 până în 2003, fiind prima mașină ce ieșea pe porțile fabricii după achiziționarea de către Renault. SuperNova este de fapt o Dacia Nova care a fost îmbunătățită prin schimbarea motorului (Renault E7J 260) și a transmisiei cu cea de la Renault Clio. A fost un model intermediar, astfel modelul a devenit primul autoturism construit de Dacia care venea echipat cu aer condiționat și jante de aliaj. Prețul de comercializare al mașinii pentru varianta de top a fost de 5.800 €. Mașina a fost vândută în 4 versiuni de echipare: Europa, Confort, Rapsodie și versiunea de top Clima. Mașina corespunde normelor de depoluare Euro 2.
wikipedia
puiu82
Începând din 2005, modificarea evacuării și a gestiunii electronice a injecției au permis încadrarea în normele de depoluare Euro 4, până la acel moment încadrându-se în normele Euro 3.

Fals.

Mașina a fost vândută în 4 versiuni de echipare: Europa, Confort, Rapsodie și versiunea de top Clima.

A mai existat o versiune,se numea Campus.
Bafta!
Maskatu
Nu tot ce scrie pe wikipedia este adevarat. Este o encilopedie "libera" unde oricine poate adauga pasaje, articole, texte, si mai stiu eu ce.
ngabyyy
da asa e, nu-i adevarat dar un miez de adevar tot este
Nova < SuperNova< Solenza< Logan < ???
Este si normal k din generatie in generatie sa creasca si stabilitatea confortul...dar si dotariile....a si pretul
Logan masina de 5000 de euro...

toate au fost frumoase...noi

http://www.automobileromanesti.ro/Dacia/Dacia_SuperNova/
Hacker
Eu cred ca sunt singurul care afirma ca in momentul asta nu asi da Dacia 1310 ( cea pe care o am ) pentru o supernova.
*Da, bun, supernova arata bine ( nu are bari cromate, linii vechi, manere cromate :X ) dar arata ok.
*Motorul si cutia, e renault, piese scumpe, multe acum de proasta calitate, doar ambreiajul e 1200 lei cca. Dar merge frumusel.
*Directie, masina sta bine pe viraje, dar daca vin gropile incepi sa te doara un ficat, rinichii ( prea rigida pentru drumurile noastre ), sunt multe alte masini care stau bine pe viraje si in drum cu gropi iti dau un minim de confort, ceea ce supernova nu ofera de loc.
*Bucse, pff, alt minus, bara stabilizatoare fuge dintr-o parte in alta, bucsele ei se duc parca ar fi benzina " hei ce faci ? ma duc sa bag benzine, tu ? ma duc sa bag benzina si sa schimb si busele de la bara stabilizatoare".
*Pe urma haionul, orice i-ai face scartaie, dar face zgomot frate, bine poate la mine e mai accentuat zgomotul fata de ale voastre ( si de la celebrul cui de slz sau silicon pe chedere, parca acum mai rau face).asta e.
*Te urci in masina, pleci, incepe bordul sa fosneasca, scaunul sa faca poc, poc , poc, usa sa se mai deschida din cand in cand. Ajungi la destinatie, inchizi masina ( ai alarma ce naiba) vine unul, si poc iti descuie masina, te fura, apoi cand te intorci si vezi ca lipsesc chestii te intrebi ? oare nu trebuia sa sune?, verifici alarma, si afli cu stupoare ca trebuie sa treaca 40 de sec pana chestia aia de calculator trebuie sa calculeze volumul de aer din habitaclu. Mda..
*Te duci la spalatorie, dai spaga sa reduca ala presiunea la apa ( sa nu iti zboare bucati de tabla ) iti spala masina, pleci acasa linistit, deschizi usile, scoti covorasele, iei o carpa incepi sa scoti apa din ea, usuci covorasele, respiri usurat ca sa mai dus o zi cu superba noastra Supernova.
Si ar mai fi multe, deci pe scurt ( sper sa nu supar pe nimeni, si daca supar oricum nu imi pasa ) asta e supernova, te ploua, bate vantul, e la fel ca un mers pe bicicleta, si probabil la fel ca mersul pe bicicleta nu o veti uita niciodata.
BoR
Imi pare rau ca esti asa dezamagit de Supernova.Cu putina rabdare unele din ''bubele''mentionate de tine se pot indrepta.
-In privinta suspensiilor rigide ai dreptate.Insa ar fi o rezolvare cu amortizoare de Solenza;
-Referitor la bucse,eu in 54000km le-am schimbat doar o data pe cele de la bascule,nimic altceva si inca nu este cazul de inlocuire;
-La mine e liniste in spate de la combinatia cui Solenza+reglat hayonul mai strans pe cheder;
-La partea cu zgomotele bordului iarasi ai dreptate,si la mine sunt prezente,insa am identificat din ele si incerc cu ceva banda dublu-adeziva la unele imbinari de plastice.Scaunul nu scartaie,nici usile nu se deschid in mers(se pot regla).In privinta alarmei nu ma pronunt deoarece am una aftermarket,de care sunt multumit;
-Am avut polemici cu alti colegi,eu chiar nu am observat sa se infiltreze apa.
Nu idolatrizez aceasta masina,are hibele ei,insa daca ai putina pasiune,rabdare,multe din ele se pot rezolva.Satisfactia e foarte mare atunci cand reusesti sa aduci o imbunatatire cu propriile maini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.