Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalatie climatizare CN
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bostan22
Salut!
Dragi posesori de Dacii,va rog frumos sa ma indrumati si pe mine intr-o problema!
Se da asa:
-calorifer caldura fisurat
-instalatie climatizare(dirijare aer,supape vaccumatice si alte dracii)defecte>nefunctionale
Vreau sa schimb caloriferul si implicit tot ce tine de sistemul de dirijare aer ca vine frigul si sincer nu vreau sa dardai in masina de frig.
Am rugamintea sa-mi dati niste sfaturi privind demontarea/remontarea bordului,cumpararea capsulelor(garnituri),leviere si alte chestii care tin de climatizare.
Daca stiti vreun magazin de piese...sau imi puteti spune cu aproximatie la cat se ridica investitia mea va rog sa postati.
M-am saturat sa-mi bage caldura numai pe la parbriz(nu ca nu mi-ar ajunge...dar sincer stiu ca poate mai mult bordul cn)
Va astept cu sfaturi gen:
-capsula x e acolo
-furtunul de vaccum...e acolo
Orice sfat e binevenit!
Va multumesc din suflet...chiar imi sunteti de mare ajutor avand in vedere ca am mai rezolvat o problema cu ajutorul vostru...
Cu stima si respect Bogdan.
ghitza
pai cumperi caloriferul (110 roni ),capsule daca zici ca sunt praf ,aste sunt de 2 feluri:2 mici si unma mare dubla(alea mici au fost cand am luat eu vbesc 38 de roni una si cea duble vreo 50 de roni)piese de origine sunt astea ,
Acuma sa schimbi caloriferul mergi la bord si sub el cum te uiti pe mijloc acolo unde vien si suportul de casetofon te uiti de jos in sus si ai sa vezi partea de jos a aerotermei care are 3 nivele asta e cel de jos pe care va trenbui sa il dai jos prin desfacerea clemelor de pe margina (ai sa le vezi daca te uiti)nu innainte de a desface legatura bordului cu caroseria masini tot acolo jos(platbanda cu 2 surubele.),dupa toate astea tragi putin de bord scoti capacu si ai sa vezi caloriferul pe care il schimbi(ai ai sa vezi tu ce si cum) .Mai departe te duci la schimbat supape ,cele 2 mici le ai in dreapta mai exact una sub parbriz si una mai in fata spre centru (dai cutia cu acte jos si o sa le vezi una in fata sub parbriz si una in stanga cum ai dat cutia jos)si cea dubla dai carcasa de la volan si acolo este in dreapta coloanei de directie.Ele se schimba prin scoaterea lor din locasul lor prin tragere uniuforma ajutat de o surubelnita si pui innapopi tot asa prin fortare pana ce sare la loc (are niste cleme care nu sunt la fel toate ai sa vezi si care taie de mori) am uitat sa iti zic ca daca nu stii sa injuri aici te inveti si pansament sa iti cumperi ca o sa ai nevoie,in mare cam asta e daca mai e ceva scrii aici desi sunt topicuri deja 100 cu tema asta
silvik1313
Eu am gasit (in Vitan parca) partea din cauciuc a capsulei, pe care va trebui sa o lipesti tu de plasticaraia veche. Nu mai stiu la ce pret dar oricum era mult mai ieftin... undeva la 5-10 lei.
E posibil sa mai fie de schimbat si cutia de comanda (nus cum se numeste).
Iar despre scosul capsulelor... ghitza a zis tot ce trebuia... multa rabdare si pansamente. (Eu am preferat sa dau bordul jos)
bostan22
In primul rand multumesc pentru amabilitate!
Legat de subiect:Capsulele nu stiu daca sunt bune sau nu...cert este ca mie nu-mi functioneaza levierul de dirijare aer si baga numai pe la parbriz...dar vreau sa schimb tot ce trebuie ca sa pot ,,dormi linistit":)
Multumesc din nou!
yon
Daca baga aer doar la parbriz este posibil sa nu fie defecta decat capsula mare si distributirul acela, operatiunea la care te inhamezi tu acum am facut-o si eu acum 2 ani , sigura diferenta fiind ca nu am schimbat eu caloriferul in rest tot sitemul ala de directionare al aerului cald este reconditionat de mine si functioneaza perfect si astazi. Vezi ca undeva pe forum sa discutat si gasesti si scheme si sfaturi pt ce cauti tu. bafta si crede-ma ca merita tot efortul, juliturile si injuraturile biggrin.gif

http://www.daciaclub.ro/Supape-directionar...d-CN-t4812.html
asta este linkul, am postat si eu modul in care se realizeza operatiunile de schimbare al caloriferului si restul...
the fast and furious
Tocmai ieri ce am inlocuit membranele de la capsula dubla. Asta e responsabila pt dirijarea aerului la picioare, parbriz sau ambele in acelasi timp. Mai exista dupa ce dai torpedoul jos 2 capsule ( una pt aer central si cealalta pt recirculare ).
Daca zici ca iti baga doar pe la parbriz si indiferent ce pozitii adopti la comutator tot pe la parbriz baga inseamna ca s-au dus membranele la capsula dubla si la cea responsabila cu aerul central. Cea de recirculare te poti uita la ea cand dai torpedoul jos si comuti maneta superioara in pozitiile extreme s sau d. Daca misca de levierul usii de care e legata funct daca nu trebuie schimbata si aia.
De cele mai multe ori membranele de la capsule se duc si nu distribuitorul de vacuum.

PS: dupa operatiunile de mai sus nu am ramas cu nici o julitura. biggrin.gif
Atentie mare la dimensiunile si pozitiile picioruselor de plastic ale capsulelor raportate la suportul de prindere al capsulei in blocul de climatizare.
catalin_85
Hai sa va deranjez si eu cu o intrebare:
Am caldura la parbriz si la picioare cand dau sa-mi bage caldura in centru nu baga ba mai mult se aude si un fasait dar numai cand dau sa bage aer in centru, care sa fie buba?
ghitza
supapa care comanda voletii din centru o sa o vezi daca dai cutia cu acte in parte stanga
catalin_85
Care sunt aia voletii? tongue.gif sau cum arata pentru ca e prima oara cand aud cuvantul asta smile.gif .
ghitza
uiatee pe gurile de aer din mijoc si o sa ii vezi,sunt niste palete actionate de supapa care inchide si deschide aerul spre mijloc in cazul tau
catalin_85
Te referi la tabla aia cu burete pe margine? daca da are vreun arc ceva acolo?
ghitza
arcul este in capsula care o comanda print-ro parghie ce se prinde de parghia capsulei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.