Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomot la relanti.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Sa prezint situatia pas cu pas caci nu stiu cum sa o fac altfel si sa fiu si inteles.

Pornesc masina, totul bine si frumos.
Daca o las pe punctul mort si fara ambreiaj apasat se aude un zgomot slabut, foarte slabut.
Daca circul cu ea cam 20 km in continuu si o bag iar pe punctul mort si fara ambreiaj zgomotul se amplifica.
Insa daca circul cu ea 120 km si repet actiunea (punct mort si nu tin ambreiajul calcat) huruie ca "toate cele" de te tampeste.

In toate cazurile scap de zgomot daca tin ambreiajul apasat.

Ce se intampla? ce schimb?
vespukci
Salut, ia cand stai in masina, pe scaun, apleaca urechea spre cutie, si vezi ca de acolo vine! Ca asa patesc si eu! Poate ai ramas fara ulei in cutie, sau poate ca e ceva din cutie defect! Eu dupa ce am umblat in ea, a inceput sa faca zgomote din astea aiurea!
Alexio
De pe la cutie se aude. Ulei am ca este schimbat si eu nu am pierdut ulei niciodata din masina asta nici din cutie nici din motor + ca asa facea si cu alt ulei.

Insa in mers nu am nicio problema. Numai cand o scot din viteza si las ambreiajul liber.
dacia_slk
QUOTE(Alexio @ 2 Sep 2010, 13:41)
[...]
Insa daca circul cu ea 120 km si repet actiunea (punct mort si nu tin ambreiajul calcat) huruie ca "toate cele" de te tampeste.
[...]

*


Dupa spusele tale inclin sa cred ca e din cutie. Poate ai pierderi de ulei din
cutie si ti s-a imputinat uleiul de acolo. Ca sa fii sigur, ar trebui sa scoti
uleiul din cutie si sa vezi cam cat mai ai (ar trebui sa fie 1,8L pentru cutie
cu 4 tr si 2,3L parca pentru cutie cu 5 tr). Daca tot scoti uleiul din cutie, fa
schimbul de ulei, adica pune ulei nou in locul celui pe care il scoti. Daca tii
la masina ta si ai malai, pune ceva bun, gen Aral, Castrol (te va ajunge pe
la 60-100RON).

Daca ai pierderi (cutia e umeda de ulei pe exterior in zona imbinarilor)
ar trebui sa o dai jos si sa remediezi pierderile - simeringuri noi +
silicon auto.

Daca esti sigur ca ai ulei cat trebuie in cutie si tot huruie, inseamna ca e
ceva bulit prin cutie... Nu sunt mare specialist in cutii - poate vreun
rulment si-a facut joc...

Nu e imposibil ca zgomotul sa fie de la rulmentul de presiune, cu toate
ca simptomele sunt oarecum altele (mai mult fluierat decat huruit si in
plus se aude mai tare cand calci ambreiajul).
Alexio
Ulei sigur am...
Sa spun si de ce...
Inainte aveam alt ulei si cand l-am scos erau cam cati litrii trebuiau sa fie. Apoi l-am pus pe cel de acum.

Si cu uleiul vechi si cu cel nou tot asa huruie.
el_marcu
rulmentul de la trenul fix
Alexio
Care este acela? CUm arata, cat costa, ce se da jos sa il schimb? Nu sunt chiar asa AS in mecanica, imi cer scuze...

2 Sep 2010, 14:34:
Se poate totusi sa fie rulmentul de presiune?
dacia_slk
Ar trebui sa asculti cu mare atentie sa vezi daca poti distinge de
unde vine zgomotul exact: din cutie sau de la rulmentul de
presiune (care se afla in carcasa ambreiajului, fiind mai aproape
de motor decat cutia propriu-zisa).

Este destul de greu totusi sa dam un diagnostic dupa
descrierea sunetelor. Cel mai bine mergi la un nene mecanic
cu experienta in service, arata-i despre ce e vorba si in mod
sigur iti va da un diagnostic mai corect decat ne putem da noi
seama. Apoi stii ce ai de facut...

Bafta...
om_bland
Stimate initiator al topicului , e inclin sa cred ca are uzura rulmentul de la placa de presiune ( cel care este prins in 2 ,,agrafe") si seamana ca un rulment de dacia pe spate . Eu l-am schimbat pe-acela ca la fel huruia si am dat 10 lei .
Alexio
Sincer... decat sa merg direct la mecanic, prefer sa va intreb pe voi aici si sa aud 1-2-3 pareri ca sa imi dau seama ce abereaza mecanicul...

Multumesc pentru raspunsuri.

Intrebarea este: pot schimba singur rulmentul de presiune? fara sa dau cutia jos?
Merced
Ca sa nu dai cutia jos trebuie sa dai motorul jos.
Mai mult ca sigur e rulmentul de presiune. E munca multa, si daca tot o faci si demontezi tot ambreiajul, iti sugerez sa verifici bine daca nu cumva merita sa schimbi tot kit-ul. Ca sa nu-l demontezi iar peste cateva luni. Iti recomand Luk, se gaseste si nu e scump deloc. Iar piesele-s lucrate infinit mai bine decat astea de se gasesc acum pe la noi in mod normal. Poate sa-ti confirme kog, l-am ajutat sa gaseasca un astfel de kit pe care l-a si montat. wink.gif
aliceman
si io am patit faza asta cu dacia mea, dar dupa ce am schimbat rulmentul de presiune nu sa mai auzit nici un zgomot. sunt sigur ca si la tine e aceiasi problema , costa vreo 20-25 lei, numai ca ai mult de lucru.
Alexio
Ok. maine merg sa cumpar rulmentul.

Si o curiozitate... se poate intampla ceva cu el daca nu il schimb? (doar ca idee caci maine 100% merg sa cumpar unul)
Merced
Mai nimic. Merge asa ani de zile.
Leo0608
ar putea sa fie si rulmentul de priza din cutia de viteze, de ce nu
am intalnit un caz la o cv frantuzeasca
faci urmatoru test: cu motoru dat jos pui mana pe priza de la cv daca se balangane sus jos stg dreapta clar e dus rulmentul de la priza din cv
tictac
Salut. am avut si eu o problema de genu. huruia la punct mort, marsarier si uneori in mers imediat dupa ce schimbam viteaza cand luam picioaru dupa ambreiaj. parea de la cutie, dar problema era de la galeria de evacuare, in diferite pozitii de sarcina a motorului atingea cotu de la teava in oala scutului. Porneste masina, las o la punctul mort si apasa te puternic pe tava de sub carburator sau carburator si vezi daca se aude mai intens, sau da scutu jos si verifica daca tot se aude si fara el. eu zic inainte sa dai motoru jos sau cutia incearca si varianta asta ca nu dureaza mult smile.gif
bomba_11980
Cred ca ai aceeasi problema ca la mine. Citeste aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1867410
kog
QUOTE(total @ 2 Sep 2010, 22:48)
ar putea sa fie si rulmentul de priza din cutia de viteze, de  ce nu
am intalnit un caz la o cv frantuzeasca
faci urmatoru test:  cu motoru dat jos  pui mana pe priza de la cv  daca se balangane sus jos  stg dreapta  clar e dus rulmentul de la priza din cv
*


nici la mine nu e fixa priza aia, poti s-o misti cu mana in orice directiie, iar cutia merge perfect
TRK
acceasi problema o am si eu. pe la cati "mecanici" am fost toti mari "meseriasi" e, e dacie, asa fac toate, chiar daca schimbi peste 3 luni va face la fel numai texte deastea de oameni priceputi, de parca o reparam pe banii lor. daca rezolvi te rog posteaza aici ca sa stiu si eu ce am de facut. multumesc!
Alexio
Problema rezolvata... Rulmentul de presiune...

3 Sep 2010, 12:20:
Multumesc celor care m-au ajutat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.