Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: "Trosc" la volan in curba.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Am un prieten cu o berlina 1310 si de 4 zile cand ia curba la dreapta exact cam cand face volanul o tura si jumatate i se aude un TROSC. Insa numai la acel punct al volanului, la acel unghi, in acea directie la orice viteza. In rest totul ok.

Ce ar fi?
vespukci
Nu se aude de la planetara? Si eu cand fac dreapta imi trosneste planetara!
adaniel69
nu ma pricep, dar cred ca o planetara! sa ma contrazica cineva daca e asa sau nu!! asta daca se aude numai in mers, daca se aude si pe loc o fi vreun capat de bara...
dacia_slk
E posibil sa-i loveasca surubul care prinde bieleta de directie pe
bratul casetei in "fereastra" de pe contraaripa. Daca se intampla
asta, inseamna ca sunt probleme cu rugina destul de grave - in
sensul ca s-a cam deformat structura ansamblului fata.
Alexio
Masina are 0 rugina de la usa spate pana la usa fata.

Ar mai fi o intrebare... presupunand ca este planetara... de exemplu daca planetara bate numai in curba la dreapta inseamna ca este dusa care din planetare? dreapta sau stanga? este vreo regula pe tema asta, adica daca in curba stanga sa fie planetara din stanga, daca bate in curba dreapta sa fie cea din dreapta?

Pe loc nu bate nimic oricat de repede ar misca volanul.

4 Sep 2010, 08:59:
Chestia este ca lui ii face o singura data: TROSC si gata. cand trece de punctul ala sau indreapta rotile nu mai face nimic.
Merced
Tu n-ai mai schimbat un pivot sau tin eu prost minte. Ridica pe cric masina si trage de roata aia in toate directiile, vezi daca nu cumva are joc la pivotul inferior.
Alexio
Nu este la mine. Si da am schimbat un pivot. Am incercat acum la el si nu se misca roata... bieleta stransa, caseta de directie este ok. am ridicat-o pe cric si am rotit repede volanul si nu face troscul... se pare ca doar in mers.
Alexio
QUOTE(Alexio @ 4 Sep 2010, 08:58)

Ar mai fi o intrebare... presupunand ca este planetara... de exemplu daca planetara bate numai in curba la dreapta inseamna ca este dusa care din planetare? dreapta sau stanga? este vreo regula pe tema asta, adica daca in curba stanga sa fie planetara din stanga, daca bate in curba dreapta sa fie cea din dreapta?

Pe loc nu bate nimic oricat de repede ar misca volanul.

*



Si deci... alte idei sau un raspuns la ultima intrebare?

Si inca ceva... care sunt preturile pentru planetare pentru Dacia in 5 trepte?
CGDBZ
Verifica si bucsele de la tirant , am gasit la cineva bucsele uzate si atingea tirantul de urechea de prindere de pe caroserie si facea zgomot , trosnea . Pentru cutie in 5 trepte iti trebuie planetare scurte dar nu cred sa fie de la planatara , ar avea macar o bataie usoara . Din cauza ca se aude numai pe tractiune e greu sa-ti dai seama de unde se aude totusi fa urmatoarea proba : ridica masina pe o capra solida pe partea cu problema , trage frana de mana si asigura rotile cu ceva apoi pornesti motorul si bagi in treapta intai . Roata se va invarti iar tu virezi si vezi daca se aude ceva si unde .
cbitzy
iei maxim dreapta de volan bate planetara stanga. maxim stanga planetara din dreapta. parca asa stiam eu.
si eu cred ca am ceva la directie daca se poate diagnostica:
cand misc usor stanga dreapta de volan scartie ceva pin cutia de directie. ce ar putea fi? cand dadeam cu spatele s-o bag in curte scartia si in mers cand miscam usor de volan ca asa am descoperit.
PH-06-BOA
Mai poate fi de la bascula inferioara, care nu e stransa bine in tirant. Uita-te la piulite si vezi daca au lasat urme de joc, pe orizontala. Daca nu e bine strans tirantul, intra si umezeala la bucsi, la distantier si rugineste, facand imposibila demontarea la urmatoarea interventie la bucsi. Daca e slab, strange piulitele numai cu masina pe roti, pentru a nu ramane bucsile torsionate. O planetara cand bate, bate in ambele directii, iar depistare nu se poate face doar rotind-o suspendata, ci si franand roata puti, pentru a simula sarcina de tractiune. Deci cu roata suspendata si virata putin, cu un picior accelerezi si cu celalalt franezi usor, lasand roata sa se invarta continuu. Indiferent in ce parte vei vira, tot se va auzi daca e uzata. Fiind suspendata masina, daca uzura e accentuata, nici nu e nevoie sa virezi, pentru ca deja axa rotii formeaza un unghi cu axa de rotatie a axei planetarei, roata fiind mai jos de cat cutia, ca la cei care au T-eu adaptat, chiar atinge planetara de lonjeron.
diaconuliviu
Tirant= pe bratul superior.
Pe bratul inferior (bascula) nu ai tirant. Doar axul bratului. Si sint sigur ca la ala te referi dar..nu-l baga in ceata de tot pe om.
PH-06-BOA
Tirantul e piesa de sustinere a unui ansamblu de componente supuse unei forte de intindere sau impingere. Deci amandoua variantele sunt corecte, eu fiind familiarizat cu expresia, lucrand mult timp in constructii(se faceau odata).Pentru tineri e mai greu. Nu putem mereu sa detaliem orice. Sa va fie de bine!
diaconuliviu
Fara polemici dar tirant se foloseste de regula cind functia principala e aia de intindere. La axul basculei functia de tirant de secundara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.