Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistem racire Dacia 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
iulian_p
Salutare
Revin cu un topic nou ca Dacia mea din 98 si-a propus sa-mi manance toti banii si nervii. Cam de anu' trecut se cam ridica apa, la inceput n-am bagat de seama dar anul asta m-am cam ingrijorat ca urca aproape de zona hasurata chiar si fara termostat. Am verificat apa, nimic. Am schimbat radiatorul, nimic. Am verificat furtune T-ul, etc. nimic. Aerisirea e foarte buna. La un moment dat mai imi vine o idee. Sa schimb sonda. Zis si facut. Iau o sonda de la un prieten care are tot Dacia 1310 dar pe injectie din 2002, fac ture prin oras si surpriza nu se mai ridica apa decat un pic aproape sa intre in intervalul central. Deci am gasit-o zic eu. Cumpar o sonda noua, ca un fel de kitsch fara firma fara detalii nimic si 16 ron. O montez si stupoare se ridica apa ca la cea veche a mea. Astept va rog o idee doua ce se intampla pana nu-i dau foc demonstrativ.
badboy_marius
simplu. cumperi o sonda de la dezmambrari, nu toate ciurucurile p care le gasesti noi prin magazine de la ASAM sau stiu eu ce jigodie de SRL. si pune si tu mana pe furtune cand iti arata ca e apa la zona hasurata si vezi, la simt, chiar asa incinse sunt furtunele alea?
iulian_p
Tocmai asta m-a facut sa schimb sonda fiindca mi s-a parut ca nu se incing tare furtunele sau motorul deci cred ca totusi sonda este.
iulian_p
Fratilor ma dispera! Am cumparat 2 sonde de la dezmembrari si cu ambele se ridica acul sus. Cu cel de la Dacia din 2002 nu se ridica si nici motorul nu pare foarte cald. Nu stiu ce sa cred, cred ca ar trebui sa-i masor temperatura altcumva dar nu stiu cum. Help!
Tudor Badescu
La Wartburg am deconectat electroventilatorul,am lasat motorul sa mearga pe loc pana a inceput sa creasca nivelul in vasul de expansiune,semn ca s-a ajuns la limita de fierbere.In acel moment m-am uitat ce arata la bord.Si arata ca motorul e la limita de fierbere,deci indicatorul din bord era perfect.Pana la urma nici nu e important cat arata ci ce arata cand da in fiert,ca sa ai un reper.Daca nu e electroventilator,ma gandesc ca se poate pune un dop in locul termostatului.
pirvumark
deci, daca iti indica in bord ca apa e ridicata, dar in borcan nu fierbe si nici furtunele nu sunt exagerat de fierbinti, stai linistit, e de la sonda, chiar daca ai schimbat 1000.
sonda de injectie nu iti raceste motorul ci ai tu impresia ca e mai rece pt ca iti indica corect. de fapt nici nu poate face acest lucru sonda. ea doar indica temparatura, de racire se ocupa alte parti ale sistemului de racire.
deci nu te ingrijora, da-i inainte. si incearca sa schimbi si termostatul daca zici ca ai probleme asa mari, poate e si de acolo daca furtunele sunt doar caldute. poate e semiblocat si nu permite trecerea apei prin radiator asa cum ar trebui. incearca fara el de proba si vezi cum face
bostan22
vara asta am avut eu probleme cu racirea....eu am verificat asa ...in ordine
-circuitul sa fie curat...fara dopuri etc
-termostatul sa lucreze...deschida la xx grade...depinde de termostat
-verificata pompa de apa/capacul
-sonda
-garnitura de chiuloasa in ultima instanta...
sa ne tii la curent!;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.