Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Putina legislatie
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Agrig
QUOTE(b76bgaarh @ 24 Jul 2019, 10:07)
de fapt din toata discutia se intelege ca soferul normal este ultimul in scara circulatiei pe drumurile publice, desi regulamentul este acelasi pt toti.
*



In fata legii toti sintem egali...doar ca soferul are numere pe masina si carnet...deci tot timpul e pe post de fazan!
tatabobu
Axioma: aplicarea regulamentului de circulatie in cazul biciclistilor reprezinta un exces de zel, care aproape ca e un abuz din partea lu' cap de creta.

In cazul asta da, ai dreptate. Biciclistul ar trebui sa poata trece pe rosu. Ba mai mult, ar trebui sa-i poata sparge mecla soferului care nu-i da prioritate cand nu are, si sa fie si decorat pentru asta. N-a scos el doua masini de pe strada cu ocazia asta? (a lui, ca n-o conduce, si pe a boului care nu l-a lasat sa treaca pe rosu).

ady77
QUOTE(gibonu @ 24 Jul 2019, 14:29)
@b76bgaarh
Este vorba despre un exes de zel (ai deja 3 exemple) din partea Politiei referitor la cei care merg cu bicicleta.
*


Depinde ce intelegi matale prin exces de zel. Din punctul meu de vedere au fost prea permisivi, tinand cont ca abaterile respective sunt prevazute in codul rutier si se pot sanctiona cu amenda, iar ei au dat doar avertismente.
gibonu
@tatabobu
In lipsa unor argumente (in afara de rigidul "ca asa scrie in Codul Rutier") alegi caterinca de proasta calitate.
O sa incerc mai tarziu inca un exemplu, poate reusesc sa ma fac inteles referitor la ceea ce inseamna o gandire flexibila.

In rest, ti-ai pus vreodata problema din ce motiv orasele Europei civilizate au sute de km de piste de bicicleta?
Sau de ce ministrii din aceleasi tari merg la serviciu pe bicicleta?

@ady77
Poate nu m-am exprimat destul de clar.
Politistul era pornit sa ma amendeze, mi-a luat buletinul si a inceput sa scrie PV-ul. Din fericire, a cedat rugamintii mele de a-mi da doar un avertisment.

Daca nu ar fi fost pornit, nu imi mai lua buletinul si nu se mai apuca de scris PV-ul. Ar fi putut foarte bine sa ma opreasca si sa-mi spuna sa nu mai merg pe linia de tramvai si ca sunt pasibil de amenda daca nu ma conformez.
psychoo
Deci legea nu conteaza pentru ca este doar un argument rigid?
Ce fumezi???
Hai sa gandim flexibil si sa ne facem propria dreptate indiferent de lege.
Uite, daca gandirea mea flexibila zice ca trebuie executati toti cei care trec pe rosu indiferent de modul de locomotie deoarece atenteaza la integritatea fizica a celorlalti inseamna ca argumentul este suficient pentru mintea mea. Indiferent ca e ilegal. Indiferent ca persoana are circumstante, obosit, neatent, l.a tinut copilu treaz toata noaptea, etc. Indiferent ca poate sunt daltonist.
Legea SE RESPECTA! CA DE AIA SUNTEM BABUINII EUROPEI!!!
tatabobu
@ gibonu: Din nou, exagerezi. Si vezi doar bucatica aia care te necajeste pe tine. Argumentul meu nu e doar ca "asa scrie in codul rutier", e un pic mai nuantat. Pentru ca tu vezi strict bucata asta, care te deranjeaza pe tine acum, nu vezi ca atat codul rutier cat si codul penal si amaratele alea de ore de liniste de la bloc fac parte dintr-un contract social pe care fara sa stim ne angajam cu totii sa-l respectam atunci cand ne nastem in tara asta, sau mai tarziu cand luam decizia constienta de a continua sa locuim aici.

Daca vrei sa se poata trece pe rosu la dreapta, in continuare nu mi-ai spus care e diferenta (si unde tragi linia intre au voie si n-au voie) intre biciclist, biciclist pe pedelec, scuterist, motociclist, sofer de autoturism, duba peste 3 tone jumate, autobuz. Si zici ca eu am un argument rigid, si ca fac caterinca ieftina. Tu nu ai demontat nici un argument prezentat de mine, doar ai sustinut ca cererea mea ca fiecare participant la trafic sa respecte codul rutier e rigida. OK, am continuat jocul tau, si am dus un pic mai departe exceptia si am instituit axioma a carei urmare te-a facut sa crezi ca fac eu caterinca ieftina, cand incerc doar sa-ti arat ca e aiurea sa ceri pentru o categorie de ceva exceptarea de la niste norme general valabile (si da, cred ca cei care lucreaza in IT ar trebui sa plateasca impozit pe venit, cot la cot cu restul lumii, dar nu fac scandal pe tema asta pentru ca pe ei ii scuteste legea). Exact ce scrie si colegul mai sus, legea se respecta. Si daca e ceva in neregula cu ea se fac eforturi pentru a o schimba.

Ca ai adus vorba de orase civilizate, hai sa n-o dam pe dupa corcodus. Arata-mi si mie un oras civilizat in care transportul in comun este atat de nepredictibil ca-n Bucuresti, incat sa-i faca pe multi sa prefere sa stea-n masina. Sau unul in care pe 70 - 80 % din suprafata lui te afli la maxim 300 de metri de un bloc de locuinte de 10 etaje, care ocupa 300 de metri patrati de sol per scara, dar are 40 de apartamente pe aceeasi scara. Cu rezultatul ca e mai aglomerat decat oricare altul, pe toata suprafata si continuu.
gabize
Gibonu, de fapt ce asteptări ai? Să spunem toți în cor că ai dreptate?
N-ai! Oricât de empatic aș vrea să fiu, oricât aș înțelege rolul bicicletei într-un trafic aglomerat, legea-i lege și ar trebui să fie respectată de toți. Când vor fi alte legi, care să-ți satisfacă pretențiile, îmi voi schimba și eu optica.
ady77
up.gif
gibonu
@psychoo
Pare ca "ai deschis aparatul mai tarziu" si ca nu ai citit nimic din ceea ce am spus eu aici,
Am enumerat clar cateva situatii, nu am spus ca biciclistii nu trebuie sa respecte nicio regula.

@tatabobu
Ca sa mai isterizez putin audienta, da, si scuterele mici, pana in 50 cmc, ar putea vira dreapta pe rosu.
Bineinteles [desi ma repet, nimeni nu observa] dupa o prealabila si temeinica asigurare.

Argumet: bicicleta, pedelec-ul [presupun ca te referi la bicicleta electrica], bicicleta cu motor termic, trotineta, scuterul de pana la 50 cmc, ocupa foarte putin loc, si, de foarte multe ori, nu incurca pe nimeni.
Ca sa nu mai aduc in discutie situatia in care intersectia este blocata, asa cum se intampla de foarte multe ori in Bucuresti la orele de varf. Nu stiu cum este in alte orase.

Sper ca s-a retinut ca ma refer la un scuter mic si nu la un maxi scuter de 400 cmc care este mai mare ca o motocicleta de 125 cmc.

Restul, adica "motociclist, sofer de autoturism, duba peste 3 tone jumate, autobuz" ocupa mult loc, nu cred ca este nevoie sa dezbatem asta.
In cazul in care nu se vede din semnatura, merg si cu motocicleta, e drept, nu atat de mult cat mi-as dori. Asta ca sa evitam discutii inutile din care ar rezulta ca sunt vreun frustrat care are o problema cu motociclistii. Recunosc, duba si autobuz n-am.

Ce legatura exista intre "70 - 80 % din suprafata lui te afli la maxim 300 de metri de un bloc de locuinte de 10 etaje, care ocupa 300 de metri patrati de sol per scara, dar are 40 de apartamente pe aceeasi scara" si faptul ca in Europa civilizata ministrii merg la munca pe bicicleta?
Imi cer scuze, insa chiar nu vad legatura.

@gabize
Astept o gandire flexibila in locul uneia rigide.
Raman dator cu exemplul gandirii flexibile pe care i l-am promis lui @tatabobu. Insa trebuie sa termin povestea turei din Delta.
tatabobu
Legatura e in faptul ca au pe unde. Cand nu-s 10000 de locuitori legali (adica cu buletin facut) pe kilometru patrat ai un trafic suficient de relaxat, un sistem de transport in comun suficient de bine pus la punct, si nu in ultimul rand o populatie suficient de relaxata incat mersul zilnic cu bicicleta sa fie o alternativa viabila pentru multi. Tu crezi ca daca-l iei pe ministrul ala care merge pe bicicleta in Suedia sau pe unde era, si-l muti in Bucuresti va merge pe bicicleta? Eventual dandu-i dreptul sa faca dreapta pe rosu? Sunt extrem de multi pasi de facut ca sa se ajunga la nivelul de siguranta in trafic din alte tari, dar discriminand negativ sau pozitiv intre utilizatorii particulari ai infrastructurii rutiere nu este un pas care sa aduca beneficii masurabile pe teemen lung

PS: astept povestea turei, e mai chill 😁
gibonu
@tatabobu
Interesant punct de vedere. Din ce spui, inteleg ca in Bucuresti nu exista piste pentru biciclete pentru ca nu exista loc fizic pentru a le construi. Nicidecum deoarece sunt condusi de 30 de ani de niste primari care n-au nicio legatura cu realitatea [ca sa ma exprim elegant].
Nu prea inteleg cum de-a fost posbil aparitita pistei de pe calea Victorie. Centru orasului, aglomeratie mare, etc.

Cat despre "daca-l iei pe ministrul ala care merge pe bicicleta in Suedia sau pe unde era, si-l muti in Bucuresti va merge pe bicicleta?" nu stiu ce sa zic.
Ma crezi daca iti spun ca stiu un director general [cetatean dintr-o tara civilizata din Europa] al unei companii importante de pe piata din RO [multinationala, cum se spune pe Facebook] care uneori [nu zilnic] vine cu bicicleta la birou?
Omu' nu are nicio problema sa pedaleze la costum, pe o bicicleta de oras.

Sau ca am auzit de sefi de la ING [olandezi] care merg cu bicicleta in Bucuresti.
YRX
Gibonu si eu cred ca nu prea se poate fizic sa mai tai din strazi sa faci piste de biciclete. Celebra pista de pe Calea Victoriei a redus bulevardul ala la nivel de ulita, cu niste costuri care eu le vedeam mai degraba la niste pasaje subterane sau la o centura ocolitoare de nivel autostrada. Plus ca, din observatiile mele este from Nowhere to the middle of Nowhere, adica nu e o artera vitala pe care merg corporatisti eco la servici ci mai degraba o promenada. Daca era pe Barbu Vacarescu mai intelegeam.

De asemenea, regulile de circulatie sunt universal valabile si obligatorii, nu merge cu daca ma asigur, daca am loc etc. De asemenea conducatorii de autoturisme nu pot fi obligati sa faca loc vehiculelor pe 2 roti (decat daca apartin militiei si au girofarul in functiune) si nu pot fi obligati sa aiba grija in permanenta ca poate intra in vreun biciclist care iese fara sa se asigure sau trece pe rosu. Au si ei pe ale lor, traficul este destul de solicitant din punct de vedere al atentiei si asa.

Conducatorii de vehicule pe 2 roti ar trebui sa fie constienti ca dintr-un impact cu o masina, chiar si la viteze moderate, masina va iesi mereu invingatoare, ei isi pericliteaza sanatatea sau chiar viata. Recunosc, nu am mai mers cu bicicleta decand eram copil, dar daca as merge cu bicicleta asta ar fi regula de baza pentru mine, nu cate masini am facut la semafor sau cat de repede ajung la destinatie. Asumarea de riscuri foarte mari in trafic este o nebunie din partea celor pe 2 roti, am trait nenumarate exemple de kamikaze, pur si simplu. Cred ca un curs de legislatie si un sistem de RCA si pentru cei care sunt exceptati ar prinde bine, si un biciclist poate sa provoace daune altor vehicule, sunt masini la care o oglinda laterala e mai scumpa decat bicicleta lui.

Mai nou in trafic vad ca apare o noua categorie - trotinetele electrice. Astea sunt cele mai rele, sunt foarte greu de vazut si avand acceleratie superioara bicicletelor de ex te trezesti cu el exact unde nu te astepti. Aici cred ca se impune o limitare a puterii plus o vesta specifica de o culoare tipatoare.
psychoo
QUOTE(gibonu @ 24 Jul 2019, 21:43)
@psychoo
Pare ca "ai deschis aparatul mai tarziu" si ca nu ai citit nimic din ceea ce am spus eu aici,
Am enumerat clar cateva situatii, nu am spus ca biciclistii nu trebuie sa respecte nicio regula.

[...]


Am pretentia ca si intelegem ce citim pe aici.
Am inteles doleantele TALE cu ce anume doresti TU sa nu respecti din legislatie.
Apoi vin EU si am ALTE pretentii.
Apoi se trezeste un ALT biciclist sa isi monteze atas sau motor electric de 20KW si sa nu respecte ALTE legi, diferite de cele incalcate anterior de tine si de mine.
Intelegi unde se ajunge?
Legea se respecta altfel iese jungla, exact ce avem pe strazi. Sau sa se faca doar cum vrei tu? Adica doar ce ti se pare tie normal sa se incalce dar de catre toata lumea la fel, altfel sunt idioti?
In cazul asta esti in tara in care trebuie, asa gandesc majoritar creaturile ce populeaza aceasta regiune.
einstein1984
eu cred ca ciclistii ar trebui lasati sa mearga inainte pe rosu, fara amenda. Ar rezolva multe probleme educand numarul de ciclisti in aproximativ 6 luni.
Sudsemnatu
Imi pare rau sa o zic sau poate nu, dar in afara de cativa insi de pe aici, in toata discutia asta vad o adunatura de oameni care si-au facut concediile doar la Jupiter si la Busteni si maxim au iesit din tara pana la Veliko.

Sa ai o gandire asa limitata in ceea ce priveste evolutia traficului si metode de abordare pentru a putea respira, decongestiona, mobiliza sau nu stiu spuneti voi cum vreti....e grav si denota faptul de ce multi au plecat deja din tara si voi ati ramas inca aici si probabil ca inca veti ramane.

Crapati ochii in continuare la turele lu' gibonu pe bicicleta si minunati-va de ele, in timp ce va incingeti fundul in conservele oparite de soare, pentru ca nu-i asa, nu exista loc de biciclete de drumurile noastre, ca sunt deja ocupate de masini.
gabize
Io zic să citești ce se dă, ce se cere și ce se afirmă.
Că nu noi, proștii de-am rămas, facem legi. Și nici piste de biclă.
Dar să fiu de acord că bicileții pot circula cum vrea mușkiul lor pentru că descongestionează traficul și nu le put oole ca la conservari... nu, mulțumesc.
Poate-s prost și de la țară, da no, noroc că mai sunt dă-știa dăschiși la minte, ce miros a civilizație occidentală. Cu vorbele la ei.
Sudsemnatu
E misto ca te simti, chiar daca nu te-a nominalizat nimeni.
Nu cred ca in nicio tara unde exista piste de biciclete s-au apucat sa le faca cetatenii, dar au facut presiune asupra autoritatilor sa le faca, au crescut numarul de biciclisti sa le arate ca exista in trafic.

In 1990 erau 30 de motociclisti in tot Bucurestiul, in 2000 cine dadea de permis il lua automat. Crescand usor usor numarul motociclistilor autoritatile s-au facut nevoite sa schimbe legile in ceea ce ii priveste. Au modificat categoriile de permise din A in AM, A1, A2 si A, au introdus traseul ca proba obligatorie, au inasprit examenul in poligon, au 'intersiz' scuteristii. ETC

Deci se poate, daca exista presiune pe autoritati, fie sa reglementeze mai bine in interesul cetateanului acest lucru, fie sa creeze mijloace care inlesneasca deplasarea acestora in trafic.

Ceea ce vroiam sa zic, e ca e usor sa zici ca e de kkt sa mergi cu bicicleta in oras cand stai in masina si uite jegosii astia au distrus calea victoriei ca au creat piste si nu mai am eu loc sa merg cu masina pe 3 benzi.
miki
QUOTE(YRX @ 25 Jul 2019, 06:51)
Gibonu si eu cred ca nu prea se poate fizic sa mai tai din strazi sa faci piste de biciclete.

*


Ba se poate, chiar indicat daca vrei sa reduci tarfic auto la nivel general>
In momentul in care cu bicla faci, aceeasi distanta, 20 minute iar cu masina 1h cred ca multi ar reconsidera importanta biclei
Vedeti doar citi umbla solo in masina.....
Astia cel putin, 90% dintre ei ar putea folosi bicla.
Sudsemnatu
Pai cum sa mai tai frate din strazi? Ai innebunit? Si masinile pe unde sa mai mearga? Pai de ce platesc taxe si impozite? Bicicletele nu platesc nimic, nu?
dizzy
QUOTE(Sudsemnatu @ 25 Jul 2019, 10:23)
Ceea ce vroiam sa zic, e ca e usor sa zici ca e de kkt sa mergi cu bicicleta in oras cand stai in masina si uite jegosii astia au distrus calea victoriei ca au creat piste si nu mai am eu loc sa merg cu masina pe 3 benzi.
*



Mda, ai ramane surprins ca oameni care au mers afara au fix aceleasi pareri.
Am mers ieri din nou cu fiu-meu cu bicla Stefan cel Mare- Herastrau, cu scop recreativ.
Avem un traseu prin care mergem prin spatele blocurilor usurel, viteza pe la 10 km/h, apoi pe Victoriei- Herastrau viteza creste la 14-16, apoi o tura de lac Herastrau, Arc de Triomph ( ce politiste bune acolo erau aseara smile.gif ) inapoi pe Kisellef la Victoriei si venit usurel pe trotuar pana acasa pe Stefan cel Mare.
Prefer prin spatele blocurilor pentru ca e mai liniste, poluare mai redusa.



YRX
Voua vi se pare ca pista de pe Calea Victoriei a rezolvat ceva? Da sincer, ca de tampenii bicicliste sunt satul.
Dar alea de pe trotuare ale lui Oprescu, ca nu mai puteai sa mergi pe trotuar ca veneau rachetele cu pedale?


A, si Sudsemnatu, daca mergi pe afara nu te destepti prea tare, depinde si ce vezi si ce faci, stiu pe unii cu acordeonu' care au vazut toate orasele Europei, unele de mai multe ori chiar. Altiii au vazut doar intinderi nesfarsite de folie neagra pe care cresteau capsuni. Ai facut o afirmatie de rahat, pe care de altfel o tot aud.
b76bgaarh
QUOTE(Sudsemnatu @ 25 Jul 2019, 09:10)
la Jupiter si la Busteni si maxim au iesit din tara pana la Veliko.
*




nu ne mai prezenta concediile tale pe motor, alea in care te laudai ca mergi cu 150 pe dn si de vina sunt ceilalti ca nu te vad.

YRX alea au fost facute de tandemu de vaza Udrea Oprescu cu bani UE.
MuciX
QUOTE(YRX @ 25 Jul 2019, 09:39)
Dar alea de pe trotuare ale lui Oprescu, ca nu mai puteai sa mergi pe trotuar ca veneau rachetele cu pedale?
*


Crezi ca vei putea vreodata sa deosebesti intentiile autoritatilor de metehnele cetatenilor?

Acum serios, la ce imbecili vedem cu totii in trafic, la fel de bine am putea interzice masinile, mergand pe aceeasi logica.
gabize
QUOTE(Sudsemnatu @ 25 Jul 2019, 10:23)
E misto ca te simti, chiar daca nu te-a nominalizat nimeni.
*


deși nu eu ar fi trebuit... sad.gif
Sudsemnatu
QUOTE(b76bgaarh @ 25 Jul 2019, 10:43)
nu ne mai prezenta concediile tale pe motor, alea in care te laudai ca mergi cu 150 pe dn si de vina sunt ceilalti ca nu te vad.

YRX alea au fost facute de tandemu de vaza Udrea Oprescu cu bani UE.
*



da, am fost si la busteni si la jupiter si veliko si cu motorul si cu masina si cu bicicleta. Ce vrei sa iti povestesc mai exact? Am mers cu toate cu 150 si mai mult de atat. Vrei sa imi dai o amenda?



<span class='edit'>25 Jul 2019, 10:52:</span>
QUOTE(YRX @ 25 Jul 2019, 10:39)
A, si Sudsemnatu, daca mergi pe afara nu te destepti prea tare, depinde si ce vezi si ce faci, stiu pe unii cu acordeonu' care au vazut toate orasele Europei, unele de mai multe ori chiar. Altiii au vazut doar intinderi nesfarsite de folie neagra pe care cresteau capsuni. Ai facut o afirmatie de rahat, pe care de altfel o tot aud.
*



nu prea stiu cu acordeonu, dar capsunile le-as putea lua in calcul, da, e un job in care se castiga bani. Ce e rau in asta? Sau iti preferii romanasii care stau pe ajutor social?

Inca o data, ne arati cat de mic poti sa fii, ajungi sa blamezi si sa razi de alti romani care au fost fortati sa plece din tara sa culeaga capsuni in alte tari. hahaha, capsunarii, hahha., ce nostim esti, nu?
ady77
Spre deosebire de tine care ii blamezi pe cei care au ramas.
dizzy
@YRX, te rog sa mergi seara pe acolo, sa vezi cate biciclete sunt. Biclele alea inseamna oameni care fac miscare sau se duc la o terasa (sper sa nu bea ca porcii), sau in parc, fara masina, inseamna un pic mai putina aglomeratie si un pic mai multa sanatate.
Eu folosesc pista aia ca sa ma duc cu fiu-meu in Cismigiu. Traseul e mai lung dar e mai sigur pt noi.
Asa mai scade burta mea, nu creste burta la fiu-meu (obezitatea infantila e o problema mare), suntem cat de cat in siguranta.
De-abia astept sa mai creasca si cel mic, sa il luam si pe el, probabil peste 2-3 ani.
Sudsemnatu
Nu blamez pe cei care au ramas, lol, dar hey nu-i asa ca e misto sa faci cancan si sa arunci vorbe doar ca sa mai arunci niste paie pe foc.

Am zis ca e de inteles de ce 'unii' ( nu toti cum zici tu) raman aici, in acesata societate limitata ca gandire si care nu vrea sa evolueze deloc si e de inteles de ce, pentru ca ei sunt motorul acestei 'evolutii'.
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 24 Jul 2019, 23:01)
@tatabobu
Interesant punct de vedere. Din ce spui, inteleg ca in Bucuresti nu exista piste pentru biciclete pentru ca nu exista loc fizic pentru a le construi. Nicidecum deoarece sunt condusi de 30 de ani de niste primari care n-au nicio legatura cu realitatea [ca sa ma exprim elegant].
Nu prea inteleg cum de-a fost posbil aparitita pistei de pe calea Victorie. Centru orasului, aglomeratie mare, etc.
*



N-am zis asta, mai citeste odata. Am zis ca-n Bucuresti nu-s atat de multi oameni care sa circule cu bicicleta pentru ca e un oras extrem de aglomerat, in care traficul este oricum numai calm nu, si in care este mult prea periculos pentru multi sa mearga cu bicicleta.

QUOTE(gibonu @ 24 Jul 2019, 23:01)
Ma crezi daca iti spun ca stiu un director general [cetatean dintr-o tara civilizata din Europa] al unei companii importante de pe piata din RO [multinationala, cum se spune pe Facebook] care uneori [nu zilnic] vine cu bicicleta la birou?
Omu' nu are nicio problema sa pedaleze la costum, pe o bicicleta de oras.

Sau ca am auzit de sefi de la ING [olandezi] care merg cu bicicleta in Bucuresti.
*



Io te cred. Dar tu ma crezi ca nici directorul de firma si nici sefii de la ING nu s-ar plange ca ia uite ce politai bulangiu, a vrut sa-mi dea amenda ca am mers pe linia de tramvai? Sau ca nu ar cere ca biciclistii (si numai ei) sa faca dreapta la liber pe rosu?

QUOTE(Sudsemnatu @ 25 Jul 2019, 09:28)
Pai cum sa mai tai frate din strazi? Ai innebunit? Si masinile pe unde sa mai mearga? Pai de ce platesc taxe si impozite? Bicicletele nu platesc nimic, nu?
*



Da, o gramada de taxe merg catre oras, circa 68 de lei pe an. Daca mai ai si loc de parcare inca 50 de lei. Si ai dracu' primari nu-ti fac cate un loc de parcare peste tot pe unde ai nevoie de el, ca din 118 lei pe an ar fi putut. (*)

QUOTE(dizzy @ 25 Jul 2019, 09:59)
@YRX, te rog sa mergi seara pe acolo, sa vezi cate biciclete sunt. Biclele alea inseamna oameni care fac miscare sau se duc la o terasa (sper sa nu bea ca porcii), sau in parc, fara masina, inseamna un pic mai putina aglomeratie si un pic mai multa sanatate.
*



Da' de ce sa bea? Stii ca alcoolemia acceptata de codul rutier pentru un biciclist sau carutas este identica cu cea acceptata pentru un sofer, nu?


(*) E pamflet, nu ma iau de tine in particular.
miki
QUOTE(YRX @ 25 Jul 2019, 10:39)
Voua vi se pare ca pista de pe Calea Victoriei a rezolvat ceva? Da sincer, ca de tampenii bicicliste sunt satul.
Dar alea de pe trotuare ale lui Oprescu, ca nu mai puteai sa mergi pe trotuar ca veneau rachetele cu pedale?

*



Aia de de pe Victoriei da, a rezolvat. Pot sa merg macar portiunea aia cu ceva mai putina frica ca ma tavaleste vreun "conservar"

Alea pe trotuar= timpenie.
gabize
Cele de pe trotuar sunt extrem de periculoase. La noi în sat s-a ales, acum câțiva ani, ca pavajul trotuarelor să fie roșu pe o anumită fâșie și să se marcheze, cu vopsea, din loc în loc, simbolul de pistă pentru bicicliști.
Credeți că a fost impresionat vreun pieton? Aiurea, unii ignorau culoarul din cauza durerilor hemoroidale, alții nici măcar nu sesizau existența lui. Imposibil de practicat cu bicicleta, ar fi fost sinucidere și omucidere.
Chiar dacă am prezentat lucrurile așa, arătând cu degetul spre pieton, vinovați sunt cei ce vor, cu cheltuieli minime, să facă lucruri serioase. Cu desene pe asfalt poate rezolvi problema într-o țară cu ani buni de experiență legată de pistele de bicicletă. La noi reprezintă doar un desen curios pe trotuar.
Agrig
La ora actuala biciclistii, trotinetistii au doar drepturi fara a avea si responsabilitati.
Situatia se va rezolva doar atunci cind vor avea:
1 carnet de biciclist luat pe baza de examen, prin 89 deja era tendinta asta, in numele democratiei s`a renuntat.
2 bicicleta, trotineta sau alt vehicolul va fi inmatriculat.

Pina atunci politistii se intorc cu spatele la orice incalcare a disciplinei si regulamentului rutier de catre acesti participanti la trafic.

gibonu
@Agrig
Mai aveam niste replici de dat, insa azi stau cam prost cu timpul. Cu toate astea, postarea ta este foarte tare, pana acum este maxima in discutia asta.

Asadar, stii vreo tara din Europa civilizata in care sa existe "carnet de biciclist" si in care bicicletele si trotinetele sunt inmatriculate.

Cat despre "politistii se intorc cu spatele la orice incalcare a disciplinei si regulamentului rutier de catre acesti participanti la trafic." iti reamintesc ca prezenta discutie a inceput in ziua in care am fost opprit de Politia Rutiera pentru ca mergeam cu biciclete pe linia de tramvai (delimitata cu garduri).

Asadar, unde intoarce Politia spatele?
einstein1984
pai discutia a inceput de la mirarea ta ca politia NU a intors spatele incalcarii cum fac de obicei (in 2 ani te-o fi vazut unu, ca treci prin fata pe la dinamo)sau te asteptai tu, ti se parea chiar jignitor ca te-a tras la raspundere.
dizzy
QUOTE(tatabobu @ 25 Jul 2019, 11:37)
Da' de ce sa bea? Stii ca alcoolemia acceptata de codul rutier pentru un biciclist sau carutas este identica cu cea acceptata pentru un sofer, nu?
(*) E pamflet, nu ma iau de tine in particular.
*



Eu nu pedalez baut, dar nu pot garanta pt ceilalti.
Din partea mea, sa le aplice linistiti politistii cele mai aspre sanctiuni pentru biciclistii betivi, nu am nimic impotriva.
gabize
QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 16:01)
Asadar, unde intoarce Politia spatele?
*


Acolo unde spuneai că te-ai rugat de el să nu te amendeze, exact asta a făcut!
YRX
QUOTE(Sudsemnatu @ 25 Jul 2019, 10:49)
nu prea stiu cu acordeonu, dar capsunile le-as putea lua in calcul, da, e un job in care se castiga bani. Ce e rau in asta? Sau iti preferii romanasii care stau pe ajutor social?

Inca o data, ne arati cat de mic poti sa fii, ajungi sa blamezi si sa razi de alti romani care au fost fortati sa plece din tara sa culeaga capsuni in alte tari. hahaha, capsunarii, hahha., ce nostim esti


Nu am zis ca nu e o meserie, dar daca o practici nu vii cu aere de superioritate de parca ai fi violonist la Scala.
Nu sunt mic de loc, chiar din contra, dar m-am saturat de minoritatile de tot felul care vor de toate. Ungurii vor ca eu, roman, sa invat maghiara ca sa poata ei sa o vorbeasca in relatia cu statul, LGBT vor sa fie stimati ca un fel de elita sociala, biciclistii vor sa treaca pe rosu, aia cu masini electrice vor sa le faca statul prize cu curent gratis.
In cazul de fata biciclistii ar putea protesta doar daca ar fi interzisa circulatia lor, in rest drepturi egale si responsabilitate, ca nu sunt copii mici si pielea lor e in joc. De asemenea as vrea sa aibe cursuri de legislatie rutiera si RCA pentru daunele pe care le pot provoca in trafic.

Cat despre blamat mataluta ai inceput cu idiotenia aia de gingle - "cei care au fost pe afara s-au luminat" care apare invariabil de la trafic la mancatul de saorma, altfel nu ma deranja ca iti sustii opinia. Au fost mai multi de p'acia...
Cand va mai duceti pe afara remarcati si cum imparte politia amenzi pietonilor si biciclistilor, ca de infrastructura si reguli respectate nu mai zic.


QUOTE(dizzy @ 25 Jul 2019, 10:59)
@YRX, te rog sa mergi seara pe acolo, sa vezi cate biciclete sunt. Biclele alea inseamna oameni care fac miscare sau se duc la o terasa...
Eu folosesc pista aia ca sa ma duc cu fiu-meu in Cismigiu.


Deci in scop recreativ...
Eu ma gandeam dimineata la 8, la puhoaie de biciclisti, ca la Phenian, care se duc la munca. Normal ca nu sunt, e facuta aiurea, fara vreun stiudiu, doar demonstrativ.


@Gibonu - Ce ai facut??? Imi scapase, dar daca ai mers pe liniile de tramvai cu bicicleta esti ... cum sa zic... nesabuit. Sinele alea sunt vai de mama lor, eu nici cu masina nu merg pe ele, de cand e gardul sunt si mai si. Daca te arunca vreuna pe jos in fata tramvaiului? Ala nu putea sa te evite si ajungeai la stiri.
Agrig
QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 15:01)
@Agrig
...
Asadar, stii vreo tara din Europa civilizata in care sa existe "carnet de biciclist" si in care bicicletele si trotinetele sunt inmatriculate.
...
*



Domnule,in `89 un coleg avea carnet de biciclist eliberat de Militia Timisoara in urma unui examen din legislatia in vigoare.
Pe undeva este normal, cum sa respecte legislatia daca n`o stie, asta este unul din motivele pentru care politistii se intorc cu spatele.
Romania este o tara civilizata, cel putin noi asa credem, de ce nu poate fi prima care sa faca acest lucru?
E rusine sa faci un pic de ordine in trafic si sa circule in siguranta si biciclistii, in scoala a venit de vreo citeva ori militianul si ne`a prelucrat modul de a circula cu bicicleta, si era comuna, circulatie la nivelul anilor 68, nu Bucuresti 2019 cind nimeni nu stie nimic dar se arunca`n trafic!
dizzy
Am si subliniat ca in scop recreativ... merg eu.
Pe la 7, 8 seara probabil ca cei mai multi sunt in scop recreativ.
Nu am treaba pe la 7 8 dimineata pe acolo, te pot ajuta altii.
gibonu
@YRX
Pista de pe calea Victoriei, intr-adevar, asa cum am spus deja, nu este legata cu nicio alta pista din Bucuresti (nu ca ar fi prea multe).
Din cate stiu si fara pretentia ca am dreptate, a facut-o Oprescu ca sa le inchida gura asociatiilor de biciclisti care cereau (si cer in continuare) o retea de piste in tot orasul. Omul a mers pe ideea "v-am facut pista in centru orasului, acum mucles". Sincer, nu ma asteptam la mai mult de la acel personaj care visa la autostrazi suspendate prin centrul orasului.

Insa, este una dintre putinele zone din Bucuresti in care exista normalitatea specifica unui oras din Europa civilizata.
Spun sus si tare ca sun fan pista respectiva. De fiecare data cand ma intorc in Bucuresti cu trenul si cu bicicleta, merg acasa pe pista de pe calea Victoriei, pe toata lungimea ei (intru langa piata Victoriei).
Ocolul este destul de mare (stau in Colentina) insa cele cateva minute in care Bucurestiul pare un oras civilizat fac toti banii.

Nu inteleg de ce acum calea Victoriei este o ulita? A avut 3 benzi pentru masini, acum are doar 2. Unde este tragedia?

Cat despre mersul pe linia de tramvai de pe Stefan cel Mare, imi este clar ca ai deschis aparatul mai tarziu.
Deja ma dor tastele de cate ori am spus: sina este delimitata cu garduri, pe jos este asfalt la fel ca pe sosea, in aproape 2 ani de folosire nici macar n-am fost claxonat de tramvai.
Scenariul cu cazut in fata tramvaiului era exclus, pentru ca m-am asigurat tot timpul ca nu am niciun tramvai in spate incat sa-i incurc circulatia.
Plus ca mergeam atent si incet, astfel incat, chiar daca ai fi cazut, nu puteam ajunge in fata tramvaiului care venea din celalalta sens.

@Agrig
Te-am intrebat clar, cu subiect si predicat, daca stii vreo tara din Europa civilizata in care sa existe carnet de bicicleta si inmatriculare la bicicleta.

Exemplele de dinainte de '89 n-au nicio relevanta, sper sa nu ne intoarcem la vremurile respective.

In rest, ca sa revenim la subiectul discutie, nu crezi ca ar fi mai util ca in orase sa apara piste pentru biciclete, in loc de carnet de bicicleta.


<span class='edit'>25 Jul 2019, 20:52:</span>
QUOTE(tatabobu @ 25 Jul 2019, 12:37)
Am zis ca-n Bucuresti nu-s atat de multi oameni care sa circule cu bicicleta pentru ca e un oras extrem de aglomerat, in care traficul este oricum numai calm nu, si in care este mult prea periculos pentru multi sa mearga cu bicicleta.


Multumesc. Asta valideaza exact ceea ce tot spun eu aici: piste de biciclete, mobiitate urbana, etc.

QUOTE(tatabobu @ 25 Jul 2019, 12:37)
Io te cred. Dar tu ma crezi ca nici directorul de firma si nici sefii de la ING nu s-ar plange ca ia uite ce politai bulangiu, a vrut sa-mi dea amenda ca am mers pe linia de tramvai? Sau ca nu ar cere ca biciclistii (si numai ei) sa faca dreapta la liber pe rosu?


Corect, pe linia de tramvai nu ar merge.
Pentru simplul motiv ca in tarile lor de origine exista piste pentru bicicleta. Pur si simplu, oamenii astia din Europa civilizata nu isi pun problema de facut tot felul de scamatorii pentru a putea circula cu bicicleta.

Despre culoarea rosie nu stiu ce sa zic. Am inteles ca olandezilor li se cam rupe si la ei acasa de semafoarele pentru masini.

-----------------------

In rest, observ ca dupa discutii indelungate n-am primit niciun argument solid din care sa rezulte de ce nu pot merge cu bicicleta pe linia de tramvai delimitata cu garduri.
Pana acum, doar s-a expus rigidul "asa scrie in codul rutier" si scenariul fantasmagoric conform caruia vor ajunge simulatan 23 de biciclisti in fata tramvaiului.

L.E.
Cam ce se intampla in Europa civilizata, unde printre altele, a inceput eliminarea locurilor de parcarea din centrul orasului:
"Modelul „orașului pietonal“ a fost conceput și aplicat la Copenhaga, în ultimul deceniu, de celebrul urbanist Jan Gehl. Planul prevede, printre altele, lărgirea trotuarelor, transformarea străzilor în zone comerciale, reducerea vitezei de circulație a mașinilor, eliminarea progresivă a locurilor de parcare din centru, promovarea bicicletei ca modalitate principală de deplasare pe distanțe scurte și medii prin amenajarea de piste dedicate."
Sursa: https://dilemaveche.ro/sectiune/pe-ce-lume-...ractiv-mai-uman
DragosP
Și eu mai intru pe un contrasens din zona unde locuiesc. Încet, cu grijă, cu maximă asigurare prealabilă. Dar... pe jos.
gabize
Adică cu teamă? biggrin.gif
maho
De cel de sus. tongue.gif
Bicicleta galbena
"In rest, observ ca dupa discutii indelungate n-am primit niciun argument solid din care sa rezulte de ce nu pot merge cu bicicleta pe linia de tramvai delimitata cu garduri."

Pentru ca este o linie de tramvai delimitata cu garduri?

Masinile nu pot ajunge pe linia de tramvai dar biciclistii pot - in acceptia ta asta inseamna ca 'e si pentru biciclisti, ca uite, eu pot sa merg pe aici'
blink.gif

Adica stalpii aia nu reprezinta "Nu treceti pe aici" ci "Trece cine poate sa se strecoare pe aici".



Agrig
QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 18:46)

@Agrig
Te-am intrebat clar, cu subiect si predicat, daca stii vreo tara din Europa civilizata in care sa existe carnet de bicicleta si inmatriculare la bicicleta.

Exemplele de dinainte de '89 n-au nicio relevanta, sper sa nu ne intoarcem la vremurile respective.

In rest, ca sa revenim la subiectul discutie, nu crezi ca ar fi mai util ca in orase sa apara piste pentru biciclete, in loc de carnet de bicicleta.


Domnule, nu este relevant ce`i in alta tara din Europa, au alta infrastructura si alta educatie, noi mergem cu bicicleta in Romania, vorba grecului, "hic Rodos, hic salta!"
In conditiile in care la noi un biciclist trece pe rosu ca`i pe pista lui ce educatie si cunostiinte de circulatie are? eventual tupeu nesimtit!
Infrastructura este cum este, civilizatia participantilor la trafic la fel, si acel biciclist cind trece pe linia de tramvai este colegul meu de trafic care habar n`are de legislatie si mai mult decit atit i se rupe in 14 de ea, nimeni nu`i face nimic!
Pina se va separa traficul auto de cel velo va trece multa apa pe Dimbivita mai ales ca nu doar in orase se circula cu bicicleta!
Ar trebui facuta o propunere la IGPR pentru a inainta o initiativa legislativa in acest domeniu.
Este extrem de simplu de rezolvat, fara resurse materiale multe, se poate da examen din legislatie online de la orice post de politie si elibera un certifica care sa ateste ca biciclistul are habar de ea, la fel, inmatricularea bicicletelor s`ar putea face la primarii, resurse au, oameni la fel.
Nu vad de ce sa fiti total impotriva acestui fapt, pina una alta biciclistii sint colegii nostri de trafic, de ce ei sa fie tabula rasa la legislatie, sa`ti sara in fata beti crita si sa ai probleme?
Mai bine pregatiti decit luati prin surprindere.
einstein1984
nici eu nu am primit nici una argument solid pentru care nu pot intra cu X6le pe linia de tramvai delimitata cu garduri. nu e ca si cum m-ar prinde vreun tramvai din urma sau vreun scenariu fantasmagoric cu 23 de X6 pe acolo.
dizzy
Pista aia de pe Victoriei este foarte utila.
De undeva trebuie sa incepi cu o pista, macar asa poti sa numeri biciclistii de pe ea, sa vezi pe acolo cati sunt, cam care sunt nevoile.
Intamplator, am fost la un botez prin zona pe unde este pista. Chiar ma minunam cati biciclisti sunt sambata seara pe acolo, in luna mai.
Sa o tratezi ca fiind inutila, e ca si cuma ai zice ca e inutila autostrada Sibiu-Pitesti, daca nu ai avea autostrada de la un capat la celalalt.
Poti sa mergi civilizat din Baneasa, de pe Ficusului, ... Arcul de Trimuf, Kiseleff, Pta Victoriei... Calea Victoriei - Centrul Vechi. (Nu am mers mai departe pe pista).
Deci e departe de a fi inutila.
Despre ingustare drumului, ma faci sa rad: Ai doua benzi pe sens pe acolo, ajung!
Mai ai doua - trei pe Magheru, wtf!?
Voi vreti sa apara benzile de biciclisti asa, prin magie , fara sa ocupe loc pe trotuare sau pe sosea... si cumva sa mearga toti pe biciclete, numai voi cu masina "like a bo$$".
Cand sunt pe bicla, pe trotuar, merg intotdeauna incet, am vazut pe inregistrari, cam 10 km/h, pentru ca vreau sa ma bucur de calatorie, doar sunt la relaxare.
einstein1984
am vazut un mos cu abonament la mers ca somonul (aka pe stanga carosabilui) pe Progresului. Vis sa faci dreapta la razoare de pe dr sarii si sa dai peste un ciclist care vine spre tine....
ady77
Gibonu se cam supara pe noi degeaba.
La noi e problema lipsei de educatie.
Daca ii dai voie biciclistului sa faca la dreapta pe rosu, se vor gasi cu siguranta berbeci care sa faca si stanga pe rosu.
E cam cum e cu soferii de autobuze, care au inteles ca daca au prioritate la iesirea din statiile cu alveole, au acum prioritate si la schimbarea benzilor.
In plus, de unde vor sti biciclistii ca au voie sa faca dreapta pe rosu, atat timp cat nu fac nici un curs de circulatie...
Multe din situatiile din trafic nici nu ar trebui legiferate, daca ar fi mai mult bun simt din partea tuturor participantilor la trafic.

tatabobu

E ultima oara cand iti mai raspund pe topicul asta, imi este evident ca refuzi sa iei in considerare argumentele care nu cadreaza cu perceptia ta pe tema asta.

QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 18:46)

Multumesc. Asta valideaza exact ceea ce tot spun eu aici: piste de biciclete, mobiitate urbana, etc.
*




Da, dar nu facut dreapta pe rosu sau mers pe liniile de tramvai asa, doar pentru ca se poate. Tot pentru ca se poate a trecut si ala acum cativa ani cu bicicleta podul feroviar din Herastrau.

QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 18:46)
Corect, pe linia de tramvai nu ar merge.
Pentru simplul motiv ca in tarile lor de origine exista piste pentru bicicleta. Pur si simplu, oamenii astia din Europa civilizata nu isi pun problema de facut tot felul de scamatorii pentru a putea circula cu bicicleta.
*


O, ai fi surprins. Merg corect pentru ca le e frica de consecinte. La noi traficul e cum e pentru ca foarte rar se intampla sa patesti ceva pentru incalcarea unei reguli. Vezi si cazul tau, o data in doi ani, si atunci transformata in avertisment.

QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 18:46)
Despre culoarea rosie nu stiu ce sa zic. Am inteles ca olandezilor li se cam rupe si la ei acasa de semafoarele pentru masini.
*



Da, li se rupe, pentru ca au semafoare pentru biciclete. Peste culoarea alora nu trec in mai mare masura fata de cum trec soferii peste rosul masinilor in aceeasi tara.


QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 18:46)
In rest, observ ca dupa discutii indelungate n-am primit niciun argument solid din care sa rezulte de ce nu pot merge cu bicicleta pe linia de tramvai delimitata cu garduri.
Pana acum, doar s-a expus rigidul "asa scrie in codul rutier" si scenariul fantasmagoric conform caruia vor ajunge simulatan 23 de biciclisti in fata tramvaiului.
*



Cum ti-am mai spus, desconsideri argumentul asta doar pentru ca nu ai alta cale de a-l ataca. Varianta ta de aici:

QUOTE
Argumet: bicicleta, pedelec-ul [presupun ca te referi la bicicleta electrica], bicicleta cu motor termic, trotineta, scuterul de pana la 50 cmc, ocupa foarte putin loc, si, de foarte multe ori, nu incurca pe nimeni.
Ca sa nu mai aduc in discutie situatia in care intersectia este blocata, asa cum se intampla de foarte multe ori in Bucuresti la orele de varf. Nu stiu cum este in alte orase.

Sper ca s-a retinut ca ma refer la un scuter mic si nu la un maxi scuter de 400 cmc care este mai mare ca o motocicleta de 125 cmc.


Nu poate sta in picioare fara modificarea codului rutier. Scuterele de 50 (cred ca te-ai referit la cele inregistrate la primarie) sunt tratate din punct de vedere legal la fel ca un Aixam de 400 de cmc. Adica sunt mopeduri amandoua. Sunt principii de egalitate in fata legii care nu te lasa sa discriminezi intre astea pana nu le incadrezi in categorii diferite.
Iar Aixamul ala e la fel de lat ca un Tico, sau un Goldwing. Deci linia ta trasa arbitrar nu face nimic altceva decat sa creeze un avantaj mic unei categorii, aleasa pur si simplu pe alte criterii inafara celor care tin de siguranta a traficului. Sau fluidizare.

QUOTE(gibonu @ 25 Jul 2019, 18:46)
Cam ce se intampla in Europa civilizata, unde printre altele, a inceput eliminarea locurilor de parcarea din centrul orasului:
"Modelul „orașului pietonal“ a fost conceput și aplicat la Copenhaga, în ultimul deceniu, de celebrul urbanist Jan Gehl. Planul prevede, printre altele, lărgirea trotuarelor, transformarea străzilor în zone comerciale, reducerea vitezei de circulație a mașinilor, eliminarea progresivă a locurilor de parcare din centru, promovarea bicicletei ca modalitate principală de deplasare pe distanțe scurte și medii prin amenajarea de piste dedicate."
Sursa: https://dilemaveche.ro/sectiune/pe-ce-lume-...ractiv-mai-uman
*




Tu chiar nu vezi nici o diferenta intre seria asta de poze si seria astalalta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.