Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Putina legislatie
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
dizzy
Pe podul de la Herastrau , unde e circulatia interzisa pentru pietoni si biciclisti a murit un biciclist pentru ca nu s-a uitat si mai avea si castile in urechi.
O chestie pe care nu o inteleg, mergi pe bicicleta, in trafic, trebuie sa poti auzi ce e in jur!

tatabobu
Da' ce-are ma daca e interzis, interzice un amarat de panou, nici macar codu' rutier. Se putea intra? Se putea! E vina CFR-ului, ca ar fi trebuit sa puna bariere automate si transpondere care sa le deschida pe tot materialu' rulant.
dizzy
Nu e interzis sa te kaki pe liniile de tren
Dar ar fi bine sa nu o faci.
Daca o faci, ar fi bine sa o faci dupa ce te uiti daca vine trenul.
Macar sa nu ai castile pe urechi....

Am trecut pe podul ala de tz ori cu bicicleta si de tz+1 ori pe jos.
M-am asigurat de fiecare data vizual si acustic (zgomotul sinelor) si am trecut cat am putut de repede.
einstein1984
stii cat de scumpe sunt masinile in danemarca? aia merg cu bicicleta ca nu au bani de masini.
sorin1983
a mai observat cineva ca nu se mai dau jos de pe bicicleta la treceri de pietoni? s-a schimbat legea cumva? era sa il impachetez pe unu' si tot el se uita mirat... blink.gif
ady77
Probabil se asigurase temeinic inainte tongue.gif
gabize
Mai ales puștii. De aceea poartă glugi și căști în urechi. sleep.gif
tatabobu
QUOTE(dizzy @ 26 Jul 2019, 10:09)
Nu e interzis sa te kaki pe liniile de tren
Dar ar fi bine sa nu o faci.
Daca o faci, ar fi bine sa o faci dupa ce te uiti daca vine trenul.
Macar sa nu ai castile pe urechi....
*




Vorba lu' nea' Mărin:

QUOTE
Nu poti sa stai pe ciuci pe calea ferata la ora la care trece acceleratu' si sa zici ca daca ai zile scapi.
dizzy
smile.gif

radmasa.gif


Ai ce tare a fost asta!
b34uen
Exact aceleasi discutii care le vad zilnic la servici. Lucrez pe calea Victoriei si cate discutii vad zilnic... In rest pt Gibonu: Calea Victoriei a avut 4 benzi si a.a simtit enorm micsorarea.
miki
Eu ca biciclist spun: se simte enorm largirea
b34uen
Da dar au marit si trotuarele pe care nu prea sunt pietoni.
einstein1984
vazut ciclist somon pe DN1/centura ploiestilui.....
gibonu
@Bicicleta galbena
Cum spuneam, deja ma dor tastele sa tot repet ca timp de aproape 2 ani de mers cu bicicleta pe linia de tramvai nu am deranjat pe nimeni. Mai clar de atat nu pot sa ma exprim.

@Agrig
In locul variantei fantasmagorice a carnetului pentru bicicist si a inmatricularii bicicletelor, nu crezi ca ar fi mai simplu ca in programa scolara sa fie introdus un curs de notiuni de baza de legislatie rutiera?

Cum ar fi sa existe un parteneriat intre Ministerul Educatiei si Politia Rutiera, sa existe niste oameni de specialitate care sa conceapa acele cursuri, sa existe politistii cu o minima pregatire pedagogica?
Gandeste-te ca pe strada, alaturi de biciclete circula trotinete, role, long-board-uri, soricaria aia cu o roata centrala si locul pentru picioare pe lateral, etc. Le inmatriculam si pe astea si emitem permis de conducere pentru ... role?

@einstein1984
Caterinca ieftina nu ma intereseaza. Cand vei fi disponibil pentru o discutie serioasa, ma gasesti aici.

@ady77
Lipsa educatiei se poate rezolva si altfel, vezi ca i-am spus mai spus lui @Agrig.

@tatabobu
Nu te ignor. Stiu ca am promis niste exemple ref. gandire flexibila. N-am uitat. Voi reveni, sper in curand cu o postare dedicata.

@sorin1983
Daca se da jos de pe bicicleta si se arunca, pe trecere de pietoni, in fata masinii ce-am rezolvat? Nu ar fi mai util ca bicicistul sa se asigure mai intai, indiferent daca este sau nu calare pe bicicleta.
Ca sa fie clar, calare pe bicicleta inseamna si faptul ca biciclistul este oprit [roata nu se invarte] si sta cu cel putin un picior pe sol.

@b34uen
Corect, Calea Victorie avea 4 benzi pe sens si niste trotuate de toata jena. Trotuar nu inseamna un loc care trebuie sa fie in permanenta ocupat de pietoni, ci un spatiu public pe care nu se blocheaza circulatia daca un grup de 4 insi s-au oprit sa stea de vorba.

Cum spuneam, acum Calea Victoriei, cu pista de biciclete si trotuare late, este unul dintre putinele locuri in care Bucurestiul arata precum orice oras din Europa civilizata.
Si pentru ca tot am vorbit despre Calea Victoriei, ai mai jos un exemplu similar din Paris. Poza este facuta de mine luna trecuta, undeva pe langa Notre Dame.

[attachmentid=1628107480]

Din poza se observa foarte clar cum o banda pentru masini a fost desfiintata pentru a face loc unei piste [dublu sens] pentru biciclete.
Ca fapt divers, in iunie 2017 pista din poza de mai sus nu exista.
Asadar, sa inteleg ca si francezii sunt niste idioti?

=======================================================
Pentru final, de la un coleg de pe alt forum: biciclist amendat pentru ca a mers 3 metri pe o roata.

[attachmentid=1628107479]

Daca asta nu-i exces de zel, io sunt Maical Gecson.
Agrig

Si cu aia ce au facut deja scoala ce facem, ii trecem direct in categoria experti c`au scapat pina acuma?
Si cam citi vor participa la acele lectii stiind ca in fapt nu`i obliga la nimic?
Am spus, s`a mai aplicat, biciclete inmatriculate au mai fost, la noi in tara prin 61-62 am mai vazut biciclete cu numere pe ele si localitatea.
Nu inteleg care`i marea problema, sa inveti legea si sa dai un test, este asa o mare problema, si asta o sustine chiar un sofer care se loveste de destui biciclisti cu probleme?
Mai merg din cind in cind cu bicicleta, chiar n`am nici o problema sa mai sustin un test de legislatie pentru asta daca se va cere.
Eu zic ca se merita pentru siguranta tuturor.
einstein1984
ce rost are sa-i inveti legea la scoala, daca aia care stiu legea (ca au permis de masina) o ignora zambind ca ei salveaza planeta? Ce risipa de timp si resurse ar fi si asta.
gibonu
@Agrig
Am inteles, introducem permisul de conducere pentru role (patine cu rotile) si inmatricularea acestora. Plus ca la achizitionare se va prezenta in mod obligatoriu permisul de conducere plus adeverinta ca acel permis este valabil.
Pe bune, ti se pare rational?

Parca pe vremea comunismului achizitionarea unui aparat de radio sau TV se facea, printre altele, cu prezentrea obligatorie a carnetului de abonat din care sa rezulte plata la zi a abonamentului.
Ne intoarcem la acele vremuri?

@einstein1984
La scoala ii inveti niste notiuni de baza referitor la traficul rutier, nu ii faci doctori in Codul Rutier.
La fel de bine ai putea sa-i inveti niste notiuni de baza despre ecologie, alimentatie sanatoasa sau educatie financiara. Insa asta este alta discutie.

Ar arata ca statul este preocupat de ceea ce se intampla in societate.

Nu mai aduc in discutie faptul ca sunt o gramda de soferi analfabeti, care nu se stie cum, insa au trecut examenul de legislatie rutiera.
Parca la Pitesti era fabrica de asa ceva.
bonzai
@gibonu
Ca biciclist ocazional iti spus sincer ca gresesti profund cu insistarea pe mersul pe linia de tramvai; faci mult rau celor care vor conditii mai bune pentru biciclete. S-a inteles ideea ca tu nu incurcai. Asta nu o face nici legal, nici moral, ok. In conditiile in care ai mers 2 ani asa, no comment.
Daca te vedea un copil si crede ca este ok de mers pe acolo? Daca incepeau si altii sa mearga pe acolo...ca se poate?
Nu sunt conditii de mers pentru biciclisti? Adevarat, foarte frustrant, dar haide sa concentram discutiile catre solutiile adevarate.
psychoo
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 09:17)
[...]

Nu mai aduc in discutie faptul ca sunt o gramda de soferi analfabeti, care nu se stie cum, insa au trecut examenul de legislatie rutiera.
Parca la Pitesti era fabrica de asa ceva.
*



De unde stii ca sunt analfabeti sau doar aleg sa respecte anumite legi si pe altele sa le incalce cu buna stiinta din cauza motivarilor personale?
Daca te-as fi vazut din masina pe linia de tramvai calare pe bicicleta as fi zis ca esti exact cum ai descris tu mai sus!
ady77
QUOTE(gibonu @ 29 Jul 2019, 23:43)
=======================================================
Pentru final, de la un coleg de pe alt forum: biciclist amendat pentru ca a mers 3 metri pe o roata.

[attachmentid=1628107479]

Daca asta nu-i exces de zel, io sunt Maical Gecson.
*


Pai daca e ilegal sa mergi pe 1 roata (habar n-am), de ce e exces de zel?
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 29 Jul 2019, 22:43)

Pentru final, de la un coleg de pe alt forum: biciclist amendat pentru ca a mers 3 metri pe o roata.

[attachmentid=1628107479]

Daca asta nu-i exces de zel, io sunt Maical Gecson.
*




Maical, pot sa te intreb si eu o chestie? Din punctul tau de vedere, daca un politai ar sta aici si i-ar amendfa pe cei care fac stanga de pe banda a 2-a (marcata ca fiind obligatoriu inainte) ar fi exces de zel sau nu? Nu de alta, dar este unul din multele locuri din Bucuresti in care doar cine-i fraier respecta marcajele.
Agrig
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 09:17)
@Agrig
Am inteles, introducem permisul de conducere pentru role (patine cu rotile) si inmatricularea acestora. Plus ca la achizitionare se va prezenta in mod obligatoriu permisul de conducere plus adeverinta ca acel permis este valabil.
Pe bune, ti se pare rational?

Parca pe vremea comunismului achizitionarea unui aparat de radio sau TV se facea, printre altele, cu prezentrea obligatorie a carnetului de abonat din care sa rezulte plata la zi a abonamentului.
Ne intoarcem la acele vremuri?




Domnule, orcine are dreptul sa circule pe un drum public trebuie sa cunoasca legislatia!
Este coleg de trafic cu mine.
Daca dumneavoastra gasiti ca cei cu patine cu rotile au dreptul sa circule pe drumurile publice de ce sa n`aiba obligatia de a invata regulile de circulatie si a da un examen de validare a cunostintelor?

Referitor la taxa Tv da, mi se pare normal sa platesc acea taxa daca folosesc serviciul.
Ce nu`i normal este sa platesc si la furnizorul de cablu dar si taxa Tv!
Si asta in democratie se plateste, ori folosesti Tv terestru, posturile de stat ori nu, la radio la fel!
Deci era mai bine inainte, n`aveam radio, nu plateam!

Nu`i normal sa facem circulatia mai sigura? o lasam la nivel de bantustan, fiecare merge pe unde crede el ca`i liber?

Referitor la cumparare, pe dumneavoastra va obliga cineva sa prezentati un permis de conducere cind luati un autoturism?
Credeam ca ati observata macar asta, puteti sa aveti oricite fara a posedea acel permis, n`aveti voie sa le conduceti pe drumuri publice, atit, in lanul de porumb, nici o problema!
einstein1984
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 10:17)
@einstein1984
La scoala ii inveti niste notiuni de baza referitor la traficul rutier, nu ii faci doctori in Codul Rutier.

*


pai ii inveti unde nu au voie (pe trotuar sau linia de tramvai sau pe trecerea de pietoni), nu? Sau alea sunt deja notiuni de post doctorat?
Ideea in sine e laudabila, insa in contextul antementionat unde cand cresc oricum aleg ei ce reguli merita cu adevarat respectate si ce reguli sunt mai degraba indicatii sau sugestii e hilar sa propovaduiesti asa ceva.
dizzy
QUOTE(einstein1984 @ 29 Jul 2019, 08:14)
vazut ciclist somon pe DN1/centura ploiestilui.....
*



Ce e aia ciclist somon?
einstein1984
stii cum urca somonul spre izvoare contracurentului ca sa dpeuna icre? asa mergea asta, contra traficului, de la intersectia cu DN1A spre girtaoriul cu autostrada.
YRX
Am crezut ca era un biciclist imbracat in costum mulat de culoarea somonului care i-a luat ochiu' lu' Einstein care conducea regulamentar cotetzul pe DN... radmasa.gif
dizzy
Credeam ca e cu vesta portocalie.
gibonu
@bonzai
Acum merg pe Stefan cel Mare printre masini si acolo unde fizic nu mai am loc (intre circ si IGP) pe trotuar, adica ii incurc putin pe pietoni. Am spus si repet: trotuarul este strict pentru pietoni, insa n-am ce face, deocamdata bicicleta nu zboara.

Mai extindem putin: daca io-s bou si o masina, strict din vina mea, ma pune in cap, va trebuie sa vina salvarea. Nu cred ca mai este nevoie sa iti explic ce inseamna intr-o zi normala (in afara de perioada de concedii si vacante) sa vina o salvare prin coloana compacta de masini, care uneori se mai deplaseaza cativa metri.
Apoi echipajul de pe salvare va trebui sa imi acorde primul ajutor, adica blocheaza o banda pe o perioada nedeterminta. Combina asta cu coloana compacta de masini, care uneori se mai deplaseaza cativa metri si vezi ce iese.

Daca as fi mers pe linia de tramvai, nimic din cele de mai sus nu s-ar fi intamplat. Dar noi suntem legalisti si nu ne abatem un milimetru de la virgula Codului rutier.

Din motivul asta tot fac apel la o gandire flexibila si la a pune in balanta ce se pierde si ce se castiga.

@psychoo
Poti cauta, presa a acoperit pe larg cazul anafabetilor care detin permis de conducere.
Reteaua de la Pitesti este doar un exemplu.
Ca sa fie clar, ma refer la oameni care nu stiu sa citeasca, insa cumva, ma fac ca nu stiu cum, au promovat examenul de legislatie.

@ady77
Scrie in Codul Rutier ca ambele roti trebuie sa fie in contact cu solul. Din motivul asta am fost atent la alegerea cuvintelor si am spus "exces de zel" si nu "abuz"

@tatabobu
Tare asta cu Maical. Mi-a placut si ma bucur ca nu ne-am pierdut simtul umorului.

In rest, din poza pusa se tine se vede ca dupa trecere de pietoni nu mai este linie continua. Plus ca ar fi chiar de porc sa stea politia sa dea amenzi pentru o neincadrare corecta in intersectie, la haosul care este cel putin in Bucuresti.
De exemplu, s-ar putea ocupa de masinile parcate aiurea.
N-am uitat ca am promis niste exemple referitor la gandirea flexibila.

@Agrig
Fara autostrazi, centuri la majoritatea localitatilor, piste de biciclete in localitati, etc, da, suntem "la nivel de bantustan"
Insa vad ca in continuare insisti cu permisul pentru ... role.

@einstein1984
Corect, de ce sa incercam sa facem ceva?
Doamne fereste, cum sa-i deranjam pe bugetarii de la Inspectoratele Scolare Judene si pe cei din structurile teritoriale ale Politiei Rutiere. Treaba lor este sa-si incaseze salariile grase, sa stea pe facebook / solitare pentru cei mai batrani si sa rupa usa la ora 16.00 si la ora 14:00 vineri.

In plus, daca un tanar ar pleca din scoala cu niste notiuni elementare de circulatie rutiera, ecologie, transport alternativ sau educatie financiara, exista riscul ca la 18 ani dorinta lui cea mai mare sa nu fie obtinerea permisului de conducere si achizitionarea unui cazan de cateva sute de euro, luat de samsar direct de la fier vechi din Europa civilizata.
Doamne fereste, cum ne-am putea dori asa ceva.

In alta ordine de idei, azi la iesirea de la metrou de la Romana era un tip care impartea niste hartii. Nu stiu despre ce era vorba, insa pe tricoul tipului, in stansa legatura cu hartiile pe care le impartea scria mare "In trei luni iti iei masina".
Intreb si io ca prostu', de ce nu scria "In trei luni faci turul Europei cu trenul" sau "Intr-o luna iti iei bicicleta / trotineta"

@YRX
Daca era o biciclista, peste 1,70 inaltime si cu picioare lungi "in costum mulat de culoarea somonului" ar fi fost @einstein1984 cel mai mare sustinator al circulatie cu bicicleta pe linia de tramvai.
espacern
Fara derapaje/offtopic/atac la persoana/etc. va rog....sau se doreste plecare in vacanta?
miki
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 18:46)
@bonzai

Daca as fi mers pe linia de tramvai, nimic din cele de mai sus nu s-ar fi intamplat. Dar noi suntem legalisti si nu ne abatem un milimetru de la virgula Codului rutier.

*



Pai daca mie imi e sete si iau fara sa platesc o sticla de jumate cu apa dintr-un magazin ce s-ar intampla?
gaura-n cer?
Dar noi sintem legalisti si nu ne abatem un milimetru de la Codul Penal......
Sau ca sa fim flexibili bem o vodca mica si ne urcam la volan
Agrig
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 17:46)
@Agrig
Fara autostrazi, centuri la majoritatea localitatilor, piste de biciclete in localitati, etc, da, suntem "la nivel de bantustan"
Insa vad ca in continuare insisti cu permisul pentru ... role.




Domnule, daca dumneata spui de cel care se da cu placa/rolele pe carosabilul unui drum deschis circulatiei publice inseamna ca efectiv este participant la trafic, la fel ca cel cu bicicleta sau trotineta.
Nu vad ce i`ar strica sa invete legea circulatiei si sa dea un test online.
In rest, pot sa`i spuna oricum.
Chiar ar trebui sa facem propunerea asta IGPR-ului.
Ar introduce ceva normalitate in trafic.
psychoo
Auto: "Bai nu ai vazut ca ai cedeaza???"
Role: "Ce semn domne? Nu m.ai vazut ca vin pe strada dreapta? Cand iei curba te asiguri bai țărane ca nu degeaba salvez eu ursii polari"
gibonu
@@tatabobu
Am promis niste exemple concrete referitor la ce inseamna o gandire flexibila. Asadar:

Exemplul nr. 1 - Parcarea

De vreo 3 ani se intampla relativ des sa-mi gasesc locul de parcare [detinut legal de la ADP, pentru ca platesc taxa anuala] ocupat de alta masina. Insa de fiecare data in geamul masinii care ocupa locul era pus vizibil si perfect lizibil un numar de telefon.
Niciodata nu a durat mai mult de 2 minute de cand am sunat la numarul din geam pana cand a aparut proprietarul masinii.

De fiecare data omul si-a cerut scuze, eu i-am spus ca nu-i nicio problema iar totul s-a rezolvat civilizat, relaxat si flexibil.

Din punct de vedere legal nu ai voie sa ocupi un loc de parcare care nu este al tau. De asemenea, in Codul Rutier nu scrie ca cel care parcheaza pe locul altuia este obligat sa afiseze in geam un numar de telefon si nici ca eu sunt obligat sa sun la acel numar.

Astfel, din punct de vedere legal, eu ar fi trebuit sa sun la Politie ca sa-l amendeze pe cel care mi-a ocupat locul de parcare. Insa nu am facut-o niciodata, pentru ca situatia se poate rezolva foarte simplu dupa cum am spus mai sus.

Motiv: sunt convins ca cel care mi-a ocupat locul a facut-o pentru ca efectiv nu a avut unde sa parcheze si ca nu s-a trezit in dimineata zilei respective cu gandul "azi ii ocup locul lui gibonu".

Exemplul nr. 2 - Pietonul la trecere de pietoni nesamaforizata

Trec relativ des, ca pieton, pe la intersectia Bd. Libertatii cu Spaiul Independentei. Pentru cine nu cunoaste zona, Bd. Libertatii are 6 benzi [ambele sensuri] insa doar 5 sunt circulabile pentru ca una dintre benzi este ocupata de masini parcate.

De fiecare data traversez [bineinteles pe zebra] in ritm alert [ca sa nu spun in fuga] acesta artera de 5 benzi pe sens, ca sa nu-i las pe soferi sa astepte prea mult. In Codul Rutier nu scrie ca pietonii trebuie sa alerge pe trecere.
Exemplu asta il aplic la toate trecerile de pietoni nesamaforizate.

Motiv: nu pierd nimic daca ma grabesc putin si astel particip, infim ce-i drept, la fluidizarea traficului haotic din oras.

Ca sa fie clar: nu sustin ca un domn in baston sau o mamica cu copii trebuie sa alerge pe trecerea de pietoni.

Exemplul nr. 3 - Biciclistul la trecere de pietoni nesamaforizata

Opresc bicicleta la trecerea de pietoni [roata nu se invarte] insa nu cobor de pe bicicleta, doar pun un picior pe sol. Tot timpul soferii opresc si imi fac semn sa trec [fara a fi si alt pieton in zona]. Eu le multumesc, traversez pe bicicleta si toata lumea este multumita.

Conform Codului Rutier, soferul nu trebuia sa opreasca iau eu nu trebuia sa traversez strada calare pe bicicleta. Si ambii am fi pasibili de amenda.
Ca sofer, procedez la fel cand vad un biciclist care asteapta la trecere.

Motiv: asimilez biciclistul cu pietonul.

Cam astea ar fi niste exemple reale prin care am incercat sa explic ce inseamna o gandire flexibila comparativ cu una rigida, de genul "asa scrie in Codul Rutier".

De asemenea, te rog tine cont de faptul ca legiuitorul, oricat de bine intentionat ar fi, nu poate reglementa concret fiecare situatie din viata reala. Si ca din motivul asta, legea se aplica in primul rand in spiritul ei, apoi in litera ei.

@miki
Pentru cursivitatea discutiei, propun sa vorbim despre acelasi lucruri si sa facem comparatiile in consecinta.
Concret, mersul cu bicicleta pe linia de tramvai este o contraventie, pe cand furtul, chiar si al unei sticle de apa cand iti este sete, este infractiune.
Consumul de alcool este discutabil. Un efect are asupra unei gagici de 40 de kile care nu bea si altul asupra unuia de 150 de kile care bea zilnic.

@Agrig
Chiar ar fi interesanta o propunere catre IGPR ca se se introduca permis de conducere pentru ... role. Si mai interesant ar fi raspunul primit.
Nu crezi ca "ceva normalitate in trafic" s-ar introduce prin piste pentru biciclete / trotinete / role in orase, asa cum procedeaza Europa civilizata?

@psychoo
In lipsa de argumente alegem caterinca ieftina si de proasta calitate. Nicio problema. Voi reveni niste cifre din care sa rezulte gradul de poluare din Bucuresti, in directa legatura cu salvarea ursilor polari.
psychoo
Ai avut argumente pana acum si le.ai ignorat.
Tu faci caterinca ieftina extragand doar ce te intereseaza din ce zice lumea. De ce te surprinde ca ti se raspunde cu aceeasi moneda?
Agrig
Domnule, pe scurt, daca intra pe drum public sa cunoasca regulamentul, despre role nu`i cazul sa intreb, raspunsul e deja cunoscut, n`au voie.
dizzy
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 18:46)
@bonzai
Acum merg pe Stefan cel Mare printre masini si acolo unde fizic nu mai am loc (intre circ si IGP) pe trotuar, adica ii incurc putin pe pietoni. Am spus si repet: trotuarul este strict pentru pietoni, insa n-am ce face, deocamdata bicicleta nu zboara.



Pe bucata aia eu merg prin spate, pe Nastase Pamfil - Paul Greceanu-David Emanuel- (Grigore Alexandrescu - pe trotuar - Calea Victoriei sau Piata Vicotriei - Aviatorilor).
Nu e aglomerat, nu jenez pietonii, etc.
DragosP
QUOTE(gibonu @ 31 Jul 2019, 00:16)
@@tatabobu
Am promis niste exemple concrete referitor la ce inseamna o gandire flexibila. Asadar:
Exemplul nr. 1 - Parcarea
Asta nu e gândire flexibilă, e un comportament civilizat și atât.
QUOTE
Exemplul nr. 2 - Pietonul la trecere de pietoni nesamaforizata
De fiecare data traversez [bineinteles pe zebra] ... in fuga] acesta artera de 5 benzi pe sens

Părerea mea că te expui unui risc inutil traversând în fugă. Personal îi bodogănesc pe cei care fac asta, se poate întâmpla să surprinzi pe vreun căscat de șofer cu fuga ta.
QUOTE
Exemplul nr. 3 - Biciclistul la trecere de pietoni nesamaforizata
*
Mda, nu faci decât să încurci circulația.
tatabobu
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 17:46)

@tatabobu
Tare asta cu Maical. Mi-a placut si ma bucur ca nu ne-am pierdut simtul umorului.

In rest, din poza pusa se tine se vede ca dupa trecere de pietoni nu mai este linie continua. Plus ca ar fi chiar de porc sa stea politia sa dea amenzi pentru o neincadrare corecta in intersectie, la haosul care este cel putin in Bucuresti.
De exemplu, s-ar putea ocupa de masinile parcate aiurea.
*




Exemplu de gandire flexibila in cazul ala particular pe care ti l-am aratat ar fi fost sa se faca banda 3 de obligatoriu stanga, si banda 2 de inainte si la stanga. Pentru ca marcajele rutiere trebuie facute in asa fel incat sa fluidizeze traficul, nu sa se aplice un STAS rigid.


QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 17:46)
In alta ordine de idei, azi la iesirea de la metrou de la Romana era un tip care impartea niste hartii. Nu stiu despre ce era vorba, insa pe tricoul tipului, in stansa legatura cu hartiile pe care le impartea scria mare "In trei luni iti iei masina".
Intreb si io ca prostu', de ce nu scria "In trei luni faci turul Europei cu trenul" sau "Intr-o luna iti iei bicicleta / trotineta"
*



Pentru ca asta vrea cetateanul mediu. De ce crezi ca manelele si emisiunile "distractive" au audienta TV mai mare decat "Omul care aduce cartea"? Apropo, emisiunea aia a decedat de mult.


QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 17:46)
@YRX
Daca era o biciclista, peste 1,70 inaltime si cu picioare lungi  "in costum mulat de culoarea somonului" ar fi fost @einstein1984 cel mai mare sustinator al circulatie cu bicicleta pe linia de tramvai.
*



Ba io cred ca si atunci ar fi militat pentru respectarea codului rutier. Mai bine s-o ai in fata ochilor, si sa n-aiba voie sa depaseasca "printre", nu?

QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 23:16)
@@tatabobu
Am promis niste exemple concrete referitor la ce inseamna o gandire flexibila. Asadar:

Exemplul nr. 1 - Parcarea

De vreo 3 ani se intampla relativ des sa-mi gasesc locul de parcare [detinut legal de la ADP, pentru ca platesc taxa anuala] ocupat de alta masina. Insa de fiecare data in geamul masinii care ocupa locul era pus vizibil si perfect lizibil un numar de telefon.
Niciodata nu a durat mai mult de 2 minute de cand am sunat la numarul din geam pana cand a aparut proprietarul masinii.

De fiecare data omul si-a cerut scuze, eu i-am spus ca nu-i nicio problema iar totul s-a rezolvat civilizat, relaxat si flexibil.
*




Fericitule. Eu am dai inclusiv de cacanari care m-au anuntat veseli ca ei sunt deja in metrou, si mai devreme de 3-4 ore nu se intorc.

QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 23:16)
De asemenea, in Codul Rutier nu scrie ca cel care parcheaza pe locul altuia este obligat sa afiseze in geam un numar de telefon si nici ca eu sunt obligat sa sun la acel numar.

Astfel, din punct de vedere legal, eu ar fi trebuit sa sun la Politie ca sa-l amendeze pe cel care mi-a ocupat locul de parcare. Insa nu am facut-o niciodata, pentru ca situatia se poate rezolva foarte simplu dupa cum am spus mai sus.
*



Normal ca nu scrie, ca nu e reglementat de codul rutier ci de consiliul local. Si nu trebuie sa suni la politie, ci la politia locala.

QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 23:16)
Motiv: sunt convins ca cel care mi-a ocupat locul a facut-o pentru ca efectiv nu a avut unde sa parcheze si ca nu s-a trezit in dimineata zilei respective cu gandul "azi ii ocup locul lui gibonu".
*



Corect. Si pentru cineva care sta intr-un loc in care o pateste o data pe saptamana/ luna sigur nu se face gaura-n cer. Dar ce zici, cei care stau pe langa piata si, daca stau acasa si-si muta masina de pe locul platit doar asa, sa numere, si vad ca intr-o zi le ocupa locul 10-20 de masini diferite din care maxim jumate au numar de telefon in geam au dreptul sa se supere?


QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 23:16)
De fiecare data traversez [bineinteles pe zebra] in ritm alert [ca sa nu spun in fuga] acesta artera de 5 benzi pe sens, ca sa nu-i las pe soferi sa astepte prea mult. In Codul Rutier nu scrie ca pietonii trebuie sa alerge pe trecere.
Exemplu asta il aplic la toate trecerile de pietoni nesamaforizate.
*



Pai da, nu asa facem toti? Si inclusiv la cele semaforizate? Intr-o vreme asa era formulata regla traversarii, avea exact partea bolduita in text, inafara de faptul ca exista in continuare obligatia sa traversezi perpendicular.

QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 23:16)

Opresc bicicleta la trecerea de pietoni [roata nu se invarte] insa nu cobor de pe bicicleta, doar pun un picior pe sol. Tot timpul soferii opresc si imi fac semn sa trec [fara a fi si alt pieton in zona]. Eu le multumesc, traversez pe bicicleta si toata lumea este multumita.

Conform Codului Rutier, soferul nu trebuia sa opreasca iau eu nu trebuia sa traversez strada calare pe bicicleta. Si ambii am fi pasibili de amenda.
Ca sofer, procedez la fel cand vad un biciclist care asteapta la trecere.
*





Da, dar ai numarat sa vezi cati biciclisti fac asa? Si-n plus, iti dai seama cati ar abuza si mai tare daca asta ar fi varianta legala?


QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2019, 23:16)
De asemenea, te rog tine cont de faptul ca legiuitorul, oricat de bine intentionat ar fi, nu poate reglementa concret fiecare situatie din viata reala. Si ca din motivul asta, legea se aplica in primul rand in spiritul ei, apoi in litera ei.
*




"Unde legea nu distinge, nici noi nu trebuie sa distingem"


gibonu
@psychoo
Pana acum s-a expus ca argument doar rigidul "asa scrie in Codul Rutier". Te rog, arata-mi tu care au fost celelalte argumente expuse, pe care eu le-am ignorat.

Nu exagerez nimic, doar expun niste situatii concrete.

De exemplu, pentru ca tot nu ne abatem de la virgula legii, art. 35 din Constitutie spune ca:
"1) Statul recunoaște dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos și echilibrat ecologic.
(2) Statul asigură cadrul legislativ pentru exercitarea acestui drept.
(3) Persoanele fizice și juridice au îndatorirea de a proteja și a ameliora mediul înconjurător.
"

In Constituie nu scrie ca toata lumea trebuie sa detina masina.

@Agrig
OK. Si cel cu rolele pe unde merge, daca nu are voie pe drumul public?

@dizzy
Mersi. O sa incerc varianta cu Nastase Pamfil.

@DragosP
Corect, este o gandire civilizata, insa in primul rand este o gandire flexibila. Pentru simplul motiv ca pot trece peste rationamentul "locul meu - ocupat - amenda - sa nu mai faca"

Scuze, nu m-am exprimat complet: trec stada in ritm alert dupa ce am vazut ca au oprit toate masinile.

La exemplul nr. 3 nu incurc nimic.

@tatabobu
Sper ca m-am facut inteles referitor la gandirea flexibila.
Parcarea de langa piata este un alt subiect, pe care nu are rost sa-l discutam aici.
dizzy
Ne vedem pe acolo!
De obicei sunt cu fiu-meu!
Agrig
QUOTE(gibonu @ 31 Jul 2019, 11:52)


@Agrig
OK. Si cel cu rolele pe unde merge, daca nu are voie pe drumul public?




Cu ele sub brati pina`n parc la pista pentru role.
ady77
QUOTE(gibonu @ 31 Jul 2019, 12:52)
@Agrig
OK. Si cel cu rolele pe unde merge, daca nu are voie pe drumul public?
*


Pai ar trebui sa se gandeasca inainte de a le cumpara ca nu prea are pe unde merge tongue.gif


Legat cu traversarea trecerii de pietoni pe bicicleta, nu-s de acord cu asta in nici o circumstanta.
Eu nu cred ca tu stai la trecerea de pietoni pana opresc toate masinile pe 3 benzi pe stanga si 2 pe dreapta, ca nu mai apuci sa traversezi niciodata.
einstein1984
Daca pui un picior jos la trecere si vezi un hyundai I30 gri ca vine spre tine, , sa stii ca nu opreste decat daca are treaba acolo. aSau daca te dai jos de pe ea. ca a trecere d epietoni (stii, desenul ala cu 2 picioare pe jos) nu de pietoni si ciclisti.
Si daca ai circula pe carosabil, nu vad ce nevoie ai avea de trecere......
gabize
Semnul cu două picioare pe sus ce reprezintă? huh.gif
einstein1984
ala e presemnalizarea de bordel, sau varianta grafica pt asta

user posted image
maho
QUOTE(einstein1984 @ 31 Jul 2019, 14:50)
Daca pui un picior jos la trecere si vezi un hyundai I30 gri ca vine spre tine, , sa stii ca nu opreste decat daca are treaba acolo.

Stai sa vezi o dacie veche. radmasa.gif
Gibonule, daca te-a lasat doar cu avertisment, e clar ca ala a avut o gandire flexibila, n-ai de ce sa te plangi. Flexibilitate e si cand nu ne convine. Cand mi-am luat la olteni amenda pt. 64 (parca, da' mai degraba 68)/h in localitate, n-am comentat, desi puteam sa invoc: intrare in localitate, drum drept cu vizibilitate de km, case putine, pietoni nexam, trafic mai deloc, etc.
gibonu
QUOTE(Agrig @ 31 Jul 2019, 14:58)
Cu ele sub brati pina`n parc la pista pentru role.


Din pacate, observ exact aceiasi mentalitate cu cea a politistului care a vrut ma amendeze si care mi-a spus ca "cu bicicleta se merge prin parc si la padure".

Bicicleta clasica / electrica, trotineta clasica / electrica, rolele, skateboard, long-board, etc, toate sunt mijloace altenative de transport, care scot o masina din trafic, nu ocupa un loc de parcare in zona centrala a orasului si, cel mai important, nu polueaza.
Europa civilizata a inteles de mult timp ideea asta si din motivul asta incurajeaza folosirea acestor mijloace de transport alternativ.
Doar ca exemplu, in Germania te poti urca cu bicicleta in tramvai (maxim 2 bucati) iar la Bucuresti inca nu s-a auzit de tramvai 100% cu podea joasa (low floor).

Cat despre permisul pentru ... role, mai incerc un argument.
Si pietonul este participant la trafic. Traverseaza, trebuia sa stie semnificatia culorilor semaforului, semnificatie zebrei, faptul ca salvarea cu sirenele pornite are prioritatare, etc.
Astfel, avand in vedere cele de mai sus, impunem si un permis pentru pietoni?

@ady77
Nu esti singurul care "Legat cu traversarea trecerii de pietoni pe bicicleta, nu-s de acord cu asta in nici o circumstanta".
Care ar fi argumenele, in afara de "asa scrie in Codul Rutier".

La intersectia respectiva nu am prins niciodata 5 masini, nici nu prea pot fi toate benzile ocupate.

@einstein1984
Am spus si repet. In caz de viraj la stanga, prefer sa trec odata cu pietonii (desi dureaza mai mult) in loc sa ma bag printre masini. Mi-e frica sa nu apara vreun "hyundai I30 gri".

In rest, dupa ultima poza postata de tine, pare ca ai inceput sa o cauti pe "biciclista, peste 1,70 inaltime si cu picioare lungi in costum mulat de culoarea somonului"
tatabobu
Da, mai ales civilizatii aia de francezi, care te lasa sa mergi cu trotineta electrica fix pe la tine prin curte si atat.
gibonu
@maho
Probabil "ai deschis aparatul mai tarziu" si n-ai vazut ceea ce am spus si repetat.
Asadar, omu' era chitit sa ma arda, a venit cu motoreta dupa mine pe linia de tramvai, mi-a luat buletinul, a inceput sa scrie PV-ul, mi-a spus ca amenda este 870 lei, etc.
Intr-adevar, a fost baiat bun pentru ca a cedat rugamintilor mele de a transforma amenda in avertisment.

Daca ar fi avut o gandire flexibila, asa cum spui tu, ma lasa in pace, asa cum am fost lasat in pace aproape 2 ani.
Sau, imi spunea sa nu mai fac si ca data viitoare ma va arde.

Cat despre alte amenzi, poti sta linisit.
Mi-am luat odata un radar cu 53 km/h, intr-un sat in Moldova. Am incercat sa-i spun politistului ca vitezometru masinii nu arata excat viteaza reala, insa omu' mi-a rapsuns, in dulce grai moldovenesc "daca asa zici aparatu'".

Ultima amenda, 145 Lei (jumate din 290 Lei) mi-am luat-o anul trecut pe 29.12. pentru traversarea strazii prin loc nepermis. Am luat-o, am platit-o si asta a fost.
Asta ca sa nu crezi ca sunt vreun nebun care crede ca doar el are dreptate

31 Jul 2019, 17:01:
QUOTE(tatabobu @ 31 Jul 2019, 16:55)
Da, mai ales civilizatii aia de francezi, care te lasa sa mergi cu trotineta electrica fix pe la tine prin curte si atat.
*



S-a schimat ceva din iunie 2019 (perioada 18-22) pana azi?
Te intreb pentru ca doar luna trecuta am fost la Paris si era plin de trotinete de la Lime, exact ca in Bucuresti.
Poza cu banda pentru vehicule desfiintata si transformata in pista de biciclete ai vazut-o?
einstein1984
da, din septemebrie 2019sunt interzise, am postat ceva mai devreme fix pe topicul asta.

P.S. vitezometrul tau la 53 arata vreo 58. Prinr egulament NU are voie sa arate mai putin decat viteza reala indifeent de starea de uzura a rotilor (daca sunt tipodimensiunea corecta)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.