...nici in pasaje...
niste idioti: in loc sa se conformeze normativelor (apropo legile sin facultative, in Romania ?) prefera sa interzica accesul...
Art. 48. - (1) Parcarea autoturismelor alimentate și cu gaze petroliere lichefiate (GPL) este admisă în tot parcajul sau numai în spațiile amenajate pentru aceasta, dacă sunt îndeplinite cerințele specifice prevăzute în prezentul normativ.
(2) În cazul în care parcarea autoturismelor alimentate și cu GPL este admisă numai în spații amenajate în acest sens, respectarea cerințelor specifice este obligatorie numai pentru zonele respective. Art. 49. - În parcajele sau zonele unde se parchează autoturisme care funcționează și cu GPL este obligatorie prevederea instalațiilor fixe automate de detectare a scurgerilor de GPL, proiectate, executate și întreținute potrivit prevederilor SR EN 50073 sau ale reglementărilor echivalente în statele membre ale Uniunii Europene, instalații care trebuie să asigure îndeplinirea următoarelor cerințe:
a) detectarea scurgerilor de GPL de către o instalație fixă, automată, echipată cu detectoare de GPL;
amplasarea detectoarelor de GPL la maximum 0,15 m de pardoseală, în zone care sunt ferite de curenți de aer și de lovituri;
c) dispunerea detectoarelor, în funcție de performanțele lor specifice, în tot parcajul sau în zona stabilită pentru parcarea autoturismelor alimentate și cu GPL.
Art. 50. - (1) Instalația de detectare a scurgerilor de GPL trebuie să fie conectată cu centrala de detecție și semnalizare a incendiilor.
(2) În timpul detectării simultane a prezenței GPL și parametrilor incendiului (fum, temperatură etc.), instalația de ventilare trebuie să asigure debitul cel mai mare prevăzut pentru spațiul respectiv.
(3) Dacă instalația de detectare a scurgerilor de GPL este conectată și cu centrala de detecție a monoxidului de carbon, în timpul detectării simultane a prezenței GPL, monoxidului de carbon și a parametrilor incendiului, instalația de ventilare aferentă spațiului respectiv se dimensionează pentru debitul cu valoarea cea mai mare.
Art. 51. - (1) La detectarea scurgerilor de GPL este obligatorie acționarea automată a sistemelor optice și sonore de alarmare a utilizatorilor.
(2) Semnalele de alarmă trebuie să fie percepute din orice loc din parcaj și să nu fie confundate cu alte semnale.
(3) Semnalele sonore trebuie să poată fi auzite din afara autoturismului în condiții normale de ventilare.
Art. 52. - (1) Este obligatorie prevederea instalației de ventilare mecanică, care să asigure debitul de 0,003 m3/s pentru fiecare m2 de suprafață utilizată pentru parcarea și circulația autoturismelor alimentate și cu GPL.
(2) Ventilarea trebuie să pornească în maximum 15 secunde de la detectarea scurgerilor de GPL și să acopere zona respectivă de parcare.
(3) Instalația de ventilare trebuie prevăzută cu cel puțin două unități de ventilare identice, care să asigure debitul prevăzut la alin. (1), iar în caz de defect al unei unități să pornească automat cealaltă.
Art. 53. - (1) La atingerea valorii de 10% din limita inferioară de explozie a amestecului de GPL cu aerul, sistemul de detecție trebuie să activeze automat pornirea sistemului de ventilare și a sistemului de alarmare a utilizatorilor.
(2) În caz de semnal de defect al instalației de detectare a scurgerilor de GPL, sistemul de ventilare trebuie să pornească în regimul prevăzut la art. 52, iar reparațiile trebuie realizate imediat și corespunzător.
Art. 54. - (1) Se asigură obligatoriu alimentarea din două surse electrice, de bază și de rezervă, a instalației de detecție a scurgerilor de GPL, a instalației de ventilare mecanică și a instalației de alarmare a utilizatorilor.
(2) Sursa electrică de rezervă a instalației de ventilare mecanică trebuie să asigure o durată de funcționare a instalațiilor de minimum 60 de minute și o durată de comutare de cel mult 60 de secunde.
Art. 55. - (1) În tabloul electric general de distribuție se asigură circuite independente de alimentare a instalațiilor de ventilare mecanică, de detectare a scurgerilor de GPL și de alarmare a utilizatorilor.
(2) Tabloul electric general de distribuție și tablourile secundare de distribuție echipate cu întreruptoare pentru alimentarea cu energie electrică a instalațiilor de siguranță se marchează cu plăcuțe de avertizare.
Art. 56. - (1) Parcajele subterane care nu îndeplinesc cerințele prezentului normativ privind parcarea autoturismele alimentate cu GPL se marchează la intrări cu panouri și indicatoare vizibile de interzicere a accesului acestor autovehicule.
(2) La intrări și în interiorul parcajelor care îndeplinesc cerințele prezentului normativ și în care este admisă staționarea autoturismelor alimentate cu GPL se prevăd indicatoare corespunzătoare. ca sa nu mai zic ca toate instalatiile gpl sunt dotate cu multivalva...iar incercarile realizate de diversi producatori si laboratoare demonstreaza siguranta in exploatare a acestui tip de instalatie...mai degraba ia foc rezervorul de benzina decit sa explodeze cel de gpl...pe youtube sint destule filmulete pe aceasta tema...