florinbc
15 May 2005, 22:20
unde gasesc amortizoare monroe pe ulei? am auzit ca sunt mai bune. adica mai moi . astea care le am sunt foarte tari, la fiecare groapa parca merg cu caruta. sau arcurile trebuie schimbate cu unele mai moi? cine ma poate ajuta cu sfaturi? unde gasesc amortizoare monroe pe ulei si la ce pret?
madalina
15 May 2005, 22:25
La Inscut in service aveau mari reclame cu amortizoarele Monroe.
cristimm
16 May 2005, 10:15
Pe fata eu am luat Monroe pe ulei (de solenza) chiar de la magazinul de origine (Mihai Bravu). Incearca acolo poate au si de spate.
Mihai007
19 May 2005, 15:56
Incearca totusi la
INSCUT unde am vazut ca aveau o oferta dedicata celor care vor sa-si schimbe toate cele 4 amortizoare cu amortizoare Monroe... ma tenta si pe mine intr-o vreme dar mai am si altele de rezolvat pana la amortizoare
Am facut test (30.000KM) la amortizoare si surpriza: cele de pe fata optime (mai merg) iar pe spate aproape inexistente. Mentionez ca sunt pe gaz - din fabrica.
Ma intereseaza si pe mine oferta Monroe pentru 3+ 1gratis.
Are cineva informatii la ce pret si ce tipuri se potrivesc la SN : gaz / ulei.
Informatii unde gasesc in CT, va rog, daca se poate. MULTAM'!
Maskatu
28 Feb 2009, 22:59
Salut, stiu ca au trecut ..... 4 ani de cand nu a mai scris nimeni in topic dar ce rost avea sa deschid altul cand la cautare pe google a fost primul link furnizat?
Niste informatii mai "actualizate" legate de amortizoarele monroe are cineva? Ce preturi se mai practica, daca mai e vreo oferta cum spunea colegul de 3+1 gratis, unde se gasesc de cumparat (mai ieftin) si daca monroe sunt ok sau sa aleg alta firma.
dr_mKe
28 Feb 2009, 23:12
Eu am schimat acum jumatate de an amortizoarele pe spate din cauza ca bucsele devenisera cam imbatranite, inca nu produceau batai. 130 de lei bucata, eu am pus BilsteinCompa. De Monroe nu stiu sa-ti spun nimic.
cristi87
28 Feb 2009, 23:15
in targ, saptamana trecuta aveau amortizoare monroe p ulei si gaz mixte, ar fi zis vanzatoarea..
) eu nu cred k exista asa cv...nu are km..sau dak exista, nu am auzit pana akm:(...era in jur de 130 ron bucata
Maskatu
1 Mar 2009, 00:03
130?? Pai am intrebat pe Muntii carpati si mi-a zis 120 parca. In targ nu ar trebui sa fie mai ieftin? Multumesc de info astept si alte pareri
saftonel
1 Mar 2009, 11:58
Link..uite si pe aici erau ceva preturi
Maskatu
1 Mar 2009, 14:29
Da, sunt si acolo ceva preturi, se pare ca difera cu mult de la oras la oras. Din cate vad lumea merge pe Bilstein in defavoarea Monroe. Banuiesc ca sunt pe ulei cele mentionate acolo... Se pare ca ar costa undeva la 90 de ron bucata (bilstein-ul). Mai astept raspunsuri zilele acestea, si intr-un final ma decid pe ce sa "merg". Multumesc pentru raspunsurile primite.
marcykone
2 Mar 2009, 10:43
Mda,nu pot rasp pe pm k nu am destule postari,asa k pt Maskatu,rasp aici,amortizorul e bilstein pe ulei,am luat decat unul,k decat unul curgea,nu e nici o diferenta in aspectul masinii sau la performante,e exact cum trebuie.Este o diferenta intre amortizorul de fata si cel de spate,ptr k cel de fata are o flansa pe care sta arcul si rulmentul.E bine daca tot desfaci arcul de pe amortizor sa schimbi si rulmentul.Nu sunt pe marimi,ceri amortizor si rulment de presiune de supernova(sau daca ai preferinte,marci anume..)
Nu stiu daca denumirea originala e rulment de presiune
,dar te descurci tu cu vanzatorii,ei sunt experti!
saftonel
2 Mar 2009, 13:20
flansa era 70 ron si rulmentul 35 ,asta acum aprox 1 luna
cristi87
2 Mar 2009, 13:53
pe gaz...unde pot gasi?? vreau monroe..sau bilstein, daca se gasesc...sunt mai tari amortizoarele p gaz.si ai un oarecare avantaj la curbe, etc..la tinuta de drum...
ar trebui cristi sa se tina o discutie despre amortizoare gaz vs ulei caci si eu as fi foarte interesat sa flu avantajele / dezavantajele folosirii unui timp de amortizor
S.Alex-F
2 Mar 2009, 20:28
Salutare!
Tot ceea ce zic eu este doar PERSONAL OPINION!
Diferenta dintre amortizoarele astea doua:
--> gaz vs ulei <--
evident, constructiv sunt realmente identice...
Functional...
diferenta este data de catre compresibilitatea mult mai activa a gazului!
Am testat...1supernova bilstein ulei si solenza gaz
confort sporit si atenuare a socurilor mult imbunatatita la solenza
in viraje stranse se lasa la fel de mult ca uleiul dar isi revine imediat la pozitia de "drept" si nu intra in balans!!
la condus,confort,....senzatie...la bucuresti DURERE!
ULEI...
mari diferente nu "este" decat una....timp de raspuns!
dezavantajul...la bruscarea volanului intra in balans...atat!
AVANTAJ principal!
Trece cu brio testul BUCURESTI!
Garnitura aia...si dupa ce se uzeaza si scapa ulei...pana il scoate pe tot din cilindru mai te tine ceva timp(pe mine 5000km) doar ca se lasa mult masina cred!
In schimb la cele pe gaz....s-a dus garnitura....s-a dus GAZU'...a crapat vena...se rupe buzunaru...se cearta cu nevasta...etc!
Asa...ca ...
QUOTE
"-Orice modificare exterioara sau interioara ce duce la imbunatatirea conditiei initiale a masini ce are la baza STILUL(ARTA) se numeste TUNING"
QUOTE
"TUNING-UL COSTA"
A nu se confunda stilul cu prostia care va rezulta in ARTA KITSCH-ULUI!
Sfatul meu....STAY ON OIL!(cheap&reliable)
Numai bine prieteni!
sergiu-iulian
2 Mar 2009, 20:49
am si eu o problema cu un amortizor.imi curge uleiul din el.deci banuiesc ca trebuie schimbat.acum ce imi recomandati?amortizoare pe ulei sau gaz?care sunt mai bune,ce marca?specific ca amortizorul in cauza este pe aprtea drapta fata.trebuie sa schimb amele amortizoare acum?ceva pareri.mersi
Maskatu
2 Mar 2009, 21:28
Da trebuie sa le schimbi pe ambele pentru ca risti sa ramai cu ea intr-o parte daca schimbi doar pe o parte si se duce si stabilitatea masinii. Eu din ce vad pe aici se merge pe ULEI si ca si marca pe BILSTEIN sau MONROE. Din ce am inteles Bilstein sunt mai ieftine.
sergiu-iulian
2 Mar 2009, 21:31
si apoi trebuie sa reglez si unghiul de fuga??am vazut de ceva vreme ca imi curge uleiul,se intampla ceva daca nu il schimb la timp?
romanvs
2 Mar 2009, 21:42
Amortizoarele pe ulei:durata de viata mai mare dect a celor pe gaz (asa spun unii mecanici),confort mai bun.
Amortizoare pe gaz:viata mai scurta decat cele pe ulei(asa spun unii mecanici),sunt mai tari,ofera o stabilitate mai buna: in curbe,in schimbari de directie bruste ,la viteze mai mari,la franare.
Este de preferat sa se schimbe ambele amortizoare de pe punte.
Nu este nevoie sa faci geometria daca schimbi amortizoarele.
S.Alex-F
2 Mar 2009, 22:24
QUOTE
Nu este nevoie sa faci geometria daca schimbi amortizoarele.
Asa e!
A nu se confunda unghiul de fuga care este modificat numai de bieletele de directie prin actiune voluntara sau involuntara in cazul producerii unui accident (au fost intalnite si cazuri de bascule strambate),a nu se confunda cu unghiul de cadere al rotii care se modifica in functie de greutatea masinii, denivelari,samd!
Si va multumesc pentru confirmarii!
Cat despre treaba cu
QUOTE(romanvs)
...,sunt mai tari,..
Exista pe piata mai multe clase de amortizoare cu caz!
Cu capsule mici ...SPORT
Medii ....DYNAMIC
Mari ....CONFORT
Combo ...hibrizi ce pot fi modificati(poti alege intre cele 3 stiluri)
numai bine!
djasu82
2 Mar 2009, 22:52
pacat ca nu aduc astia amortizoare care sunt pe perna de magneti ... doar in america gasesti sau in germania. Si eu pledez pentru cele care sunt umplute cu ulei fiindca daca apare o problema o poti rezolva pe cand daca apare pe gaz te poti da peste cap D: iar noi nu participam la raliu .
saftonel
2 Mar 2009, 23:11
si poate ne adunam mai multi si o punem de un TGV...daca tot mergem pe magneti...ce viseasa djasu82 noaptea a 2`a zi gasesti pe forum ..sper ca nu am suparat pe nimeni
Maskatu
3 Mar 2009, 07:27
Eh, zicea si el... oricum chiar daca am avea acces la asa ceva (amortizoare pe magneti...) probabil ca am dubla pretul masinii, pentru ca ma indoiesc ca ar costa sub 200-300 de dolari bucata.
Asteptam si alte pareri legate de amortizoare ( pe ulei mai ales)
3 Mar 2009, 12:20:Amortizor monroe 140 ron, si bilstein 130 ron (aceleasi preturi pentru fata/spate), iar rulmentul 20 ron....preturile de azi de la vitan. Si am inteles ca daca iau 4 bucati bilstein, se face reducere de 90 ron, adica in loc de 520 ron platesc 430. Si ca ar fii facute in turcia si sunt combinatie de ulei + gaz, iar monroe e facute in germania si e tot combinatie de ulei + gaz.... pareri?
saftonel
3 Mar 2009, 12:30
incearca si pe tiomierului la acel depozit...pareau preturile mai acceptabile
Maskatu
3 Mar 2009, 15:18
Cred ca merg pe oferta din vitan... mai ieftin de 107 ron bucata nu cred ca mai gasesti pe undeva. Si daca iau decat 2 ar costa 130 bucata asa daca le iau pe toate 4 "primesc" o reducere de aproape 100 ron pentru toate 4.
saftonel
3 Mar 2009, 15:26
sa-mi zici si mie te rog cum sunt...ca si eu tre sa le schimb p spate
Salut @Maskatu,
Bilstein am avut eu pe spate luate tot din targ, nu au tinut mai mult de 6 luni, eu nu car cu masina si nu fac taximetrie
)), eu sigur imi voi lua Monroe chiar daca sunt putin mai scumpe(sper sa merite) ....
In targ sunt si piese bune si rele si scumpe si ieftine
acum depinde ce cauti..
cristi87
3 Mar 2009, 17:37
eu niciodata nu am cumparat sau voi cumara piese pt masina din targ..poate un plastic, un antifurt,cv..da,dar piese pt motor, sau aricealtceva,niciodata..pur si simplu nu am incredere in ei...ma duc prin targ, intreb,imi fac o idee...dar nu cumpar de acolo
Maskatu
3 Mar 2009, 21:53
Gata le-am cumparat. Cum zicea si cristi uneori e idee proasta cu targul vitan. In targ amortizoarele Bilstein costau 130 RON/Bucata. Am gasit pe str. Muntii Carpati la primul magazin aceleasi amortizoare in cauza la un pret de 88 ron spate si 100 fata. Si in caz ca sunt montate la un service, au si garantie 24 luni sau 80.000 km. Ca fapt divers rulmentul l-am gasit la acelasi magazin cu 16 ron fata de 20 in targ vitan.
Ca tot existau discutii si discutii sa lamurim pentru totdeauna. Super nova NU a venit din fabrica cu Monroe ci cu BLISTEIN ! 1996 a fost anul nasterii firmei mixte romāno-germane ThyssenKrupp Bilstein Compa S.A., cu sediul īn Sibiu. Dacia a colaborat cu firma din Sibiu pentru amortizoarele ce aveau sa fie puse pe masina. Daca nu ma insel si loganul tot Bilstein are. Cat despre monroe, este un "after-market" turcesc daca nu ma insel (copie/replica) dupa Bilstein (cele originale).
Ca fapt divers firma Bilstein din Sibiu livreaza acum (sau a livrat) amortizoare pentru prim montaj catre Mercedes, Jaguar, BMW, dar si catre constructorii de autovehicule romāni, Dacia, Daewoo, Aro, Roman.
Revin cu detalii despre cum se va comporta masina dupa montajul amortizoarelor.
romanvs
3 Mar 2009, 22:15
La inceput se vor comporta bine ,conteaza cat tin.
Piesele turcesti sunt mai proaste decat cele romanesti,iar cele romanesti facute pt Romania sunt mai proaste dect cele facute pt afara.Dar asta e parerea mea.
Eu unul prefer Monroe in detrimentul Bilstein si cele pe gaz in detrimentul celor pe ulei.
Maskatu
5 Mar 2009, 11:16
Am si eu o nelamurire. Mai trebuie sa cumpar pentru amortizoarele fata, rulmentii. La magazin mi s-a aratat ceva care arata ca un disc cu o gaura in mijloc. Discul era cam cat un cd, gaura mare in mijloc, iar discul in sine era ca un fel de tabla... asta e "rulmentul". Din ce am inteles ar fi defapt "flansa"... ma lamureste si pe mine cineva?. "Rulmentul" care l-am vazut costa 16 lei bucata.
saftonel
5 Mar 2009, 11:40
si flansa e aprox 70 ron ...si dupa cum ti`am spus
in service mi`au spus sa le schimb
Maskatu
5 Mar 2009, 12:20
Gata am mai vorbit cu cineva si m-am lamurit. Flansa e ca o chestie de cauciuc mai mare in care intra amortizorul si costa 60-80 ron bucata, iar rulmentul e chestia aia rotunda ca un cd, si costsa 15 lei bucata.
dar de ce ti-ai luat amortizoare noi aveai probleme cu ele sau ai vrut tu sa le schimbi? astept sa ne zici cum se comporta masina
Maskatu
6 Mar 2009, 22:57
QUOTE(kmykze @ 6 Mar 2009, 01:13)
dar de ce ti-ai luat amortizoare noi aveai probleme cu ele sau ai vrut tu sa le schimbi? astept sa ne zici cum se comporta masina
Pe spate imi batea unul la cap de cursa, iar pe fata se scursese uleiul din el.
Si sa revenim. Le-am schimbat. Se comporta cu mult mai bine masina fata de inainte. Gropile sunt "absorbite" mult mai bine, in curbe e mult mai stabila, mult mai "adunata".
Nu mai e asa imprastiata ca inainte. Nu stiu cum era cand era noua dar cred ca suspensiile le-am adus in acel stadiu. Stiu cum e loganul pentru ca am condus si pot sa spun ca se comporta cam ca loganul cu suspensiile acestea noi, exceptand restul componentelor, adica caroseria, vibratiile, etc, ma refer strict la suspensii si la stabilitate.
Sa vedem acum in timp cum se mai lasa. In orice caz masina s-a inaltat ceva.... mai ales pe fata ! Cativa cm buni. Imi pare rau ca nu am masurat inainte si dupa ca sa vad diferenta. Reamintesc ca am montat BILSTEIN care sunt cele originale si cele cu care a venit super nova din fabrica. Sunt facute la sibiu, si au costat , toate 4 bucati, 367 roni, de la primul magazin de pe muntii carpati. Nu am mai schimbat flansele si rulmentii pentru ca nu a fost necesar.
Mentionez ca am scapat de bataie amortizorului spate! Si de majoritatea troncanelilor. Odata cu amortizoarele am schimbat si bucsile de la capetele de bara. Toate astea impreuna cu alte piese schimbate in timp incep sa isi arate diferenta, si sa elimine zgomotele idioate.
djasu82
6 Mar 2009, 23:18
redu zgomotul din conserva asta o sa fac si eu dupa aceea ne vom da cu parerea legat despre amortizoare .
djasu82
4 Jun 2009, 16:57
Asadar si eu voi cumpara bilstein pe spate fiindca pe faža nu am probleme inca .
tehnologie ulei + gaz deci sunt bune fiindca lucreaza mixt !
http://www.bilstein.de/technology/gas-pres...technology.html
iulian sn2001
4 Jun 2009, 18:02
Eu am pus saptamana asta 4 amortizoare bilstein noi.Toate 4 au costat 4 mil de la ramnicul valcea.Bine....am skimbat jumatate de masina dar aici fiind vorba de amortizoare...
djasu82
4 Jun 2009, 18:23
daca ajungeam la nasumiu la valcea le schimbam si eu . Lasa barim sa le schimb pe cele de pe spate si e bine .
iulian sn2001
4 Jun 2009, 18:39
In rm valcea toate sunt mai ieftine.O sa fac mai tarziu o lista cu tot ce am cumparat si skimbat.
Oricum..ma mandresc cu parasolarul sofer care era rupt si pe care l-am cumparat cu 25 lei din magazin.Si suportul de la casetofon l-am cumparat cu 17 lei tot din magazin.
djasu82
4 Jun 2009, 21:18
Gata m-am documentat cum se da amortizoarele jos de pe spate cred ca mai mult de o ora nu-mi ia mai greu e pe fata fiindca imi trebuie presa dar nu-i bai se gaseste in obor prese de tot felu
mihaicuc2000
4 Jun 2009, 21:23
Sau zic si eu nu dati cu parul!!!
Daca urci tu masinuta pe ceva butuci si lasi rotile in jos nu poti sa bagi inapoi amortizorul (cred ca la arc te referi nu???)!!!!
Stiu ca pe spate se poate ca asa l-am schimbat eu pe al meu care era rupt cred ca de multa vreme dar nu mi-am dat seama pana nu mi-a zis mecanicu meu!!!
djasu82
4 Jun 2009, 21:32
De pe spate e usor pe fata se scoate tot ansamblul arc amortizor dupa ce ai desfacut cele doua surube de la baza de jos a amortizorului . Dupa aceea se ia presa frumos si cu 3 craci se comprima arcul in asa fel sa se desprinda de pe talerul inferior dupa aceea se desface piulita care tine amortizorul de pe ansamblul rulment si amortizoarele acelea din cauciuc. Se pune alt amortizor se introduce ansamblul rulment si se strange piulita de sus care tine amortizorul . Se ia ansamblul amortizor - arc si se introduce sub oala se prind cele doua surube de jos se monteaza roata si gata. Cred ca ia 2 ore cel putin la un amortizor de pe fata.
Scule sa ai ca o darami pe toata intr-o zi
mihaicuc2000
4 Jun 2009, 21:34
E drept numa ma gandeam ca poate il fentezi cumva fara presa!!!
Adica speram ca vreau si eu sa le scot si sa tai o spira din ele!!!!
4 Jun 2009, 22:36:apropo cu o chinga de aia de tinut masinile pe platforme nu se poate oare presa arcul??? ca doara rezista destul de bine alea???? dec aceea cu clichet sau ce naiba are!!!
djasu82
4 Jun 2009, 21:40
Iti trebuie presa altfel riscul e sa te lovesti si sa strici filetul la amortizor. Referitor la taiat tai o spira dupa aceea trebuie sa incalzesti o jumate de la spira taiata ca sa o aduci la fel cume era prima spira deci sa nu ramana cocoase .... Vezi forma ... apropo incalzirea de preferat e cu eletrodulde 2,5 la un aparat de sudura. Poti folosi si autogenul. Dupa ce ai taiat , incalzit si readus la forma initiala se baga o bucata de furtun de 10 cm cel putin ar fi bine sa intre ...
mihaicuc2000
4 Jun 2009, 21:41
mersi djasu82
Asta nu stiam ca trebe sa o fac din nou cum a fost original la forma!!!
Si zici ca nu ar merge cu chinga de aceea????
djasu82
4 Jun 2009, 21:53
nu faci tu presa daca ai 3 suruburi lungi de 10 de preferat si indoite la capete ca sa agate arcul. Cele 3 surube se prind pe o placa din de fier de 0,3cm in forma de triungi iar in mijlocul placi se da o gaura cel putin de 12-13mm poate si mai bine ca sa intre piulita de la amortizor si numai asa poti da jos. Se mai gaseste prese cu 3 craci gen tiganeasca numai ca trebuie sa aiba craci lungi cel putin 10 cmcat sa prinda penultimile spire.
Hai ca ne facem super novele rachete
ce erau ele stabile din fabrica dar ce stabile vor fi acuma cand se vor lasa cu o palma cred ca mai in jos.
mihaicuc2000
4 Jun 2009, 21:55
Asa este si mai am si o surpriza!!! daca imi iese il postez daca nu tot postez!!
vreau sa incerc ceva!!!
djasu82
4 Jun 2009, 22:02
Cauta documentatia la solenza sau dsn legat de suspensi fata si ti se explica pe larg cu poze mai mult la solenza ca se vad pozele mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.