Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la sistemul de racire al motorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
OvidiuM
Va salut cu respect !
Sa-mi expun si eu problema. La Daciana mea din semnatura, cea cu motor de 1557 cmc am o "mica" problema. Se supraincalzeste, mai ales cind e foarte cald afara. Mi-am zis ca o fi de la radiator, care e vechi de 14 ani de cind e masina si nu cred ca mai intra in el cantitatea necesara de lichid. Saptamina trecuta am schimbat complet lichidul de racire (fac asta an de an), am aerisit si am observat ca de cite ori dupa ce opresc motorul string furtunul ce leaga radiatorul de pompa de apa (partea de sus cu termostatul) bolboroseste aer in borcan. De mentionat ar fi ca nu curge pe nicaieri. E posibil sa traga aer in sistem pe undeva si sa nu curga lichid de racire ? Sau...s-ar putea sa fie din cauza garniturii de chiulasa ? Iarna face pasta destul de multa (celebrii "muci") chiar si cind masina circula pe distante mari (>100 km). Motorul merge foarte bine, se incadreaza in limitele normale privind consumul de carburant si ulei, cu exceptia presiunii de ulei care e cam scazuta vara, probabil tre sa vad de arborele cotit, motorul avind aprox. 140.000 km. I-am masurat compresia vara trecuta si a scos 12 pe linie pe toti cilindrii, iar de atunci am mai facut vreo 4000 km. Ma dispera insa problema supraincalzirii. Ar fi binevenite niste sfaturi, va multumesc.
N E S
Salut! Problema asta o am si eu....uita-te daca s-a schimbat culoarea antigelului din borcan. Adica daca are ulei in el, vezi daca, cu motorul pornit bolboroseste in borcan.
Daca nu sunt astea doua..poti elimina garnitura de chiulasa.
Poate sa traga aer pe undeva fara sa curga neaparat. verifica vreun colier ceva. eu pateam asa cand aveam termostat pe masina. vara asta l-am scos si n-am mai patit.
si ar mai putea sa traga aer si pe la caloriferul aerotermei din bord daca are vreo fisura ceva.
Spor!
OvidiuM
Daca ma gindesc bine cind string furtunul ala se aude umpic de "fis" la robinetul de incalzire (pe care l-am schimbat anul trecut cu unul nou, probabil facut de un SRL infect)...culoarea nu s-a schimbat o vreme buna, dar acu 2 saptamini cind mi s-a incalzit pina pe la 95 de grade imi amintesc ca atunci cind am oprit motorul lichidul inca urca in vasul de expansiune. Atunci si-a schimbat culoarea din verdele cu pricina in "cacaniu" ala de zici ca bagi rugina in el. M-am gindit ca e de la depunerile de rigoare. S-ar putea sa fie de la calorifer, ala nu a fost niciodata verificat. Garnitura de chiulasa o sa o schimb pt ca imi curge putin ulei undeva intre chiulasa si bloc. Lichidul nu prea scade in vasul de expansiune (cel putin nu vizibil), semn c-ar fi ciupita undeva garnitura, dar adevarul e ca nici n-am mai prea umblat cu masina. Din martie sau aprilie de cind am schimbat kitul de ambreiaj am mers cam 400 km. Dupa ce-i fac ITP-ul o sa umblu mai mult cu ea, dar vreau cumva sa rezolv problema asta idioata cu sistemul de racire... Ieri am pornit-o, am scos-o din garaj si am lasat-o sa mearga la ralanti vreo 10 min cred cit am povestit cu un vecin. A pornit uimitor de bine, dupa 2 saptamini de stat crede-ma ca demarorul a invirtit o singura data si motorul a pornit. E reglat bine, carburatorul dublu corp isi face bine datoria. Dupa alea 10 min de mers in gol cind s-o bag inapoi la "culcare" am observat ca temperatura lichidului de racire era undeva pe la 90 de grade, m-am gindit ca nu e prea normal, iar dupa ce am oprit motorul si am verificat la simt furtunele mi s-au parut destul de calde iar cind le stringeam iesea aer (MULT) in borcan, semn ca pe undeva intra aer, ca altfel nu ar avea de unde sa fie atita acolo, mai ales ca am aerisit-o cind i-am pus antigelul...sper sa-i dau de cap
ghitza
pai daca zici ca se aude fasait pe la robinet eu zc ca e destul de clar ca pe acolo traege aer,deasta si multi au pus robinete de la instalatii de gaz sau apa ca si cele din casa (robinet de trecere)ca sa elimine jegurile de robinete din magazine asta daca nu gaseti cumva unul bun
CGDBZ
Aerul de pe instalatie face ca motorul sa se "incinga" iar acest fapt poate duce si la scaderea presiunii uleiului daca uleiul este de o calitate mai proasta sau are ceva km de cand este in motor , motorul poate sa nu aibe nimic , de obicei cand e de vina motorul si la rece presiunea ar trebui sa fie ceva mai mica decat de obicei .
ct-03-tvy
verifica, furtunele,colierele, robinetul, si Tul unde se afla dopu de aerisire.
de asemenea ..verifica termostaul sa fie bun sa deschida la 87.de grade. si verifica etanseitatea guleruli termostatului in furtunul spre radiator,daca simti ca motorul nu e cald suficient si radiatoru sa incalzit, scapa apa pa langa termostat, punei un colier acolo..in dreptul termostatului pa furtun rolleyes.gif

din moment ce termostatul e de 87 de grade, motorul merge si la 95 de grade fara probleme in unele situati,..daca ai antigel nu fierbe apa pana la 110 in functie de antigel icon_mrgreen.gif
OvidiuM
La rece presiunea e chiar buna si pina sa ajunga si uleiul sa simta ineficienta sistemului de racire e cam 2 la ralanti si cum accelerez urca pe la 4-5-6 in functie de turatie. Cert e ca pe la 2500-3000 ture e aproape de ultima linie de sus (6), asta inainte sa creasca temperatura peste normal. Cind deja apa ajunge pe la 90 de grade incepe sa se simta presiunea mai scazuta, plus ca motorul incepe sa piarda din putere iar daca fortez un demaraj puternic incepe si face detonatii...asta e inca o enigma a motorului meu, s-ar parea ca are un raport de comprimare prea mare, eu il am de cind avea 3 ani si 30.000 km. La inceput cind inca nu e asa cald, motorul trage de nu-ti vine sa crezi ca e Dacie, teoretic daca as putea sa mentin o temperatura decenta a lichidului de racire ar fi super...O sa incerc sa verific toate astea saptamina viitoare cind mai ajung pe la domiciliu sa merg la garajul unde doarme bestia. De curind i-am pus o fulie cu diametru mai mic cam cu 20 % decit cea originala, astfel incit pompa de apa se invirte la o turatie mai mare. Se simte totusi in mers ca mentine temperatura, problema apare cind merge mai mult la ralanti sau cind e foarte cald afara....
N E S
Deci innebunesc...apelez la voi dragi colegi ca tot suntem pe subiect....
Astazi am montat si eu termostatul dupa o vara torida in care am mers fara el.
La mers in oras, acul sta cu putin mai jos de ultima linie alba...iar cand apas pe furtunul cel mare cu termostat, scoate aer in borcan.
Mentionez ca: termostatul este Vernet 89 de grade, dupa montaj am facut aerisire si am verificat tot traseul de racire, verificat toate colierele.
Culmea! dupa ce se incalzeste si merg ceva cu masina, trag pe dreapta, opresc motorul...dupa care pun doar contactul...surpriza! acul de la temp apei sta fix la jumatate cum ar trebui.
Pornesc motorul, acul creste dupa ce merg vreo 100 de metrii.
Va rog...ajutati-ma cu un sfat ca nu-mi pot da seama ce sa fac
Multumesc mult si scuze de postul lung
OvidiuM
La mine e exact invers. Dupa ce opresc daca pun contactul acul indicator urca mai sus decit atunci cind motorul functiona si ma gindesc ca asa este normal, adica lichidul nu mai circula, piesele motorului sint mai calde decit temperatura lichidului de racire, deci acesta din urma se incalzeste...De faza cu aerul care iese in borcan cind string furtunul mare nu mai scap nici eu, dar n-am verificat inca tot sistemul. Probabil iti trage aer pe undeva, de aici si eficienta scazuta. La fel si la mine, insa la mine se supraincalzeste doar cind este cald afara. De ex. acum pot sa circul linistit ca nu are nimic...
Paulorossi
E absolut normal ca temp motorului sa creasca putin imediat ce ai oprit motorul,e inertia termica.Imaginati-va ca alergati si va incalziti.Dupa ce te opresti chiar daca nu mai depui efort te incalzesti si mai tare,asta ca te racesti partial de la curentul de aer cand alergi.Asa e si cu masina
N E S,nu am prea inteles,de unde pana unde se ridica acul dupa repornire?
N E S
Deci dupa ce pornesc motorul, acul sta la jumatate ca atunci cand pun doar contactul, plec de pe loc, merg 100 - 200 metrii si acul revine la ultima dunga alba inainte de zona rosie. Uneori chiar mai jos putin de acea linie.
bucatzel
QUOTE(N E S @ 22 Sep 2010, 21:53)
Astazi am montat si eu termostatul dupa o vara torida in care am mers fara el.
*



Pai hai s-o luam cu inceputul.

Masina trebuie sa meraga cu termostatul montat indiferent de anotimp. Daca termostatul iti face figuri vara, ori ai mizerie pe instalatie, ori e dus termostatul.

Verifica termostatul, spala temeinic toata instalatia.

Aer in instalatie. Ziceai mai sus ceva de un robinet care fasaie. pe ala l-ai rezolvat? Sorry, v-am incurcat.

Temperatura indicata aiurea. Poate fi ceasul, poate fi sonda, poate fi un contact imperfect. Tensiunea de alimentare pe baterie e un pic mai mica decat cea cu motorul pornit, asa ca poate fi si asta motiv sa-ti indice diferit. Poate alternatorul da tensiune prea mare, si asta-ti zapaceste ceasurile. Din ce tin minte, cand porneam consumatori mai seriosi, imi era afectat si mie ceasul de temperatura. Bine, mie imi era afectat neglijabil, dar nu stiu care-i situatia la tine.

Fa rost de un ceas suplimentar de temperatura (ala care indica in grade), trage "porceste" niste fire de la motor pana inauntru, monteaza-l pe sonda in locul celui obisnuit, fa o tura asa, vezi ce indica.
N E S
Referitor la chestia cu mersul cu termostat indiferent de anotimp sunt pentru ea. Numai ca nu am putut crede-ma. Vara asta am facut naveta Constanta - Costinesti aproape zilnic si cu orice termostat statea acul la zona hasurata inainte de rosu. Si aer la greu pe acel furtun gros. Cum am scos termostatul, n-am mai avut aer deloc pe instalatie, si acul statea la jumatate cand prindeam calduri mari din pranz, iar in rest mai mult de a doua linie alba nu trecea.
Nu stiu sincer ce sa mai cred...garnitura de chiulasa e in regula, am schimbat 5 termostate, le-am verificat in apa fiarta, toate au deschis....ceva nu e in regula si situatia ma depaseste...
N E S
Revin cu noutati! Am mers cu masina pe racoare azi dimineata...si se comporta in felul urmator.
In mers acul sta la jumatate cum e normal. In momentul in care stau la semafor, acul sta sub ultima linie alba.
Ceva sfaturi?
bucatzel
E logic sa se incalzeasca stand la relantiu. Problema e doar cat de tare se incalzeste.

Daca zici ca termostatul e in grafic, fa-i o spalare temeinica instalatiei de racire. Nu de alta, din ce zici tu, ai doua motive sa ti se incalzeasca motorul:

1: Apa nu circula ca lumea. mizerie, sau pompa de apa face figuri. N-as crede sa fie pompa de apa, ca aia stiu ca face scandal cand e pe duca.
2: Elv-ul functioneaza aiurea.

Dintre toate, cel mai simplu lucru pe care poti sa-l faci, e sa speli ca lumea toata instalatia.
Uite aici, au mai fos unii care au mai facut asta. Citeste cu atentie, si ai grija ce faci daca ai radiator de aluminiu tongue.gif

http://www.daciaclub.ro/cum-se-curata-circ...re-t185519.html
danut 69-71
Si ovidiu si nes aveti aceeasi problema . Depuneri in radiator si opturarea celulelor de aceea creste temperatura . Se poate face mecanic prin desfacerea radiatorului si cositorirea lui la loc sau chimic cu soltii de le wurth ( celelalte contin clor , cat China si este contra indicat ) .
OvidiuM
sau se poate incerca cu un alt radiator smile.gif Probabil asta am sa fac, doar ca acum din cite cunosc eu problema o sa mearga fara sa se supraincalzeasca pt ca a scazut si temperatura de afara. Mie mi se supraincalzeste doar cind e cald afara. O sa incerc cind o sa ajung acasa, masina n-o folosesc la Cluj, sta bine in garaj la Ms. Mersi Danut, apropo, ai niste masini superbe. Daca am noroc poate gasesc si eu una de prin 70, e un batrinel la noi in oras care am aflat ca are una impecabila care se zice c-are 40 de ani....masina, nu proprietarul smile.gif
N E S
Intrebare: sa zicem ca as rezolva problema cu radiatorul...il dau jos, il spal, il pun la loc. Mai este necesar sa spal si instalatia din motor? Credeti ca ar avea depuneri si pe acolo? Zilele trecute cand am schimbat antigelul am spalat si borcanul ca aveam depuneri pe acolo.
Intreb nu ca mi-ar fi lene...dar chiar nu cunosc pe nimeni care sa stea la curte ca sa pun furtunul in functiune.
bucatzel
Acu' porceste, merge si fara furtun.

Golesti instalatia. bagi 3-4 litri de apa curata, pornesti motorul, dai drumul la caldura, aerisesti instalatia, il turezi un pic (un pic, cat sa agite mizeriile, nu innebunesti motorul rece). golesti instalatia. Repeti operatiunea pana apa de la golire e curata. Si preferabil dupa asta iei radiatorul la spalat.

Iar dupa aia, antigel si apa distilata. Ca un motiv bun la depuneri e apa adaugata din tot felul de surse.

Da' citeste atent topicul ala mentionat de mine mai sus. Ca numai apa si un pic de agitatie nu ajuta destul... tie iti trebuie ceva agent care sa mai si inmoaie mizeria de pe pereti.

N E S
Oo super! Mersi frumos bucatzel...nu mi-a trecut prin cap chestia asta sincer..
Acum cu privire la solutiile de curatare, nu stateam eu fara...pana la urma bagam niste detartrant cu apa si tot o scoteam la capat. Dar acum ca mi-a zis Danut de solutia de la Wurth m-am mai linistit.
Intrebarea mea este Danut, cum ar fi mai bine, pusa solutia in antigelul deja existent pe instalatie, lasat motorul sa se incalzeasca, dupa care trec la turnat apa pana iese curata?
Intreb pentru ca presupun ca ai folosit acea solutie....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.