82-jux
12 Sep 2010, 13:50
Am o intrebare pt cunoscatori! Cat este de greu sa schimbi singur antigelul!Sa golesti tot sa aerisesti si sa pregatesti din punctul asta de vedere masina pentru iarna!Daca o pot face in parcare sa-mi spuneti ce pasi trebuie sa urmez!Multumesc
[moderator edit] scrieti corect gramatical fara mirc-isme !
ursu_florin2002
14 Sep 2010, 09:53
nu este greu deloc , si normal ca o poti face singur.
Relu_GTT
17 Sep 2010, 18:11
L-am schimbat si eu acum 1 an, trebuie sa cumperi 3L de Antigel tip D Glaceol RX costa aprox 21-25 ron/L si 3L de apa distilata, pui apa si antigelul intr-o galeata si amesteci, lichidul vechi il scoti pe la furtul de jos al radiatorului, apoi la umplere o sa intre cam 5L restu iti ramane ca sa ai sa mai completezi in timp, ca 1L mai ramane pe instalatie, mai departe faci cum scrie in manual, vezi in imaginea de jos
djasu82
19 Sep 2010, 07:21
si e de preferat sa speli instalatia cu apa disitilata pana cand la eliminare nu mai iese rugina.
Dupa golire se incarca doar cu apa disitilata se porneste motorul se lasa sa functioneze la relanti pana cand s-a incalzit si porneste ventilatorul dupa ce s-a oprit se lasa sa se raceasca si se scoate apa distilata si se pune din nou apa distilata curata si iar se porneste.
Dupa ce observi ca nu mai scoate rugina introduci apa + antigelul D.
tribunul
19 Sep 2010, 07:52
Daca-i pui un pic de Calgon cand vrei s-o speli, ce se intampla?
Relu_GTT
19 Sep 2010, 16:50
asule, nu trebuie sa speli nimica nu e nici o rugina, daca nu stiai antigelul are in el si inhibitor de coroziune, antigelul nou are acceasi culoare ca acum 1an deci nu s-a amestecat cu nici o rugina
djasu82
19 Sep 2010, 18:55
parerea voastra parerea mea eu asa fac si e totul ok .
Relu_GTT
20 Sep 2010, 10:12
faci cum vrei, dar nu are rost
theBeginner
12 Nov 2010, 14:43
Din cate am inteles trebuie sa se scoata antigelul vechi si din blocul motor - pentru asta trebuie o cheie de 11. Insa nu stiu care surub trebuie scos - ma poate ajuta cineva cu o poza ?
Also, unde se arunca antigelul ? Intreb pentru ca e toxic.
Multumesc anticipat!
djasu82
12 Nov 2010, 16:57
ce surub sa scoti ?
Iti trebuie un cleste papagal la care se desface clema de la furtunul gors de la baza radiatorului de pe partea cu soferu.
Inainte sa desfaci si sa tragi de furtun se desface capacul de la bidonasul cu lichid de racire.
Dupa ce ai desfacut clema se trage furtunul de usor si sigur si dupa aceea se revarsa tot lichidul pe jos daca nu ai pus un vas ceva sa-l colectezi.
Dupa aceea clatesi instalatia cu apa distilata cam 4L intra si clatesti cel putin de 3 ori.
In final faci amestecul cum vrei tu eu am facuta la- 38 de grade in final.
De obicei intra doar 4L de amestec iar dupa aceea mai adaugi tu cam 1,5L mai adaugi asta dupa ce mai parcurgi cel putin 100 km fiindca se degazeaza singura si nivelul scade.
Eu ca sa fiu sigur am bagat peste nivel si in timp se lasa usor ca sa nu-i mai tin grija si astuia
Nu am treaba de cand am bagat lichid rosu G12 se comporta la fel ca si inainte temperatura la fel urca repede dupa 1-2km de parcurs .
tr04www
12 Nov 2010, 17:22
probabil stia de surubul ala cum e la dacia clasica si se afla pe blocul motor.la supernova nu are asa ceva.lichidul il scoti pe la furtunul de jos de la radiator.in rest urmezi sfaturile date de dj asu.
avram1987
12 Nov 2010, 17:50
eu am surub pe radiator pt asa ceva cu cap cu 2 urechi
theBeginner
13 Nov 2010, 18:35
MS mult @dj asu. Am intrebat de surub pentru ca prietenul varului meu are supernova si mi-a spus ca trebuie scos si un surub din blocul motor.
sandy461229
13 Nov 2010, 19:06
Antigelul nu este nevoie sa-l schimbi decat daca ai avut pierderi si ai completat cu apa in cantiate mare. Antigelul nu e ca uleiul, nu se uzeaza nimic la el. Eventual ia o proba de antigel si pune-o o noapte in congelator sa vezi daca ingheata sau nu. Iar daca e doar putin contaminat cu apa poti adauga antigel nediluat ca sa-i ridici concentratia. Sa-l schimbi doar pentru ca au trecut niste ani nu are rost- sunt doar bani aruncati
Relu_GTT
13 Nov 2010, 20:39
antigelul vechi cand l-am dat jos avea un miros oribil deci bun de aruncat
danciusergiu84
13 Nov 2010, 22:06
si daca e murdar la fel e bun de aruncat
ca sa-l verifici la ce temperatura rezista exista o ustensila (scula, nu e asa de elegant cuvantul) usor de folosit, altfel s-ar putea ca inghetul din congelator sa nu fie asa de mare ca la munte sau sa iasa naspa daca se adeveresc prezicerile cu iarna geroasa (-30 in unele zone)
djasu82
14 Nov 2010, 20:57
eu cu densimetru l-am pus la punct , nu ma las pe combinatia specifica pe ambalaj .
Si mecanicul de la itp s-a mirat ce lichid i-am pus zic G12 rozaliu mere pe orice masina cu sau fara silicati , pare mai bun decat rx tip D.
QUOTE(sandy461229 @ 13 Nov 2010, 19:06)
Antigelul nu este nevoie sa-l schimbi decat daca ai avut pierderi si ai completat cu apa in cantiate mare. Antigelul nu e ca uleiul, nu se uzeaza nimic la el.. Sa-l schimbi doar pentru ca au trecut niste ani nu are rost- sunt doar bani aruncati
Producatorul precizeaza ca antigelul trebuie schimbat la maxim 4 ani sau 60mii km....Din experianta proprie si a altora, e bine sa schimbi antigelul chiar mai devreme de atat, daca vrei sa ai caldura repede iarna.
Te rog eu pastreaza-ti pt tine ideile de genul ca antigelul nu se uzeaza si nu trebuie schimbat, nu de alta dar aici mai citesc si persoane care chiar vor sa invete ceva si sa primeasca un sfat util.
Pt cei interesati (nu e cazul tau care stii mai bine decat inginerii/expertii din domeniul auto), antigelul in timp "imbatraneste" si isi pierde propietatile, printre care aceea de a prelua cat mai bine caldura motorului si de a o elimina la exterior.
Referitor la ideea de "bani aruncati", pt cine nu are/nu vrea sa cheltuie bani cu intretinerea unei masini, sa stii ca mersul pe bicicleta e mai ieftin si mai sanatos.
PS.Macar ai avut bunul simt sa te intitulezi "Gica Contra".
melomanuu
14 Nov 2010, 23:33
Daca nu ma insel si in manualul masinii scrie sa se schimbe antigelul la 4 ani. Multi nu inteleg treaba asta, sa schimbe uleiul dupa 1 an chiar daca nu are 10 000 km, sa schimbe lichidul de frana, uleiul la cutie, distributia chiar daca nu are cei 60 000 km dar are mai mult de 4 ani si lista poate continua.
Din punctul meu de vedere la ora actuala cel mai bun antigel este G12 care are mai multe atributii, dar care este mai scump decat antigelul care-l luati unii de la butic...
@ReluGTT nu fi tu asa sigur de ceea ce spui, pentru ca poate proprietarul a mers cu apa in motor sau cu antigel prost si vei ramane uimit daca ai desface un motor si vei gasi "mal" la propriu in motor
djasu82
15 Nov 2010, 21:26
Are mal nu raceste motorul si se observa in temperatura excesiva doar e logic daca motorul e murdar sau mai stiu io ce mazga organica o mai avea.
G12 e excelent nu ca il laud si eu dar se observa ca isi face treaba foarte bine , parerea mea va recomand asa ceva indiferent de masina .
Legat de cati ani se schimba nu stiu ce sa zic eu l-am schimbat acuma pentru prima data si se comporta la fel , eu l-am schimbat doar pentru a pune G12 fiindca nu mai umezeste garniturile precum rx .
Maskatu
3 Dec 2011, 20:26
Poate sa ma lamureasca cineva referitor la verificarea punctului de inghet a antigelului? Am luat un densimetru, si nu inteleg prea bine gradatia. Instructiunile nu se vad prea bine pentru ca cei de la magazin au scris cu markerul pe ele.
Am inteles ca partea verde este etilen gliceol, iar cea de sus pentru alte tipuri de antigel. Pe eticheta scrie ceva si de grade fahrenheit. Mai scrie ca zona verde este pentru lichidul cald, iar cea alba pentru rece. Pai atunci cum mai delimitez etilenul de jos de celelalte tipuri de antigel de sus?
Gradatia este in felul urmator:
In zona alba pe toata lungimea scrie "zerone & other methanols"
-40
-34
-29
-23
-17
-12
-7
-2
Apoi in zona verde scrie pe lungime "prestone & other ethylene glycols" si gradatia urmatoare:
-2
-7
-12
-17
-23
-29
-34
-40
O sa il infig maine in antigel rece sa vad ce zice.
nikuniku
3 Dec 2011, 20:59
foloseste gradatia ,,prestone & other ethylene glycols,,
3 Dec 2011, 21:05:pe asta si copii de 5 ani stie sa citeasca
http://www.multilab.ro/produse/refractometre_jadwal.html
Maskatu
4 Dec 2011, 21:33
Mi-am dat seama si eu de asta. Am incercat azi o masuratoare "la cald" si plutea de jos in sus cum incepe partea verde. Adica -40*C?
Asta ar insemna fix amestecul amestec 50% antigel 50% apa. Asa de bun am fost de am reusit ca in decurs de 2 ani sa completez fix jumi-juma? Sau nu am citit bine? Si nu inteleg de ce scrie jos 21*C. pe latime.
vad_sunete
8 Dec 2011, 13:22
maskatu ti-am facut o poza la alte instructiuni. sper sa te ajute
djasu82
8 Dec 2011, 19:52
-35 l-am lasat eu si e ok pe sn .
Maskatu
8 Dec 2011, 21:49
QUOTE(vad_sunete @ 8 Dec 2011, 13:22)
maskatu ti-am facut o poza la alte instructiuni. sper sa te ajute
Pfuai.
Zice cam acelasi lucru insa mult mai elaborat. Nu inteleg ce pompia trebuie scoasa. Tubul are in capat o pompita care sta destul de bine pe tub, si mai are un dop de cauciuc cu doua gaurele. In celalalt capat este varful acela de cauciuc. Pana la urma important este sa scufunzi testerul in antigel si apoi citesti.
Eu inteleg asa[attachmentid=1627771093] sau asa [attachmentid=1627771094] .
Gradatiile arata cam asa:
[attachmentid=1627771096] [attachmentid=1627771098] [attachmentid=1627771099] [attachmentid=1627771101]
cand am incercat atunci, nivelul era de jos in sus cum incepe zona verde adica -40?
Dar atunci m-am chinuit sa umplu recipientul cu o sieringa, pentru ca nu am inteles care-i combinatia cu pompipa, si cu chestia aia ascutita.
QUOTE(djasu82 @ 8 Dec 2011, 19:52)
-35 l-am lasat eu si e ok pe sn .
Dar pentru ce masina nu ar fi ok -35 de grade in Romania?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.