aliceman
13 Sep 2010, 18:31
salut toti proprietarilor de dacii. multumita sfaturilor voastre am reusit sa im remediez o veche problema cu panoul de sigurante pe care lam schimbat si in sfarsit am reusit sa pun firele corect. Dar ceva cred ca nu ii place ca nu imi mai indica incarcarea la bord. Am masurat cu aparatul incarcarea merga perfect numai ca nu imi indica la bord, in rest e ok. poate ma poate ajuta careva.
bygy007
13 Sep 2010, 22:06
ce zice aparatul , ca ala din bord este relativ , e o resistenta de reseu bobinata pe un bimetal deci pentru mine este foarte neconcludent
aliceman
14 Sep 2010, 00:26
pai am masurat cu aparatul incarcarea , la baterie si am 14, 5 , da la bord acu nu misca . sa fie de la sigurante?
Andyno
14 Sep 2010, 01:42
ai 14,5 cu faza scurta? daca da, e strica indicatorul.
La mine indica perfect la baterie...testat cu voltmetru....eu am 13.5 cu faza scurta de multi ani si bateria nu are nimic.
bygy007
14 Sep 2010, 11:16
daca merg toate celelalte si nu merge indicatorul ala atunci este defect , trebuie dat bordul jos pentru inlocuire , nu este pe siguranta separata
brigada_diverse
14 Sep 2010, 13:14
si al meu a fost candva bun..acum la 14.2 sta undeva un pic mai sus de zona hasurata....
e un bimetal ala, deci da, e relativa indicarea lui....
rob_efb
14 Sep 2010, 18:00
Am si eu o problema asemanatoare, dar la mine nu sta acul pe alb, se ridica si ramene pe partea rosie. Nu am testat sa vad daca incarca bine, dar am inteles ca ar exista un fel de reglaj sa incarce mai mult/putin. Asa e?
brigada_diverse
14 Sep 2010, 18:30
aia se regleaza din releul de incarcare(daca se poate), nu din ceas.
PH-06-BOA
14 Sep 2010, 20:43
Cel mai bun indicator, e cel cu trei leduri. E un montaj simplu, cu trei tranzistoare (sau cu un 1010), care indica tensiunea de la 10 la 15 V. Renunta la al ei.
bygy007
14 Sep 2010, 22:00
1010 cind s-o mai gasi ca era mult mai simplu , dar se gasesc si de cumparat gata facute
Iar pentru rob_efb...din cate stiam eu, cadranul de incarcare (EP) are de fapt 2 parti rosii - stanga (incarca putin) si dreapta (incarca mult). Daca iti ramane pe rosu stanga - din doua una -ori iti incarca intr-adevar mai putin, caz in care reglezi releul mecanic/il schimbi pe cel electronic, sau te uiti la curea trapezoidala, puntea de diode etc etc - ori de fapt ea incarca bine dar e ceasul pe duca (dupa cum explicau colegii mai sus, ceasul are o lamela bimetalica in el, lamela in timp se impusca si nu se mai incovoaie suficient). Daca, in schimb, iti sta pe partea rosie dreapta, inseamna incarcare prea multa, fierbe bateria. Si asta chiar ii o problema ce necesita rezolvare rapid. Caz in care iar se indreapta atentia catre releul de incarcare.
Asa ca fa-i un test de incarcare si vezi , cu valoarea exacta in fata, ce si cum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.