GENERALITATI VEHICUL
Dacia SOLENZA.
Tip motor: E7J-262
Cilindree: 1390
Tip ambreiaj: 180 CPO 3300
Tip cutie viteze: JH3-051
Capacitate si calitati:
a) Denumire:Ulei motor Dacia OIL Extra
Calitate: SAE 10 W 40 ; API SJ/CF
Capacitate (aproximativa): 2,9 litri ajustabili la joja
b )Denumire: Ulei cutie viteze Dacia Oil Extra Gear
Calitate: SAE 75 W 80 ; API GL 5
Capacitate (aproximativa): 3,5 litri
c)Denumire: Lichid de frana
Calitate: SAE J1703; DOT4
Capacitate(aproximativa): 0,650 litri
d)Denumire: Lichid de racire
Calitate: 50% antigel GLACEOL RX Tip D + 50% apa distilata
Capacitate(aproximativa): 6 litri
e)Denumire:Refrigerant(AC)
Calitate: HFC 134a
Capacitate(aproximativa): ~0,610 kg
f)Denumire: Ulei compresor AC
Calitate: PAG SP10 sau SP20
Capacitate(aproximativa): 135 cmc
g) Denumire: Directie asistata
- pentru umplere si cuplare se va utiliza numai Ulei Dacia din clasa DEXTRON 2D.
-capacitate circuit: 1 litru
*Umplerea circuitului:
-se umple rezevorul cu ulei;
-in vederea umplerii circuitului cu ulei, se actioneaza incet volanul in cele doua sensuri astfel incat cremaliera sa efectueaze o cursa dubla completa;
-se verifica nivelul de ulei din rezervor si se completeaza dupa caz
-se porneste motorul, se actioneaza incet volanul in cele doua sensuri astfel incat cremaliera sa efectueze o cursa dubla completa;
-se reface nivelul maxim in rezervor pana la indicatia "MAXI".
Controlul nivelului:
-la fiecare 10.000 km parcursi se va verifica nivelul uleiului din rezervor , ce trebuie sa fie intre reperele MINI si MAXI.
Chiulasa
Chiulasa nu se restrange. Reglajul culbutorilor se face la rece , numai in cazul interventiilor la motor care influenteaza jocul acestora. Valorile de reglaj sunt:
-pentru admisie: 0,10 mm;
-pentru evacuare: 0,25 mm.
Inaltime chiulasa: 113 +/- 0,05 mm
Deformatia maxima admisa in planul garniturii: 0,05mm
Volum camere de ardere (cu supape si bujii): 26,25 cm cubi +/- 0,6 mm
Cuplu de strangere al bujiilor: 2,5 - 3 daNm
Supape
Diametrul talerului:
-pentru admisie: 37,5 +/- 0,1 mm
-pentru evacuare: 33,5 +/- 0,1 mm
Diametrul cozii: 7mm
Unghiul fetei de etansare: -
-admisie: 120 grade
-evacuare: 90 grade
Pompa de ulei
Pompa de ulei este de tipul pompa cu roti dintate. Presiunea de ulei minima la 80 grade este:
-la relanti: 1 bar
-la 4000 rpm: 3 bar
Tensiune curele accesorii:
Valorile de intindere a curelei sunt:
-curea alternator: 253-273 Hz
-curea compresor: 150-155 Hz
-curea pompa directie asistata: 151-161 Hz
-curea compresor/pompa DA: 222 +/- 8 Hz
*metoda de tensionare a curelelor de accesorii:
-intinderea curelei se face cu motorul rece
-se monteaza cureaua noua
-se intinde cureaua pana la obtinerea tensiunii de montaj preconizata
-se blocheaza intinzatorul
-se roteste motorul 3 (trei) ture de arbore cotit
-se plaseaza capul de lectura al aparatului de masura ( MOT 1505) in zona de masurare si se verifica daca valoarea tensiunii curelei se regaseste in toleranta tensiunii de montaj. Se reajusteaza daca este cazul.
*orice curea demontatata va fi inlocuita si nu remontata la loc.
[attachmentid=1627657867]
Valori si reglaje anvelope:
1) Tip roata: 5,5J 144 CH43
Tip pneu: 165/65 R14
Presiune recomandata de umflare pneu:
-fata ==> 2,0 (gol) si 2,2 (in sarcina)
-spate ==> 2,0 (gol) si 2,1 (in sarcina)
2) Tip roata: 5,5B 134 CH46
Tip pneu: 165/70 R13
Presiune recomandata de umflare pneu:
-fata ==> 2,0 (gol) si 2,2 (in sarcina)
-spate ==> 2,0 (gol) si 2,1 (in sarcina)
Valori si reglaje frane:
Latimea discurilor:
Normal 20 mm/ Minim 19 mm
Diametrul tamburilor:
Normal 228/ Minim 229mm
Bataie axiala maxima fata: 0,04 mm
Grosimea garniturilor:
Fata: normal 14mm/minim 7mm
Spate: normal 5 mm/ minim 0,5 mm deasupra niturilor
Pornire GMV:
1) pentru autoturisme fata aer conditionat:
-gmv-ul porneste cand temperatura apei depaseste 99 grade
-gmv-ul se opreste cand temperatura apei scade sub 96 grade
2) pentr autoturisme cu aer conditionat:
-gmv-ul porneste pe treapta 1 (treapta mica) cand temp. apei depaseste 99 grade
-gmv-ul porneste pe treapta 2 (treapta mare) cand temp. apei depaseste 104 grade.
-gmv-ul trece de la treapta 2 la treapta 1 cand temperatura apei scade sub 101 grade
-gmv-ul se opreste definitiv cand temperatura apei scade sub 96 grade.
Disc frana
Discurile de frana nu sunt rectificabile. O uzura mai mare sau o neregularitate mai accentuata a suprafetelor de franare ale discului de frana vor conduce in mod obligatoriu la inlocuirea acestuia.
Grosimea MINIMA admisa a discului de frana este de 19mm, iar bataia axiala maxima admisa este de 0,04 mm .
Sabotii de frana
Verificarea uzurii garniturilor sabotilor de frana se poate face si fara a demonta tamburii de frana.
In acest sens:
-se ridica automobilul cu un elevator cu doua coloane;
-se demonteaza obturatorul de cauciuc al ferestrei de vizitare din platoul de frana;
-se viziteaza prin fereastra de vizitare, starea uzurii garniturii sabotilor de frana.
Daca se constata ca uzura este pronuntata, se recurge la inlocuirea sabotilor de frana.
........................................................
Topic aflat in "constructie". Ultima adaugare: 25 septembrie 2010
In cazul in care aveti idei pentru alte specificatii ce nu sunt enumerate mai sus nu ezitati sa imi trimiteti un mesaj privat.