Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Date si Cifre utile Dacia Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Maskatu
GENERALITATI VEHICUL
Dacia SOLENZA.
Tip motor: E7J-262
Cilindree: 1390
Tip ambreiaj: 180 CPO 3300
Tip cutie viteze: JH3-051


Capacitate si calitati:
a) Denumire:Ulei motor Dacia OIL Extra
Calitate: SAE 10 W 40 ; API SJ/CF
Capacitate (aproximativa): 2,9 litri ajustabili la joja

b )Denumire: Ulei cutie viteze Dacia Oil Extra Gear
Calitate: SAE 75 W 80 ; API GL 5
Capacitate (aproximativa): 3,5 litri

c)Denumire: Lichid de frana
Calitate: SAE J1703; DOT4
Capacitate(aproximativa): 0,650 litri

d)Denumire: Lichid de racire
Calitate: 50% antigel GLACEOL RX Tip D + 50% apa distilata
Capacitate(aproximativa): 6 litri

e)Denumire:Refrigerant(AC)

Calitate: HFC 134a
Capacitate(aproximativa): ~0,610 kg

f)Denumire: Ulei compresor AC
Calitate: PAG SP10 sau SP20
Capacitate(aproximativa): 135 cmc

g) Denumire: Directie asistata
- pentru umplere si cuplare se va utiliza numai Ulei Dacia din clasa DEXTRON 2D.
-capacitate circuit: 1 litru
*Umplerea circuitului:
-se umple rezevorul cu ulei;
-in vederea umplerii circuitului cu ulei, se actioneaza incet volanul in cele doua sensuri astfel incat cremaliera sa efectueaze o cursa dubla completa;
-se verifica nivelul de ulei din rezervor si se completeaza dupa caz
-se porneste motorul, se actioneaza incet volanul in cele doua sensuri astfel incat cremaliera sa efectueze o cursa dubla completa;
-se reface nivelul maxim in rezervor pana la indicatia "MAXI".

Controlul nivelului:
-la fiecare 10.000 km parcursi se va verifica nivelul uleiului din rezervor , ce trebuie sa fie intre reperele MINI si MAXI.


Chiulasa
Chiulasa nu se restrange. Reglajul culbutorilor se face la rece , numai in cazul interventiilor la motor care influenteaza jocul acestora. Valorile de reglaj sunt:
-pentru admisie: 0,10 mm;
-pentru evacuare: 0,25 mm.

Inaltime chiulasa: 113 +/- 0,05 mm
Deformatia maxima admisa in planul garniturii: 0,05mm
Volum camere de ardere (cu supape si bujii): 26,25 cm cubi +/- 0,6 mm
Cuplu de strangere al bujiilor: 2,5 - 3 daNm

Supape
Diametrul talerului:
-pentru admisie: 37,5 +/- 0,1 mm
-pentru evacuare: 33,5 +/- 0,1 mm

Diametrul cozii: 7mm

Unghiul fetei de etansare: -
-admisie: 120 grade
-evacuare: 90 grade

Pompa de ulei
Pompa de ulei este de tipul pompa cu roti dintate. Presiunea de ulei minima la 80 grade este:
-la relanti: 1 bar
-la 4000 rpm: 3 bar

Tensiune curele accesorii:
Valorile de intindere a curelei sunt:
-curea alternator: 253-273 Hz
-curea compresor: 150-155 Hz
-curea pompa directie asistata: 151-161 Hz
-curea compresor/pompa DA: 222 +/- 8 Hz

*metoda de tensionare a curelelor de accesorii:
-intinderea curelei se face cu motorul rece
-se monteaza cureaua noua
-se intinde cureaua pana la obtinerea tensiunii de montaj preconizata
-se blocheaza intinzatorul
-se roteste motorul 3 (trei) ture de arbore cotit
-se plaseaza capul de lectura al aparatului de masura ( MOT 1505) in zona de masurare si se verifica daca valoarea tensiunii curelei se regaseste in toleranta tensiunii de montaj. Se reajusteaza daca este cazul.
*orice curea demontatata va fi inlocuita si nu remontata la loc.
[attachmentid=1627657867]

Valori si reglaje anvelope:
1) Tip roata: 5,5J 144 CH43
Tip pneu: 165/65 R14
Presiune recomandata de umflare pneu:
-fata ==> 2,0 (gol) si 2,2 (in sarcina)
-spate ==> 2,0 (gol) si 2,1 (in sarcina)

2) Tip roata: 5,5B 134 CH46
Tip pneu: 165/70 R13
Presiune recomandata de umflare pneu:
-fata ==> 2,0 (gol) si 2,2 (in sarcina)
-spate ==> 2,0 (gol) si 2,1 (in sarcina)

Valori si reglaje frane:

Latimea discurilor:
Normal 20 mm/ Minim 19 mm

Diametrul tamburilor:
Normal 228/ Minim 229mm

Bataie axiala maxima fata: 0,04 mm

Grosimea garniturilor:
Fata: normal 14mm/minim 7mm
Spate: normal 5 mm/ minim 0,5 mm deasupra niturilor

Pornire GMV:

1) pentru autoturisme fata aer conditionat:
-gmv-ul porneste cand temperatura apei depaseste 99 grade
-gmv-ul se opreste cand temperatura apei scade sub 96 grade

2) pentr autoturisme cu aer conditionat:
-gmv-ul porneste pe treapta 1 (treapta mica) cand temp. apei depaseste 99 grade
-gmv-ul porneste pe treapta 2 (treapta mare) cand temp. apei depaseste 104 grade.
-gmv-ul trece de la treapta 2 la treapta 1 cand temperatura apei scade sub 101 grade
-gmv-ul se opreste definitiv cand temperatura apei scade sub 96 grade.

Disc frana

Discurile de frana nu sunt rectificabile. O uzura mai mare sau o neregularitate mai accentuata a suprafetelor de franare ale discului de frana vor conduce in mod obligatoriu la inlocuirea acestuia.

Grosimea MINIMA admisa a discului de frana este de 19mm, iar bataia axiala maxima admisa este de 0,04 mm .

Sabotii de frana

Verificarea uzurii garniturilor sabotilor de frana se poate face si fara a demonta tamburii de frana.

In acest sens:
-se ridica automobilul cu un elevator cu doua coloane;
-se demonteaza obturatorul de cauciuc al ferestrei de vizitare din platoul de frana;
-se viziteaza prin fereastra de vizitare, starea uzurii garniturii sabotilor de frana.

Daca se constata ca uzura este pronuntata, se recurge la inlocuirea sabotilor de frana.






user posted image
........................................................

Topic aflat in "constructie". Ultima adaugare: 25 septembrie 2010
In cazul in care aveti idei pentru alte specificatii ce nu sunt enumerate mai sus nu ezitati sa imi trimiteti un mesaj privat.

ramsen
bravooo...pentru cine nu are un manual de intretinere sau unul format pdf este bun ce ai pus tu aici...te felicit domnule... aplauze.gif aplauze.gif
Iulikk
Urc si eu tabelul de revizii:

[attachmentid=1627657995]
fastbot
OFFTOPIC: Cu specificarea unei greseli la dim pneului

"Valori si reglaje anvelope:
1) Tip roata: 5,5J 144 CH43
Tip pneu: 165/65 R13" => trebuia R14
Iulikk
Asa scrie in catalogu de piese:

1) Janta 5,5Bx13CH cu anvelopa 165/70 R13 (jante de tabla de la Confort pana la Clima)

sau versiunea Scala cu jante de aliaj de tip

2)Janta 5,5 Jx14CH4 cu anvelopa 165/65 R14
Maskatu
Va multumesc pentru vigilenta. Am corectat, iar maine daca am timp voi adauga noi date si cifre utile. Daca considertati ca pana acum am omis lucruri importante, si trebuiau trecute, va rog sa trimiteti un mesaj privat cu detaliile ce credeti ca isi au locul aici. Multumesc
Maskatu
Revizii solenza, poza fiind postata de colegul iulikk, am preluat-o si am urcat-o pe forum astfel incat sa o pun marita.
user posted image

@copyright: rotuning,user daciaclub.ro
rotuning
heeeyyy, tabelul ala e facut de MINE!!!!

29 Dec 2010, 21:38:
......da' nu ma supar....
Maskatu
Am pus sub el copyright. Daca este vreo problema il voi scoate. Multumim.
Iulikk
Mai atasez ceva: codurile pentru bujiile DENSO compatibile cu Solenza / SupeRNova.
marius80_eugen
in tabelul ala oricat dau zoom , nu se intelege la tipul de ulei de cutie 75 W xx .

La bujii , eu stiam ca distanta este de 0,9 vara si 0,8m iarna .
BoR
1)75W80
2)Tu demontezi bujiile de doua ori pe an pentru a modifica distanta electrozilor?Lasa-le la 0,9,asa cum vin din fabrica si e ok pentru orice anotimp.
Iulikk
QUOTE(marius80_eugen @ 17 Aug 2011, 15:54)
La bujii , eu stiam ca distanta este de 0,9 vara si 0,8m iarna .
*



Am trait s-o aud si p-asta....
marius80_eugen
E bine ca traiesti si esti sanatos . Daca vei mai avea multi ani de trait , poate ai timp si sa citesti diferentele dintre bujiile "reci" si cele "calde" , precum si cum influenteaza distanta bujiei functionarea ei ( turatii , putere , cuplu , consum , pornire , timp incalzire motor ... )
La motoarele Renault ai sa vezi ca pentru aceleasi motoare , de la Denso au 0,8 si de la NGK este 0,9 . Eu asta am observat si asta am scris . Eu oricum asa le reglez , iar sa desfac de 2 ori pe an bujiile nu mi se pare mare oboseala , tinand cont de faptul ca eu intr-un an fac peste 15.000 km . Cu ocazia asta mai curat si zonele respective de mizerie , apoi mai vad si cum merge motorul pe fiecare cilindru in parte .
vld22
salutare..stiti cum distantele intre prezoane?4 x ??? ?vreau sa iau niste jante din aliaj si nu stiu distantele exacte ...va multumesc
cristy2008
4x100
MD2000
am fost azi intr.un targ de masini sa iau nistae jante ... multe dar cum sa le aleg pe cele potrivite si ce inseamna ET-ul inscriptionat pe ele?
Am gasit unele din aliaj pe 14 aveau 5,5 j si ET 49 iar ale mele de tabla au 5,5 j si ET 43 !!
Poate cineva sa ma lumineze? am probat o janta din astea si nu intra(gaura centrala este cu aproximativ 1-2 mm mai mica, zicea cel care le vindea ca are un cumnat care a reusit sa le monteze fara probleme pe o SN dupa ce in prealabil a largit putin gaura centrala) Multumesc anticipat ph34r.gif
mozzart
Incearca sa cumperi jante de la cei ce le si monteaza ! de obicei marile service de roti. Obligatoriu ai nevoie de montaj(de obicei gratuit) si garantie. Nu te zgarci la bani ca nu la roti se face economie cu o masina
cristy2008
Daca pun jante stella de clio pe scala (gaura centrala de la cele de clio este un pic mai larga decat cele originale), este vreo problema?
supertorr
luati-va solenza cu ranforsari...am inteles ca cele ce au airbag au obligatoriu si ranforsari...un plus la siguranta parerea mea[attachmentid=1627787906] [attachmentid=1627787907] [attachmentid=1627787909] [attachmentid=1627787910]
slider2
toate solenzele fabricate incepand cu octombrie 2003 au primit ranforsarile respective.
cristi1300
Buna, a cantarit cineva vreodata o jeanta de solenza? sunt curios ce greutate au cele de tabla de 13 si cele de aliaj pe 14, fara anvelope.
BluBear
Tabla 13 cu 165/70 12.5kg anvelope iarna
Aliaj 14 cu 185/55 10.5kg anvelope vara
edy99
daca se baga alt tip de antigel, din acela roz, in totalitate schimbandu-se lichidul, ce se intampla? dar uleiul de servo?
cristio_79
Poti sa-i bagi ce culoare vrei, atata timp cat este organic, G12 sau G12+, Tip D, fara silicati.
edy99
am un prieten care mi-a zis ca pune rosu, acum il voi intreba daca este tip D, dar cred ca nu e D, pentru ca daca imi amintesc bine mi-a zis ca e alt tip. dar daca se baga alt tip in afara de D, ce se intampla?
si inca ceva, si scuze de offtopic, si-a schimbat termostatul, cu altul pe care scrie la fel ca deschide la 89 de grade, pentru ca l-a pus pe tester si ii deschidea circuitul la 75 de grade. inainte statea ca la mine, la drum intins la prima linie groasa si in oras in aglomeratie la a doua linie groasa, sau ma rog la mine, cu o liniuta mai sus atunci intra termocupla si scade, iar acum ii sta in afara orasului intre prima linie groasa si a doua.
si intrebasem si de uleiul de servo, pentru ca am avut o conducta rupta de la servo, cand mi-au mesterit cei de la service ceva si mi-au rupt-o, si au pus ulei de servo de la ei, si nu stiu daca au tinut cont de ce model baga
Iulikk
QUOTE(edy99 @ 7 Oct 2012, 19:43)
dar daca se baga alt tip in afara de D, ce se intampla?

*



Unele guri (acum nu stiu daca este adevarat sau nu) spun ca s-ar duce garnitura de la pompa de apa... si, implicit, si pompa. unsure.gif
cristio_79
Daca folosesti antigel care contine silicati, risti ca acestia sa se depuna pe circuitul de racire. Unele canale sunt destul de mici si se pot infunda, mai ales ca acum multi producatori fac si blocurile-motor tot din aluminiu.
Pentru mai multe detalii, citeste aici.
Daca producatorul iti spune sa folosesti un anumit tip de antigel, ulei sau orice alt consumabil, incearca sa respecti recomandarea sau sa folosesti alt produs cu aceleasi caracteristici.
Culoarea nu este un criteriu de alegere.
Antigeluri compatibile cu Glaceol-ul RX Tip D recomandat de Dacia sunt, printre altele, Total Glacelf Auto Supra si Aral Antifreeze Silikatfrei. Ambele sunt cam 25 de lei. Total am cumparat eu 1l pentru Citroen, este portocaliu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.