Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cric auto
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Pages: 1, 2
george_scala_2004
Salut,

M-am saturat de cricul din dotarea masinutei care arata asa si as vrea sa il schimb. Numai ca nu stiu de care sa caut si sa cumpar: hidraulic sau mecanic ?

Avantaje si dezavantaje ?

Multumesc,

L.E. De fapt topicul se voia a fi un poll. Rog moderatorii in acest sens. Multumesc !
tribunul
Georgica ... ce patisi bre? ti-ai luat roti de unica folosinta?
pastrama
QUOTE(george_scala_2004 @ 22 Sep 2010, 14:23)
M-am saturat de cricul din dotarea masinutei
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Da de cate ori pe saptamana-l folosesti?
george_scala_2004
radmasa.gif interesant...nu m-am gindit...rar...da' are o talpa de sprijin de toata jena...
argon
cum poti sa te saturi de un cric? nu linkuiai mai devreme ca ai folosit in 6 ani rezerva 50 de km?
einstein1984
Tip romb, ca a venit cu masina.
Vezi sa nu-ti indoi pragurile cu alea smechere.
Asta nu e bun?
george_scala_2004
tocmai asta e problema: nu a venit cu cric tip romb ! a venit cu prostia aia model peugeot...iar asta cu aer...cu ce naiba sa-l umflu, daca fac pana pe cimp ? sau padure ? deci sa caut unul tip romb, da ? cel hidraulic poate pierde ulei in timp ?

@argon, asa e. nu l-am folosit decit odata sa schimb roata si inca odata cind am schimbat arcurile pe spate. da' mi-a fost de ajuns sa vad de ce in stare aceasta minune de cric. iar masina nu o am de 6 ani radmasa.gif ci de-abia de 1 1/2 ani...
einstein1984
Se umfla cu gaze de esapament.
Dar care e statistisca?
george_scala_2004
initial vroiam sa fac un poll despre ce tipuri de cricuri se folosesc. spre rusinea mea, wub.gif nu am reusit ! esapament ? blink.gif cum asa ?

ei pina la urma o sa ramin la cel de care m-am saturat... icon_mrgreen.gif asta e...dragoste cu de-a sila... ohmy.gif
einstein1984
Valva unisens.
C a t a l i n
Pusesem mai demult o poza cu un cric d-asta de-al tau, model pejos, ce a cedat cand am vrut sa ridic masina...

Cricul de tip romb e mult mai zdravan, cel hidraulic e mai comod dar mult mai greu.
george_scala_2004
pai tocmai d'aia vreau sa iau altu': cind cu schimbatul arcurilor era sa scap masina de pe el ! daca nu mai aveam inca 2 cricuri si un bustean, sprijin suplimentar, nu stiu ce faceam.

asta de la norauto e bun ?
CGDBZ
Daca il pui cum trebuie e foarte bun cricul (asta daca nu e defect) , asa am si eu si nu am avut nici o problema .Cand mesteresc pe la masina folosesc cu incredere o "capra" de metal , nu las masina pe cric .Am si unul hidraulic de 3 tone dar nu ridica prea sus , il folosesc foarte rar , cand vreau sa pun pe punte sau lonjeroane .
george_scala_2004
ei ma gindeam la o capra metalica...da'unde naiba sa o mai tin si p'aia ? pe balcon ? icon_mrgreen.gif cricu', de bine, de rau il tin in portbagaj...capra, ce faci o iei dupa tine pe unde pleci ?
caphonne
Eu am crick hidraulic rahatul ala cu care a venit masina s-a dus mai exact piesa aia de plastic s-a spart.Cu ala hidraulic nu am probleme.Acum 2 saptamani am ''recuperat'' un Logan ramas agatat pe o parte intr-o bordura.Cel mai bun este asta http://www.hi-lift.com/hi-lift-jacks/index.html biggrin.gif
george_scala_2004
asa ceva, bine, probabil nu la fel de performant, am vazut aici
caphonne
Deci lasand gluma la o parte poti sa iei unul din ala hidraulic atentie insa la inaltime sa intre sub masina sau unul din ala in romb.
CGDBZ
Pe drum de ce ti-ar trebui "capra" ca doar nu te apuci sa zgaltai masina , frana de mana trasa , bagata in treapta intai si poti folosi cu nadejde cricul .Acum ce sa spun , eu in aproape 4 ani am facut doar o pana , cricul arata ca nou , mai mult l-am folosit la reparatii . Daca chiar iti trebuie alt cric cauta unul hidraulic mai micut(sa ocupe loc putin in porbagaj,maxim 3tone) dar vezi la ce inaltime maxima ridica sa nu ai surpriza sa nu poti scoate roata .
jay333
Daca tot ti-e de investitii in utilaje de ridicat, baga banii in asa ceva. Mai recuperezi din investitie. rolleyes.gif
george_scala_2004
buna rau...poanta... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

sincer sint in dubii: mecanic - romb, sau hidraulic...
caphonne
Ia frate hidraulic e sfant ridici lejer cu o mana.''Manivela'' aluia in romb este aiurea rau si incomod de folosit pentru ca nu mai are coarba care o avea la Dacia 1300
Maskatu
Si super nova are tot mizeria aia de cric de pejo'. Intr-adevar talpa este cam aiurea si uneori are tendinta de a "aluneca" de pe pozitie. Pe langa asta este facut sa fie pus in buza pragului, si daca nu esti atent sau ai pragul mai ruginit... gauresti de tot pragul sau il indoi. Eu am luat unul hidraulic cu 2 tronsoane parca, si este mult mai "zdravan". Singurul inconvenient ar fi greutatea lui... dar acuma na... 2-3 kg in plus sau in minus nu conteaza. Si se pune direct pe lonjeron, sasiu, eventual o bucata de cauciuc mai gros intre caroserie si buza cricului hidraulic, si aia e.
argon
QUOTE(C a t a l i n @ 22 Sep 2010, 14:03)
Pusesem mai demult o poza cu un cric d-asta de-al tau, model pejos, ce a cedat cand am vrut sa ridic masina...

Cricul de tip romb e mult mai zdravan, cel hidraulic e mai comod dar mult mai greu.
*



ai fi pus poza unei imitatii romanesti, sa vezi cric d'ala pe care scrie GM nu-l rupi nici sa vrei.
jay333
Tizule, acuma pe bune, cat de des folosesti cricul ca sa ai nevoie sa-l schimbi? Mai bine mai pui niste bani la saltea si schimbi masina cu totul. sleep.gif
caphonne
2-3 kg in plus e nimic geanta mea de interventii care contine :trusa scule, cablu tractare, cabluri curent, alte 2 chei de roti o inelara si o tubulara, cheie originala de roti cutia cu lipiciuri si silicoane alte alea (becuri, sigurante) antigel 1litru ,apa distilata, 1 litru si multe altele.Toate astea cam 20 kg :ad sub masa:ah am uitat toporasul vine iarna acum mai pun lanturile si lopata.....aaah am uitat de compresor biggrin.gif
george_scala_2004
QUOTE(jay333 @ 22 Sep 2010, 17:02)
Tizule, acuma pe bune, cat de des folosesti cricul ca sa ai nevoie sa-l schimbi? Mai bine mai pui niste bani la saltea si schimbi masina cu totul. sleep.gif
*



radmasa.gif wow ce as mai schimba-o...vazui una la fel...gri perla... wub.gif sau niste clio sau symbol...da' cu criza asta...stam la cutie... sad.gif
4x4
Dacă am probleme îl chem pe băiatul ăsta.


Cam așa se face dacă ție lene să mai scoți cricul de după banchetă.
BZN
Eu am asa ceva, e destul de solid, nu cred sa crape repede. Singura lui deficienta e cursa relativ mica. Chiar daca reglezi surubul ala, tot poti avea surprize la o suspensie prea "moale". Daca reusesti sa il pui sub brat/punte, e sfant.
[attachmentid=1627658986]
CGDBZ
Am si eu unul identic doar ca e de 3000 kg dar are aceeasi cursa cred.Pe spate eu am inaltatoare si nu-mi ridica roata de pe pamant , trebuie sa-l pun sub punte .
einstein1984
Daca te lasa un O ring la ala cand nu trebuie ai rupt-o in fericire. Si chinezesc fiind, are sanse sa faca asta.
bygy007
QUOTE(jay333 @ 22 Sep 2010, 16:23)
Daca tot ti-e de investitii in utilaje de ridicat, baga banii in asa ceva. Mai recuperezi din investitie.  rolleyes.gif
*


poate ai vrut sa zici despre asa ceva ca alalalte nu prea ridica la mai mult de 15 cm si pentru orice tanspalete iti trebuie autorizatie iscir console.gif
BZN
QUOTE(einstein1984 @ 22 Sep 2010, 21:14)
Daca te lasa un O ring la ala cand nu trebuie ai rupt-o in fericire. Si chinezesc fiind, are sanse sa faca asta.
*



Pai?

Pe ce te sprijini? Ai auzit de vreun caz? Sunt mult mai periculoase celelalte! Nu?

Maskatu
QUOTE(BZN @ 22 Sep 2010, 18:14)
Eu am asa ceva, e destul de solid, nu cred sa crape repede. Singura lui deficienta e cursa relativ mica. Chiar daca reglezi surubul ala, tot poti avea surprize la o suspensie prea "moale". Daca reusesti sa il pui sub brat/punte, e sfant.
[attachmentid=1627658986]
*


Am vazut in kaufland modelul asta. Nu mai stiu la ce pret era. Este micut micut, totusi nu cred ca rezista la 2 tone...
BZN
Posibil, nu ma pronunt. Insa chiar daca se strica, nu e nici pe departe periculos cum e cel clasic. Asta ori nu ridica, ori "se lasa", incet.
Ca sa nu mai zic ca nu se atinge, in cazul autoturismelor, masa maxima admisa.
argon
dracia aia nu ridica suficient, roata tot pe sol ramane, si daca-l transporti inclinat mai si curge uleiul din el. Sa nu mai zic de sprizijul superior prea mic care strica caroseria si nu se sprijina bine. La fiecare masina trebuie folosit tipul de cric cu care a venit, sa faca sprijin bun la caroserie deci pentru siguranta, daca Nova de 12 ani a cuiva avea un cric romanesc neconform de toata jena, aia nu inseamna ca toate cricurile modelul ala sunt asa wink.gif
maryus_83
QUOTE(argon @ 22 Sep 2010, 17:01)
sa vezi cric d'ala pe care scrie GM nu-l rupi nici sa vrei.



Mda... l-am folosit eu saptamana trecuta pe cel din dotarea masinii si nu mi-a inspirat prea mare incredere. La ridicare trosnea din cand in cand bucsa aia de plastic.
argon
da cu vaselina sau wd40, trosneste daca nu e folosit, pana 'se aseaza' blush.gif
caphonne
Bueeei cu un cric din ala hidraulic am ridicat ''autobuzul'' din poza carea avea vreo 2500 kg si nu a cedat nici un oring si ce mai spuneti voi.Plus ca cricul pe masina nu il pui asa dean p.... se vede ca nu a-ti avut probleme din astea.Una ca sub el pui o placa de metal eu am o tabla de 20x20 cm si groasa de 5 mm pentru cazuri in care nu ai asfalt jos ai pamant sau nisip sau folosesti o scandura groasa ,iar cricul il pui daca vrei sub punte undeva.Cand am scos Loganul cumnatului meu din rahat l-am fixat pe prag si nu a patit nimic.Daca nu ai cursa necesara in inaltime ai pui ceva sub cric.Cu rahatul ala de il are Supernova era sa cada masina de cateva ori cand ridici aproape de maxim vezi cum o ia intr-o parte.Tot cu cricul hidraulic am facut multe alte operatiuni ''magealacuri'' am vazut chiar si o presa improvizata dintr-un cric hidraulic.Cam atat pana la urma fiecare face cum vrea isi cumpara ce vrea si se bazeaza pe fortele si cunostintele lui.Daca mergi doar prin oras poti sa mergi si fara daca mergi prin coclauri astepti sa te ia o caruta dar poate nici aia nu apare. biggrin.gif

La mine s-a spart bucsa aia si il imbalsamasem serios cu vaselina.
einstein1984
QUOTE(BZN @ 22 Sep 2010, 22:33)
Pai?

Pe ce te sprijini? Ai auzit de vreun caz? Sunt mult mai periculoase celelalte! Nu?
*


DA, mi-a picat un crocodil asa la facultate de nu mai puteam ridica masina la loc. S-a rezolvat cu ulei in plus dar a facut o mare balta.
Decat hidraulic chinezesc si greu preferer romanesc in romb cum a venit masina din fabrica.
caphonne
Nu sunt chinezesti astea din supermarketuri si vezi ca l-am gasit culcat in masina si nu a curs ulei curge doar daca-i desfaci surubul ala mai mult.
einstein1984
QUOTE(argon @ 23 Sep 2010, 08:12)
da cu vaselina sau wd40, trosneste daca nu e folosit, pana 'se aseaza' blush.gif
*


Tu esti nebun, cum sa dea cu vaselina pe filet? Vrei sa cada masina pe el? 173.gif Bine ca nu tre sa dea pe discul de frana ca sa nu mai rugineasca.
BZN
Din punct de vedere al sigurantei in exploatare, cel hidraulic e mult mai bun. Daca ai "norocul" sa cedeze surubul/piulita unui cric clasic...
QUOTE(einstein1984 @ 23 Sep 2010, 10:30)
Tu esti nebun, cum sa dea cu vaselina pe filet? Vrei sa cada masina pe el?  173.gif  ...
*



wacko.gif

Nu stiu de ce, dar cred ca vorbesti serios. sad.gif
Lostboy
Ce cricuri folosiți? doh.gif Bre, unde o fi topicul cu hârtia igienică?
argon
QUOTE(einstein1984 @ 23 Sep 2010, 09:30)
Tu esti nebun, cum sa dea cu vaselina pe filet? Vrei sa cada masina pe el?  173.gif  Bine ca nu tre sa dea pe discul de frana ca sa nu mai rugineasca.
*



Sunt date din fabrica cu vaselina, dar se mai duce cu timpul, trebuie sa o completezi, ca altfel merge greu, si se roade plasticul ala prin care trece axul... cum adica cade masina? nu inteleg ce rost are comparatia cu discul de frana.
CGDBZ
Nu-i da cu vaselina si cand o ceda piulita aia de la atata frecare o sa zici ca ce cric prost are Dacia .Nu stiu cine ti-a bagat in cap ideia asta ca se desface cricul daca ai dai cu vaselina pe piulita , probabil a glumit , al meu are foarte multa vaselina , mereu trebuie sa am grija sa nu ma murdaresc si nu are absolut nimic .
caphonne
hai ca va intelegeti....
einstein1984
Poate pentru ca cricul ala sta pe loc datorita frecarii din filet? Ma rog, asa sunt eu mai ciudat cu protectia muncii. Bucsa e din poliamida autolubrifiata, nu are nevoie de vaselina.
argon
cum sa stea de aia pe loc? crezi ca pleaca manivela singura daca-l ungi? si zici ca esti inginer? dry.gif
kostake
QUOTE(einstein1984 @ 23 Sep 2010, 12:27)
Poate pentru ca cricul ala sta pe loc datorita frecarii din filet? Ma rog, asa sunt eu mai ciudat cu protectia muncii. Bucsa e din poliamida autolubrifiata, nu are nevoie de vaselina.
*


'aide plm...
einstein1984
Ma rog, da cu ce vrei pe cric. Am vazut un experiment din asta pe o presa cu surub si mi-a ajuns.
N-am vazut nicaieri sa livreze cineva un cric din asta gresat sau sa ceara asa ceva ca intretinere periodica.
QUOTE(argon @ 23 Sep 2010, 12:31)
cum sa stea de aia pe loc?  crezi ca pleaca manivela singura daca-l ungi?
*


Atunci explica t ce-l tine pe loc daca nu frecarea din filet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.