Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum mare la ralanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
santieco
Inainte de toate va salut!
Am dat search,am cautat, dar nu m-am lamurit...asa ca va rog mult domnilor administratori nu inchideti sau stergeti topicul.
Daciuta mea,din 83, consuma la ralanti fix 1,8 litri in maxim 15 minute!mi se pare enorm de mult. sad.gif
I-am dat jos carburatorul,l-am verificat,totul pare in regula.Returul de la pompa nu este nici el infundat.
Ce altceva as putea sa ii fac? Momentan nu prea am bani asa ca este exclusa varianta cumpararii unui nou carburator!
Dyda
Cum ai facut masuratoarea ? Relantiul la cit este reglat, Nivelul in camera la cit este reglat ? Amestecul carburant crezi ca este reglat corespunzator, setul de jicloare este cel prescris ptr modelul de carburator ?
santieco
QUOTE(Dyda @ 18 May 2005, 07:20)
Cum ai facut masuratoarea ? Relantiul la cit este reglat, Nivelul in camera la cit este reglat ? Amestecul carburant crezi ca este reglat corespunzator, setul de jicloare este cel prescris ptr modelul de carburator ?
*


Am bagat 1,8 litri in rezervor(atat aveam in sticla),ralantiul este reglat la 900 de ture,nivelul plutitorului este mare (eu l-am dat,pentru ca avea putina benzina in carburator si daca lasam masina mai mult de 3-4 zile oprita se evapora benzina),jicloarele sunt originale ale carburatorului(sunt sigur de asta)
diaconuliviu
QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 09:39)
Am bagat 1,8 litri in rezervor(atat aveam in sticla),ralantiul este reglat la 900 de ture,nivelul plutitorului este mare (eu l-am dat,pentru ca avea putina benzina in carburator si daca lasam masina mai mult de 3-4 zile oprita se evapora benzina),jicloarele sunt originale ale carburatorului(sunt sigur de asta)
*


1. Nivel mare
2. 900 e destul de mare
dar, cel mai sigur=3. din rezervor nu va trage toata cantitatea; scoti furtunele de la retur si pompa si le bagi in bidon.
seb
o data ce nivelul in carburator este mare,mi se pare normal sa-ti consume mai mult,si eu am patit la fel cu un mecanic meserias(ma rezolvat cu un consum ...)
santieco
QUOTE(seb @ 18 May 2005, 08:28)
o data ce nivelul in carburator este mare,mi se pare normal sa-ti consume mai mult,si eu am patit la fel cu un mecanic meserias(ma rezolvat cu un consum ...)
*


Cam la cati mm ar trebui sa fie nivelul?
rtulea
QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 09:33)
Cam la cati mm ar trebui sa fie nivelul?
*



Salutare,
Nivelul din carburator se masoara intre plutitor si garnitura capacului si nicidecum inaltimea acesteia din corpul carburatorului. Iar nivelul il stabilesti functie de cum vrei tu sa conduci, adica vrei viteze ametitoare dai nivelul mai mare, vrei economie dai nivelul mai mic.
Acum sa-ti raspund la intrebare: - pentru un consum moderat si o viteza buna iei un burghiu de 6,5 mm diametru (sa nu fie cu coada conica) iar coada acestuia o plasezi intre plutitor si garnitura capacului cand acesta este in pozitie orizontala cu plutitorul in sus. (este pozitia in care cuiul poantou inchide alimentarea camerei de nivel). Daca nivelul tau este mai mare (si cu siguranta este) atunci apesi cu responsabilitate pe plutitor pana cand acesta atinge coada burghiului si gata, treaba rezolvata.
Recomandabil ar fi sa si cureti carburatorul cu ocazia demontarii capacului. Dar doar daca te pricepi si daca stii cum sa-l reglezi porma.
Bafta si spor la treaba.
Dyda
QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 09:33)
Cam la cati mm ar trebui sa fie nivelul?
*


http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=19213
Mai draga iti este lene sa cauti, era chiar sub nasul tau , caurta aici un atas despre reglaj nivel
coolio
sau cu masori cu o tigare
rtulea
QUOTE(coolio @ 18 May 2005, 10:18)
sau cu masori cu o tigare
*



Dar daca ti cat de cat la masina ta atunci sa o stingi inainte de masurare!!! 017.gif
Acum serios vorbind, chestia cu tigarea este la fel cu masurarea cotelor cu coltul halatului. Garanteaza cineva ca o tigara are diametrul exterior la fel cu alta, si in plus, sa nu mai vorbim de rigiditatea ei la corectarea pozitiei plutitorului.
paulp
QUOTE(rtulea @ 18 May 2005, 11:30)
Garanteaza cineva ca o tigara are diametrul exterior la fel cu alta
*


Tigarile clasice au toate acelasi diametru 7.62 mm (incercat si rasincercat in armata, pe teava pistolului mitraliera din dotare wink.gif.
cg_ivan
QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 10:39)
Am bagat 1,8 litri in rezervor(atat aveam in sticla),ralantiul este reglat la 900 de ture,nivelul plutitorului este mare (eu l-am dat,pentru ca avea putina benzina in carburator si daca lasam masina mai mult de 3-4 zile oprita se evapora benzina),jicloarele sunt originale ale carburatorului(sunt sigur de asta)
*



Metoda de masurare este destul de imprecisa, din cateva motive dintre care as enumera:
- Benzina ramasa in carburator
- Benzina ramasa in rezervor (pompa nu merge pana la ultima picatura din rezervor)

Daca vrei sa masori exact, desi nu stiu la ce foloseste poti incerca una dintre urmatoarele metode:

1. Umpli rezervorul "la ras", lasi masina sa mearga un 2-3 minute pentru a se umple filtrul de benzina, camera carburatorului, etc. Dupa asta reumpli "la ras" si lasi motorul sa mearga un timp. Opresti motorul si umpli din nou rezervorul, de data asta masurand cat ai pus.
2. Cu carburatorul, filtrul de benzina, etc. pline, folosesti un vas gradat in care pui furtunele de tur/retur.
santieco
am reglat nivelul plutitorului la 6 mm cum mi-ati spus si am acelasi consum...
am bagat tot 1,8 litri benzina si in 16 minute s-a oprit
deci e clar ca nu e de aici problema
rtulea
QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 15:05)
am reglat nivelul plutitorului la 6 mm cum mi-ati spus si am acelasi consum...
am bagat tot 1,8 litri benzina si in 16 minute s-a oprit
deci e clar ca nu e de aici problema
*



Incearca sa faci masuratorile acestea cu un borcan bagand turul si returul in el. Daca tot asa se intampla, ceea ce nu prea as crede, inseamna ca exista o problema serioasa la motorul tau. Motorul cum are mersul la ralanti? Scoate joja de ulei si vezi cum miroase uleiul din baie? Cumpara un set de jiclere de dacia 1310 si
verifica cum este reglat amestecul.
Daca dupa masurarea cu borcanul totul revine la normal atunci inseamna ca pe traseul alimentarii ai scapari de benzina.
santieco
QUOTE(rtulea @ 19 May 2005, 06:11)
Incearca sa faci masuratorile acestea cu un borcan bagand turul si returul in el. Daca tot asa se intampla, ceea ce nu prea as crede, inseamna ca exista o problema serioasa la motorul tau. Motorul cum are mersul la ralanti? Scoate joja de ulei si vezi cum miroase uleiul din baie? Cumpara un set de jiclere de dacia 1310 si
verifica cum este reglat amestecul.
Daca dupa masurarea cu borcanul totul revine la normal atunci inseamna ca pe traseul alimentarii ai scapari de benzina.
*



O sa incerc cu borcanul sa vedem ce iese
Motorul are mersul neregulat la ralanti cu toate ca aprinderea este noua si reglata
RIon
cati km are la bord? consuma si ulei?
daciaclub-Stef
domnilor se tot vorbeste de reglajul din CNC insa nu vad sa specifice nimeni de cursa libera a plutitorului.cei 13mm(apropo' care se regleaza domnule rtulea la carb. monocamerale in pozitie verticala si nu orizontala).cursa libera a plutitorului e aproape la fel de importanta ca si cea de 7mm(spus de carte dar merge si 8 daca vrei sa ai consum mic).de ce este importanta cursa libera?pentru a elimina fenomenul de scufundare a plutitorului datorita deschiderii prea mari a cuiului poantou(supapa ac).presiunea pompei de benzina este destul de mare si il cam face pe arhimede al nostru daca o lasam.asa ca grija mare si la cursa libera.
rtulea
Corect domnu Stef, stiu ca se regleaza nivelul in poz verticala. Eu reglez nivelul cu carbul in pozitie orizontala ca sa fiu sigur ca(,) cuiul poantou a inchis intrarea benzinei in carburator. Consumul meu extra-urban este de 6,3% si nu mi se pare a fi mare deloc, el fiind reglat dupa metoda descrisa de mine.
Fiecare face cum stie ca este mai bine, ceea ce scrie in carte este corect dar nu se aplica intotdeauna.
cristidb
Dupa cum probabil stiti, sunt doua tipuri de plutitoare, de plastic si metalice.
La carburatoarele weber in procedurile de reglare se specifica un nivel in CNC diferit in functie de tipul plutitorului. A avut cineva curiozitatea si aparatura sa cantareasca cele doua modele de plutitoare si sa la masoare volumul? Par la fel dar s-ar putea sa nu fie identice.
Eu am inlocuit plutitorul original din plastic la berlina cu unul metalic, dar nu stiu daca e corect reglajul.
Cursa maxima e mai putin importanta si se regleaza la 13 pentru a impiedica cuiul poantou sa iasa.
La nici un carburator nu se recomanda modificarea nivelului. Pentru a obtine amestecuri mai bogate sau sarace se schimba jicloarele si tuburile emulsoare. Niciodata nu se modifica nivelul.
Pana la urma care e consumul la relanti al motorului de dacia?
diaconuliviu
QUOTE(Stef @ 2 Jun 2005, 08:29)
[...]de ce este importanta cursa libera?pentru a elimina fenomenul de scufundare a plutitorului datorita deschiderii prea mari a cuiului poantou(supapa ac).presiunea pompei de benzina este destul de mare si il cam face pe arhimede al nostru daca o lasam.asa ca grija mare si la cursa libera.[...]
*


Cota aia e mai mult pentru evitarea blocarii ansamblului plutitor/poantou. Adica pentru mentinerea acului in supapa o portiune suficienta ghidarii. Presiunea pompei referindu-ne la suprafata cercului de 1,5 mm diametru (cit are sediul supapei ac) e mica fata de forta ascensionala imprimata de plutitor prin pirghia multiplicatoare de forta a lui.
Parerea mea-hic. biggrin.gif
rtulea
QUOTE(cristidb @ 2 Jun 2005, 09:33)
La nici un carburator nu se recomanda modificarea nivelului. Pentru a obtine amestecuri mai bogate sau sarace se schimba jicloarele si  tuburile emulsoare. Niciodata nu se modifica nivelul.
*



Pai daca schimbi setul de jicloare modifici prea substantial caracteristicile de functionare ale motorului. Intr-adevar consumi mai putin dar atunci te va face si un trabant. Parerea mea este ca modificarea nivelului in CNC este cel mai bun lucru pentru modificarea consumului.

Later edit

Corect "diaconuliviu". Daca ne amintim putina fizica stim ca F=PxS. Daca aproximam conul cuiului poantou cu un cilindru atunci rezulta:
F = P x (3,14x d^2)/4
Legea lui arhimede spune ca un corp scufundat intr-un lichid este impins de jos in sus cu o forta egala si de semn contrar cu volumul de lichid dezlocuit de acel corp. Presupunand ca partea din plutitor scufundata in benzina este de forma dreptunghiulara (pentru usurarea calculelor) putem calcula astfel:
V = L x l x h
Diferenta dintre cele doua cred ca ar trebui sa fie in favoarea plutitorului.
Acum, daca cineva stie care este presiunea cu care pompa baga benzina in carb (la cele cu injectie presiunea in rampa este de 2 atm, parca) putem calcula exact forta cu care este impins in jos cuiul poantou.
diaconuliviu
Ma uit in carte, in Mondiru; din amintiri, tot in jur de 2 bar la debit zero.
rtulea
Dupa calculele pe care le-am facut (luand in considerare presiunea pompei cea spusa de "diaconuiliviu") am gasit urmatoarele:

- forta de apasare a benzinei pe cuiul poantou: F = 0,035 Kgf
- forta arhimedica ce impinge in sus cuiul poantou: F(arh) = 0,1 Kgf

Se observa o diferenta de 0,065Kgf in favoarea plutitorului. Plutitorul nu se va scufunda complet in benzina niciodata, decat daca are vreo gaurica si se umple cu benzina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.