Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: instalatie GPL MARINI
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
alinworm
De curand mi am pus o instalatie GPL Marini cu rezervor de 55 L!
As dori sa aflu urmat:

1. Cand trebuie sa trec instalatie in carte? (ITP expira in iunie 2011)
2. Cati L mai am in rezervor dupa ce se aprinde becul rosu si dc pot sa merg cu ea pana se termina tot gazul!

Multumesc!
george_scala_2004
salut,

daca tot ti-ai montat instalatie gpl, felicitari pentru alegere, de ce nu ai intrebat la service-ul respectiv ?

pentru omologare trebuie facuta o vizita la rar, parca. pentru ca masina a suferit modificari fata de cum a iesit pe poarta fabricii. iar circulatia cu un autovehicul,pe drumurile publice, altfel de cit a fost omologat, se pedepseste.

detalii aici

la a doua intrebare nu stiu sigur si prefer sa tac... wink.gif
dragoselu
Te duci cu ea la RAR pentru autentificare in certificatul de inmatriculare si ca sa te treaca si in cartea de identitate. Nu mai tin minte exact cat platisem, parca 1 mil (in 2006 era asta) pentru autentificare si inca vreo 40 pentru nu mai stiu ce.
De mers mai mergi maxim 10 km dupa care gata! Dar sa nu-i dai talpa, mergi cu 70-80 km maximum, ca altfel consumi destul de repede si ce a mai ramas. Ca sa nu am probleme, am intotdeauna o canistra de 5 litri cu benzina.
alinworm
MS! am vb cu cineva de la firma unde am montat instalatia si mi a zis ca am 8-10 L deci ar trebui sa merg cel putin 100 KM! O sa verific ! Poate tu aveai butelie din aia mica toroidala?
dragoselu
QUOTE(alinworm @ 29 Sep 2010, 10:44)
MS! am vb cu cineva de la firma unde am montat instalatia si mi a zis ca am 8-10 L deci ar trebui sa merg cel putin 100 KM! O sa verific ! Poate tu aveai butelie din aia mica toroidala?
*



Nu prea as crede ca mai poti face 100 km cu aia 10 litri ramasi, pentru ca nu mai ai presiune la gaz ca si cum ar fi intr-o butelie incarcata la jumatate sau maxim. Uita-te la flacara de la un aragaz alimentat de la o butelie care mai are o "gura" de gaz si sa vezi cat de incet palpaie...
brigada_diverse
pt omologare o sa platesti la rar cam 140 lei
sa ai talonu, cartea masinii, certificat de conformitate la gaz....
aia doar o sa ii bage furtunu in esapament pt verificat noxe. o sa o treaca si pe benzina

eu am ramas fara gaz si era primu bec verde aprins...rosu nu s-a aprins niciodata....

referitor la cand sa treci instalatia in carte...mie mi-au zis inainte de ITP....si asa am facut...
dc_copilu
Buna tuturor,

Nu stiu daca este diferenta intre instalatia ta si cea pe care o am eu (Landi Renzo). Insa ce-ti pot spune este ca eu am circulat cu becul pe rosu , cateva zile , nici vb de doar 10km.
Eu unul tind sa cred ca pe rosu poti mergeaprox 100km, in functie si de cum conduci. Si zc asta deoarece am fc un mic experiment. Butonul de comutare are 5 leduri : 4 verzi si 1 rosu. Butelia mea are 60L. Din 60 se umple undeva la 52L si daca fac un mic calcul rezulta ca la fiecare 10 - 11L consumati se stinge un bec.
Informatia cum ca in butelia de 60 intra doar 52 o am de la un tip de la care bag tot timpul gaz si care a avut si el masina pe gaz si a verificat. Eu unul tind sa-l cred.

Asta e la mine. Nu stiu daca se poate generaliza.

O zi buna!
Cu respect,
dc_copilu
bygy007
indicatia pe minim a buteliei depinde de cum este montat plutitorul si butelia , la mine cind se aprindea rosu mai aveam 12-15l in butelie mergeam lejer in oras peste 100km dar nu prea lasam pe gol pentru ca nu prea tineam benzina in rezervor , cind si aveam ultimul verde aprins bagam gaz , cind se termina gazul mai poti merge 2-3 km dar mai greu , nu mai are forta , se simte imediat
krapcarasu
QUOTE(dragoselu @ 29 Sep 2010, 10:55)
Nu prea as crede ca mai poti face 100 km cu aia 10 litri ramasi, pentru ca nu mai ai presiune la gaz ca si cum ar fi intr-o butelie incarcata la jumatate sau maxim. Uita-te la flacara de la un aragaz alimentat de la o butelie care mai are o "gura" de gaz si sa vezi cat de incet palpaie...
*


mergi , mergi bine ca oricum presiunea e micsorata in reductor
george_scala_2004
daca aveai instalatie gpl prins nu mai era nevoie de omologare...[attachmentid=1627660782]
saioc.vasile
QUOTE(alinworm @ 29 Sep 2010, 08:54)
De curand mi am pus o instalatie GPL Marini cu rezervor de 55 L!
As dori sa aflu urmat:

1. Cand trebuie sa trec instalatie in carte? (ITP expira in iunie 2011)
2. Cati L mai am in rezervor dupa ce se aprinde becul rosu si dc pot sa merg cu ea pana se termina tot gazul!

Multumesc!
*


si eu vreau sa achizitionez o instalatie marini.poti sa imi spui cum functioneaza si cam cat consuma?esti multumit de investitie?unde ai montat-o(asta daca esti din Bucuresti)
george_scala_2004
nu prea e din bucuresti...e din buzau...
Kiraly
becurile pe comutator nu sunt deloc punctuale.si eu am Marini cu rezervor de 55l si totdeauna verific la butelie in spate.am si scos capacul de la indicator.
Saioc Vasile eu sunt foarte multumit cu instalatie functioneaza exceptional (in functie de calitatea gazului).
alinworm
QUOTE(saioc.vasile @ 29 Sep 2010, 13:47)
si eu vreau sa achizitionez o instalatie marini.poti sa imi spui cum functioneaza si cam cat consuma?esti multumit de investitie?unde ai montat-o(asta daca esti din Bucuresti)
*



sunt din buzau dar locuiesc in bucuresti! Am montat-o sapt trecuta in buzau! Am dat 800 RON cu tot cu montaj! Am pus in ea vreo 20 L de gaz si am mers vreo 150 Km dupa care mi s a aprins becul rosu si am comutat pe benzina! De asta as fi vrut sa stiu cati L de gaz raman ca sa imi fac un calcul la consum! Dc au ramas 8-10 L reiese un consum de 8 L /100! |Am sunat la service si mi au zis ca in principiu au ramas 8-10 L (adica un sfert-cu 40L maxim se poate incarca butelia)

Cel mai bine merg pe gaz pana se opreste si o sa vad cati km mai parcurg!
bygy007
ca sa faci cosumul trebuie sa mergi de la plin la plin , sau bagi o cantitate cunoscuta si mergi pina se opreste motorul
Kiraly
cat ii gazul acuma la bucuresti?
PH-06-BOA
Cu omologatul cred ca te-ai lamurit, desi nu prea e corect, ca de indata ce instalatia e omologata de constructor si e montata de o institutie agreata de RAR, adica orice servis, asta nu-i decat o magarie. O suportam din lasitate.
Butelia daca e sucit montata, si e imposibil ca la toate masinile sa fie la fel, indica diferit plutitorul. Un plotitor care lucreaza perfect pe verticala, face o cursa mai mica pe unitatea de masura (litru) consumata, de cat cel care lucreaza oblic, la o butelie care e cu cateva grade mai rasucita. Pe verticala , plutitorul se deplaseaza in jos corespunzator scaderii lichidului, pe cand , pe o deplasare oblica se deplaseaza pe diagonala . In primul caz acul indica cat se poate de corect, iar in al doilea, poate ajunge la zero si la jumatatea volumului, daca e inclinat mult.
Alta posibilitate de a indica corect sau eronat, este pozitia magnetului de pe ac. Puneti in butelie volum de gaz, cunoscut, ca reprezentand o diviziune de pe cadran, si reglati magnetul in asa fel ca acul sa ajunga la diviziune, si atunci stiti ca la acea diviziune aveti litri pe care i-ati pus, sa zicem 12l la prima diviziune. Dupa aceea, la o cantitate ceva mai mica ramasa in rezervor, sa zicem 5l, suciti antiorar de capacul de plastic al cadranului (pe care se afla "trestia", sau releul), pana se stinge ledul rosu, si revenind in sens orar, asa de usor incat sa va puteti opri imediat ce se aprinde ledul rosu. E bine ca aici sa se blocheze cumva acel capac, ca de va cadea, iar va trebui sa faceti testul, sau semne , sa se stie pozitia. Asa se va sti ca la 5l se aprinde rosul, si mai aveti de mers 5 sau 50 de km, chiar si 80. Chiar azi am intalnit un golf 3, care nu consuma decat 27%. I-am facut ce trebuia, si sunt curios de ce va fi in stare. Tot cu Marini, injectie monopunct, mot. 1,6,montata la Buzau, de vreo doua saptamani. Daca nu pierd topicul, va anunt.

29 Sep 2010, 21:27:
E mai bine cu cantitate cunoscuta, pana se opreste motorul. La plin, fiecare baga dupa cum e reglata pompa, dupa temperatura gazului... s-apoi nimeni nu-ti cere precizie de 0,02% .
bygy007
de unde bag eu 2,18 era ultima data
george_scala_2004
QUOTE(alinworm @ 29 Sep 2010, 20:18)
...Am dat 800 RON cu tot cu montaj! ...
*



salut,
instalatie este, desigur, pentru carburatie, nu ? ce firma, daca nu te superi ?

QUOTE(Kiraly @ 29 Sep 2010, 20:46)
cat ii gazul acuma la bucuresti?
*



depinde de firma...la lukoil am vazut cu 2,2, la crimbo 2,35, agip 1,9, ...

QUOTE(PH-06-BOA @ 29 Sep 2010, 22:22)
...Chiar azi am intalnit un golf 3, care nu consuma decat 27%. I-am facut ce trebuia, si sunt curios de ce va fi in stare. Tot cu Marini, injectie monopunct, mot. 1,6,montata la Buzau, de vreo doua saptamani. ...
*



cit ? blink.gif 27% ??? da' ce motor avea ala, Doamne, iarta-ma ?
Kiraly
la noi acuma ii deja 2,70 la Oradea 2,40
PH-06-BOA
Ploiesti 2,45 iar la Blejoi , o firma din buzau, il da cu 2,25 si e si bun, cu toate ca-l baga tot din Ploiesti.
Motorul? N-am zis, 1,6 ? Dar cei care l-au montat, ca de obicei, nu-i doare. L-am intrebat ceva mai devreme, si e deja uimit, c-ar fi trebuit de mult sa i se termine gazul, dar tot merge. Butelia e in locul rotii, si nu stie cat mai are. Maine sau poimaine poate sa spuna cum e. Performantele nu i-au scazut cu nimic din ce i-am facut. Va voi spune.
Ky_Cristian
Am si eu o mica problema pe care am omis-o cand am montat instalatia. Cand accelerez usor, pana in 2000 rpm, motorul merge ca si cum s-ar ineca. Dupa aceea merge bine. Daca accelerez repede nu se simte. Este urat cnd plec de pe loc, trebuie sa o accelerez mai tare. De la ce sa fie? Instalatia este sh.
Kiraly
desface o jumate de tura la robinetul de pe furtunul care duce la carburator.sau poate ca e prea deschis
NICK82
Incearca sa ii faci un reglaj :
-din surubul din centru reglezi relantiul,sa fie la o turatie maxina,mers rotund al motorului.
-din surubul de pe furtun,accelerand constant la 2500-3000 rot/min, se strange pana incepe sa scada turatia, apoi se desface pana creste catre un maxim (se desface aproximativ 1/2 tura din momentul in care incepe sa scada turatia).

8 Oct 2010, 08:32:
Daca gresesc cu ceva....
PaulT
Mai este un surub.....
alinworm
am vreo problema cu butelia? am alimentat ieri si am crezut ca o sa se opreasca la 44 L ( 80 % din 55 L) dar am ajuns la 50 L si am oprit fiindca mi a fost frica....e vreo problema cu instalatia? nu ar fi fost normal sa se opreasca automat la 44 L??
Paulorossi
depinde la ce temperatura ai alimentat
Alex4u
Am si eu o intrebare ...conductele care duc de la butelia de gpl la motor...la cati bani se gasesc separat? ca am gasit sa cumpar o butelie dar nu are conductele alea
alinworm
si eu am incercat sa imi cumpar o instalatie sh dar am renuntat pt ca accesoriile ma duceau undeva la 2-3 mil si rezulta ca o sa dau pe instalatia sh in jur de 500 RON. Am preferat sa dau 800 RON pe una noua , omologata , garantie 2 ani ...etc. Mai ales ca nu ar fi bine sa ne jucam cu gazul.... unsure.gif
krapcarasu
QUOTE(alinworm @ 25 Oct 2010, 12:48)
am vreo problema cu butelia? am alimentat ieri si am crezut ca o sa se opreasca la 44 L ( 80 % din 55 L) dar am ajuns la 50 L si am oprit fiindca mi a fost frica....e vreo problema cu instalatia? nu ar fi fost normal sa se opreasca automat la 44 L??
*


nu a inchis supapa de siguranta, si eu am patit.
Pune 40l cand e gol, eviti surprize cu supapa si verifici permanent consumul
Alex4u
nimeni nu are idee daca se gasesc conductele care duc de la butelie la motor..sau la ce pretz sunt?
george 07
Se gasesc si separat dar costa aprx. 100 teava +100 instalatia electrica la service specializat "GPL"
PH-06-BOA
Da, mai e un surub, din care se regleaza relantiul. Din cel din centru strangi pana la accelerare in gol "da in nas" si slabesti putin cate putin, pana se obtine o accelerare liniara. Dupa aceea faci ce spune Nik.

Cauta la orice magazin care are tevi de Cu si cumpara teava de aceeasi dimensiune. La maxim 10 atm. cat e pe coloana, si din hartie daca e , tine. Un PET tine la 6-8, dar cuprul! Daca vei lua de la ei, e cat masina. Daca vei lua din alta parte, va fi un pret aproape corect. Va dau exempu: o dioda de alternator, era candva patru mii la magazinul de electronice, iar la auto era patruzeci de mii lei.
Va spuneam ca revin cu consumul de la postul 21 (parca), acum are in jur de 8-9%, si mult mai mare demarajul.
Alex4u
pai si poate cineva sa imi spuna dimensiunile ?? pentru cele care vin de la butelie la motor..respectiv lungimea..cat sa aibe diametru...ca ar fii o idee cuna cum spune PH-06-BOA sa iau teava separata sa nu merg la ei..oricum informativ astazi am fost sa intreb..ma costa 150 lei montajul...+ 150 lei conductele...deci trebuie sa iau separat ca nu vreau sa dau atata pe 2 tzevi sau cate sunt
melqu2002
Salutare la toata lumea!
Profit de topicul asta ca sa imi postez si eu problema. Se da o D®acie din '99 pe carburatie. Acu o luna (maxim) am pus pe ea o instalatie de gaz Tomasetto. Toate bune si frumoase primele 4 zile. Problema se manifesta in felul urmator: daca trec de 3000 RPM in treapta 3 si o las pe liber moare motorul (pe gaz). Primele doua trepte se manifesta la fel dar doar cand vor ele. Treapta a 4-a la fel cand vrea ea merge bine si peste 3000, cand nu vrea nu merge.
Fiind in garantie, am schimbat si plamanul. Degeaba. Acum, eu am doua nelamuriri. De ce se manifesta sporadic fenomenul (cu exceptia treptei 3) si de ce pe benzina merge ceas, fara nici un fel de problema.
Am adunat doua pareri: una ca ar fi de la capsula de vacuum (care by the way functioneaza bine as zice eu) si cealalta ca ar fi de la servofrana. Adicatelea ar trage pe undeva aer fals.

Voi ce ziceti?

P.s. Am reglat instalatia de gaz dupa indicatiile lui PH 06 BOA, caruia ii multumesc pe aceasta cale (la testerul de gaze a iesit perfect-dupa spusele alora). Masina merge, trage si pe benzen si pe gaz. Pe benzen merge parfum, pe gaz am problema de mai sus.
bygy007
problema asta care o ai trebuie vazuta de unde este , poate fi si de la aprindere , la benzina nu este sensibila ca la gaz , prima data cind am pus gaz pe masina aveam aprinderea varza cred ca de 10 ori a dat explozie in baie , pina mi-a indoit capacul de la cilbutori si pierdeam ulei pe acolo , am schimbat pinionul si de atunci nu am mai avut probleme
mai poate fi si de la gaz sau aer fals , nu stiu ce tip de masina ai , eu iti spun pentru carburatie sa verifici sandvisul de la carburator si sa folosesti garnituri de clingherit si silicon rosu , sandvisul sa fie din textolit nu plastic
Alex4u
dar unu care se pricepe bine nu imi spune si mie cum fac rost de conductele care duc de la butelie la motor..macar dimensiuni..lungime diametru sa caut in alta parte..cate sunt ca sunt 1.5 mil la dezmembrari
bygy007
eu aveam instalatie completa cu 300 lei de carburatie ( butelie 60 l )
melqu2002
bygy 007 sandvisul de carburator e ok, o sa il mai verific o data pentru orice eventualitate, aprinderea am verificat-o si rasverificat-o, ramane sa schimb zilele astea cand am timp capsula de la vacuum, poate poate o fi de la aia; si imi dadeai garantie 2 ani la 300 de lei? tongue.gif

alex4u de ce nu incerci sa te duci la unii d-astia de monteaza instalatii de gaz si sa vb cu ei, ca foamea e mare zilele astea (sigur nu dai 1 mil), sau ii intrebi pe ei ce dimensiune au.

Alte pareri? Sunt binevenite toate, ca n-as vrea sa o iau chiar pe bajbaite si sa schimb tulumba de servo degeaba. Capsula aia de vacuum nu-i o problema (o am deja biggrin.gif ), dar servofrana e cam scumpa ...
Alex4u
pai am fost si la ei e 150 lei...la dezmembrari am fost si cica da instalatia completa cu 400 ron nu o dezcompleteaza si nu stiu de unde sa achizitionez si eu condcutele alea
melqu2002
De unde esti? cand am pus eu instalatia unu din mecanici tocmai facea o spaga mica cu niste conducte. Vreo 2m cu 50 de lei. Eu cand am zis sa intrebi n-am zis sa cumperi cu factura wink.gif


Sau intreaba-i pe ei direct ce dimensiuni au conductele (diametru ca lungime iti iei cat vrei tu)
krapcarasu
QUOTE(melqu2002 @ 6 Nov 2010, 18:41)
bygy 007 sandvisul de carburator e ok, o sa il mai verific o data pentru orice eventualitate, aprinderea am verificat-o si rasverificat-o, ramane sa schimb zilele astea cand am timp capsula de la vacuum, poate poate o fi de la aia; si imi dadeai garantie 2 ani la 300 de lei?  tongue.gif

alex4u de ce nu incerci sa te duci la unii d-astia de monteaza instalatii de gaz si sa vb cu ei, ca foamea e mare zilele astea (sigur nu dai 1 mil), sau ii intrebi pe ei ce dimensiune au.

Alte pareri? Sunt binevenite toate, ca n-as vrea sa o iau chiar pe bajbaite si sa schimb tulumba de servo degeaba. Capsula aia de vacuum nu-i o problema (o am deja biggrin.gif ), dar servofrana e cam scumpa ...
*


scoate furtunul de la servo si obtureaza-l , daca mai face nu e de acolo;
cred ca la tine se acumuleaza gaz pe traseu, iar cand scoti din viteza se inneaca pt ca inchizi brusc clapeta de acceleratie;vezi sa nu ai debit usor mai mare si/sau arcul care tine membrana slabit; traseul gazului sa nu fie mai lung
melqu2002
Am obturat furtunul cu un cleste la service cand mi-au schimbat si plamanul. La fel, peste 3000 rpm murea.

Plamanul il am pe oala de amortizor din dreapta. Cat sa fie de lung frtunul? 20 cm? cam asa poate un pic mai mult.

O sa incerc sa ii mai micsorez debitul sa vedem, dar am incercat tot felul de reglaje (masina si mai lenesa si mai infipta) si degeaba.
krapcarasu
ai surub de reglaj pe mijloc pt membrana?
melqu2002
Dap. Gazul l-am reglat cu metoda lui PH 06 BOA. Foarte buna de altfel
krapcarasu
incearca cu arc mai tare si traseu mai scurt

6 Nov 2010, 20:13:
vezi si filtrul de aer
PH-06-BOA
Teava de alimentare are fi 8, iar cea de la butelie la regulator in fata, e de fi 6. Masoara cu o ruleta distanta pentru cea mica, iar cea mare (groasa), ajunge 1 sau 1,5m. Dar ce faci de nipluri? Suruburile de prindere a tevii, in electrovalve, regulator... Va trebui sa le faci. Inelele de strangere care se baga pe teava dupa nipluri, le faci din teva imediat urmatoare ca dimensiune, si merge de minune. Facute cu grija simt de raspundere si putina indamanare, vor iesi perfect.
Alex4u
am inteles Ph-06-boa deci sa caut tzeava de curpru cu diametru de 8 cam 1.5 m si cea mica de 6..sa masor sa vad..si eu m-am gandit de nipluri..sa vedem am fost la remat cica le-a avut dar le-a bagat la cupru numai are ..mai erau 4 dacii..acum ma gandesc sa dau o fuga la darmanesti poate le gasesc daca nu...trebuie sa ma apuc sa le confectionez..
PH-06-BOA
Cred ca am si eu. De cea de alimentare sunt sigur, cealalta lunga nu mi-aduc aminte daca o mai am, dar sunt sanse mari. Poti sa dai o fuga .
florinel_lva
am o dacia pe injectie cu GPL Marini. am o intrebare.
pe vaporizator sunt 2 suruburi. unul in centrul vaporizatorului si unul deasupra. cel de deasupra trebuie sa fie neaparat strans la maxim.
pentru ca asa era la mine si i-am mai dat drumul un pic si parca merge mai rotund la ralanti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.