Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frane fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
comi16108
Am schimbat placutele acum 3 sapt si am facut frana.aerisire tot.pedala prindea undeva mai sus de jumate beton.azi in timp ce mergeam se intarea din ce in ce mai mult si aproape ca nu mai are cursa deloc.roata este intepenita si dupa rulaj a inceput sa scoata fum.
Ionut_Nedelcu
Da jos roata cu pricina si verifica pistonasul de la etrier(sigur este intepenit). O fi prins mizerie sau montaj necorespunzator.
comi16108
din nou am probleme cu roata fata stanga.am schimbat etrer in toamna furtun de la etrier pompa si iar s-a intepenit un pic.ciudat este ca a aparut brsuc si apoi dupa ce s-a mai racit...a discparut..de la ce poate fi? servo frana poate fi de vina?sau?
Adrian_Boy
Ai umblat si la pompa de frana, de-ti pui problema cu servofrana?

Cine ti-a facut montajul la placute?
comi16108
am fost la service de 2 ori si dupa un timp de 1 2 luni imi devnie pedala iarasi moale.acum problema ar fi ca nu stiu ce are de ramane roata intepenita si apoi isi revine.eu am montat placutele si pompa.
nikuniku
comi16108 poate ai suportu de etrier stramb si tine etrieru aiurea de zici ca ai aceeasi problema la roata in timp relativ scurt
diaconuliviu
Verifica etrierul ala, mai ales starea pistonului. Daca e ruginit, nu mai revine dupa frinare. Apoi si calitatea acelui furtun, daca e gomflat interior nu permite presiunii sa scada suficient de repede sau deloc.
si mai fa ceva. CU roata aia intepenita, ridica masina pe cric si slabeste pompa din cele doua piulite de prindere pe servo. Daca roata se deblocheaza, faci reglajul furcii servo si/sau al celor "9 mm"... Da, chiar daca infrineaza numai o parte, posibil ca reglajul sa fie la limita combinat cu un etrier mai naravas.
comi16108
etrierul este nou furtunul nou pompa noua servo a fost combinata una veche cu una noua .ideea este ca a mers ceva timp iar apoi a inceput sa faca probleme...am lasat-o in parcare o zi si apoi nu mai avea nimic...deci de unde inconstanta asta? sad.gif daca era etrierul sau furtunul...atunci ramanea blocata....mie ca este servo frana...pt ca atunci cand apas pedala de frana se schimba si turatia motorului....
ghitza
iti trage aer fals pe undeva la apasarea pedalei daca zici ca isi schimba mersu la apasare si cum zici si banui tu ceva ca este servo si de acolo e,SAU daca ai bord CN sa nu fie de la capsula unisens ce duce vid in bord la capsulele de diirectionare a aerului
comi16108
astazi iar s-a intepenit pedala in mers si era blocata roata.si la o apasare mai puternica a pedalei s-a rupt furtunul de la frana de la roata blocata.mecanicul mi-a zis ca poate fi de la servo si repartitorul e stricat...curge pe la el.
diaconuliviu
QUOTE(comi16108 @ 24 Mar 2011, 17:37)
[...].am lasat-o in parcare o zi si apoi nu mai avea nimic...deci de unde inconstanta asta? sad.gif  daca era etrierul sau furtunul...atunci ramanea blocata....mie ca este servo frana...pt ca atunci cand apas pedala de frana se schimba si turatia motorului....
*


Ca dupa o perioada se deblocheaza, arata ca in timp pistonul etrierului se retrage. De ce? Ori ca e gripat ori ca presiunea scade lent prin ceva orificiu partial infundat...
Ca se schimba turatia la apasare frina e alta poveste, targe aer fals pe la servo.

QUOTE(comi16108 @ 24 Mar 2011, 23:46)
astazi iar s-a intepenit pedala in mers si era blocata roata.si la o apasare mai puternica a pedalei s-a rupt furtunul de la frana de la roata blocata.mecanicul mi-a zis ca poate fi de la servo si repartitorul e stricat...curge pe la el.



Ce a zis mecanicul e posibil real, ce-ti scriam mai sus, reglajul celor 9 mm.

Desi, ca tot s-a rupt furtunul, il schimbi si e posibil ca el sa fi fost cauza.
Gomflare interioara cu infundare partiala.
Da, chiar daca e nou, marfa din ultima perioada e proasta.
nikuniku
diaconuliviu ia mai zi odata ce este cu reglaju celor<9 mm>??
9 mm intre tija de la servo si pistonul pompei de frana??
sau 9 mm jocul la pedaua de frana??
ghitza
intre capatul tijei ce iese din pompa si pistonu pompei dar nu e un reglaj sfant la toate tulumbele de servo la minne e undeva la 11 ,acuma fiecare face prin incarcari in asa fel incat cand pozitionezi pompa pe servo sa nu impinga in tija deoarece asta ar insemna pompa atacata in repaus,trebuie simt si pus in asa fel incat intre vatful tijei si piston sa fie un spatu de 1-2mm maxim
nikuniku
asa da 1-2 mm maxim nu 9 mm,ca la 9 mm,cursa la pedala este cam la podea
Minel
QUOTE(nikuniku @ 25 Mar 2011, 18:18)
diaconuliviu ia mai zi odata ce este cu reglaju celor<9 mm>??
9 mm intre tija de la servo si pistonul pompei de frana??
sau 9 mm jocul la pedaua de frana??
*




Hai ca zic eu in locul lui , de fapt lasam documentatia sa vorbeasca ....[attachmentid=1627708031]


Bafta !
Danut 88
Ai avut furtunul gomflat. Am patit-o si eu o data. Acum vreo doi ani. In mers simteam miros de ferodo si motorul tragea mai greu, dar am zis ca e o chestie in capul meu, cand am ajuns acasa iesea fum si pe la roata, si pe la motor, m-a bufni rasul. radmasa.gif Am mers la sigur: placute noi+racord frana nou.
PH-06-BOA
Si vaselina la rulmenti, bag eu? Nu le lasati asa, ca vor incepe sa huruie, pana se si pot sparge bilele.
Daca pistonul e atacat doar 1mm, supapa lui sta inchisa si nu mai elibereaza presiunea din cilindru in vas. Deci sa aiba joc 1mm, pentru a fi sigura deschiderea supapei, care o face splintul. Unor supape, li se uzeaza coada care se sprijina in splint la retragere, si nu se mai poate deschide, in special cand splintul a fost montat cu partea crapata spre supapa pistonasului. Atunci sunt doua variante : ori luati pistoane noi, ca din carton, cu cote aiurea, ori piliti din slitul pistonului 1mm, pentru a rescoate coada supapei in afara nivelului si, scurtati din reglajul tijei de pe servo, acelasi mm, pentru ca pistonul va veni mai mult spre servo, cu cat ati pilit din slit (canalul de splint)
comi16108
am reusit sa reglez tija de la servo frana.era iesit capul de la servo f mult inafara.acum pedala prinde undeva la jumate....daca mai desurubez si las sa apese un pic pe axul franei credeti ca se va intepeni iarasi roata?si inca ceva...servo fasaie...sad.gif cand apas pedala franei motorul isi schimba turatia.
diaconuliviu
QUOTE(nikuniku @ 25 Mar 2011, 18:18)
diaconuliviu ia mai zi odata ce este cu reglaju celor<9 mm>??
9 mm intre tija de la servo si pistonul pompei de frana??
sau 9 mm jocul la pedaua de frana??


Nu, cum ti-a postat Minel, 9 mm intre virful tijei si servo..

Numai ca eu scriu ..<<cei "9 mm">>..pt ca cei 9 mm nu-s chiar 9 din cauza nerespectarii cotelor pompelor de producatori..sau al uzurii, cum scrie "BOA"

Am scris pe undeva cum se regleaza cei "9 mm" si cei "131 mm" - care la cite am umblat n-a fost decit vreo 125 mm.
nikuniku
diaconuliviu gata am inteles despre ce este vorba,eu fac reglaju cu subleru,este la fel ca si regalju descris de voi
nu stiam la ce ziceati voi <reglaju celor 9 mm>,care nu este tot timpu acelasi
diaconuliviu
Pai si cum faci cu sublerul sa fie OK?

Timburusul servo e rotund la virf, pistonasul pompei e conic. Nu poti masura.

Eu faceam cu pompa extrasa din conducte asa incit incercind s-o montez in cele doua prezoane sa nu simt efect de arc .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.