Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu instalatia de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
merien_mm
Salutare tuturor! Necazul meu este ca temperatura motorului de la daciuta mea nu vrea sa treaca de 50 - 55 grade. Abia dupa o forja prin oras cu mers in treptele 1, 2 cel mult a 3-a temperatura ajunge cumva aproape de 65 de grade. Mentionez ca toata iarna trecuta instalatia a functionat impecabil, adica temperatura normala aproape de 90 de grade, caldura in habitaclu ok. De cum s-a incalzit afara au apucat-o dracii. Am schimbat trei termostate, dar defectul persista. I-am pus carton in fata radiatorului si asa ajunge la 90 de grade (lent ce-i drept) si chiar tinde, in timp, sa depaseasca aceasta temperatura, dar daca deschid caloriferul in scurt timp temperatura coboara iar pe la 60 de grade.
La inceput am crezut ca nu mai indica bine ceasul din bord, dar am masurat cu ohmetrul sonda si avea rezistenta interna mai mare decat o avea asta iarna cand am mai facut o comparatie masurand sonda unui prieten care avea probleme cu incalzirea si al carui ceas indica eronat.
M-am gandit ca poate s-o fii defectat sonda, asa ca am facut rost de un termometru pe care l-am bagat in apa din radiator pe la buson. Temperaturile mentionate mai sus sunt masurate cu termometrul, in afara de temperatura de dupa montarea cartonului in fata radiatorului, temperatura pe care am aproximat-o dupa indicatiile ceasului din bord. Nu stiu ce sa-i mai fac: de aerisita e aerisita (instalatia), pompa merge........, nu se incalzeste nici de-a naibii mad.gif . Si ma deranjeaza ca acum s-a racit si afara, cred ca vine deja iarna si n-am caldura in masina. Si am impresia ca nici motorasului nu-i prea place sa mearga la temperatura asta.
La un moment dat am sugrumat furtunul in care este termostatul cu o pensa si tot in jur de 55 de grade statea temperatura (in mers, ca daca stateam pe loc o perioada de timp se incalzea, dar cum mergeam un pic se si racea).
Scuze daca mai exista deja un post pe aceeasi tema, dar din cat am cautat nu am gasit un alt post pe aceeasi problema. La toti li se incalzea excesiv motorul.
Multumesc anticipat!
ct-03-tvy
termometrul trebuia sa il pui undeva pe motor..chiuloasa.bloc , radiatorul poate fi mai rece..pentru ca prin el nu circula apa tot timpul.., decat cand deschide termostatul,.si nici atunci nu ajunge la temperatura motorului,.datorita raciri active in mers,a curentilor de aer...si a eliciei..care isi face treaba

verifica etanseitatea.termostatului.in furtunul care duce spre radiator..sa nu treaca apa printre termostat si furtun,.mai punei un colier suplimentar..sa stranga furtunul pe termostat smile.gif

nu exista exceptie, fara motor la 80-si ceva de grade nu are voie sa fie radiatorul caldut-decat daca e termostatul blocat pe deschis-sau scapa apa, ori trece apa printre furtun si termostat..
Kiraly
sigur ca e termostatul de vina ca eu nam termostat si tot asa face
baciudibaciu
este aproape imposibil ca un motor sa aiba doar 50-60 grade.
cauta rezolvarea problemei la sonda de temperatura sau chiar la indicator .
risti sa produci avarii importante !
PH-06-BOA
Schimba-l cu altul, caruia i se incalzeste tare, si-i rezolvi supraincalzirea.

Daca ai si strangulat furtunul, nu se pune problema trecerii pe langa termostat. Multi au termostatele fara colier si merge bine. La tine , ori termostatul e defect (ce daca ai pus trei), ori sonda, care tu spui c-ai masurat-o. Cum? Ea isi modifica rezistenta in functie de temperatura, ca asa face sa se deplaseze acul indicator. Daca indica cam ce-ai masurat cu termometrul, atunci si sonda e buna. Ramane sa lamuresti pe unde trece apa, de ocoleste termostatul. Pune un dop de lemn in locul termostatului si vezi daca se incalzeste, in 10-15 min, de mers in gol.
Kiraly
am auzit de la cineva ca e greu sa gasesti un termostat bun (aici la noi) ca toate se deschid deja la 40-50 grade.nu stiu ce firma dar luni imi iau si eu una ca eu nam avut pana acuma
3llckr
Nu mai crede tu pe toata lumea.
merien_mm
Multumesc tuturor pt raspunsurile prompte si la obiect.
Nu stiu pe nimeni pe aici caruia sa i se supraincalzeasca motorul ca as fii incercat cu termostatul lui. Era buna ideea, rezolvam doua probleme dintr-un foc. Sonda am masurat-o comparativ cu asta iarna, cand mergea perfect sistemul de racire si avea rezistenta interna mai mare decat ar fii trebuit sa aiba pt a indica temperatura de lucru normala a motorului (85 - 90 de grade), deci indicatia ceasului e buna. Si mai ales ca se simte si cand pun mana pe furtunele de merg la calorifer si la vaporizatorul de GPL ca nu sunt asa fierbinti cum ar trebui si normal ca nu baga nici caldura (acum dar la iarna). Stiu cum functioneaza indicatorul de temperatura.
O sa mai studiez sa vad pe unde ajunge totusi apa in radiator ca ma cam mira faptul ca toate termostatele sa faca la fel mai ales ca le-am incercat in apa pe aragaz, cu termometru langa ele, si culmea, ca toate deschideau bine. Nu chiar la cat scria pe ele dar oricum foarte aproape. Nici termometrul meu n-o fii asa exact. Stiu ca difera conditiile de functionare din oala de pe aragaz fata de locul unde este plasat el la motor, dar totusi..... Nu exclud ca pe motor sa se comporte diferit, dar chiar toate!? blink.gif

Pe chiuloasa este deja sonda de temperatura care eu sunt sigur ca masoara corect. (pot atinge linistit chiuloasa cu mana).
O sa mai incerc cu un termostat, dar alt marca, numai ca trebuie sa astept pana aduce la magazin ca nu mai avea. Acum iau de Vaslui sa vedem, ala o fii mai bun!
Am atasat fotagrafia ambalajului celor trei termostate si pe a celui "no name" care m-a slujit doi ani inclusiv iarna trecuta.
PH-06-BOA
Eu zic sa nu mai cumperi, si cauta defectul, ca vad ca esti destul de istet. Daca in vas merg toate la fel, dupa termometru, n-ar avea de ce sa nu mearga la fel si pe motor.
Alex4u
dar simti si la mana daca motorul se incalzeste mai bine de 50 de grade..e cam imposibil sa nu se incalzeasca stiu pe cineva care si acum pe temperaturile astea merge fara termostat si ii sta pe la a 3-a linie de sus apa...eu zic sa mai verifici cu sondele de temperatura
Kiraly
mam luat termostatul si cand am scos furtunul surpriza am gasit un termostat inauntru.(anul asta miam luat masina si mai am surprize cu ea) am verificat cele doua termostate in apa pe aragaz si cel vechi era mult mai slab deschidea mult mai inainte decat cel nou.acuma am puso pe cel nou si deja la ralanti am mai mare temperatura.ma duc sa probez daca asta functioneaza corect.

<span class='edit'>4 Oct 2010, 11:35:</span>
mere corect cand ajunge la a treia linie termostatul deschide.pana acuma nu prea a trecut peste a doua linie.cam cate grade are la a treia linie?? termostatul este KLAXCAR 89grade si ii franceza
paul-tm
Termostatele vernet sunt bune. Dar am mai gasit si defecte : din 3 trermostate vernet cumparate in 2 ani ,1 era defect trecea apa prin el inainte de 80.
Si culmea ca termostatul defect vernet era in amblaj de uzina biggrin.gif .
Celelante 2 in amblaj vernet sunt ok.
PH-06-BOA
Și, totuși nu m-ai lămurit. Două termostate, care aveau mari șanse sa stea închise, nu încălzea motorul, și acum cu unul care la fel, stă închis, merge corect, mai ales că le-ai și probat. Eu n-am auzit de două termostate, unul după altul.
Alex4u
si pana la urma acum se incalzeste normal??posibil sa nu o fii fost aerisita cum trebuie...
merien_mm
Pana la urma am rezolvat problema.
De fiecare data cand ma uitam la furtunul in care este termostatul era rece, inainte de a porni motorul si furtunul fiind rece era dur si colierul parea strans, dar alaltaieri am coborat la masina cu gand sa schimb termostatul, dar imi era cam lene mai ales ca vremea nu prea tinea cu mine si-mi inghetau mainile pe furtune asa ca m-am gandit sa pornesc un pic motorul sa se incalzeasca un pic. Dupa ce s-a incalzit un pic am pus mana pe furtun si am vazut ca se inmuiase si se vedea ca furtunul se misca fara termostat. Am incercat sa mai strang colierul dar era tapan, asa ca l-am mai desfacut un pic, i-am pus putin ulei dupa care l-am strans iar si surpriza: ""iar merge"" biggrin.gif . De cate ori m-am uitat era bine si atunci asa de o data nu mai era bine! Furtune nashpa. Oricum ma bucur ca s-a rezolvat asa si nu a fost ceva mai grav si mai costisitor.
Multumesc tuturor pentru sfaturile, si timpul acordat. Sper ca din patania mea sa invete si altii, sa nu fie nevoiti sa mai cheltuiasca bani si timp inutil! wink.gif smile.gif
vion
salut,trezesc acest topic la viata deoarece am aceeasi problema ca si initiatorul,dar la mine este strans bine colierul pe termostat si ma intrebam pe unde ar mai putea-o lua apa sa ajunga in radiator?am 2 sonde pe masina cea originala in bord si una exterioara care indica gradele ambele imi arata cca 50-60 grade , carton pe tot radiatorul,verificat termostate.
Magnum_Baracuda
si de cat e motorul 1.3. 1.4 si radiatorul e mare mic ca la 1.4 sau ca la 1.3
vara e ideal radiator de 1.4 la motor de 1.3 e suprafata mare si se disipa caldura iarna ,canci ca disipa caldura si tie iti trebe caldura
mihai7575
QUOTE(vion @ 25 Jan 2011, 11:41)
salut,trezesc acest topic la viata deoarece am aceeasi problema ca si initiatorul,dar la mine este strans bine colierul pe termostat si ma intrebam pe unde ar mai putea-o lua apa sa ajunga in radiator?am 2 sonde pe masina cea originala in bord si una exterioara care indica gradele ambele imi arata cca 50-60 grade , carton pe tot radiatorul,verificat termostate.
*


eu cred ca ai o problema cu termostatul daciei tale,el deschide prea devreme,ia-ti unul nou de vaslui ,pe care sa scrie ca deschide la 89 grade,stiu sigur ca ai radiator mare ,sau nu?e din 96 deci e mare.
vion
motorul este de 1400 si radiatorul mare
si eu sunt aproape convins ca termostatul deschide devreme dar l-am verificat in castron acasa si acolo e bine ,pe termostat scrie 89 grade si mai am unul pe care scrie 87 grade cu ambele face la fel
daca am mers in oras in regim de bucuresti ora de varf s-a dus pe langa 80 grade dar cum prindeam o portiune mai libera revenea pe la 60
Magnum_Baracuda
termostatul tau nu merge ,cauta altul sau nou biggrin.gif
vion
o sa incerc sa iau de la cineva caruia ii merge bine dar o sa-mi fie greu ca sunt cam singur cu dacie pe la mine
deja am incercat cu unul nou acela de 87 de grade de care am pomenit mai sus
Magnum_Baracuda
pai temperatura de deschidere e scrisa pe el in rest el ramane inchis sa ai circuit mic sa nu dea voi sa dispe f mult ,mai mut sa stea caldura nu sa o piarda
vion
eu inteleg ce scrie pe el ,ce nu pricep este de ce la verificare in casa la fiert deschide bine si cand il pun pe masina deschide cu 20 de grade mai jos.pt ca la rece dupa ce pornesc motorul furtunul care duce la radiator este rece pana la 60 grade apoi incepe sa se incalzeasca deci termostatul a deschis mai devreme
Magnum_Baracuda
e vorba si de presiune totusi pe linga temperatura
vion
presiunea pompei de apa?
Magnum_Baracuda
pai totusi nu are el presiune mare dar e pompa are un debit sa miste apa sa racesca
maho
QUOTE
vion     
post Today, 16:41
Post #23
..este rece pana la 60 grade apoi incepe sa se incalzeasca deci termostatul a deschis mai devreme


Ce scrie pe el, e temp. la care e deschis la maxim, normal ca incepe sa deschida mult mai devreme - ar fi trebuit sa observi ca si in ibric, e deschis de tot cand apa deja fierbe (~95-100 gr.), dar el a inceput sa deschida mult mai devreme.
Dacva chiar vrei sa cresti temp. in motor mai repede, pune un carton in fata radiatorului...(sau pe 1/2 din el).
vion
am carton pe aprox 80% din radiator,caldura in masina baga (sunt de ajuns 60 grade) dar eu vad pe indicatoare ca temp de lucru nu ajunge la 80 si asta inseamna ca merg cu motorul rece(am 2 sonde cea originala din bord si una gradata) merg 90% din drumuri extraurban

25 Jan 2011, 20:15:
verificat acum iar,la mai putin de jumatate din distanta dintre 40 si 80 grade de pe indicator a inceput sa intre apa in radiator sa le ia d...u de termostate
Kiraly
si termostatul meu era slab drschidea si la 40de grade.am luat un Klaxcar 89de grade cu 18lei si nu mai am probleme apa sta la 80-82 de grade.schimba si tu termostatul si ai rezolvat
Paulorossi
QUOTE(maho @ 25 Jan 2011, 17:15)
Ce scrie pe el, e temp. la care e deschis la maxim, normal ca incepe sa deschida mult mai devreme - ar fi trebuit sa observi ca si in ibric, e deschis de tot cand apa deja fierbe (~95-100 gr.), dar el a inceput sa deschida mult mai devreme.
Dacva chiar vrei sa cresti temp. in motor mai repede, pune un carton in fata radiatorului...(sau pe 1/2 din el).

N-ar trebui sa deschida de la temperatura mentionata pe el?Parca asa ar fi normal.Sau se spune ca deschide la 82 grade si practic atunci e deschid complet?
maho
Deschiderea e progresiva, nu dintr-o data; daca pe al meu scrie 89, atunci (la 89) e deschis complet, dar a inceput sa deschida mai devreme (totusi nu cred ca la 60, nici chiar asa...poate incepe pe la 75 sau peste).
Si eu tot Klaxcar (89) am pus, deocamdata nu am probleme.
mecanick_maverick
QUOTE(vion @ 25 Jan 2011, 16:27)
am carton pe aprox 80% din radiator,caldura in masina baga (sunt de ajuns 60 grade) dar eu vad pe indicatoare ca temp de lucru nu ajunge la 80 si asta inseamna ca merg cu motorul rece(am 2 sonde cea originala din bord si una gradata) ...
*



Eu cred cä faci o micä eroare cînd afirmi cä ai 2 sonde în bord , vrei sä zici 2 ceasuri , iar dacä ai 2 ceasuri si le conectezi în paralel pe aceeasi sondä din chiulasä e normal sä indice mai putin .
De la o sondä se conecteazä doar un ceas , scoate unul din circuit si vezi atunci valoarea corectä a temperaturii ...
vion
corect 2 ceasuri, o sa incerc sa decuplez una

27 Jan 2011, 07:59:
cumparat termostatat klaxcar montat s-a mai saltat un pic temp,ori e ceva in neregula cu ambele mele ceasuri ori n-am noroc,n-am apucat sa decuplez un ceas ca de dimineata n-am putut sa plec de pe loc ca ma pus d...u sa trag frana de mana si s-au lipit sabotii si fiind pe gheata n-a avut forta sa-i traga sa se dezlipeasca
Paulorossi
Citisem pe undeva ca termostatul de 89 grade,incepe sa deschida exact la 89 iar la 101 grade se deschide complet.Cursa tijei termostatului e de 7,5 mm.
Minel
Nu are treaba termostatul , la tine este o problema care ti-ai facut-o singur sa zic asa .... montand 2 ceasuri pe aceiasi sonda , semnalul "dat" de ea se injumatateste ,..decupleaza un ceas si o sa observi temperatura reala ....

Bafta !

P.S.

Dar totusi , nu ai pus mana pe furtune sa observi daca sunt "calde" , cand afirmai ca ai 60 grade C ...?
vion
n-am facut-o singur, masina o am de o luna ,furtunele sunt calde dar la mana si 60 de grade sunt de ajuns sa ti se para cald
oricum acum am stoc de termostate radmasa.gif
Minel
Du-te si trage de un fir de pe sonda aia si o sa vezi temperatura reala ,ejti culmea.... ti s-a spus si nu o data ce sa faci , dar tot cu termostatul o dai .. wacko.gif
vion
am inteles ce sa fac, cum ajung acasa asta e primul lucru ,eram doar mandru de stocul meu de termostate
Magnum_Baracuda
ce ceasuri de temperatura ai? mai sus am vazut dezbaterea,1 ceas e de ajuns nu iti trebe 100 de ceasuri vezi sa fie de 12 V nu de 24 ca sint si de 24 cu sunt pt autobuze,una bucata sonda una bucata ceas citire,eu am ceasurie de productie ep seria jeager,si arata bine de cind ma stiu:D
vion
am indicatorul din bord original(bord scoica)si fostul prop. a montat un ceas din acela care are grade (40,80, si cred ca 100) ,am inteles ca tb. sa decuplez unul din ele dar nu am avut timp, no offense
Magnum_Baracuda
pai tu ai montat o sonda la 2 ceasuri atunci iti arata valoarea eronat,alege un ceas care e bun,credeam ca ai separat ceasurile,adica cu e la 1310 separat apa si uleiul?
vion
n-am montat eu nimic am masina de 1 luna abia incep sa o analizez
Magnum_Baracuda
atunci spor la munci si analizat,dar tot nu am inteles un lucru tie nu ti se incalzeste motorul adica nu ajunge la regim termic si iti trepideaza motorul?sau merge bine si nu iti indica bine din cauza artificiilor facute pe acolo?
vion
motorul merge foarte bine ,eu sper sa nu indice bine artificiile
Magnum_Baracuda
mister vion rezolva pb cu indicatorul de temperatura daca merge bine,in caz d vrei sfaturi ma poti gasii p[e mesingerul meu Magnum_baracuda
vion
domnilor, multumiri, am decuplat un ceas si celalalt indica bine si constant 85 de grade
ghitza
Sal baieti,am o nedumeriri si eu cu masina ,azidimineata am plecat si dupa 500m am oprit in-tro parcare la un magazin pentru 10 min in care motoru mergea la relanti,si ma uit eu pe ceasu de la apa si vad acu deja la 90grade da caldura ioc in masina ,pornesc aeroterma la treapta 2 sa vad ce naiba aer si sufla aer rece ohmy.gif .Dupa 1min acu scade la 40grade aproximativ pe ceas si vine si caldura,am mai patit asa odata si am rezut ca e de la termostat ,acuma banui garnitura de chulasa (care am si lcumparat-o astazi de FERMIT )sa fie oare garnitura piscata ?

29 Jan 2011, 16:37:
?nimeni sa ma lamureasca daca e sau nu garnitura
maho
Pai pana sa verifici garnitura, ia-o cu verificatul pe bucati, la circuitul de racire (zona termostatului, furtune, etc.). Lasa pt. final garnitura.
ghitza
circuitu l-am spalat si suflat cu compresoru pana a iesit apa ca lacrima ,termostatu l-am schimbat cu unu de uzina acuma nush ce sa zic poate sa dus dracu si asta ca il am de 1 luna,la furtune nu are scapari desi se cam duce lichidu din borcan dar nu am vazut pe nicaieri sa musteasca sau sa curga ,am verificat uleiu si nu se vede a fi crescut.Am fost cu masina pana in oras i nu a mai facut figura
ghitza
Am un radiator mare care il tin acolo de pomana si va rog sa imi ziceti cum si cu ce mai exact sa ii fac loc pentru termocupla,pentru ca actualu este mic si incepe sa musteasca pe jos pe undeva naiba stie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.