Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: semnul de pe volanta
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
salutare..sunt nou aici asa ca nu va luati din prima de mine tongue.gif
am citit mai multe topicuri cu reglarea avansului dupa semnul de pe volanta(cu becul)..am cautat eu pe volanta si nici urma de semn..am cautat de mai multe ori...vreo 3-4 ore..dar nimik..
As dori sa-mi spuneti dc exista acest semn la toate modelele
Dacia..eu am un break cl din 96...
Inca ceva..cum imi dau seama daca avansul e prea mic si mai trebuie dat putin(nu cel vacumatic)
multumesc!
os
QUOTE(sandman @ 19 May 2005, 13:04)
[...]am cautat eu pe volanta si nici urma de semn..am cautat de mai multe ori...vreo 3-4 ore..dar nimic..[...]
*


Semnul ar trebui sa existe la toate motoarele din seriile 102-XX, 810-XX si derivate (dar cine stie...) si este intr-adevar foarte usor de "scapat". E mai usor de gasit daca au un ajutor care sa roteasca motorul, si anume asa:

Prin fereastra carcasei se vede volanta. Suprafata ei exterioara (cilindrica de raza cea mai mare) este in principiu neteda si ar trebui sa poarte crestatura (semnul). Poti sa tii o suribelnita plata cu lama in contact cu volanta, in timp ce ajutorul roteste incet motorul (fie cu manivela, fie impingind masina pe loc plat, cu cea mai mare treapta de viteza cuplata. *In acest timp contactul este luat*, astfel incit motorul sa n-aiba nici o sansa sa porneasca.). Cind crestatura trece pe sub surubelnita ai sa simti; e probabil ca motorul trebuie rotit din nou (sau miscat inapoi) ca sa pui crestatura la "semn".
argon
stiu unde ar trebui sa fie semnul...nimik, nici cu surubelnita..nici cu 3 ajutoare(unul mecanic)..cine stie..in cazul acesta cum ar trebui sa reglez avansul? dupa ureche? uneori s-a dovedit ca e cea mai buna optiune..stiu vreo 2 oameni care au reglat ca la carte cu lampa..si a mers masina ca tractorul...si dupa ureche merge brici..
os
Ceea ce cauti tu este pozitia 0°RAC pentru cilindrul 1. Aceasta cred ca poate fi determinata (fara sa demontezi prea multe, dar cam imprecis) si astfel (si cer aici opinia coforumistilor):

0. Plec de la premiza ca ai un motor din seria 810-XX, 102-XX sau derivate.
1. scoti bujia de la cilindrul nr. 1 (de linga volanta). Daca nu ai acces bun la cilindrul 1, poti face dupa cite imi amintesc aceleasi manevre la cilindrul 4.
2. Prin gaura bujiei introduci in cilindru "ceva" cu care sa simti pistonul. "ceva" trebuie sa nu poata fi scapat in cilindru si trebuie introdus cu atentie. Nu te intereseaza toata cursa pistonului, ci numai zona din apropierea 0°RAC, vezi si mai jos. O surubelnita poate juca rolul de "ceva". Un ceas comparator cu palpator suficient de lung e mai bun.
3. Rotesti motorul si cauti pozitia in care pistonul (a carui deplasare o simti/masori prin intermediul a "ceva") e cel mai "sus" (punctul mort interior, PMI aka PMS). Ai gasit 0°RAC.

Metoda este relativ imprecisa pentru ca in jurul PMI deplasarea liniara a pistonului este mica in raport cu deplasarea unghiulara a arborelui cotit, dar cred ca-o oricum mai buna decit nimic.
argon
e seria 102..dar revin cu intrebarea mea..merita atata bataie de cap? nu e mai bine dupa ureche? sincer acum..
os
Eu cred ca nu (si pe vremea cind aveam berlina n-am atins niciodata un mers mai bun in toate regimurile decit asa), dar alegerea e a ta. Problema e ca "dupa ureche" reglezi cu motorul intr-un regim nesemnificativ (de mers incet in gol).

Mai intervin si uzurile mecanismelor, motiv pentru care la un motor uzat probabil ca vrei sa reglezi cu stroboscopul; daca intentionezi asa ceva, poti trasa singur un semn pe volanta pe care sa-l folosesti apoi pentru stroboscop.

Drept e si ca motoarele traditionale "de Dacie" nu-s chiar foarte sensibile.
argon
la mine la masina dc dau prea mult avans ,la turatii mai mari-2-3-4 mii de ture motorul are niste trepidatii ciudate din cand in cand la 1-2 secunde.chiar dc trage mai bine, si la relanti e ok.e ceva normal?
mersi pt timpul acordat
os
Nu stiu. Bineinteles ca nu-i normal sa se intimple ce spui... o posibilitate este procentul Dwell prea mic (distanta intre contactele ruptorului prea mare), sau o bobina de inductie "obosita", sau regulatoarele de avans centrifugal si/sau vacuumatic (dar eu cred ca cel centrifugal) defecte/dereglate.

Incepe cu ce-i mai simplu: avans reglat dipa carte, platini (=ruptor) reglat corect, eventual alta bobina.
ionutz83
Eu stiu ca pentru a putea regla avansul dupa semn, iti mai trebe si una bucata stroboscop si cineva care se pricepe.Mai bine verifici carburatorul,delcoul,fisele si bujiile, poate gasesti ceva dereglat p'aci.
Tonyus
Cunosc mecanic (eu zic ca e foarte bun) care regleaza jocul la culbutori FARA lera.Si ii iese foarte bine ,are exp. de aprox. 15 ani ,si avansul il regleaza la semnul de pe volanta( din cate am observat eu) doar cand monteaza motorul.In rest face dupa ureche.E (zic eu) destul de fiabila metoda, deoarece doua motoare (in special de Dacie) nu merg la fel, indiferent ca sunt la fel sau nu.
ionut L.
Si eu am cautat intr-o zi semnul de pe volanta si nu l-am gasit
Am o berlina din '97 cu disc de 200 (la dacia pe care o aveam inainte imediat se vedea, avea disc de 160)
cristidb
QUOTE(Tonyus @ 24 May 2005, 08:24)
Cunosc mecanic (eu zic ca e foarte bun) care regleaza jocul la culbutori FARA lera.Si ii iese foarte bine ,are exp. de aprox. 15 ani ,si avansul il regleaza la semnul de pe volanta( din cate am observat eu) doar cand monteaza motorul.In rest face dupa ureche.E (zic eu) destul de fiabila metoda, deoarece doua motoare (in special de Dacie) nu merg la fel, indiferent ca sunt la fel sau nu.
*



Daca mecanicul ala al tau regleaza cu precizie de 0,05 mm jocul culbutorilor fara lera atunci e dat in ...
cg_ivan
1. Semnul de pe volanta este obligatoriu daca se face reglajul cu ajutorul lampii stroboscopice (care este cea mai simpla metoda).
2. In caz contrar, semnul respectiv se foloseste doar pentru reglajul initial (static) al delcoului, cu ajutorul lampii de control.
3. Reglajul fin (dinamic) se realizeaza ori cu lampa, ori "dupa ureche". In ambele cazuri insa este indicat ca punctul de plecare sa fie corect (adica dupa semn). Altfel ai sanse ca motorul sa nu porneasca, etc.
4. Daca nu ai semnul pe volanta, poti folosi metoda cu cursa pistonului, pe care a descris-o cineva pe aici.
andu911
te duci la alta dacie, te uiti prin gaura aia dupa semn, invarti pana il gasesti, masori de la un reper...spre ex un surub si iti faci si tu un semn la aceeasi distanta de acelasi surub biggrin.gif


QUOTE(cristidb @ 24 May 2005, 10:50)
Daca mecanicul ala al tau regleaza cu precizie de 0,05 mm jocul culbutorilor fara lera atunci e dat in ...
*



off:lol: am vazut eu si eu unu de-asta, misca de culbutori dupa cum i se parea lui ca e bine...altii nici cheie speciala n-au, pun patentu pe ei...ce sa folosesca romanu scule...mai bine bea o bere si foloseste ciocanu si clestele.
diaconuliviu
Daca masori cu lera intervine acea "sa intre fara joc, cu un pic de frecare" asta poate genera erori.
In plus, daca exista amprenta de uzura pe supapa sau culbutor, iar vor fi erori.
Cel mai sigur se masoara cu comparatorul.

Tonyus
QUOTE(diaconuliviu @ 25 May 2005, 14:07)
Daca masori cu lera intervine acea "sa intre fara joc, cu un pic de frecare" asta poate genera erori.
In plus, daca exista amprenta de uzura pe supapa sau culbutor, iar vor fi erori.
Cel mai sigur se masoara cu comparatorul.
*





Exact!!Si dealtfel la o dacie nu cred ca (virgula)conteaza sa fie reglati tachetii ca la carte,se intampla sa mearga mai bine reglati (tachetii) dupa "ochi".La un Mercedes,BMW,Audi,WV,etc. nu te mai risti, alea sunt masini nu copii (destul de nasoale)dupa ceva model de masina scoasa pe piata acum 30 de ani. wink.gif


P.S.:Scuze pentru off topic
argon
Am gasit semnul, cu mare greutate, se pare ca caseta ambreiajului avea un defect din turnare care acoperea partea volantului care continea semnul, m-au lamurit cei de la Dacia Service.
am luat un patent si am rupt niste bucatzele defect din turnare care erau fix deasupra semnului, deci era imposibil de vazut.
diaconuliviu
QUOTE(hadrian_ @ 27 May 2005, 20:55)
[...]Adica mergi pe valorile maxime admisibile de avans pt fiecare turatie.Asta daca vrei masina.[...]
*


Bun, de ce pe valorile maxime? De ce nu pe curba medie? Cum afecteaza asta consumul?(ma refer la avans maxim admis).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.