Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incalzirea la 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
daniel93
am masina de 2 ani si baga caldura doar cand are ea chef, sau cand e motorul incins.. am desfacut acuma grila dintre capota si parbriz si nu inteleg nimic.. cum trebuie pus plasticul ala care dirijeaza curentul de aer? pe unde trage aerul, pe unde il sufla.. daca poate cineva sa-mi deseneze si mie ca la prosti, si sa-mi spuna daca are rost sa ma chinui cu tampenia asta de radiator pus afara (prosti au mai fost doamne 166.gif )..
Are cineva dacie 1300 cu instalatia originala care da caldura si dezabureste?
dacia_slk
QUOTE(daniel93 @ 6 Oct 2010, 16:27)
Are cineva dacie 1300 cu instalatia originala care da caldura si dezabureste?
*


In mod sigur, nimeni.

Sistemul asta de incalzire pe care-l detii tu este unanim recunoscut ca fiind de
super-k.kat.

Ceva-ceva caldura, totusi, baga, daca sunt in stare perfecta toate
matrapazlacurile care-l compun. Nici vorba sa dezabureasca.

Ca sa ai caldura ca lumea si dezaburire, trebuie sa schimbi bordul cu unul CN +
sistemul de incalzire.

Eu am aceeasi problema ca la tine, am cumparat deja bordul CN si toate halea si
astept un weekend insorit sa-l pot schimba. smile.gif

PS: Dca vrei totusi sa folosesti sistemul tau original, ar trebui sa faci ceva
curatenia prin compartimentul caloriferului. wink.gif Chiar si un strat de grund prin
zona, cred ca n-ar strica.
daniel93
tablaria e alta mancare de peste.. am aeroterma de CN dar bordul nu-l schimb si aia e cat o butelie ruseasca.. am sa iau doar radiatorul ei si ventilatorul, mai tai din carcasa si o inghesui eu pe undeva...
am incercat sa-i fac sistemul ei original ca sa nu "pierd" dezaburirea pe care nici nu o am...
bygy007
eu zic ca sa ai caldura sa pui burete se etansare (chiar si 2 -3 straturi) pe marginea cu verde[attachmentid=1627662560]

sa cureti bine caloriferul de mizeria aia pe acolo , eventual sa il scoti si sa il speli bine printre aripioarele alea , si sa faci in asa fel in cit ca perdelutele sa se inchida bine cind sufla motoru , acele perdelute daca nu inchid bine la viteza mica sau in stationare cind motorul de aeroterma e pornit nu baga caldura
tatabobu
Pe langa ce ti-a spus Bygy007, curata caloriferul ala si pe interior. E incredibil cat jeg se strange in el. Asigura-te ca este etans, si ca robinetul functioneaza corect.
daniel93
exact asta mi-a spus si un vecin acuma smile.gif
pe zonele marcare de bygy007 am sa pun burete dar de pe o parte pe cealalta biggrin.gif
robinetul se misca foarte greu.. gasesc la piese auto altul?
cum se scoate radiatorul? smile.gif

<span class='edit'>6 Oct 2010, 17:13:</span>
si perdeaua aia de musama.. e vreo problema daca o blochez inchisa?

<span class='edit'>6 Oct 2010, 18:53:</span>
am rezolvat problema provizoriu cu carton si scotch, am incalzit putin motorul si am dat drumu la ventilator cu usile inchise si mi-a aburit parbrizul instant..
am sa vad daca da randament la drum si daca da, pun burete si poate si ceva spuma, daca reusesc sa o modelez calumea, dar nu stiu cum sa protejez tabla, ca spuma banuiesc ca imi va face condens
besche
Am vazut anul trecut la Praktiker ,de vanzare,aeroterma electrica pentru auto,cuplare la bricheta ,parca 500 w ,pret 50 lei. Mi se pare minunata pentru cei cu probleme la incalzire sau dezaburire.Scuze, 200w !
dacia_slk
daca ti-a aburit instat parbrizul e posibil sa fie caloriferul spart...
Ionut_Nedelcu
Eu la vechea dacie ii montasem un captator de aer deasupra grilajului pe unde intra aer la calorifer de afara. La viteze mai mari gen de la 50 - 60 km/h in sus se simtea f bine diferenta si nu se mai aburea parbrizul. Si perdeluta aia din musama o lipisem.
ct-03-tvy
QUOTE(besche @ 6 Oct 2010, 19:26)
Am vazut anul trecut la Praktiker ,de vanzare,aeroterma electrica pentru auto,cuplare la bricheta ,parca 500 w ,pret 50 lei. Mi se pare minunata pentru cei cu probleme la incalzire sau dezaburire.
*




fara suparaare,ai idee cati amperi trage aeroterma aia electrica la cei 500W?..
alternatoru abia incarca bateria cu 300W consumatori..ai masini.si tu vrei sa mai adaugi inca 500 radmasa.gif

sau cauta o aeroterma suplimentara, de se monteaza sub bord,..are radiator care se conecteaza in circuit,.cu radiatorul vechi,..si un ventilator mic care recircula aerul din interior smile.gif
Alex4u
QUOTE(ct-03-tvy @ 6 Oct 2010, 19:59)
fara suparaare,ai idee cati amperi trage aeroterma aia electrica  la cei 500W?..
alternatoru abia incarca bateria cu 300W consumatori..ai masini.si tu vrei sa mai adaugi inca 500 radmasa.gif

sau cauta o aeroterma suplimentara,  de se monteaza sub bord,..are radiator care se conecteaza in circuit,.cu radiatorul vechi,..si un ventilator mic care recircula aerul din interior smile.gif
*


si de unde luam un radiator dala suplimentar??? ca nu am idee de unde ca eu as pune inca un radiator in habitaclu montat pe returu sistemului de racire wacko.gif unsure.gif
dacia_slk
QUOTE(Alex4u @ 6 Oct 2010, 20:15)
si de unde luam un radiator dala suplimentar??? ca nu am idee de unde ca eu as pune inca un radiator in habitaclu montat pe returu sistemului de racire wacko.gif  unsure.gif
*


De la o dacie cu bord CN?! Sau de la un ... sa zicem Escort de la REMAT?! sau
Astra, Peugeot etc?
Alex4u
pai atunci ma duc maine si iau am vazut un ford scorpio la remat dar treaba este ca nu stiu cum sa fac cu faza cu ventilatorul pentru a recircula aerul:-? ca daca il pun langa torpedo...in polita aia din partea dreapta incalzeste mai mult la picioare nu? deci eu tot dardai..si tot cu o mana tin volanu , cu una prosopu..si mai e chestia ca trebuie sa merg cu geamurile deschise..
daniel93
eu am de CN dar mi-ar trebui si consola ca sa-l montez si momentan am probleme cu tabla, la vara ma apuc sa mi-o vopsesc si n-am chef sa stau sa demontez n improvizatii... fac antifonare interior+dedesubt deci am oleaca de surubait biggrin.gif

6 Oct 2010, 20:45:
QUOTE(dacia_slk @ 6 Oct 2010, 19:41)
daca ti-a aburit instat parbrizul e posibil sa fie caloriferul spart...
*


posibil, la stationare imi ajunge apa direct pe cas... stiu sigur ca intra pe langa cheder dar posibil sa fie si caloriferul smile.gif
bygy007
ca sa scoti caloriferul se desfac clemele incercuite
Alex4u
bygy si daca desfac clemele alea caloriferul iese pe sub bord sau pe acolo pe unde vine grila?
schumi_86
QUOTE(Alex4u @ 7 Oct 2010, 17:56)
bygy si daca desfac clemele alea caloriferul iese pe sub bord sau pe acolo pe unde vine grila?
*



Caloriferul iese pe la grila nu are cum sa iasa pe sub bord.
Andyno
eu am CN, masina fiind din 99.

cu motorul incins si apa fiarta, nu prea imi baga cladura in masina....robinetul e deschis la maxim.
nu stiu de la ar putea sa fie? daca apa e fiarta....baga putina calura..bine acum pe vremea asta e prefect...dar la iarna nu prea o sa fie.

la breacul pe injectie anul trecut cand erau -20 in buc, in tricou transpiram in masina(montam un cd) biggrin.gif
trag carburatia pe dreapta si merg cu injecata biggrin.gif
besche
Poate fi robinetul de vina sau caloriferul infundat
comi16108
robinetul acela unde se afla?
ghitza
in compartimentul motor pe oala telescopului din dreapta
alinHR
Postez si eu aici ca e in tema.Am bord cn si nu stiu de ce pe unde sufla caldura,este un palier care se inchide -deschide cand dai drumul la caldura sau cand opresti motorul.E bine la mine nu se deschide singur.Dau drumul la caldura si trebe sa il misc eu sa se duca la spate,il misc cu o surubelnita.Iarna trecuta nu am avut probleme,acum asa face,baga caldura bune dar e enervant ca nu se deschide singur.Ce poate fii acolo de ce nu se deschide? sad.gif
ghitza
la ce anume impingi si unde?la aeratoarele din mijloc sau unde exact
alinHR
Da da din mijloc este un palier care deschide inchide in mod normal singur,asta nu vrea,ma gandesc ca poate nu sufla destul de tare aeroterma si nu se deschide
ghitza
deci fi atent .acel volet se deschide cand tu comuti maneta sa sufle pe mijloc adica la penultimul semn si ultimul.Acest volet este comandat de o capsula vacumatica (nu se deschide in functie de puterea aerotermei) care o sa o vezi daca dai jos cuita cu acte si te uiti in stanga acolo o vezi,acuma la tine ori nu mai este conectata la restul instalatiei de vacum prin futunas ori e dusa ea ,uitate si ne zici care e treaba,bafta
alinHR
Ma apuc imediat de cercetare.Mersi mult pentru informatii
PaulT
QUOTE(daniel93 @ 6 Oct 2010, 17:27)
Are cineva dacie 1300 cu instalatia originala care da caldura si dezabureste?
*




QUOTE(dacia_slk @ 6 Oct 2010, 17:38)
In mod sigur, nimeni.

Sistemul asta de incalzire pe care-l detii tu este unanim recunoscut ca fiind de
super-k.kat.

*




Eu nu am probleme cu dezaburirea... Iar la capitolul caldura, in extraurban stateam in tricou cu sistemul original(caloriferul este schimbat acum cativa ani) spre deosebire de traficul urban, unde tot ce putea sa faca sistemul de ventilatie era sa dezabureasca parbrizul si sa iti asigure o temperatura cat "sa nu mori". Motiv pentru care am pus o aeroterma suplimentara in masina si am rezolvat problema. Evident, ma refer la berlina din '73.
daniel93
pai eu iarna trecuta am circulat mult extraurban, si abia dupa ce urcam mestecanisul si se mai incalzea motorul (40 km parcursi) era parbrizul curat... restul drumului (130 km) ii faceam cu oleaca de caldura (cred ca de la respiratie mai mult,ca eram 4 persoane smile.gif) ) dar la picioare in spate nimic...
dacia_slk
Eu, cu bord scoica, anul trecut am adaugat un calorifer de incalzire sub polita de
deasupra pedalierului. Am (ceva mai multa) caldura decat fara el. In plus, dupa
ce se incalzeste motorul, mentine caldura in masina. biggrin.gif Adica, daca merg
5-6-10km, apoi ma dau jos din masina sa fac cumparaturi si intru din nou in
masina peste 15-20min, gasesc cald.

Astept vreo 2 zile mai libere sa pot schimba bordul cu unul CN. De asemenea,
ma gandesc sa schimb motorasul de pe aeroterma de CN, care nu are decat o
singura turbina, cu unul de pe un escort ce are 2. Inca studiez variantele tehnice
in care se poate intampla aceasta, fara prea multa bataie de cap.
paul-tm
Salutare. Uitati cum arata la mine compartimentu aerotermei.
Ceva e in neregula acolo, in rest totu e ok calorifer caldura nou, voletii sun inchisi( lipti cu silicon), compartimentu e antifonat si izolat.
Caldura numa in partea dreapta la aeroterma, in stanga nu da caldura.
Atasez poze
bygy007
daca nu este etansat de jur imprejur nu baga caldura , in loc sa o bage aerul prin calorifer sa il incalzeasca , baga aer rece de afara direct in masina
dacia_slk
Sistemul asta de incalzire cu calorifer lung sub parbriz, al daciilor cu bord scoica,
pot sa spun, dupa aproape 2 ani (numai blush.gif ) de cand am o rabla de dacie
(intretinuta totusi in limita bunului simt si al salariului de bugetar) ca este de
c.c.t. Incalzire aproape deloc, dezaburire, numai 20% (DACA o fi chiar atat) din
suprafata parbrizului, cu oricate stradanii de a-l face sa functioneze cat mai bine.

Toamna trecuta renuntasem la a mai dezaburi parbrizul folosind aeroterma, imi
cumparasem un spray anti-aburire.

A fost conceput prost. Am experienta unui Escort (masina lu' tata), fabricatie
1985, parca (s-a intamplat acum destul de mult timp in urma) care baga
caldura LA GREU. Ce sa mai, alta masina... Motor SOHC 1,6l, distributie pe
curea, tacheti hidraulici (culbutorii nu se regleaza). La ralanti nu se auzea
decat scartaitul curerelor de distributie si al celei a alternatorului, cu capota
ridicata. Nici nu stiu sa mi se fi aburit vreodata parbrizul sau geamurile
laterale, ca sa fie nevoie sa pornesc aeroterma.

Asa ca am cumparat o aeroterma (cu tot cu bord CN3) pe care intentionez s-o
imbunatatesc, inainte de a o monta pe masina, schimband motorasul si turbina
originala cu unul de pe un Escort, modelul mai sus amintit care are numai 3
viteze, dar 2 turbine.

Inca stau foarte prost cu timpul liber, sper saptamana viitoare sa ma apuc de
lucrare. O sa pun si poze.
PH-06-BOA
Nu am avut timp sa citesc prea mult, dar din constructie trebuie sa aiba caldura, asa cum si eu aveam, destul de bine , ca iarna sa nu stau infofolit in masina. Nu am folosit ventilatorul, decat in stationare. In mers, am facur deasupra grilei, din plastic, pe toata lungimea, o piesa din plastic, care sa preia curentul de aer si sa-l treaca fortat prin calorifer. La capetele jgheabului, si in stanga si in dreapta, am pus burete, poliflex, orice , numai sa se astupe iesirea aerului catre aripi, care ar aerisi rotile, nu interiorul. Am lasat numai cate o fanta subtire, pentru a curge putin apa. Nu se va mai strange apa multa, ca va fi grila acoperita de acea piesa de preluare. Jaluzelele, clapetele, din prelata, sa fie flexibile sau chiar lipsa, pentru a permite trecerea usor a aerului, care ajungand la calorifer, sa treaca in intregime prin el, nu pe langa. Spun pe langa, pentru ca la asezarea caloriferului, in cazul in care a fost demontat, nu se mai aseaza exact pe locas, ci numai putin daca e mai jos, pe deasupra lui ramane fanta prin care trece numai aerul rece. Se poate impana pe langa el, la fel, poliflex, burete, o pufoaica sau presul de la usa... In cazul in care aveti si GPL, e buna o diuza pe furtunul ce merge la vaporizator, pentru a mari viteza apei (volumul) care trece prin calorifer, si asa va merge si motorul mult mai bine ca fara diuza. Gaura diuzei sa fie in jur de 3mm. Nu va ganditi la consum, ca nu se va mari, chiar se va reduce simtitor. Termostat de 89 de grade, carton in fata radiatorului, pe partea cu elicea, pe jumatatea ei. Nu pe partea cealalta, ca va fi inutil. Daca am mai scapat ceva, sper sa nu stiti, dar asa , garantez sauna in Dacie. Eu mai facusem si un canal, din tabla zincata, care dirija caldura deasupra picioarelor, si va spun ca chiar era fierbinte aerul, ca la o masina sanatoasa.
apline5
QUOTE(daniel93 @ 6 Oct 2010, 16:27)
Are cineva dacie 1300 cu instalatia originala care da caldura si dezabureste?
*


da tongue.gif

QUOTE(dacia_slk @ 6 Oct 2010, 16:38)
In mod sigur, nimeni.
*


esti sigur ? ohmy.gif

ps: sunt niste clapete sub bord care inchid si deschid, daca nu merg ia-ti adio de la caldura wink.gif
CGDBZ
Fosta dacie 1300 a tatalui meu baga suficienta caldura .Pana la 40km/h trebuia sa folosesc aeroterma . Nu am schimbat decat acele jaluzele care se intarisera caci nu mai etansau bine (asta pentru o eficienta maxima a aerotermei) si am spalat de vre-o doua ori caloriferul . Interiorul caloriferului nu era prea murdar dar exteriorul era plin de praf si mizerie datorita careia intra mai putin aer in masina. Era sa uit , carton la radiator iarna si termostat de 86 grade.
dacia_slk
Eu nu stiu ce se intelege prin expresia "baga caldura".

Escortul amintit (cu care am avut o experienta destul de bogata)
baga in asa hal caldura, ca la -20, poate -30 de grade afara, puteai
sta in maieu si sa-ti fie cald.

Asta inteleg eu prin "baga caldura". Adica ceva in genul: "ori suntem
golani, ori nu mai suntem" tongue.gif blush.gif

In ceea ce priveste dezaburirea, nu tin minte sa fi avut nevoie
vreodata sa dau drumul la aeroterma, poate pentru ca atunci
locuiam intr-o zona cu climat mai uscat. Dar, probabil ca 3 minute
este un timp chiar exagerat de lung pentru acel sistem.
bucatzel
QUOTE(daniel93 @ 6 Oct 2010, 17:27)
Are cineva dacie 1300 cu instalatia originala care da caldura si dezabureste?
*



Da / Nu.

Caldura o porneam imediat cum se incalzea motorul. Adica in 2-3 minute. Curatati-va instalatiile inainte sa va plangeti. Normal ca nu merg daca prin ele curge antigel de 10 ani transformat de mult in namol.

Dezaburirea era mai cu cantec, in sensul ca trebuia sa ma deplasez cu viteze rezonabile (minim 50) ca sa se faca flux de aer util la asa ceva prin masina. Motivul fiind perdeluta aia nenorocita de musama care de la varsta, s-o intarit intr-o pozitie ciudata, si ventilatorul nu mai avea nici un efect.

Am tot cautat ceva guma de lapte s-o inlocuiesc, dar n-am gasit nimic.
TXzamora88
eu nu prea am probleme dau drumul la aeroerma si baga caldura dar baga mai ales cand merg cu ea dupa 2 min asa cand plec cu masina baga caldura pe jos peste tot ..este vrun defect in asta???dar nu prea inteleg manetele mici care alea 3 nu cred ca functioneaza bine ...imi poate explica ca la prosti cineva va rog1...
dandee
QUOTE(ghitza @ 8 Oct 2010, 13:13)
deci fi atent .acel volet se deschide cand tu comuti maneta sa sufle pe mijloc adica la penultimul semn si ultimul.Acest volet este comandat de o capsula vacumatica (nu se deschide in functie de puterea aerotermei) care o sa o vezi daca dai jos cuita cu acte si te uiti in stanga acolo o vezi,acuma la tine ori nu mai este conectata la restul instalatiei de vacum prin futunas ori e dusa ea ,uitate si ne zici care e treaba,bafta
*




la mine nu imi mai merge aerul pe aceasta parte! oare risc la iarna sa nu mi mai bege deloc? sau sa-l pierd pe acolo? daca da cum as pute sa rezolv fara parbriz dat jos(masina din semnatura)? mergeam in vara cu aerul rece pornit pe acolo si deodata nu a mai mers!
4x4
Am și eu o problemă. Mașina mea din semnătură incălzește bine și cu ceva voință se duc și aburii de pe parbriz însă geamurile laterale din față sunt opace. La șofer mai merge treaba însă la pasager e ca-n amazon, aerul iese foarte slab din duza de dezaburizare din stanga.

Idei?
panzerjager
eu am rezolvat in principiu cu caldura astfel:
1) demontat calorifer de incalzire, spalat bine,bine si in interior si intre lamele/indreptat lamele dupa caz;
2) curatit compartimentul caloriferului si verificat functionalitatea la chestiile alea ce dirijeaza aerul la picioare sau parbriz
3) montat calorifer( cu grija sa nu se indoie lamelele) si etansat pe langa el(eu am pus protectie de tevi de cupru, folosita la instalatiile casnice), daca nu merge si cu carpe biggrin.gif
4) etansat compartiment calorifer !!! si anume: am pus de-a lungul o bucata de polistiren d-ala tare(albastru sau verde), taiat usor si perfect si astfel aerul ce intra pe la voleti nu mai iese pe nicaieri, intra doar printre lamele caloriferului si in habitaclu;
5) am montat 2 captatoare de aer pe grila de aerisire, iar imbunatatirea este semnificativa; ideea e sa etansezi cat se poate de bine orice gaurica pe unde ar putea iesi aerul.
6) Ca BONUS mi-am montat si o aeroterma interioara pe polita, dupa ce se incalzeste motorul, nu mai poti tine mana pe ea : wub.gif astept doar un electrician care sa imi lege ventilatorul aerotermei la instalatia electrica biggrin.gif
daniel93
azi am reusit si eu sa-mi fac caldura... si cu toate ca nu am terminat (trebuie sa etansez calumea si sa curat instalatia) am schimbat doar robinetul si se infierbanta caloriferul de nu poti tine mana pe el.. am facut un drum de 10 km dus si toata apa care a curs din instalatie cat am lucrat s-a transformat in abur si asa am putut verifica daca functioneaza aeroterma calumea, cand dadeam drumu la dezaburire venea aburul lipit de parbriz, cand dadeam la picioare, venea pe sub bord... asta cu grilajul din fata parbrizului pus de forma, fara suruburi biggrin.gif
Robinetul vechi se blocase intr-o pozitie in care deschisese un singur circuit si de aia nu facea treaba..
Pe viitor vreau sa:
pun 2 captatoare aer
etansez si mai bine traseul aerului
schimb perdelele de musama
curat toata instalatia de racire

Daca doar schimband robinetul deja am caldura satisfacatoare, daca fac cele de mai sus cred ca stau in tricou iarna viitoare wub.gif

Caloriferul nu cred ca se poate scoate de tot, eu i-am desfacut doar clemele si l-am tras mai in fata, sa-i pot pune furtunele.

Eram pe punctul de a pune un siroco in portbagaj de disperare! radmasa.gif
dacia_amg
studioworks
poate va ajuta
Ky_Cristian
Eu am bord CN si nu am probleme cu caldura in masina. Dar nu scriu asta ca sa ma laud, ci ca sa va spun ca dimineata, cum ma sui in masina, se abureste parbrizul instantaneu, mai ales acum, pe frig. Insa se si dezabureste instantaneu, cand pornesc aeroterma la 4, chiar daca baga aer rece.
Asadar, problema dezaburirii nu tine numai de temperatura aerului ci si de viteza cu care acesta este dirijat spre parbriz. Cred ca schimbarea ventilatorului cu unul mai puternic la 1300 ar rezolva in mare parte problema aburirii, mai ales in oras, unde nu poti circula cu viteza mare, ca sa ajuti fluxul de aer.
Asta este doar opinia mea, nu aruncati cu pietre.
daniel93
m-am gandit si eu, dar in ce oras stau eu merg linistit cu 60+.. si nu motorul e problema ci directia in care trebuie sa bata curentul de aer.. din pozitia aia cam greu sa faca un curent de aer mai ales ca el vine paralel cu caloriferul si ar trebui sa intre prin el de ciuda
Kiraly
sunt de acord cu tine cristian
kitzsteinhorn91
Am Dacia 1300 din '75, masina din semnatura, si pot spune ca atat incalzirea cat si dezaburirea merg perfect.
1055
Dupa curatarea instalatiei de racire , aerisire, schimbarea termostatului, vad ca deja incep sa am dezaburire si caldura in masina.
Am o nelamurire, de ce ventilatorul imi da aerul afara prin grila si nu il baga in masina ?
Sa schimb firele de alimentare pentru a inversa sensul de rotatie s ?

daniel93
ori nu e etansat bine ori ai bucatile alea de musama rupte sau intepenite deschis... nu cred sa fie inversate firele, cand dai jos grilajul poti verifica si asta, dai drumul la aeroterma si vezi in ce directie sufla
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.