Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incalzirea la 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
DaciaFWE
Am o dacie 1310 din 84..si aeroterma nu imi sufla aer deloc ..nici cald nici rece ...I-am pus carton in radiator am lasato la relanti sa zic vro 15 minute si grilaju ala deasupra la radiator se incalzise, ieseau aburi...in masina se cunostea foarte putin...chiar daca dadeam drumu la aeroterma nu avea nici un efect...Aveti vro iedeie?Si dezaburire functioneaza..dar dureaza ceva pana isi face treaba sad.gif
daniel93
modelul asta cu aeroterma afara nu face curent de aer, doar o "adiere" usoara.
Daca zici ca functioneaza greu si dezaburirea, etanseaza zonele marcate de bygy007 pe pagina 1, poate caloriferul e incarcat cu mizerie intre paleti sau perdeaua de musama a ramas blocata deschis
bv-08-fgm
Stiu ca unii poate nu o sa ma creada,dar eu cel putin sunt multumit atat de caldura ce o baga cat si de dezaburire,am schimbat in vara aeroterma ca nu mai mergea deloc si am pus-o cu silicon frumos,si baga atat aer la dezaburire cat si caldura.Deci ma gandesc ca daca e pusa la punct si la voi ar trebui sa bage caldura smile.gif.
nikuniku
aveti idee cam cat costa un calorifer de bord cn nou
ghitza
97 roni sau facaturi la 60 roni
nikuniku
mersi,asta e trebuie sa cumpar unu ca am sauna in masina si antigel lipsa in vas
DaciaFWE
O aeroterma de dacia nova se poate monta pe bordu de 1310?:)Radiatoru l-am spalat..caldura baga foarte putin si nu constant, la aeroterma ii dau drumu degeaba..
mihai7575
QUOTE(DaciaFWE @ 23 Feb 2011, 01:06)
O aeroterma de dacia nova se poate monta pe bordu de 1310?:)Radiatoru l-am spalat..caldura baga foarte putin si nu constant, la  aeroterma ii dau drumu degeaba..
*


Nu se poate monta,aeroterma de nova,parerea mea,eu nu am vazut la alti colegi asa ceva.
daniel93
QUOTE(nikuniku @ 22 Feb 2011, 23:03)
mersi,asta e trebuie sa cumpar unu ca am sauna in masina si antigel lipsa in vas
*


Am eu unul cu tot cu aeroterma dar are pompitele alea cu vacuum rupte.. daca te intereseaza da-mi pm
mihai7575
QUOTE(nikuniku @ 23 Feb 2011, 00:00)
aveti idee cam cat costa un calorifer de bord cn nou
*


Mai ai si varianta SH de la dezmembrari,acolo te va costa maxim 30 ron,calorifer original nu de asam.
DaciaFWE
Am luat aeroterma dupa o dacie nova o pot folosi la 1310?:|
Kanutza_77
Salut,
Ceea ce am facut eu:
-Demontat aeroterma,vasilina lagare,remontata cu silicon si etansata bine
-Termostat ce deschide la 90 grade,
-Demontat,reparat,si remontat,etansat repartitorul acela de aer de sub bord sa nu fie blocat si rupt pe inchis.
-Spalat caloriferul si pe afara si in interior.
-Scos perdelele acelea de sub grila si sigilat toate locurile pe unde poate intra sau iesi aerul cu silicon(nu spuma poliuretanica pentru ca retine umezeala).
-Etansat cu silicon pe unde intra furtunele de la spalatorul parbriz
-Lasat neetensat locul pe unde se scurge apa.
Eu asa am procedat si la -5-10 grade in vreo 5-10 minute pot sa spun ca este destul de bine,nu chiar cald de scoti limba dar se simte.
maho
Ce fel de silicon ai folosit, ca ala "sanitar", care se intareste repede in contact cu apa, si se face precum cauciucul, e pe baza de acid acetic, si ataca tabla.
Kanutza_77
Nu,am gasit un silicon de la loctite fara acid acetic si plus de asta partile in contact au fost inainte curatate,grunduite,antifonate pentru precautie.
payty
la mine merge relativ bine dezaburirea/incalzirea.

Intr-adevar nu merge ca la fosta dacie care avea bord de CN, dar e ok.

(acum am modelul mai vechi, dacia fiind din '96)


Ce e important aici e sa fie etansat foarte bine compartimentul ala al caloriferului.
(intr-adevar, sistemul e complet idiot, nu stiu ce "destept" l-o fi proiectat asa, dar se poate ameliora totusi)

Asta se verifica cel mai bine pornind aeroterma si verificand sa nu sufle in afara.


Perdelutele alea ca sa functioneze corect, eu am facut asa:

Am legat in partea de jos niste fasii de tabla (de la un colier de furtun de benzina, modelul ala vechi care nu era cu surub).

Perdeluta cand e inchisa vine in contact cu unul din peretii compartimentului de la calorifer. Pe partea cealalta a peretelui respectiv am pus niste magneti Neodim, care sunt foarte puternici si atrag acea tabla fortand perdeluta sa se inchida. Totusi, la viteza mai mare perdeluta se deschide si intra aer si mai mult.


Singura chestie pe care vreau sa o fac este sa schimb porcaria aia de motor de la aeroterma cu unul de turatie mai mare si care sa nu mai huruie ca la balamuc si sa aiba debit de aer mai mare.
bucatzel
QUOTE(payty @ 8 Apr 2011, 15:56)

Singura chestie pe care vreau sa o fac este sa schimb porcaria aia de motor de la aeroterma cu unul de turatie mai mare si care sa nu mai huruie ca la balamuc si sa aiba debit de aer mai mare.
*



Daca vrei turatie, uita-te la motoare inrudite cu asta:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/u...?idProduct=8492

mihai7575
QUOTE(DaciaFWE @ 7 Apr 2011, 12:24)
Am luat aeroterma dupa o dacie nova o pot folosi la 1310?:|
*


Personal nu am intilnit asa ceva,dar poate te ajuta colegii de pe topicul dacia nova.
daniel93
Vine iar frigul, si 1300-le baga caldura de-a binelea biggrin.gif
La 3-4 minute dupa ce pornesc motorul dau drumul la dezaburire, si face treaba.. pe 1310 acelasi efect, dar are si plasticul ala de captare a aerului, intre capota si parbriz, si baga caldura calumea..
Deci, daca vreti caldura in dacie, curatati fratilor instalatiile 10561582.gif
pais_valenciano
QUOTE(studioworks @ 9 Jan 2011, 13:47)
poate va ajuta
*




Deoarece vara trece repede si cu totii stim ce probleme apar la prima ploaie mai serioasa si datorita faptului ca iarna trecuta instalatia de incalzire ma cam chinuit, m-am decis sa o repar si eu pana in cele mai adanci maruntaie biggrin.gif .Ca o prima idee cu vreo 2 ani in urma pe la voletii din habitaclu de sub bord am scos o bucata de burete gen purfix parca si am o nelamurire de unde vine?
-burete era pus pe muchia ce desparte compartimentul primar de cel secundar, o fi de acolo?
-si a doua ipoteza, intre calorifer si spatiul ce-l inconjoara exista vre un fel de ceva?
-o alta intrebare, cu ce fel de mastic este lipita aeroterma?
-o intrebare mai ciudata la masinile din ziua nostra ce temperatura are aerul care iese pe la o priza de ventilatie, logic ca sub 90 de grade dar cat este normalul ca sa zic asa?
Mai am in program, demontarea aerotermei deoarece la temperaturi poziteve hodoregeste urat si la temperaturi negative nici macar nu se mai misca (auzeam siguranta in tablou cum incepea sa bazaie), perdelutele care oricum sta in orice directie doresc dumnea lor le voi schimba cu plexiglass de 2 mm grosime, le voi atasa balamale la partea de sus, o garnitura pentru etasansare pe partea metalica a compartimentului, si am vazut la un coleg forumist un sistem de actionare cu un cablu gen cel de la soc, voi izola compartimentul secundar pe la toate gaurile si ramane sa vad spatiile dintre calorifer si compartiment cum sunt, ma-i am in proiect si schimbarea ventilatorului daca acesta nu da nici un rezultat cu unul de la vw la care ii voi confectionana o adaptare ceva plus ca al meu din fabrica nu are cele 3 trepte, e pur si simplu pe direct si ca o ultima idee daca nu reusesc sa dezaburesc geamurile laterale din fata ma gandesc sa trag 2 prize de aer, am vazut ca bordul are spatii si la cei doi voleti de sub bord sunt doua forme ce seamana cu un stiut unde pot prinde un furtun ceva, sper ca nu va-m plictisit biggrin.gif

pais_valenciano
Am reusit sa demontez aeroterma cu destule chinuri, cele 3 suruburi de jos mi-au dat mari batai de cap pentru ca nu aveam acces la ele din cauza cartonului ce formeaza circuitul de dirijare al aerului.
In fine probleme cu carul, am uns cu vaselina grafitata bucsile si hodorogeala a disparut, alte probleme nu am gasit la aeroterma, dar acum am probleme la montaj:
-am vrut sa folosesc silicon de bucatarie dar e imposibil deoare pana reusesc sa pun aeroterma pe pozitie o lovesc de bord si de cartonul ala, asa ca am puso provizoriu fara silicon.
-se simte ca baga un pic de aer pe la grile.
-piulitele sunt mobile si cu greu bagi surubul in ele, ba una din ele sa rupt.
-diametrul de sus al aerotermei este un pic mai mare decat tabla pe care vine montata asa ca este un hau de peste un centimetru si am observat ca nici masticul vechi nu facea contact acolo.
-la partea de iesire a aerului la fel tabla e stramba in toate felurile posibile, pare decupata si facuta manual.
Am o intrebare, ce mastic trebuie sa folosesc?
sobolan
QUOTE(DaciaFWE @ 7 Apr 2011, 12:24)
Am luat aeroterma dupa o dacie nova
*



ai luat-o dupa ? blink.gif
pais_valenciano
QUOTE(sobolan @ 29 Aug 2016, 16:53)
ai luat-o dupa ? blink.gif
*




rusugxg
Pararea mea este ca aerul nu circula corect in habitaclu (nu iese din el). Modelele originale Renault si primele Dacii 1300 (una din asta am birjarit si eu in tinerete) aveau vinilul de pe stalpii spate cu mici perforatii prin care iesea aerul spre extractoarele din afara (cele oblice la inceput, iar apio cele mici orizontale). Savantii romani au renuntat in prima etapa la acele perforatii, iar apoi au pus un fel de mocheta textila. Daca aerul nu iese corect din habitaclu (cu tot bancul ala cu pisica!!) e clar ca nici nu intra prea mult. Prin portbagaj nu are pe unde iesi (nu stiu daca mai exista acele cartoane cu iarna/vara).
sobolan
alea-s ventilatiile de la portbagaj.....sa-mi arati si mie de model de r12 are perforatii in dreptul lor care sa fie nu doar de forma,perforatiile alea aveau rol estetic...daca dai jos tapiseria ai sa vezi un mare nailon lipit pe gura aia la interior iar insasi plasticul ala(ca si element de ventilatie) nu e facut decat sa comunice cu portbagajul......
Aerul din habitaclu recircula cumva tot pe sub bord.......si are clar pe unde....
pais_valenciano
Am fost la un magazin din zona mea si mi-au dat masticul din foto, este bun dar mi sa parut un pic cam tare, montajul aerotermei se face cam greoi ca dupa punerea masticului nu se mai potrivesc axele gaurilor de filet avand in vedere ca sunt pe doua planuri, oricum am prins incet , incet suruburile de jos, pe urma cele de sus si putin cate putin am reusit, dar atentie nu strangeti tare suruburile pentra ca piulitele sunt prinse intr-o clema de tabla si cedeaza usor asa ca un surub la-m facut varza biggrin.gif .
Am izolat si compartimentul ca sa nu mai iasa aerul decat prin calorifer, daca inchid aerul de la picioare se simte la parbriz dar nu foarte tare, nu am cu ce sa masor debitul, dar daca la iarna nu va reusi sa dezabureasca tot parbrizul si geamurile laterale cred ca trebuie inlocuit cu un ventilator de la o masina moderna, probabil au debit mai mare.
sebymesteru
Trebuia sa incalzesti fasiile de mastic,la caldura se inmoaie aproape ca plastelina si se poate lucra usor cu el. Daca n-ai spalat caloriferul din bord printre aripioarele alea,ca sa iasa mizeria si praful depuse acolo nu vei avea debit de aer ca lumea in veci.
BLUE R 19
Exista chedere autocolante de diferite dimensiuni, fie din burete sau cauciuc moale, mai tare etc. Ala e perfect pt asa ceva, doar sa alegi dimensiunea potrivita si sa-l aplici bine.
address
O mica recomandare, de la bătrânele 13OO, care duduiau ca soba iarna, in habitaclu.
Furtunul tur de la pompa de apă spre calorifer, să fie pozat cu cleme pe lângă capacul de la culbutori, nu pe aripa stângă. În primul caz apa stă fierbinte, în al doilea se duce căldură în aripa mașinii. Asemenea îmbunătățire păguboasă, numai la Pitești se putea concepe. Si izolate eventual furtunele cu manșoane de poliuretan, crestate pe lung, puse pe furtune, si strânse cu banda adezivă, ca la instalațiile casnice. Nu sunt frumoase, dar sunt chefoase...
pais_valenciano
QUOTE(address @ 17 Sep 2016, 13:38)
O mica recomandare, de la bătrânele 13OO, care duduiau ca soba iarna, in habitaclu.
Furtunul tur de la pompa de apă spre calorifer, să fie pozat cu cleme pe lângă capacul de la culbutori, nu pe aripa stângă. În primul caz apa stă fierbinte, în al doilea se duce căldură în aripa mașinii. Asemenea îmbunătățire păguboasă, numai la Pitești se putea concepe. Si izolate eventual furtunele cu manșoane de poliuretan, crestate pe lung, puse pe furtune, si strânse cu banda adezivă, ca la instalațiile casnice. Nu sunt frumoase, dar sunt chefoase...
*



La mine. Furtunul este pe langa motor, nu pe aripa.
La prima temperatura sub 10 grade a inceput iar huruiala.
Iar am dato jos, si de data asta iam mai pus o saiba pe ax la bucsa de jos, acum huruiala dispare dupa circa 2 minue dupa mai multe porniri opriri ale aerotermei.
Am vazut ca ventilatorul avea vibratii si zgomotul se produce in bucse dupa care se amplifica prin carcasa ei asa ca mam decis sa cumpar alta.
Azi am fost la magazin pe muntii carpati si mau tratat cu cu.ul, o vanzatoare mia spus ca nu are, mamam intors inapoi ca uitasem sa iau o platina si de data asta era un vanzator acesta mia spus care si e 75 de lei, sa dus sa caute si dupa un minut sa intors ca nu o gaseste, lam intrebat cum sa procedez sa dau comanda si mia raspuns ce dracu sa faca ca trebuie sa o caute o ora si ca el nare timp ca trebuie sa vanda asa ca am inteles mesajul si am plecat.
Am gasit alta noua pe un site tot la 75 lei dar trebuie sa platesc si 20 lei transport.
Aveti idee daca sunt fabricate de mai multe firme gen asam, conex ? Care e mai buna?
nelu
Daca ventilatorul vibreaza, de ce vrei sa schimbi carcasa? Incerci sa elimini efectul, nu cauza, care e ventilatorul, nu e echilibrat.
bygy007
sigur se gripeaza , uzura mare in lagare cel mai probabil , ar trebui inlocuit ventilatorul sau lagarele daca rotorul nu are uzura mare
pais_valenciano
QUOTE(bygy007 @ 11 Oct 2016, 23:06)
sigur se gripeaza , uzura mare in lagare cel mai probabil , ar trebui inlocuit ventilatorul sau lagarele daca rotorul nu are uzura mare
*




jocul in bucsi mi se pare minuscul, am demontat motorul si am bagat bucsa pe ax si abia daca pot zice ca are un joc de 0,000...., de atins nu atinge nimic, nu vad urme de frecare dar nu pot sa inteleg ce produce zgomot atat de puternic.
de vibrat vibeaza pentru ca am alimentato la un transformator si am simtit la mana si se vedea si cu ochiu liber ca vibreaza elicia ventilator, zgomotul apare numai cand temperatura scade sub 10 grade si la - 10 grade iarna trecuta ramanea chiar si blocat, apasam pe buton de mai multe ori pana pornea. nu se pot pune rulmenti ?
am gasit una noua pe un site , dar astia vor comanda minima de 200 roni wacko.gif asa ca adio aeroterma
bygy007
trebuie curent continu minim 4A
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.