Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu viteza maxima ...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CT-12-VVV
salut ... am o berlina p injectie din 2000 si de cand am luat masina am aceasta problema .. la 90 de km/h am 3000 de turatii si la 120 de km/h am 4000 de turatii... ceea ce mi se pare foarte mult fata de celelelte dacii.. am mers si cu alte dacii si la viteza maxima turatiile erau mai scazute.. ma supara rau de tot la drum lung noroc ca nu am asa multe drumuri lungi de parcurs.. este mult prea turata ... ce problema poate avea masina...??? un mecanic de la dacia mi-a spus ca a fost o serie cu grupul conic f scurt si din cauza asta face asa... voi ce parere aveti ? si inca o problema ar fi atunci cand brachez rotile la maxim... am forjat masina la un raliu organizat in constanta la o proba de indemanare si de atunci cand iau bracaj maxim stanga sau dreapta si ii dau cu scartz volanul nu mai revine singur adica nu se indreapta decat dupa ce il misc putin.. ce poate fi... inainte imi sarea sa se indrepte singur... dar dupa raliu asa face si este enervant... daca aveti idei despre aceste 2 probleme postati aici ceva... bafta si spor la daciutele voastre !!!
Ov
120 - 4000 ture
130 - 4500 ture

mai mult nu m-am uitat la ceasuri ca-mi facea bordul in asa hal incat mi-era frica sa nu-mi zboare-n brate 04.gif

asa ca stai linistit ca nu-i nici o problema.

Cu volanul nu pot sa ma gandesc decat la capetele de bara sau la caseta de directie care ar trebui verificate. Oricum banuiesc ca deja stii ca nu prea e buna combinatia cu bracat maxim + forja, dar asta e treaba ta (si a planetarelor wink.gif )

P.S. si io tot o injectata neantifonata din 2000 am
CT-12-VVV
da dar la drum lung ma cam oftic cand vad cum trec pe langa mine unele dacii... si e obositor cu maxim 110-120 ca altfel o turez prea mult... planetarele le-am rectificat si m-am lasat de sporturile astea cu bracaj maxim si bruscare la maxim... smile.gif) sa vad sa verifice caseta de directie si capetele de bara.. mersi de raspuns... stie cineva cum imi dau seama de grupul conic din cutie fara sa dau jos cutia.. este inscriptionat pe undeva cumva?
PS: OV a mea e din martie 2000 poate le-am nimerit din acelasi lot smile.gif) ca la 130 zici ca-mi iau zboru asa zgomotoasa e in interior...
argon
pai nu e prea normal sa ai asa multe ture, sigur cutia e problema, sau turometrul mai poate fii, el arata 4000 ture cand sunt de fapt 3500 probabil..zic si eu..
la breakul meu din 96 pe carburatie am la 90 pe ora 2500-2600, la 140 am 4200 si mai mult nu mai stiu ca decoleaza tongue.gif
eu merg cu o viteza de croaziera de 120-130 la ora constant fara sa supraturez motorul, cu un consum rezonabil-7.5 %, drept e ca la 90 la ora e 6.5-7, dar mor la drum lung cu 90
argon
apropo de viteza maxima, voi cat ati atins cu daciutzele voastre(1310)?
Lacaru
Scuzati daca sunt off-topic, dar nu m-am putut abtine sa nu comentez. Voi vreti sa va simtiti in Dacii la 140 km/h la fel ca intr-o masina straina?
Am citit undeva ca viteza optima pentru o masina este viteza trecuta pe vitezometru la ora 12 (la Dacii 90-100 km/h).
CT-12-VVV
Lacaru eu nu am zis ca vreau sa ma simt in dacie la 140 ca intr-o masina straina asta nu va fi posibil niciodata cu orice modificare ai face la o berlina... asta e chestie ce tine de sasiu suspensii articulatii etc etc... dar spun ca fata de celelalte dacii am prea multe ture la 90 la ora 3000 de ture si la 14 la ora 5000 de ture chiar 5300 parca nu am fost atent.. dar eu nu pot merge la drum lung cu 120 130 constant pe cand alte dacii pot face constanta bucuresti cu 120 constant.. eu daca o tin 120 130 bubuie motorul ... ar insemna sa o nu o scot din 4300 de ture ceea ce mi se pare prea mult cu toate ca la drum lung racirea este mult mai eficienta... deci cine ar putea s ma lamureasca dc am asa multe turatii.. e cutia bulita sau ce o avea.. discul nu are cum s patineze si nici indicatorul din bord nu este stricat am mers in paralel cu fiat ford opel bmw alte dacii nova supernove degeaba... e ceva la cutie sau habar n-am.. poate sgm ne lamureste.. am vazut ca el e tatic p-aici.. multa bafta si spor la daciutze.. !!!!
andu911
o varianta ar putea fi ambreiajul uzat..
gattoman
nu are nimic. asa e cutia mai scurta. tot ce poti sa faci este sa schimbi cutia sau (nu stiu daca merge) sa schimbi pinionu de la a 5-a.
Ov
QUOTE(CT-12-VVV @ 19 May 2005, 21:56)
da dar la drum lung ma cam oftic cand vad cum trec pe langa mine unele dacii... si e obositor cu maxim 110-120 ca altfel o turez prea mult... planetarele le-am rectificat si m-am lasat de sporturile astea cu bracaj maxim si bruscare la maxim... smile.gif) sa vad sa verifice caseta de directie si capetele de bara.. mersi de raspuns... stie cineva cum imi dau seama de grupul conic din cutie fara sa dau jos cutia.. este inscriptionat pe undeva cumva? 
PS: OV a mea e din martie 2000 poate le-am nimerit din acelasi lot smile.gif) ca la 130 zici ca-mi iau zboru asa zgomotoasa e in interior...
*



La drum lung, daca e o dacie langa tine (cu cutie d'aia lunga) si o calci in acelasi timp cu ala, o sa ai placuta surpriza sa constati ca o sa-l lasi muuuuuuuuuuuuult in urma pt ca exista si un avantaj la cutiile astea si anume viteza si timpul in care o prinzi. O dacie in treapta a 5-a daca nu are o turatie mare (4000 sa zicem) si o calci nu se duce mai deloc, d'aia de regula viteza maxima se prinde in a 4-a cand poti s-o turezi mai mult. Asa ca exista si avantaje nu numai dezavantaje (zgomot, consum). Mult e o chestie relativa la un motor, eu zic ca n-are nimic motorul de dacie daca mergi constant cu 4000 ture (asta daca ai si un ulei bunicel).

A mea e mai tanara ca a ta, cu vreo 3-4 luni smile.gif
ravenbv
a mea dacie din 99 are la 4.000 ture putin mia mult 130 Km/h cel mai tare am mers cu ea cu 150 mai mult imi era frica ca isi ia zboru smile.gif
kyma
cineva mi a zis ca un prieten al lui a facut motoru recen..ia facut rodaj ca la carte.. max 80km/h in afara dupa ce a facut primii 2000km masina numai trecea de 110 ,ofticat baiatu la desfacut din nou iar la facut .. si ia dat forje de prima data .. acum masina ar merge lejer la 140 ...acum nu stiu nici eu ce sa cred nici eu .. chestia e ca am avut si eu prieten care tot asa a luat masina noua pe care a intretinuto parerea mea peste masura ..tot asa avea 90 -3000 ture asta a fost vazuta chiar de mine un mecanic mi a zis ca depinde de motor de cum se merge cu el ... oricum am mai vazut injectie noua tot din 2000 cand a venit soferu cu ea de la pitesti nu a mers mai mult de 90 era blana
smile.gif)))
lupufomist
Poate fi turometrul troznit .
Eu am avut aceeasi problema, dar in felul urmator:
Cand am luat masina totul era ok: 110 km/h ~ 3000 rpm - treapta a V-a
Dupa un timp a devenit : 110 km/h ~ 4500 rpm - treapta a V-a
Defectul a tinut vreo 3 luni.
Apoi dupa un drum mai lung, totul a revenit la normal.
Precizez ca desi turatia era mai mare pe ceas , motorul se auzea la fel ca atunci cand era ok.
Deci concluzia mea a fost ca turometrul s-a defectat si s-a reparat singur (ca de altfel multe alte elemente componente ale daciei)

Parerea mea ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.