Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: electrovalva gpl
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
xrt3xrt3
Buna seara, am o problema la instalatia de gpl, chiar si dupa ce "iau" contactul pe conducta de gpl inca mai iese ...gpl. Tot incercand sa vad de unde se trage am observat ca a doua electro valva nu tzacane.[sa zicem ca prima Ev este pe butelie, a doua cea montata pe caroserie chiar langa plaman si a 3-a pe plaman]. intrebarea mea este... poate fi reparata acea electrovalva? daca o desfac ce gasesc in ea? una noua cam cat costa, aproximativ?
HUMMER H1
in acele electrovalve se mai aduna pilitura de fier si mizerie din butelie se deface si se curata mai exact partea de jos acolo se aduna acea pilitura
sper sa te ajute
bygy007
din ce zici tu cea de sub plamin , aia are un filtru si cum zicea colegu trebuie curatata , dar cred ca daca iese gaz dupa oprire cred ca si cea de pe plamin nu inchide gazul bine (asta este rolul ei inchide gazul din plamin)
alin75
Si eu sunt de aceeasi parere! Toate cele trei electrovalve sunt puse in paralel, iar cand se pune contactul se deschid toate trei o data. Cea de pe butelie (1), lasa gazul sa iasa din butelie, acesta ajunge in alta electrovalva (2), unde se afla un filtru (este indicat schimbare periodica - vei ramane uimit ce gasesti acolo), iar cea de pe plaman lasa gazul sa intre in plaman(3). Daca scapa gaz dupa luarea contactului inceamna ca acea cantitate de gaz care se mai afla intre electrovalva 2 si 3, deoarece 3 nu mai inchide se pierde.
Acum electrovalvele au doua parti: electrica (o bobina) si mecanica (un pistonas)
recomand verificarea individuala a celor doua electrovalve (cu un fir dublu + respectiv - luate de pe baterie te duci pe electrovalva 2 si conectezi firele. daca se vede cum da mici scantei, bobina lucreaza, daca nu cam nasol) Acelesi lucru faci si la elecvtrovalva de pe plaman. Bobina nu cred ca o mai bobineaza nimeni (este capsulata deci ......., dar pe la dezmembrari sigur se gasesc). Daca bobinele lucreaza (adica trece curent), atunci pistonasul s-a blocat. Nu ramane decat sa desfaci bucati si sa te apuci de curatat (se poate sa fi ruginit si ca nu mai culiseze). Spor la munca!
xrt3xrt3
am desfacut cele doua EV(2 si 3) ambele merg/mergeau. Cea cu filtru, 2, nu avea mizerie in ea, in schimb filtrul era negru , e un filtru din ceva pasla... prima oara cand vad unul cu asa ceva...
din pacate tot iese gaz dupa luarea contactului, mie teama sa nu fie membrana crapata... altfel nu imi explic ...

revin...
hutzzyy
aceias problema am si eu nu imi dau sema ce ar fii de vine cred ca valva 3 e de vine ce de la plaman :-?
PH-06-BOA
Valva 3 are depuneri de calamină pe scaunul de bronz și pastila de cauciuc. Dacă aveai membrană spartă, n-ai fi putut pleca de pe loc. Ea deschide gazul, iar arcul de care ziceam eu să-l schimbați, închide. Bobina arsă, se poate rebobina . Multe se întrerup la capetele bobinei, unde nici nu sunt lipite de papuci, ci doar presate, așa că, la încălzirea plasticului, firul se depărtează de papuc (cele care au). Scaunul și pastila supapei, o curățați cu șmirghel. De 600 la scaun, până se vede luciul metalic fără a se insista, să nu se lățească suprafața de contact, iar pastila de cauciuc, cu 240, până dispare inelul format pe fața de contact cu scaunul. În rest, s-a spus mai sus. La proba bobinei, e necesar doar un fir. Masa, negrul rămâne, albastrul se scoate, și se dă plus direct din borna bateriei. E posibil ca așa să meargă, prin firele instalației pierzându-se și 3V.
xrt3xrt3
ok, am rezolvat am desfacut astazi de doua ori plamanul pana sa imi dau seama ce are... acum porneste si la prima cheie si nici nu scapa...
initial am facut ce a zis diaconu liviu, abea dreptate omul membranele nu erau sparte, am curatat tot ce puteam curata, dar fara nici un efect pozitiv, ba chiar din contra... m-au trecut toate sudorile cand am vazut ca nu mai porneste....
in cele din urma mi-am dat seama ca se slabise un arc, i-am adaugat o bucata de smirgel impaturita in 2 iar acum e ca noua...

CUM FAC REGLAJUL?mentionez ca am cautat.... de 3 ore o tot fac,ma dor ochii... dar nimeni nu scrie ceva concret pt instalatia de tip intergas cu un singur surub pe plaman...[attachmentid=1627664895]
Kiraly
din surubul ala reglezi relantiul deci astepti putin sa se incalzeasca si reglezi surubul in pozitia in care ai cea mai mare turatie.inainte inapoi o sa vezi tu.iar debitul se regleaza cu robinetul care este pe furtunul intre carburator si plaman.dai la 3000de turatii incepi sa inchizi incet sa cand observi ca scade turatia mai deschizi o tura si gata. aerul pe carburator iti spun sa reglezi cu benzina si dupa aia cand treci la gaz laso asa.
ghitza
acelasi tip il am si eu de instalatie ca si tine(intergas) si fa asa cum ti-a zis Kiraly
psanyiro
ce ziceti merita sa desfac plaminul ca sa fie curatat?,filtrul care e montata pe electrovalva am desfacut de mai multe ori
bygy007
eu zic ca merita dar dupa cel putin 15-20 000 km
xrt3xrt3
QUOTE(bygy007 @ 2 Nov 2010, 22:28)
eu zic ca merita dar dupa cel putin 15-20 000 km
*



mai ales daca bagi apa de la robinet in instalatie... eu am gasit cativa dintre peretii plamanului rosi pur si simplu acolo unde se deusese mizerie... poate chiar odata pe an sau 10K...

n-am mai raspuns ... asa ma facut cu reglajul, deocamdata nu am apucat sa ii fac consumul dar sunt bucuros ca imi merge bine...
bundaionut
am si eu o problema cu electrovalvele, nu cupleaza mereu, in special cand e cald, cea dupa butelie se aude tacanind. ce as putea face?
PH-06-BOA
Nu cupleaza, pentru ca nu e tensiune suficienta la bornele bobinelor, datorita caderii pe firele destul de subtiri (cele albastre). Ia un fir si du direct de la baterie la una din electrovalve, la papucul cu fir albastru, fara sa deconectezi altceva, si vezi daca asa cupleaza toate. Daca asa merge, n-ai decat sa dublezi doar, firul albastru, de la comutator pana la una din valve, dar si pe cel rosu de plus, de la bobina de inductie, pana la acelasi comutator, gaz-neutru-benzina. Daca ai releu separat, dublezi doar firul albastru (varianta cu releu nu prea face probleme). Totul e sa ai tensiune pe bornele bobinelo la valve, cat mai aproape de cea a bateriei.
iuli_96
budaionut-aceiasi problema o am si eu.
Cand este cald motorul nu mai cupleaza electrovalva de pe plaman si nu mai pot porni motorul doar dupa ce se raceste.
Sa nu ajunga destula tensiune?dar nu cred.
Si este normal sa ticaie in spate electrovalva de pe butelie?
bundaionut
saptamana asta sper sa ajung la electrician
te tin la curent cu ce am facut
bundaionut
Am fost la un electrician si mi-a pus doua relee, unul pt benzina si unul pt gaz.
Sper ca acum sa nu mai am probleme
iuli_96
Relee la ce ? Si mai exact ce problema aveai tu cu gazul?
bundaionut
un releu la electrovalva de benzina si unu la electrovalva de gaz.
Problema: nu cuplau electrovalvele cand era cald afara
iuli_96
Aha.
La mine este cu totul o alta problema.
Mersi pentru raspuns.

8 May 2015, 10:19:
Inainte,se incalzea electrovalva de pe plaman? La mine dupa ceva timp frige...sau asa trebuie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.