Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema electrica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
VS-02-ZCK
salut. am si eu o probelma am cumparat acu 3 sapt o baterie rombat ciclon de 66 A . la vro 2 sapt a aparut prima problema masina a stat nepornita vro 3 zile cand am dat sa pornesc de be a latu. dupa aceia mam dus la magazinu de unde am cumparato sa o masoare si cand a pus sa o masoare incarca prea mult {nush exact cat} a zis ca ii releul a 2 zi am cumparat un releu lam schimbat , am pornit mororu si imi indica la jumate in bord. azi cand am plecat cu masina la sc si am aprins faza scurta sa descarcat de tot bateria sa incis si casetofonu acu din bord care indica a coborat pe roscu... care ar fi probelam?

15 Oct 2010, 15:13:
nu ma poate ajuta nimeni?
bucatzel
Poate vreo invatatoare, vreo profesoara de romana. Cu toata bunavointa, al naibii daca am reusit sa inteleg ceva.
tichondrius95
Iti fura curent pe undeva, vre-un cablu in scurt, masa etc, si eu am o problema cu luminile pe spate, imi palpaie toate becurile cand semnalizez si aprind pozitiile in acelasi timp, eu unu ma duc la un electrician zilele astea ca nu i-am dat de cap. Bafta!
dc_copilu
Sfatul meu este sa iti pui un releu electronic ,deoarece ala e gata reglat. Si eu am avut probleme asemanatoare. La mine a fost din cauza casetofonului care era legat pe direct si imi consuma curent. L-am schimbat si l-am pus prin contact pe Accesorii(A) si de atunci nu mai am probleme. Ai verificat incarcarea dupa ce ai schimbat releul?
Verifica si alternatorul si apoi incearca sa faci un drum mai lung cu masina ca poate nu reuseste sa incarce alternatorul cat consumi!

Altceva nu stiu ce sa zc , poate mai primesti si alte sfaturi.
Bafta.
Cu respect,
dc_copilu
cudry
daca sa incins casetofonu poate de la el pleaca problema incearca sal dezlegi cai in scurt ,oricum ai ceva in scurt,totusi masoara voltajul cu motorul pornit trebuie sa fie aproape de 14.45v
bygy007
pai trebuie sa gasesti problema , sigur gasesti rezolvarea , detalii :
1
2
3
VS-02-ZCK
tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit era 12,73V
motorul la relantiu 12,75V
2500/3000 rot/min 14,6V
releul era pus cum il cumparasem nu umblasem in el era sigilat.

acu l-am reglat ca la relantiu 14,5V si la 3000 rot/min 17,13/17,14V .

ce valori ar trebui sa aiba normal?

17 Oct 2010, 15:12:
am uitat sa zic toate valorile aste sunt masurate fara nici un consumatori
krapcarasu
nu trebuie sa depaseasca 14,4 si sa scada sub 13,8 in nici un regim de functionare, 12,x cu mot. oprit;
acum tu prajesti bateria, cel putin
bygy007
inseamna ca nu ai citit nimic , reglajul releului de incarcare se face la peste 1200 1500 ture , si la 3000 ture tensiunea pe baterie sa fie in intervalul mentionat de colegul mai sus ,

MENTIUNE niciodata un alternator de dacie nu va da la relanti tensiune mai mare de 13 -14 V cu consumatori , exceptie fiind cazul in care turatia este peste 1000 sau fulia la alternator este mai mica (marind numarul de ture al alternatorului la relanti)vezi postul meu


masuratoarea se face cu si fara consumatori (pentru a depista o eventual defect la punte sau bobinaj)in cazul in care este ceva defect scade tensiunea cind se cupleaza consumatorii ,
pentru a se vedea starea alternatorului se masoara DF , (tensiunea de excitatie) asta spunind tot de starea lui
PH-06-BOA
Tensiunea bateriei, cu motorul oprit, parca e, 13,2V.
Alex4u
si eu am o problema asemanatoare ..in relanti incarca 13.1... in turatie incarca 14.5 ...cu luminile aprinse si relanti 12.7 si cu luminile aprinse si turatie 13 si ceva..problema apare la mine cand pun frana scade de tot si bateria..si luminile se fac galbene..cum dau drumu la pedala si accelerez putin revine totul la normal..ma gandesc sa am un scurt ceva pe stopurile de la frana?
bygy007
sau vre-o dioda arsa masoara DF (postul 6 punctul 3)
VS-02-ZCK
am rezolvat problema care o aveam. chiar daca luasem releu nou {mecanic} nu stabiliza tensiunea pana la urma am luat un releu electronic facut de metaplast. in turatii am 14.61 , iar la relantiu cu faza lunga si stergatoarele 13 si cv nu mai stiu exact. eu zic ca-i bine . apropo releul electronic cam ce durata de viata poate sa imi zica cnv?
ghitza
eu zic ca nu e bine acea valoare de 14,61,asta dupa ce am citit mai sus ce zice BYGY007
VS-02-ZCK
in prospect scrie 14.25+-0,45Vcc. ori cum ii diferenta de la 17 v....
PH-06-BOA
Si cel electromecanic se poate regla asa de frumos, incat sa incarce constant, in jurul valorii de 14,2V atat cat e normal, atat cu consumator cat si fara. Releul are in interior, doua suruburi si o cama. Cu putina logica, se jongleaza asa fel incat sa fie bine, numai ca asta dureaza si pete o ora de mangaiere.
Daca tie ti-a incarcat mult, cum de nu porneste? Bateria trebuia sa mearga excelent cateva saptamani, luni, dupa care cadea, sau o gaseai fara electrolit. Nicidecum fara curent. Masoara curentul pe care il consuma ce ai tu pe la bord, cand ai cheia scoasa din contact. Chiar si 100mA e mult.
Tu te-ai dus ca nestiutor , la masurat, el ti-a raspuns ca un excroc ce voia sa scape de tine, vazand ca nu te pricepi. Corect era sa-ti explice, sa te invete. Tu ti-ai verificat macar odata, aparatul? Esti sigur ca merge bine? Alimenteaza o dioda zenner printr-un rezistor, la o tensiune mai mare ca cea scrisa pe dioda, una de 7V, 9V sau 12, si masurand cu aparatul tensiunea de la bornele diodei, trebuie sa fie identica cu cea scrisa pe dioda.Daca nu, regleaza-l, dupa care poti face masuratoarea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.