Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incalzitor motor si filtru
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
vali2
as fi tentat sa dotez masina cu un asemenea dispozitiv care sa incalzeasca electric antigelul sau poate mai bine uleiul din motor;
de asemenea filtrul de motorina ar fi mai fericit daca ar beneficia si el de o preincalzire care sa il scape de aparitia parafinei care infunda elementul filtrant.

credeti ca ar fi eficiente aceste dispozitive, ar merita cheltuiala ?
a facut cineva asa ceva ?
stiti de unde as putea procura de la noi incalzitoarele ? sau poate ceva home-made.

multumesc

Ion_R5
E ceva foarte util, insa e mai greu de gasit pe la noi.

Asemenea "dotari" sunt uzuale la masinile din tarile nordice: Suedia, Norvegia, Finlanda.

Un vecin de-al meu avea ceva de genul asta montat pe un VW Transporter diesel.

Era o piesa care se monta in blocul motor, in locasul capacului pentru protectia la inghet. (se da jos un capac - din cele 4 - si se monteaza dispozitivul respectiv)

Dispozitivul respectiv are un rezistenta - in genul termoplonjorului cu care faci cafeaua - si se alimenteaza la 220 V - insa e de putere mult mai mica.

Ideal ar fi sa incalzesti baia de ulei sau apa de racire (blocul motor)

Mai exista si aparate de incalzit tip Webasto care functioneaza pe baza de ardere combustibil (benzina, motorina) si care incalzesc lichidul de racire.

Pentru incalzirea fitrului de motorina - ar fi suficient sa iei un filtru/suport care are montata o rezistenta de incalzire (intreaba pe la magazinele cu piese de camioane - poate au ceva de genul asta cu alimentare la 12 V)

Pentru viata lunga la dieselui tau iti recomand sa completezi la fiecare plin de motorina 200 grame de ulei amestec 2 timpi (pentru motociclete). Umplii jumate de rezervor, pui uleiul, dupa care umplii cu motorina pana sus. (maxim 200 grame la 50 - 55 litrii ) - unge pompa si injectoarele. Uleiul sa fie ceva de calitate. (nu trebuie pusi aditivi pentru motorina)

Sa nu pui mai mult ulei fiindca iti umple de calamina cilindrii, EGR si turbina.
Ion_R5
Mi-am amintit ca am citit undeva....

Facuse cineva un incalzitor utilizand o bujie incandescenta pentru motoare diesel - insa atentie mare cum o utilizati fiindca se incinge la rosu in 8 - 10 secunde si consuma un curent destul de mare.

De preferat ar fi o rezistenta de incalzire mai mica, care incalzeste in timp (10 sau 20 de minute)
IRONICK
Pui mai multe bujii in serie ...
vali2
de preferat incalzitorul motor alimentat la 220v altfel risti sa ramai fara baterie
am intrebat la un magazin de piese de camioane de asa ceva si nu au auzit despre incalzitoare.
am gasit pe net dar toate erau pe site-uri straine
Ion_R5
daca stai la casa cu curte, sau ai garaj cu alimentare 220, poti sa pui si un calorifer electric sub masina (baia de ulei), care sa mearga vreo 1 - 2 ore inainte de pornire si ajuta destul de bine - dar pentru asta iti trebuie un garaj prin care sa nu bata vantul prea tare.

(si bineinteles masina sa nu aiba pierderi de ulei sau combustibil) - atentie la riscul de incendiu - mai ales daca vrei sa faci un resou din bca si rezistenta de resou.

vet
Aveam un vecin care in urma cu ceva ani era tare mandru de achizitionarea unei Dacii noi-noute. Iarna, in fiecare seara, cand se intorcea de la munca....se baga sub masina si dadea drumul la ulei intr-o oala. Dimineata iesea cu uleiul aburind si il turna in motor.
Parerea mea este ca nu merita investit in asa ceva....si nu trebuie bagat nici un fel de ulei in motorina (asta cred ca e o mare prostie pentru EGR, turbina si injectoare).
Baga o motorina de calitate, cu un punct de congelare cat mai scazut cu putinta, tine rezervorul plin mereu nu alimenta de 50 lei ca sa poti sa te misti, ai rabdare sa se stinga becul de la bujiile incandescente si da-i talpa. Cat vrei sa te tina un motor? 2.000.000 km? Eu am 130.000. Inca nu am schimbat bujiile incandescente iar tractorasul merge perfect.
tinker
poate sa mi explice cineva cum functioneaza acest tip de prenicalzitor fata de cel cu bujii ?
bygy007
pare ceva ce foloseste gazele de evacuare
marian_ariciuc
asa-mi pare si mie, ca acel dispozitiv se foloseste de gazele de evacuare...
nikuniku
se numeste cooler EGR si raceste gazele arse care sunt apoi aspirate in motor(la diesel),asa ca nu ai ce incalzi cu el,poate doar sa iei de vreo juma de bere pe el daca-l duci la fiare vechi
AdrianT
Se poate monta (eu am asa ceva pe masina) in sitem de incalzire, al antigelului pe baza unor bujii alimentate la 12 v. Sistemul vine de fabrica la megan, golf si alte masini disel pt. tarile mai reci. Sitemul de pornire si aporire la bujiilor (3 la numar) se face cu un montaj elecrtonic care porneste si si opreste bujiile in functie de temperatura motorului si de tensiunea de la bornele bateriei.
mihai1205
AdrianT,fix acea piesa am montat eu pe opel.isi fac treaba excelent. eu i-am facut legaturile la buton. il pornesc dupa ce pornesc motorul si il opresc dupa ce incepe sa bage aeroterma cald. momentan am legat doar 2 bujii din 3 ale sistemului.
Adi florin
Salutare,

Stiu ca este foarte vechi topicul, dar as fi interesat de niste informatii legate de astfel de incalzitoare a lichidului de racire cu bujii incandescente.

Mai e cineva activ pe forum care a folosit?

Gil26
QUOTE(AdrianT @ 28 Oct 2014, 20:27)
Se poate monta (eu am asa ceva pe masina) in sitem de incalzire, al antigelului pe baza unor bujii alimentate la 12 v. Sistemul vine de fabrica la megan, golf si alte masini disel pt. tarile mai reci. Sitemul de pornire si aporire la bujiilor (3 la numar) se face cu un montaj elecrtonic care porneste si si opreste bujiile in functie de temperatura motorului si de tensiunea de la bornele bateriei.
*



Probabil la asta s-a facut referire: bujiile de incalzire aditionala (sau termoplonjoane), ex atasat:
Adi florin
QUOTE(Gil26 @ 4 Oct 2023, 05:48)
Probabil la asta s-a facut referire: bujiile de incalzire aditionala (sau termoplonjoane), ex atasat:
*



Da, la astfel de incalzitor cu bujii incandescente ma refeream.

M-ar interesa sa pun asa ceva pe circuitul de apa care intra in regulatorul de presiune gpl si care apa apoi intra sa incalzeasca habitaclul.

A folosit cineva? Stiti vreun model de la Renault care sa fie cu 4 bujii si care sa aiba diametrele de intrare si iesire pentru furtunul de Logan 1,6MPI?

Cum sunt legate electric cele 4 bujii? In paralel? Sau cate 2 in serie? Cum sunt comandate? Parca citisem undeva ca ar fi comandate cu un releu care tot comuta. Daca da, cu ce frecvente comuta? As pune un circuit PWM daca as sti ce frecvente nu interfereaza cu electronica Loganului 1,6MPI.

Ce fel de bujii sunt pe aceste incalzitoare din gama Renault? As prefera unul care merge cu bujii incandescente de 1,5dci.

In cat timp incalzeste apa? Ce durata de viata au bujiile utilizate in acest fel? Ce curent consuma in functie de cum sunt legate si comandate?

Multumesc.
Gil26
QUOTE(Adi florin @ 4 Oct 2023, 23:11)
...
Cum sunt legate electric cele 4 bujii? In paralel? Sau cate 2 in serie Cum sunt comandate?
....
*


Ai vazut si schema electrica (data doar ca exemplu chiar pentru un 1.5 dCi) ?

(iar citind restul "intrebarilor" smile.gif tale grija si excl.gif sa nu dai si foc la masina)

PS: poate altcineva sa iti raspunda daca doreste, eu NU (mai) pierd timpul cu tine. rolleyes.gif
einstein1984
Stii cati Amperi debiteaza un alternator de diesel si cati debiteaza ala de pe MPIul tau?
Asta ar fi o intrebare mai importanta decat ale tale
torquemada
În mod normal 3 termoplonjoare gestionate de un modul alimentat cu 2 sigurante de 60A.

LE. Mergi pe benzină GPL-ul e pentru aragaz.
Adi florin
QUOTE(Gil26 @ 5 Oct 2023, 04:48)
Ai vazut si schema electrica (data doar ca exemplu chiar pentru un 1.5 dCi) ?

(iar citind restul "intrebarilor"  smile.gif  tale grija si excl.gif  sa nu dai si foc la masina)

PS: poate altcineva sa iti raspunda daca doreste, eu NU (mai) pierd timpul cu tine.  rolleyes.gif
*



Multumesc pentru date. E foarte "frumos" ca nu mai pierzi vremea... smile.gif

Da, stiu ca bujiile incandescente utilizate pentru pornirea motorului sunt alimentate individual. Dar, din cate stiu eu, 1,5 dCi nu are incalzire lichid racire (cel putin nu la Logan), ci bujiile incandescente sunt doar pt pornire motor. Posibil sa mai fie alimentate si dupa pornire, dar nu stiu sigur. Daca aveti informatii despre utilizarea lor si dupa pornirea motorului si modul cum sunt alimentate in acest regim dupa pornirea motorului ar fi binevenite. Ma gandesc ca nu ar mai fi alimentate in curent continuu in acest regim. Motivul il putem discuta.

Dar ca sa ma lamuresc, aceste "termoplonjoane" sunt construite cu acelasi tip de bujii incandescente care sunt utilizate si pentru pornire, nu? Plasate in locuri diferite, evident (unele in chiuloasa si unele in circuitul lichidului de racire care se duce spre habitaclu).

QUOTE(einstein1984 @ 5 Oct 2023, 09:15)
Stii cati Amperi debiteaza un alternator de diesel si cati debiteaza ala de pe MPIul tau?
   Asta ar fi o intrebare mai importanta decat ale tale
*



Nu stiu pe de rost, dar daca tu stii, de ce nu ai zis direct? Daca stiai, puteai sa lamuresti totul frumos spunand ce si cum. Adica cel de diesel poate "da" atatia A maxim, iar cel de 1,6MPI atatiea A maxim. Probabil dupa "tonul" tau ai vrea sa spui ca nu consideri ca alternatorul de 1,6MPI poate duce sarcina acestor bujii. Dar cred ca nici nu stiti cat este aceasta sarcina, ca altfel ma gandesc ca ati fi spus.

Ca idee, alternatorul de 1,6 MPI duce o rezistenta de incalzire aer de Logan 1,5dCi pana se dezmorteste aerul in masina (cu unele inconveniente legate de scaderea tensiunii in sistem la relanti si cu unele urmari pe termen lung pentru alternator, dar o duce). Banuiesc ca stiti ce putere are o astfel de rezistenta. Deci, daca se cunoaste puterea termoplonjoanelor, se poate face o comanda a lor astfel incat sa se poata utiliza in niste parametri optimi care sa nu duca la scaderea prea mare a tensiunii in sistem si sa nu afecteze pe termen lung alternatorul. La fel se poate face si pentru aceasta rezistenta, dar nu acesta e scopul acum.


QUOTE(torquemada @ 5 Oct 2023, 17:35)
În mod normal 3 termoplonjoare gestionate de un modul alimentat cu 2 sigurante de 60A.

LE. Mergi pe benzină GPL-ul e pentru aragaz.
*



Nu inteleg ce vrei sa spui. Poate explici mai clar. Ar fi interesant de stiut cum sunt gestionate aceste 3 bujii.

GPL-ul de tip aragaz este pentru aragaz. GPL-ul auto este pentru auto. smile.gif Si este unul din cei mai buni combustibil fosili ce poate fi folosit la auto (din punct de vedere al sanatatii umane si al mediului). Fiecare cu parerea sa. smile.gif

Prin urmare, astept raspunsuri la intrebarile puse initial (in afara de cea cum sunt conectate, ca acum mi-am dat seama ca nu pot fi conectate in serie din motive evidente).

Practic, m-ar interesa un astfel de termoplonjon care sa se potriveasca la furtunul de apa care merge spre habitaclu la 1,6MPI si care sa aiba 3..4 bujii care sa fie bujii de logan 1,5dCI (daca e corecta presupunerea mea ca bujiile incandescente de diesel se folosesc in acest termoplonjon).

Apoi, daca a folosit cineva un astfel de sistem, cum l-a alimentat? Pentru ca, evident, consumul este unul mare, si, daca presupunerea mea ca acest termoplonjon este cu bujii incandescente de diesel, acestea nu sunt proiectate sa fie alimentate pe perioade lungi (cel putin nu cred ca la tensiunea din sistem cand e pornit motorul). Prin urmare, ar trebui o alimentare in sistem PWM. De aceea intrebam si de o gama de frecvente potrivita.

Daca gresesc cu ceva, as aprecia daca ati raspunde mai la obiect, cu date concrete, fara superioritate.

Legat de acest subiect si de ceea ce am spus, sa fie clar: nu incurajez pe nimeni sa puna consumatori suplimentari importanti pe masina.

Cine face aceasta isi asuma singur ceea ce face. Nu este raspunderea nimanui altcuiva decat a celui care face aceasta. Daca, Doamne fereste, se defecteaza ceva sau ia foc masina, este raspunderea celui ce a facut modificarile respective.

Apreciez deci, grija voastra si atentionarile, si foarte bine ca trageti semnale de alarma. Totusi tonul si atitudinea ar fi bine daca ar fi mai prietenoase si mai binevoitoare.
Victorine
Sau te informezi singur și adaptezi un schimbător de căldură pe traseul de evacuare cum găsești pe Prius și lași doctorii de pe aici cu știința lor.

einstein1984
Ce stiu eu nu e asa important ca nu eu planuiesc sa-mi modific masina. Doar atrageam atentia asupra unor lucruri pe care trebuie sa le stii tu inainte sa faci asta.
YRX
Lasand la o parte faptul ca nu prea vad rostul la clima de la noi, exista asemenea sisteme de-a gata, chiar iftinute.

Incalzitoare de ulei

12V

https://www.aliexpress.com/item/4000314976138.html

220v

https://www.ebay.co.uk/itm/264041415023

Incalzitor de apa

220v cu pompa de recirculare.

https://www.aliexpress.com/i/1005005195976580.html

Pe motorina

https://www.smartheater.ro/cumpara/sirocou-...xRoCPiAQAvD_BwE

Asa ca ai de unde alege, n-are sens sa te chinui cu bujii sau alte minuni.
Dada chiar vrei sa faci o treaba instaleaza un sistem webasto (sirocou) programabil cu telecomanda. Dai drumul cu 10 minute inainte si ai caldura instant cand intri in masina.
Victorine
Sau cauți engine block heater (practic un termoplonjon), sunt multe soluții, se conectează tot la priza 220V înainte de pornire, foarte populare în țările cu climat rece.
robbie_ro
@Adi florin: O solutie de incalzitor rapid pentru antigel era prezentata acum ceva timp de dl. Streulea. Ce-i drept el o montase pe un Logan cu motor 1.5 dCi. Cautati pe Google sau pe tutorialelogan solutia aceea.
torquemada
QUOTE(Adi florin @ 5 Oct 2023, 00:11)
...

M-ar interesa sa pun asa ceva pe circuitul de apa care intra in regulatorul de presiune gpl si care apa apoi intra sa incalzeasca habitaclul...[I]

*




Mai bine s-ar umbla prin setările calculatorului de GPL, ai niste chestii interesante legate de trecerea pe GPL
sorin1983
am pus eu la un moment dat pe benzinar 1.6 16v luat de la un golf(parca dar nu mai stiu exact) asemenea sistem. are niste bujii scurte si mai groase. ideea e ca nu l-am folosit decat de catev a ori ca iti punea frana masina cand intra in consum biggrin.gif era cu releu, alimentare de pe baterie si buton dar nu recomand la benzina aspirata. pur si simplu nu te ajuta mare lucru si nici incarcarea nu face fata.
ceva de genul era:
[attachmentid=1628153039]
rue
Am avut in familie o cobra din 77 sau 79, cu motor de 2400 cmc (240D) si la care a fost montata pe traseul de racire o chestie metalica si in care era o rezistenta de boiler, prin care trecea lichidul. Avea un stecher in fata si era disponibil cum ridicai capota la motor.
Duceai lichidul de racire la ce temp era nevoie si pornea la prima cheie.
Bujor Stefan
QUOTE(einstein1984 @ 5 Oct 2023, 08:15)
Stii cati Amperi debiteaza un alternator de diesel si cati debiteaza ala de pe MPIul tau?
   Asta ar fi o intrebare mai importanta decat ale tale
*



https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1694520

Puteai sa raspunzi la intrebare sau sa taci, nu sa pui intrebari retorice.
Stii mai bine decat multi de aici detalii tehnice despre Logan, lucru valabil pentru cativa utilizatori, dar bascalia si mistourile sunt prezente permanent.
Dicutii tehnice aplicate nu mai observ decat la cativa useri: yrx, agrig, ironick, muttley si alti cativa pt care imi cer scuze ca nu m-i aduc aminte acum.

Revenind la intrebarea de mai sus, alternatorul bosch de 98A rezista cu brio la consumul bujiilor incandescente (60A).
La mine rezista de 17 ani la consumul rezistentei de diesel si a incalzirii in scaune. Teoretic depasesc 100A, dar prima baterie m-a tinut 10 ani si a doua 7 ani. Nici un fir topit, nici o problema pana acum.
In concluzie, rezista fara probleme alternatorul de 98A la consumul bujiilor.

https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=5096727
Si pentru Logan, de vreo 15, 16 ani? Echipare de uzina, gandita de colegii dumneavoastra ingineri de la Dacia. Dar pierdem firul topicului si devine versus gpl benzina.
einstein1984
Fii amabil, unde anume e bascalia si mistoul in postul meu citat de mai sus? Omul are o idee si cere niste info sa o puna in practica, am incercat sa il fac sa se gandeasca daca ce vrea el e posibil/fezabil. Nu cred ca am vreo datorie fata de nimeni pe aici sa ii zic mura in gura ce trebuie sa faca pentru a aplica solutia X sau Y gandita de el ca sa te stropsesti tu sau Xulescu la mine .
Daca masina ar si merge cu 2000 ture motor ca sa scoata amperii aia, ar insemna ca e in sarcina si se incalzeste in cateva minute antigelul, fara termoplonjoare (bine, cu conditia sa ai un termostat ok). Daca ai nevoie de termoplonjoare la benzina, singurul motiv poate fi ca masina sta la ralanti, situatie in care alternatorul poate fi lejer depasit de consumatori (degivrare, faruri, termpoplonjoare°.
Bujor Stefan
Mama, cat ai scris!
2 post-uri si n-ai scris nimic util, doar "ii faci pe altii sa gandeasca".
Nimic constructiv, aplicat tehnic, doar vorbe multe.

Ontopic, tine alternatorul si bateria in toate regimurile. 17 ani, 2 baterii, 1 singur alternator in toate regimurile. De foarte multe ori a mers doar la relanti pana se incalzea, cat ma fataiam pe langa ea sa dau zapada jos.
Inca o data, stai linistit, rezista cu brio.

Ok, retractez si-mi cer scuze, nu e misto si bascalie, e foarte multa superioritate. Ceva de genul: Mai pune mana pe carte, nu stii ce vorbesti!

Avem toti enorm de mult de invatat de la Agrig, sobolan, yrx dpdv al bunului simt.
Agrig cred ca e seniorul forumului dar se adreseaza tuturor cu dumneavoastra.
Jos palaria!
Adi florin
Multumesc tuturor pentru sfaturi si informatii.

Adevarul este ca pentru incalzirea mai repede in traficul de oras as fi dorit. Avand vaporizatorul de GPL care are o suprafata destul de mare de aluminiu, se incalzeste mai greu antigelul si e cam frig in masina pana se incalzeste calumea. Apoi nu mai sunt probleme cu caldura.

Ideea cu aceste termoplonjoane ar fi fost ca, fiind mai multe "bujii" sau ce or fi ele (ca nu m-am lamurit inca daca sunt clasicele bujii incandescente sau altceva), ar putea fi comandate individual. Si, la relanti, sa fie doar una activa sau si aceasta sa fie comandata PWM cu un factor de umplere mai mic astfel incat sa nu scada tensiunea in sistem sub o limita acceptabila.

Dar am inteles de la un coleg de forum ca nu ar fi acceptata la ITP introducerea acestor termoplonjoane in sistem.

Asa ca, o solutie ar ramane clasica rezistenta de diesel care si ea sa fie comandata astfel incat sa nu scada prea mult tensiunea la relanti.

Sau, si mai bine, ar fi un vaporizator GPL cu incalzire, dar e mai greu de gasit. Poate acesta s-o putea seta sa incalzeasca si mai sus de temperatura de transfer pe GPL.
Bujor Stefan
Cu rezistenta de incalzire comandata integral (900w), faruri, incalzire luneta, incalzire scaune, aeroterma, sta tensiunea pe la 12v la relanti. Cu un pic de ture sare la 13.
Inca o data, am mers asa 17 ierni, primul acumulator a tinut 10 ani, al doilea 7 ani, punte, diode, carbuni alternator originali la 170 k km
einstein1984
Zi si cat de des o pui pe redresor daca tot te lauzi cu cat iti tine bateria. Nu de alta dar 12V la ralanti nu prea suna ca si cum "duce alternatorul" ci suna cam a "ia din baterie".
Bujor Stefan
Se pare ca ai fost dezamagit si mintit de multe persoane pana acum.
Asta ca sa inteleg neincrederea ta in tot ceea ce spun, de parca eu nu am alte treburi de facut decat sa intru pe forumuri si sa ma laud cu ce acumulatori nemaipomeniti am eu.
Mda, ca si cum alte placeri si treburi nu mai am.

Sau iti place sa fi interesant si sa contrazici lumea, asa, gratuit, ca sa ma enervezi pe mine si sa pui frana la tot proiectul pe care vrea sa-l faca ultimul initiator.

Sau, din atotstiutorul care il indemnai pe cel care intreba, sub o forma de superioritate - sa mai puna mana pe carte si sa vada caracteristicile alternatorului de Logan - ai devenit acum, brusc, aparatorul intereselor lui, in fata minciunilor debitate de mine.

Hotaraste-te! sau spune-mi daca mai e vreo varianta.

Si acum, ca sa-ti raspund la intrebare, bateriile le-am pus pe redresor de maxim 5 - 6 ori in 17 ani, din cauza ca le descarcam cu invertorul si becul de 21 W pe care il am pe post de sursa de lumina la lucrarile nocturne. Am surubarit mult la masina si seara, iar becul ala a stat aprins multe ore, multe seri, agatat de capota.
Doar din cauza asta am pus bateriile pe redresor.

Parca avea si doctorasul montata rezistenta. Poate ne spune cum si cat l-a tinut bateria.

Bateriile m-au tinut asa mult pentru ca le-am verificat la un an, doi, nivelul electrolitului.
Bateria originala, dupa ce a iesit din garantie, am desfacut-o si avea in mai multi elementi nivelul electrolitului sub cel al placilor. Nu cred ca mai tinea asa mai mult de cativa ani. Idem a doua baterie, completat si masurata concentratia electrolitului.
einstein1984
Inca odata, transferi asupra mea imaginatia ta foarte bogata si imi atribui chestii pe care nu le-am zis desi uite ca am avut dreptate cand am intrebat de redresor.... Sau de faptul ca alternatorul de mpi nu duce sarcina aia la ralanti dupa cum confirmi tu insuti, exact cum ziceam si eu .
Be our leader, ajuta tu lumea care are probleme cu masina pe aici daca tot te bagi in seama neintrebat ca aparatorul modifcatorilor de masina.
Bujor Stefan
Iar tu ia o pauza de la facutul pe desteptul, nick-ul zice totul, si fii mai bun si ajuta lumea.

Din nou, citesti ce vrei si cum vrei si nu esti atent. Redresorul l-am pus pentru ca am facut lucrari lungi la motor, in masina, intinse pe mai multe zile (4 - 5 zile), in care mergea becul respectiv de 21W, casetofonul, invertor 220V, letcon, fara sa pot porni motorul pentru incarcare. Niciodata din cauza rezistentei. Dar tu tine-o pe a ta.

Ba pardon, inititatorul a intrebat ceva iar eu i-am raspuns. Tu doar arunci cu rautati pe-aici, pana la urma nu ai zis nimic constructiv. Eu am executat exact lucrarea despre care este vorba in topicul asta, cu succes ;i dau oricui oricate detalii despre asta.
Tu nu, doar pui frana.
einstein1984
Rautatile sunt aruncate strict de matale care te bagi intr-o polemica in care nimeni nu te-a intrebat nimic, doar ai aparut sa ne explici ce minunat ti-ai modificat tu masina care ar goli bateira dupa 2 ore la ralanti. Cand o sa ai a la fel de multe posturi ca mine in care sa fii raspuns la vreo intrebare pusa de cineva pe forumul asta mai poti sa vii sa faci morala.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 13 Oct 2023, 16:02)
Be our leader, ajuta tu lumea care are probleme cu masina pe aici daca tot te bagi in seama neintrebat ca aparatorul modifcatorilor de masina.
*


Daca te-ai certa productiv, nu ti-ar zice lumea nimic.
Bujor Stefan
Deci eu m-am laudat... bun...
Tu ce cauti pe topicul asta?

PS iarta-ma dat nu pot trece peste ineptia asta "doar ai aparut sa ne explici ce minunat ti-ai modificat tu masina care ar goli bateira dupa 2 ore la ralanti"

Cum Doamne iarta-ma sa lasi masina la relanti 2 ore cu rezistenta pornita? Daca e vreunul atat de prost sa faca asa ceva, treaba lui.
Eu am explicat ca am automatizat-o, nu functioneaza decat max 15 min, daca primeste comanda, daca e pornit motorul, daca e pornita ventilatia. Pot sa-i fac o automatizare care sa o opreasca sub o anumita tensiune.
Maxim am folosit-o 2 reprize de 15 minute, cand erau geruri de -10, -15 grade. Apoi nu mai are rost, motorul e la temperatura de regim.
Eu nu inteleg tipologia asta de Gica contra, inginerii de la Dacia nu pot accepta ca o modificare bine gandita bate teoria lor?
Nu mai reluam problemele din tinerete ale Loganului, scapate de niste ingineri straluciti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.