raresvintea
14 Nov 2010, 11:25
e adevarat ca la relati ungerea tachetilor si a axei e slaba. dar pt zilele in care sunt -10C dimineata si nu e gheata/zapada folosesc aceasca solutie.
Care ar fi motivul folosirii acestei "solutii"? Nu faci nici un bine masinii.. Dimpotriva.
mellbo
31 Jan 2011, 04:45
QUOTE(argon @ 1 Nov 2010, 18:08)
cati km are pana la work, si cat e consumul la 100 de km? pe langa faptul ca motorul ala e chinuit ca vai de el cu acest tratament.
Pai poate telecomanda aia nu porneste motorul poate porneste altceva
stiai ca consumul e la ora si nu la km ? 0.2-0.6l/ora in functie de regim.. m-ai facut sa rad pe cuvant. cu ce e chinuit motorul ? ca are direct apa la 95°C cand i-ai dat pe demaror ? Cum ar putea sa-i fie mai bine la rece cand totul strange si uzura e maxima ?
Zicea cineva ca daca faci pana ce faci? Dar daca te lasa motorul pe un deal in care e vre-o -21° ti-ar prinde bine preincalzitorul ala daca-i mai si suntezi senzorul de langa filtru de polen.
Altcineva spunea ca nu intelege de ce asa scumpe. Pentru ca piesele folosite sunt scumpe in el. Doar modul-ul electronic e suficient de destept incat sa comunice cu PC realizat cu PIC si alte cele..e ca si cum ai spune ca centralele din apartament nu sunt bune..si ca daca faci sex te incalzesti relativ repede...zau asa baieti...interventia aia e minima. Tai un furtun de tur al schimbatorul de caldura al masinii si intre bucati pui o valva de sens din cele 2 puncte te legi cu jucaria inseriata cu o pompa de apa. Asta e lucrare ampla ?
Si apropo. Webasto e o firma la fel ca si Hydronic sau AirTronic. Denumirea sa este Preincalzitor. Cat despre pret ? Costa 180-500€ afacerea daca sapi putin mai mult decat firme specializate.
boditza
6 Feb 2011, 20:00
Eu am incalzitor auxiliar Hydronic pe o masina personala deci nu vorbesc din auzite. al meu e cu ceas programator si are 3 timpi de setare dar fol doar 2 (dimineata si dupa-amiaza cand plec de la servici) setat pe 25 min de functionare. exista posibilitatea de a monta telecomanda dar este vreo 300e
.Porneste la ora prestabilita si in 25 min face apa la peste 60 de grade (imi indica de la 70 in sus dar in 3-4 minute sare de 70), nu descarca bateria ca are protecti si in momentul in care scade voltajul sub o anumita valoare se opreste. fum de sub masina iese doar toamna cand porneste prima oara ca se ard rezidurile acumulate toata vara, dar la prima pornire il tin 60 de minute. merge si in paralel cu motorul pana atinge apa 70 de grade dar nu prea ii vad rostul ca nu se incalzeste cu mult mai repede. este conectat la rezervor, instalatia de racire a motorului si la clima. clima trebuie setata pe "hi" si ventilatia la jumatate ca la maxim forteaza acumulatorul. cautati la dezmembrari incalzitoare ca nu trebuie sa fie miii de euro. am vazut p alt forum incalzitor la 150eur cu instalatia aferenta si nu necesita vreun montaj special. un electrician il poate monta fara nici o problema, schema se gaseste pe net la orice incalzitor, partea relativ grea e sa faceti un shunt la instalatia de racire a motorului dar atentie sa fie doar la cea pana in termostat
, adica sa incalzeasca doar apa din motor nu si cea din radiator
). la diesel se merita dar la benzina nu ca in 2-3 min baga cald.
Poti sa ne dai detalii ( masina , motorizare , pret , achizitie , poze ,etc...) ?
boditza
6 Feb 2011, 22:20
Masina este un Opel Omega si asa am cumparat-o cu incalzitor.. a fost montat after market ca am actele la el unde se specifica si service-ul, dar nu si pretul. poze nu am momentan dar o sa fac. motorul meu este de 2200cmc diesel si este destul de necesar un sistem din asta ca altfel nu vedeam caldura toata iarna
). incalzitorul este hydronic D5WS. un pret uitati aici la ceva asemanator
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=75932sper sa nu se considere reclama dar asta as sa vedeti ce preturi au iar in dezmembrari garantat vor fi mai ieftine ca nu le cumpara nici dreaq
p.s. utilizatorul a montat incalzitorul la o firma din arad si l-a costat 240 de lei. spune in pagina a 2-a
Tot Hydronic D5WS am si eu la Focus , se pare ca a fost preferat acesta ca furnizor in detrimentul mai "titratelor " Webasto ". Singurul meu regret este ca nu am telecomanda , in rest , merita fiecare banut
Confirm
boditza
14 Feb 2011, 09:06
hydronic este muuuuulllltttt mai ieftin decat webasto
.. asta e decisiv in alegerea producatorului
).. webasto pe diesel este 1800-2000eur model middle pe cand un model echivalent hydronic nu depaseste 1000eur
. nu stiu cum este 1,5dci-ul dar al meu se incalzeste f greu. in general dieselurile mari se incalzesc greu. spre exemplu la omega acul in bord sta in juru valorii de 87 de grade si iarna la -5 grade pana ajunge la temperatura asta fac vreo 15-20km in oras cu un consum de 13-14%. asta cand nu programez incalzitorul in weekenduri
. daca fac un calcul fara incalzitor mi-ar consuma 13% pe cand cu el imi consuma normal ~9% in oras. chiar daca manaca si el acolo o jumatate de litru la ora tot nu ajung la valoarea care o inghite fara incalzitor
dusterreich
16 Feb 2011, 19:59
Pana la Duster am avut un Rover 75 2.0 CDT, motorizarea diesel de la BMW 520, cu webasto din fabricatie. Din cartea tehnica a masinii si din utilizarea ei a reiesit ca sistemul, neprogramabil, pornea automat la temperaturi exterioare mai mici de +2 grade Celsius. Foarte bun la temperaturi mai mici de 2 grade, dar daca erau, de exemplu, 4 grade afara, adica tot frig, incalzirea lichidului de racire si, pe cale de consecinta, a aerului bagat in masina, se facea ca la orice diesel, adica mai greu. Consumul era de 2 litri motorina / ora de functionare, oprirea facandu-se tot automat cand lichidul de racire ajungea la 70 de grade. Pentru o functionare preponderenta in oras (Brasov, unde am prins cu Rover-ul si -29 grade C) si pe distante scurte de 5-7 km, consumul se ridica cu aproximativ un litru la 100 km fata de cel normal. La un moment dat m-am interesat la o reprezentanta Webasto daca sistemul putea fi upgradat pentru o programare prin telecomanda, dar pretul de atunci, in jur de 3-400 euro nu justifica asa ceva. Sincer, sistemul este OK pentru modul rapid in care incalzeste interiorul masinii (la -15 grade afara, in interior aveam +15 grade in aproximativ 3-4 minute). Dar pretul actual - care cu montaj nu cred ca este sub 2000 euro - nu cred ca ar justifica investitia. Asa si eu as vrea, poate, scaune incalzite cu reglaj electric pe trei directii, cu memorie, ori navigatie in bord, ori.... Dar atunci nu am mai vorbi de o masina cu pret mic, ci de o masina ca toate celelalte, iar Duster-ul este o masina deosebita tocmai din acest punct de vedere (si nu numai).
Treaba cu frigul din masina e relativa, vii imbracat mai gros si aia e. Interesant mi se pare ca instalatia incalzeste uleiul din motor. Si asta conteaza mult. Fie si numai pentru faptul ca motorul raspunde mai bine inca de la inceput.
boditza
17 Feb 2011, 09:28
incalzirea uleiului stiu ca se face printr-un heat exchanger(radiator de ulei) prin care trece si apa si ulei.. cand e rece il incalzeste apa si cand e cald il raceste apa
. de altceva nu am auzit.
p.s. cu scaune incalzite nu prea simti frigu
C a t a l i n
18 Feb 2011, 05:25
N-ai nevoie de heat exchanger, ai ditamai blocul motor prin care circula apa si in care e "depozitat" tot uleiul...
Scaunele nu se incalzesc instant...
boditza
18 Feb 2011, 09:21
la opel aproape toate motoarele au heat exchanger.. ele au nevoie
.. restul masinilor nu stiu daca au dar tind sa cred ca da iar scaunele se incalzesc in 2-3 minute cat dezgheti geamurile sau dai zapada de pe masina
florikah
24 Jul 2011, 14:49
O alternativa ieftina la Webasto. Il lasi la max si il bagi in priza cu 30 min inainte sa pleci.
[attachmentid=1627738024]
Peter Blood
30 Jul 2011, 07:56
QUOTE(florikah @ 24 Jul 2011, 14:49)
O alternativa ieftina la Webasto. Il lasi la max si il bagi in priza cu 30 min inainte sa pleci.
Foarte tare frate!
Daca nici asa nu se incalzeste, musai trebuie sa schimbi masina pentru ca ai o strecuratoare pe roti