TXzamora88
18 Oct 2010, 16:13
Salutare....Am vazut multe topicuri despre antigel dar vreau sa mi se explice ca la prosti babeste cum pun antigel ,cat si unde?Pentru inceput am cumparat o sticla de antigel de 2L CULAORE VERDE
pavel_daniel
18 Oct 2010, 17:52
In primul rand trebuie sa citesti pe sticla daca este concentrat sau nu.Daca este concentrat ,atunci se dilueaza cu apa distilata in proportie de 50%.Ceea ce inseamna ca daca ceea ce ai cumparat este concentrat,amestecandu-l cu apa distilata,vei obtine 4 litri de antigel,la -40 C.Daca nu e concentrat atunci du-te si mai ia 2 flacoane.Ai nevoie de cel putin 6 litri.
Inainte de a introduce antigelul se goleste apa din motor ,pe la dopul de golire care se afla sub pompa de apa( cheie de 11) si din radiator.Dupa ce ai umplut sistemul trebuie sa ridici vasul de expansiune deasupra nivelului radiatorului de incalzire interioara si sa-l aerisesti .Sa verifici ca robinetul de incalzire sa fie deschis cand golesti apa din sistem.Cam atat.Succes.
TXzamora88
18 Oct 2010, 18:07
QUOTE(pavel_daniel @ 18 Oct 2010, 17:52)
In primul rand trebuie sa citesti pe sticla daca este concentrat sau nu.Daca este concentrat ,atunci se dilueaza cu apa distilata in proportie de 50%.Ceea ce inseamna ca daca ceea ce ai cumparat este concentrat,amestecandu-l cu apa distilata,vei obtine 4 litri de antigel,la -40 C.Daca nu e concentrat atunci du-te si mai ia 2 flacoane.Ai nevoie de cel putin 6 litri.
Inainte de a introduce antigelul se goleste apa din motor ,pe la dopul de golire care se afla sub pompa de apa( cheie de 11) si din radiator.Dupa ce ai umplut sistemul trebuie sa ridici vasul de expansiune deasupra nivelului radiatorului de incalzire interioara si sa-l aerisesti .Sa verifici ca robinetul de incalzire sa fie deschis cand golesti apa din sistem.Cam atat.Succes.
Multumesc mult maine am sa ma apuc de treaba
Alexio
18 Oct 2010, 18:17
Personal prefer antigelul deja "facut".
TXzamora88
18 Oct 2010, 18:23
am inteles dar mai putin unde pun antigelul?scuzati de intrebare dar sunt nedumerit
bygy007
18 Oct 2010, 22:26
pe unde pui si apa pe la radiator
Alex4u
19 Oct 2010, 07:05
eu prefer antigelul concentrat..cumpar 4 litri de antigel 4 de apa distilata...fac proportia de 50% antigel la 50% apa distilata intr-o galeata de 10 l..ameste foarte bine..apoi 6 l pun in motor si 2 l imi opresc sa am de rezerva asa am facut in fiecare an...legat de ce intreba initializatorul topicului..dupa ce ai golit instalatia masinii ...pui antigel pe la dopul radiatorului..pana vezi ca nu se mai duce si iti sta sus ..apoi pui in borcan ceva mai mult decat indica maximul...scoti furtunul ala si lasi decat motul tevii..si intorci borcanul mai sus decat ai robinetul ala dupa furtun din partea dreapta a masinii...si aerisiesti..apoi cand il intorci sugrumi furtunul care pleaca din borcan ..si bagi furtunelul care l-ai scos mai devreme in teava din borcan...
TXzamora88
19 Oct 2010, 14:46
ms mult ...am mai vazut eu o metoda la un om facea aerisirea tot curatat si apoi punea decat in borcan antigel cu apa si lasa motoru sa mearga ca sa intre amestecul in motor e bn?
Alex4u
19 Oct 2010, 15:07
se poate face si asa dar cu motorul oprit...pui in borcan il intorci invers..se duce in motor dar e mai mult de munca..cel mai simplu cum ti-am spus torni in radiator pana se umple blocul motor si radiatorul..apoi pui si in borcan..il intorci invers sa mai intre din el..apoi strangulezi furtunul care duce de la borcan la radiator completezi cu antigel si pui furtunl inapoi in capacul borcanului..cu motorul pornit faci aerisirea..pornesti motorul...desfaci capacul la borcan scoti furtunelul despre care vb..dar in timpul asta tii strans furtunul care duce de la borcan la radiator sa nu traga aer...si il intorci invers borcanul ..si desfaci surubelul de aerisire care vine langa elice ..in mana dreapta pana sare apa ..si apoi cel de incalzire din mana stanga..si gata..ai grija ce am spus sa o faci pana ajunge motorul la 50 grade 60 ca apoi te oparesti...
sobolan
19 Oct 2010, 15:38
QUOTE(Alex4u @ 19 Oct 2010, 16:07)
se poate face si asa dar cu motorul oprit...pui in borcan il intorci invers..
daca are borcan cu sticla nu se intoarce invers...e vorba de legea lui Bernoulli-"principiul vaselor comunicante"....
deci se de drumul la tot lichidul din blocul motor(ai un surub conic sub corpul pompei de apa-SA NU IL STRANGI TARE la loc)....se da drumul la fluidele din radiator prin surubul de la baza lui...se strange la loc....
Se dilueaza antigelul numai cu apa distilata intr-un vas separat....tre' sa ai 5LT de fluid...
se toarna in radiator pana nu mai vrea si in borcan...se porneste motorul ca sa se incerce deschiderea termostatului...se da drumul la caldura la maxim....se deschide surubelul ala mic de la furtunul care duce la caloriferul din bord si cu borcanul ridicat peste nivelul capotei se face aerisirea...tre sa curga pe acolo lichid fara bule...restul se face de la sine pe parcurs in mers....
Alex4u
19 Oct 2010, 15:41
sobolan tare as vrea sa te vad cum deschizi tu surubelul ala dupa ce a deschis termostatu adica apraope la 90 de grade..asa de curiozitate:/
sobolan
19 Oct 2010, 15:47
nu pui mana direct pe el daca e metalic...daca e de plastic se poate si se colecteaza ce curge pe acolo intr-un recipient...
PS:gandeste inainte sa scrii,prietene...
Alex4u
19 Oct 2010, 16:08
1 nu sunt prietenul tau...2 eu am fiecare surub de inox...si ce recipient pui tu prietene la surubul de langa elice tare sunt curios..vad ca esti foarte inteligent
sobolan
19 Oct 2010, 17:27
poate ca eu aveam ELV la fosta masina si am impresia ca esti putin deranjat de faptul ca nu stii nici macar fizica de casa a8a si plus de asta vii cu niste argumente de kko...scuteste-ma,te rog,draga "coforumist"
ptr ca am impresia ca treaba asta degenereaza in cearta si nu mai vreau sa-mi iau warn iar ....
ON:initiatorul topicului "are tot ce-i trebuie" aici si se poate apuca de treaba...
Alex4u
19 Oct 2010, 17:29
pai explica cum se face numai sari la jigniri..spune-mi cum pun recipient ca eu nu stiu..si mereu ud ..daca tot te-ai apucat sa spui un lucru spune-l pana la capat
19 Oct 2010, 17:32:uite aici cum pun eu recipient ca nu te inteleg
sau vorbesti doar sa te aflii in treaba
sobolan
19 Oct 2010, 20:16
eu n-am pomenit nimic de T-ul ala de acolo...doar de cel de sus de la intrare in calorifer...eu cred ca tu nu ai citit bine sau iti place sa te contrazici...
de ce oare n-accepti faptul ca nu stii dar iti place s-o tii pana-n panzele albe...
nolimit
21 Oct 2010, 23:59
Salut! Sper ca postez unde trebuie. Unde se afla acel surub care scoate toata apa din motor. Nu ma refer la cel de la baza radiatorului. Se afla pe motor si poti goli toata apa inclusiv cea din motor care mai ramane de regula. Astept raspuns ms.
bygy007
22 Oct 2010, 00:54
exista informatia pe forum (dar nu mai tiu pe unde) ideea este ca
este notat cu nr 2 in aceasta poza
pavel_daniel
22 Oct 2010, 06:46
Salut NOLIMIT
Daca citeai topicul de la inceput aflai unde este surubul de golire a apei din motor si ce scule ai nevoie.
Pentru alti cititori
Nu stiu daca e treaba mea, dar acesta este un forum de reparatii.Daca ne putem ajuta unii pe altii eu zic sa ne ajutam,daca nu sa nu transformam forumul intr-un loc de dispute unde nu stim care e mai inteligent.Sper ca nu am deranjat pe nimeni
dc_copilu
22 Oct 2010, 16:19
Un mic sfat daca se poate, pt. cei care dorescsa desfaca acel cep de la blocul motor: daca nu ati mai desfacut ala niciodata sa nu-l fortati pt ca este facut dintr-un material moale ( pt a etansa ) si riscati f usor sa il rupeti, zc asta pt ca la mine este rupt ( cred ca de fostul proprietar ).
O zi buna!
Cu respect,
dc_copilu
TXzamora88
23 Oct 2010, 11:39
QUOTE(pavel_daniel @ 18 Oct 2010, 17:52)
In primul rand trebuie sa citesti pe sticla daca este concentrat sau nu.Daca este concentrat ,atunci se dilueaza cu apa distilata in proportie de 50%.Ceea ce inseamna ca daca ceea ce ai cumparat este concentrat,amestecandu-l cu apa distilata,vei obtine 4 litri de antigel,la -40 C.Daca nu e concentrat atunci du-te si mai ia 2 flacoane.Ai nevoie de cel putin 6 litri.
Inainte de a introduce antigelul se goleste apa din motor ,pe la dopul de golire care se afla sub pompa de apa( cheie de 11) si din radiator.Dupa ce ai umplut sistemul trebuie sa ridici vasul de expansiune deasupra nivelului radiatorului de incalzire interioara si sa-l aerisesti .Sa verifici ca robinetul de incalzire sa fie deschis cand golesti apa din sistem.Cam atat.Succes.
Te pricepi nu gluma .Parca ai fi mecanic.Am vazut si pe alte topicuri ce sfaturi dadeai bv te felicit ,,parca ai fi mecanic
calin_pirotehnistul
26 Oct 2010, 12:19
La ce interval de timp se schimba antigelul la dacie? Daca l-am pus anul trecut pe vremea asta, mai merg si anul asta cu el? Eu stiu ca in mod normal se schimba la 2 ani.
ursu_florin2002
26 Oct 2010, 12:50
merge si 3 ani. Nu-i neaparat la 2 ani. Bineainteles ca merge si in fiecare an .....Normal cu cat e mai "proaspat" isi face mai bine treaba. Normal antigelul se schimba la 40.000 km.
pavel_daniel
26 Oct 2010, 13:32
Antigelul,la fel ca si lichidul de frana se schimba la fiecare doi ani.Este recomandat ca sa se verifice anual temperatura de congelare.In mod normal,prin evaporarea apei,temperatura de congelare trebuie sa fie mai mare dupa fiecare masurare.
cristio_79
26 Oct 2010, 14:42
Eu am o palnie de plastic, infig in ea furtunul care intra in vasul de expansiune si o agat de cuiul capotei. Daca ai borcan de plastic si furtunul se infige in partea inferioara, il folosesti agatandu-l cu ceva de capota.
Incep sa torn antigelul preparat in prealabil, dupa care deschid purjele de aerisire. Robinetul caloriferului deschis obligatoriu. Completez tot timpul cu antigel in palnie. Dupa ce nu mai iese aer pe la purje, pornesc motorul si las sa mearga pana deschide termostatul. Din cand in cand, mai apas pe racordul dintre radiator si pompa, se mai aduna aer acolo.
Cand vad ca nu mai ies bule de aer in palnie, strangulez furtunul care intra in vasul de expansiune ca sa nu traga aer, il bag in vas si mai las 5 minute motorul sa mearga, eventual fac o tura cu masina.
Metoda a dat rezultate foarte bune de fiecare data.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.