Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Symbol Phase 4 Music - 2007
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
S4b1n
Și au fost o dată ca niciodată două persoane nehotărâte (eu și tatăl meu), în căutare de o mașină. Trebuia să nu fie scumpă, să fie economică. Inițial ne gândisem la Logan GPL, versiunea Preferance... însă la insistențele mele am renunțat la idee pe motiv că ar fi fost diminuat spațiul din portbagaj. Eu inițial vream 1,6 MPI, dar tata vrea 1,4.

Și cum Dacia era în aceeași clădire cu Renault am zis să aruncăm un ochi și acolo. Și ca să vezi, era expus în showroom un Symbol dci 70cp, versiunea Fidji. M-a atras interiorul, care părea mai frumușel decât cel de la Logan, oglinzile electrice (care pe Preferance nu erau parcă) și geamurile electrice față cu commenzi amplasate pe uși și nu pe consola centrală... ceasurile de bord mai drăguțe, și satelitul de comandă RCD.

Am făcut și un test-drive, tot cu un Symbol de 70cp (tata a făcut, eu nu aveam carnet).. și de pe bancheta din spate pot să spun că mi-a plăcut mașina. La finalul testului, a rămas că revenim peste câteva zile să alegem și motorizarea... pentru că deja era 99% clar că vom lua un Symbol.

După ceva tratative între 1,4 16v al meu și 1,5 dci 65cp (70 nu se mai producea, era numai la testdrive) al lui taică-meu am ajuns la un consens: 1,5 dci 85cp. Am ales și varianta Music pentru RCD cu Mp3 + vopsea metalizată Gris Platine + ABS (era în standard doar pentru Fidji, ciudat). La vremea aia nu prea umblasem cu mașini cu climatizare automată, și nu prea știam cu ce se mănâncă, dar acum cred că aș fi dat încă aprox 150 euro și pe climă. S-a găsit o mașină conform cerințelor la Pitești, și deși se anunțase un termen de maxim 2 săptămâni, a venit peste aproape 3, într-o zi cu soare de 1 martie 2008. Mașina e fabricație decembrie 2007, și am beneficiat și de un discount de 200E, prețul final fiind de 10800E.

Și câteva poze cu mașina nouă. Va urma...
para06
Sa o stapanesti sanatos , cati km ai cu ea?
S4b1n
27000 a făcut tata cu ea, și eu am făcut încă 17000 până la 44 000 cât are acum.

Revizii făcute cam la 9500 km: prima la 9500, a doua la 19000, a 3-a la 28000... la 37000 făcută ultima revizie, urmează cea de la 46000.

După câteva vizite în service pentru motiv de zgomote ciudate la motor au fost schimbate injectoarele pe garanție, la aprox 9000km.

Apoi a mai fost înlocuită o husă de la scaunul șofer pe la 25000 km pentru că se crăpase pe lateral.

Iarna trecuta, la 29000 km a luat și niste anvelope de iarnă Goodyear Ice Navi pe față, urmează să mai iau încă două pe spate pentru iarna care vine.

La 31000 km - o bieletă înlocuită tot pe garanție.

În rest, ulei ELF TD 10W40 (așa au pus la service) și la ultima revizie Mobil 10W40. Momentan caut un ulei Elf 5W40 la un preț bunicel, pentru că mă gândesc să trec pe sintetic.

Consumul e mulțumitor... Craiova - București, viteză medie puțin peste 70km/h - 4,3 %. Urban în București - 6 - 6,5 %.
StefanT
Frumoasa masina. Intotdeauna mi-a placut mai mult Symbol-ul vechi fata de facelift.
Consumul de 4,3 in exterior mi se pare absolut realistitc, insa 6-6.5 in oras in ce conditii ai obtinut?
S4b1n
Și în condiții de aglomerație, și la mers seara e obținut consumul. În aglomerație mare de tot, dacă îl resetez e undeva pe la 8%, dar a doua zi, după ce mai merg și seara când se eliberează scade iar la 6,5%. Daca nu e nevoie sa merg prin aglomerație o zi, scade până la 6%. Nu știu viteza medie în oraș pentru consumul de 6,5%, dar o să mă uit de curiozitate.
St
RCD este cel original?
S4b1n
Da, RCD-ul este original
StefanT
Intrebam pentru ca mi se pare o diferenta prea mare intre cel de oras si cel de exterior.
Eu de exemplu am un conum mediu de aprox. 5% in exterior, asta la o medie de viteza de circa 85 kmph, si 6,x% la o medie de peste 100 kmph in exterior.

Iar in oras, am avut intre 7,5 si 11 %
la 7,5% pe o distanta de 48 de kilometri facuti intre 10.30 - 14.00 in Bucuresti, cu o medie de 24 kmph. Deci super tare.
Acum, pe ultimii 500 km facuti exclusiv in Bucuresti am 10.1% stabilizat si medie de viteza 19.3 kmph.

Asta la un motor de 1.9 dCi.
Consumul dat de tine mi se pare prea mic si ar fi interesant de stiut ce viteza medie afiseaza CB-ul.

Bafta!
S4b1n
M-am uitat azi și la viteza medie și este de 20 km/h, iar consumul mediu 6,4% acum. Am trecut și prin Real unde am văzut anvelope de iarnă Firestone Winterhawk 175/65 R14 la 180 lei. Încă nu le-am luat, poate găsesc ceva mai ieftin.

Un OMV care să aibe și spălătorie manuală, aka. "jet" unde pot găsi în București?
misu78
QUOTE(S4b1n @ 19 Oct 2010, 16:30)
Am trecut și prin Real unde am văzut anvelope de iarnă Firestone Winterhawk 175/65 R14 la 180 lei. Încă nu le-am luat, poate găsesc ceva mai ieftin.
*


Alege ORICE altceva dar nu Firestone.
S4b1n
M-am mai interesat de anvelope de iarnă... îmi mai trebuie două pe spate, și deci caut unele ieftine.. până acum ce mi-a atras atenția:

- Nexen (coreene am înțeles că sunt) 175/65 R14- 163 lei http://www.anvelopejantepromotii.ro/anvelo...ii.php?cod=2302
- Trayal T-200 M+S - aceeași dimensiune - cam același preț, nu mai rețin exact 155-160 lei în Metro http://www.trayal.rs/Default.aspx?modelink...retype=1&tyre=1 .. scrie pe ele made in Serbia ... și ar mai fi de menționat că au profil asemănător cu GoodYear ICE NAVI pe care le am pe față. http://www.anvelopele.ro/o_categorii/1195.jpg

Am mai găsit jante de tablă noi, la 166 lei/buc, 14" 5,5 J. E cel mai mic preț pe care l-am găsit până acum, și mă gândesc să îmi iau două acum... și încă două eventual la primăvară.

Care din cele două anvelope ar fi mai bune? Prețul pentru jante cum vi se pare?

Update: am făcut 45000 km, am căutat și un ulei pentru revizie... am găsit Mobil2000 10W40 - 4L - 100 lei ofertă la Metro + încă 500ml de la schimbul anterior (același tip de ulei). Am mai văzut și Elf Excellium 5W40 - 4L - 160 lei, la care ar mai trebui să mai pun 40 lei pentru încă un litru... Chiar dacă ziceam că pun sintetic pentru că vine iarna, parcă la scorurile ăstea îmi vine să renunț la idee. Elf Excellium 5W40 mai ieftin a găsit cineva?
mihai leu
colegu eu am debita frigo2 RECOMAND nu m-au lasat in rest super masina felicitari arata ca noua, a mea nu mai este asa fab 2007
sau debica ca asa le zice corect
S4b1n
Am rezolvat problema cu anvelopele. Mi-am luat 4 jante second de tabla 14" 5,5J, care arata bine si care nu sunt deloc deformate cu 40 lei/buc. Pe langa cele doua Goodyear IceNavi pe care le am de iarna trecuta, si care nu par deloc uzate, am mai cumparat inca 2 anvelope de iarna Barum Polaris2 si pentru spate, cu 178 lei pret oficial, la care mi-au mai facut baietii de la Redac 10% reducere, deci 161 lei/buc, montaj si echilibrat inclus. Pret mai mult decat excelent zic eu. Initial ma orientasem spre Debica, dar am gasit la 155 lei si + montaj + echilibrat ieseam mai scump.

Pe fata le-am lasat pe cele GoodYear de iarna trecuta, pentru ca, parerea mea, au profilul mai bun, si sunt si mai moi.

Sper, maine cand le montez pe masina sa nu am surprize iar sa mi se schimbe pozitia volanului sau sa traga masina stanga-dreapta unsure.gif
[attachmentid=1627668434] [attachmentid=1627668435]

Maine fac si revizia de 50 000.. defapt 46000.
- ulei Mobil 10W40 - 75 lei 4L + 1L mai aveam (n-au mai ramas bani de sintetic, dupa investitia in atat de necesarele cauciucuri),
- filtru de ulei am luat de origine, la 35 lei,
- filtru de aer si de habitaclu la 80 lei amandoua,
- antigel Dacia (made in Belgium scrie, luat din reprezentanta) - 26 lei/L - 3 L am luat. Il schimb ca are 2 ani si jumatate, chiar daca el ar fi valabil 3 ani.

Alte impresii maine dupa revizie smile.gif
cosmin_2300
Presupun că acel litru rămas este tot 10W40 ...
S4b1n
Da, evident ca era tot 10W40 si tot Mobil...

Si cum spuneam, am facut revizia azi, am pus anvelopele de iarna, si geometria e ok. Directia nu trage deloc, si nu se simte nicio vibratie in volan pana la 140 km/h (mai sus nu stiu, dar oricum nu depasesc 140 smile.gif )

Am avut surpriza sa constat ca filtrul de habitaclu Champion pe care l-am luat avea mariginle prea "moi" si dupa ce il bagam in loc, nu revenea la forma buna, ci ramanea indoit... mad.gif asa ca am dat o fuga si am luat unul Mann care s-a asezat fara probleme.

Am aflat ca si placutele ar trebui schimbate, insa n-am gasit in stoc asa ca am dat comanda si cel mai probabil le voi schimba peste o saptamana sau doua maxim.

Antigelul am constatat ca era verde, si eu aveam portocaliu. Am sunat la reprezentanta sa le zic ca mi-au dat alta culoare, si au spus ca atat timp cat este TIP D nu sunt probleme. In fine, l-am pompat pe cel vechi, pus cel nou.. care are o tenta de verde spre portocaliu si gata.

Si o intrebare.. rotile de vara, care vor sta pe balcon pana la primvara, sa le mai dezumflu putin? Eu ma gandeam sa le las pe la 1,2 Bar in loc de 2,0 cat sunt acum. Cum ar fi mai bine?
mihai leu
Eu le-am lasata asa cum le-am scos de pe masina rotile de vara, dar am balconul inchis cu geam termopan, am observat ca nu au pierdut multa presiune
S4b1n
Ieri, la 46500 km am schimbat și eu plăcuțele pe față, pentru că erau cam uzate. Am pus TRW (am înțeles că sunt mai moi) și m-au costat 65 lei setul + 25 lei manopera.
S4b1n
Astazi s-a produs un eveniment major, fara precedent in istoria masinii: s-a ars primul bec - W5W-ul de pozitie laugh.gif Am luat 2 Philipsuri din Praktiker si l-am schimbat imediat
apsydude
si l'a mine se arsese unu sapt trecuta si am pus smd'uri.
inca nu m'a oprit politia ( au o tenta albastra, ele sunt albe 100% doar ca din reflexia de pe langa da albastru ) si sper sa nu se lege de ele nici pe viitor.

btw, la prima ninsoare o ardem toti ? smile.gif
marksman
Daca nu te opreste politia, ai sanse mari la ITP sa te puna sa le demontezi daca mergi cu ele
mihai leu
acum depinde mult si de inginerii de la itp laugh.gif
asa ca merita incercat
S4b1n
@apsydude: ai anvelope de iarna?

In alta ordine de idei, ieri m-am suparat pe scartaitul de la ambreiaj si i-am dat cu spray de taca-i fleanca aka. WD-40 si sper sa fi scapat de el.

Am fost si la Bosch Service sa comand niste stergatoare, am primit cadou de la matusa-mea un voucher pentru stergatoare de pe cardul ei de Mol Multibonus biggrin.gif . Cred ca pana vineri le si iau smile.gif
apsydude
da, am de iarna toate 4 smile.gif

cu itp'u nu sunt probleme, unde lucrez eu la service'u dacia avem si itp si tipu mi'a zis daca sunt albe sunt ok.
S4b1n
Si o poza de acum vreo saptamana si ceva... 50 000 km smile.gif

PS: inca nu am intrat in posesia stergatoarelor comandate acum aproape 2 luni in urma. Adusesera de Clio III si nu erau compatibile.
S4b1n
Update-uri:
- am luat stergatoarele, foarte multumit. Nu scot sunete, sterg excelent
- am facut revizia a 6-a la 54300 km, am trecut pe ulei 5w40... si merge excelent motorul. A scazut si consumul cu vreo 0.4%. Sa vedem daca se mentine scaderea sau e datorata numai faptului ca e nou uleiul.
- am scapat de scartaitul enervant de la franele spate atunci cand ridicam piciorul de pe frana... am scos tamburii cu tot cu rulment au iesit fara probleme, doar mici emotii la capacelul din mijloc care trebuie scos cu grija sa nu se indoaie. Defapt am desfacut doar pe partea dreapta tamburul, urmeaza sa-l desfac si pe stanga sa fac o desprafuire.
- cu toate ca am auzit niste zgomote asta iarna cand bracam maxim dreapta si treceam peste denivelari, un fel de scartait metalic.. suspensia si directia sunt ok
- am iar niste greierasi mai in profunzimea bordului, undeva sub bord, in zona dintre tweetere si aerisirile laterale. Habar n-am cum sa scap de ei. Am crezut ca sunt de la cutia cu sigurante, dar nu pare a vibra nimic pe acolo. Se aud in special in stanga, dar uneori si in dreapta. Sa vad daca am acces pe sub poate vre-un cablu a scapat din manunchi.

In viitorul apropiat: schimbare kit distributie + accesorii + pompa apa.

Lichidul de frana, avand in vedere ca am 3 ani si 1 luna si aprox 55000 km ar trebui schimbat? In carte spune ca se recomanda la 3 ani, dar pare destul de curat. Am vazut unul TRW dot4, ar fi bun?
Markos
QUOTE(StefanT @ 19 Oct 2010, 00:02)
Frumoasa masina.

Minunat de frumoasa, as zice.
sobolan
4 ani fluidele,de regula....mergi pe elf,e bun....scartaitul metalic la viraj il am si eu la logan(geometria fata aproape identica cu symbol)...suspectez ceva pe la flansa telescop-sus !
StefanT
QUOTE(Markos @ 13 Apr 2011, 00:11)
Minunat de frumoasa, as zice.
*



Cam greu, domnule grec blink.gif
S4b1n
De curand am facut si schimbul distributiei: curele Conti, rola distributie INA = 333lei + 200 lei manopera.
Am constatat ca aveam partea de jos a arcului din dreapta spate rupta (acolo unde se fixeaza pe suportul acela de cauciuc, deci cam 0,5cm din inaltimea arcului). Am schimbat si arcul, Spidan 220 lei + manopera 10 lei. Sper sa fie bun, a fost singura alternativa la cei 560lei pentru unul original blink.gif
Am gresat macaralele geamurilor din fata, pentru ca scartaiau atunci cand ridicam geamul. Am desfacut fetele de usa pentru a avea acces calumea. Si am observat ca se oxidasera bornele de la baterie, asa ca le-am curatat.
Am scos geamul de la oglinda din stanga, la care nu mai merge incalzirea, si l-am verificat si are firele de pe spate intrerupte.
Intre timp mi s-a ars si un bec de faza scurta, si le-am schimbat pe ambele pentru 2 Osram Silverstar, 32 lei bucata, H7. Parca dau o lumina ceva mai alba decat cele normale, sper sa ma tina vreo 3 ani.
Momentan caut niste anvelope cu raport pret/calitate bun, pentru ca s-au cam uzat cele originale.
cosmin_2300
Ai schimbat doar un arc?
S4b1n
Da. Avand in vedere ca am pus acelasi tip, n-aveam de ce sa le schimb pe amandoua

EDIT: prin tip inteleg un arc cautat dupa serie de sasiu, aceeasi lungime, acelasi nr de spire, aceeasi grosime.
cosmin_2300
Arcurile, amortizoarele, rulmenții, pivoții, capetele de bară și multe alte componente se schimbă PE AMBELE PĂRȚI, nu doar pe o parte!
S4b1n
Nu e chiar asa. Altfel mi-ar fi schimbat si cand eram in garantie ambele bielete de directie, pe cand ei au schimbat-o doar pe una.

Ce spui poate fi valabil pentru elementele care necesita si o geometrie de directie, si e mai degraba o recomandare, ca sa nu fie nevoie sa fie facuta geometria in repetate randuri.

Arcul care a cedat a avut un viciu de fabricatie, pentru ca s-a rupt partea de jos, care este mult mai tensionata decat restul arcului. O sa atasez si o poza cu cel vechi ca sa vezi exact, dar mai pe seara.
cosmin_2300
E "normal" ca în garanție să-ți schimbe doar pe o parte, că doar schimbă pe banii lor!
Eu ți-am zis cum se face, tu faci ce vrei! smile.gif
Iulikk
Nu ai dreptate my friend.

Este exact acelasi principiu ca la placutele de frana... ele se uzeaza inegal... dar le schimbi pe toate 4, nu doar alea 2 care se uzeaza mai mult.
argon
QUOTE(cosmin_2300 @ 22 Aug 2011, 17:52)
Arcurile, amortizoarele, rulmenții, pivoții, capetele de bară și multe alte componente se schimbă PE AMBELE PĂRȚI, nu doar pe o parte!
*



Gresit, la alea bolduite, se schimba pe ce parte sunt uzate daca pe aialalta sunt bune.
S4b1n
Nu am zis eu de capu meu ca nu vreau sa-l schimb si pe celalalt, insa m-a asigurat mecanicul ca nu e nevoie, si am zis bine. Eu chiar l-am intrebat cum recomanda, daca sa cumpar doua bucati, deci as fi fost dispus sa le schimb pe ambele. Si chiar sunt curios ce ar fi zis cei de la reprezentanta de treaba asta. De acum inainte poate ca o sa le pun intai lor problema, sa vad ce zic, mai ales ca oricum trec sa intreb de pret aproape la orice reper, pentru orientare.
Oricum n-am mai auzit pana acum de arc schimbat la 60.000km la vreo masina, mai ales ca n-am carat cartofi cu ea. Si doua poze cu arcul vechi, care se vede ca e rupt exact in zona in care incepe sa se curbeze mai puternic... de calitate superioara, original Renault.
G I M
Ce a scris Argon acolo a scris bine. Nu este o regula sa schimbi pivotii pereche, capete de bara, bucsi... insa eu ca sa nu muncesc de 2 ori am preferat sa schimb pereche . Ce as schimba obligatoriu pereche ar fi arcuri, amortizoare si la sistemul de franare (discuri, placute) si anvelopele, bineinteles.
Oricum stai calm, de acolo se rup toate, aia e boala lor.
S4b1n
Momentan caut niste anvelope de iarna pentru Tico si Matiz, in principiu second hand. Dimensiuni 155/70 R12 si 155/65 R13 sau apropiate. Am gasit un 155/80 R12, dar totusi caut ceva mai mic pentru Tico de teama sa nu frece in aripi. Prin Craiova am fost pe la mai multe second-handuri de anvelope si nu prea am gasit ce voiam.
In Bucuresti unde pot sa caut anvelope second?
sobolan
QUOTE(cosmin_2300 @ 22 Aug 2011, 17:52)
Arcurile, amortizoarele, rulmenții, pivoții, capetele de bară și multe alte componente se schimbă PE AMBELE PĂRȚI, nu doar pe o parte!
*



aici te contrazic....la pivoti si rulmenti nu e neaparat !
1310CL
Ce se mai aude cu masinuta? smile.gif
S4b1n
Mai merge, mai protesteaza fata de scumpirile de carburant... dry.gif
Mai are putin si vine revizia cu Mobil 1 0w40 ESP.
Am acum si o tavita in portbagaj, mai urmeaza niste presuri noi, niste huse noi,o cotiera, niste anvelope de vara noi... sper sa mi le permit pe toate pana la primavara.
Deocamdata trebuie sa mai caut anvelope de Tico si Matiz, pentru iarna. Second si cat mai ieftin, pentru ca nu se fac prea multi km cu ele.
diesel_power
Cat te costa uleiul 0w40? Se simte vreo diferenta la pornirile la rece fata de 5w40?
S4b1n
Mi-a luat un prieten din Nisa cand a fost in concediu 10 litri, pentru 2 schimburi. Ca pret, o idee sub 40/lei litrul. Nu am facut inca schimbul de ulei, pe la 64-65k km e timpul.

Azi am constatat ca imi scartaie si mai rau franele pe spate, mai exact cand dau drumul la frana, nu sabotii in sine, ci mecanismul. Am inteles ca e ceva care s-ar uza acolo si provoaca scartzaiala asta? Ce ar putea fi, si cam cat m-ar costa sa schimb tampenia aia, care banuiesc ca s-a invechit?
Relu11
Mecanismul scatie de la praf, nu se uzeaza nimic in afara de saboti, se desface si se deprafuieste, se unge cu un lubrifiant special (din ce stiu eu).
S4b1n
Azi am facut revizia la 64565km:
•Filtru aer motor Cleanfilters 40 lei
•Filtru habitaclu Mann 40 lei + curatare Wynn 38 lei
•Filtru ulei original 35 lei
•Ulei Mobil1 0W-40 ESP 5 L (4 litri = 5/8 nivel) – 200 lei - pare mai silentios motorul, si parca sunt mult diminuate vibratiile sub 2000 de ture. Sa vedem si cat se pastreaza in starea asta excelenta. O sa analizez zilele urmatoare si emisiile sa vad daca se va diminua cenusa, asa cum scrie in specificatiile uleiului. Urmeaza sa curat esapamentul maine probabil, si sa vad daca se mai depune mizerie.
•Ulei Mobil1 SHC 75W-90 Syntetic 3L (au intrat doar ~2,5) x 50 lei
•Lichid frână TRW Dot4 1L ~ 40 lei
•Am pus si rotile de iarna, pentru ca din ce am vazut nu prea mai sar temperaturile de 14-15 grade.
Manoperă: 60 lei

•Am constatat ca nu aveam o mufa din spatele filtrului de aer motor conectata cum trebuie(acolo unde iese acea conducta de aer filtrat). Adica, era bagata oarecum de forma, cand am miscat putin de cablu ca sa schimb filtrul a iesit instant. Am bagat-o la loc si s-a clipsat frumos, nici nu cred ca m-as descurca sa o mai scot pentru ca parea bine mufata.
Si ca sa vedeti, surpriza. Nu mai imi fluctueaza ralenti-ul deloc, porneste mai rapid motorul, si am o presimtire ca din cauza asta aveam si un consum crescut de combustibil si o eroare de aproape 15% a consumului pe CB.
Momentant n-am scos-o la un drum lung sa probez consumul, dar duminica-luni o sa fac vreo 250 km si revin cu niste date concrete.

Stie cineva cu ce se ocupa acel senzor exact? Oricum, in mod ciudat (sau pentru Renault nu e asa ciudat) nu mi s-a aprins niciun fel de martor in bord, si asa am ajuns sa merg 10 000 km fara acel senzor. Nu am constatat vreo problema legata de putere sau de fum, insa parca atunci cand plecam de pe loc ramanea fara cuplu, dar dadeam vina pe ambreiaj ca incepea sa cupleze prea agresiv. Azi cand am plecat cu masina am vazut ca defapt era din cauza senzorului respectiv.

Ar putea avea ceva urmari faptul ca am mers fara acest senzor 10000 km? Practic, nici n-am stiut ca am ceva defect la masina, eu banuiam ceva pe la injectie
diesel_power
Cel mai probabil era mufa de la comanda electrica a valvei EGR, dar ar fi trebuit sa se aprinda un martor in bord. Fara EGR consumul e un pic mai mare la turatii de sub 2000. Daca tot simti ca porneste greu masina de pe loc (mai ales cu AC pornit) recomand o curatire de EGR.

Sunt curios, ce ulei de motor aveai inainte? Ce inseamna 4l = 5/8 nivel? ai bagat doar 4 litri de ulei? Ai luat uleiul la pret bun daca e bidon de 5l.

Uleiul cutiei de viteze de ce l-ai schimbat? In mod normal nu se schimba.
S4b1n
Legat de mufa, m-a lamurit schema pe care a postat-o colegul verde aici : http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=218...dpost&p=3176873
era senzorul de temperatura al aerului de intrare. Asta explica si ralenti-ul de aproape 1000 de ture, indiferent de temperatura exterioara, daca motorul nu era la 80 de grade. Cand ajungea la 80 de grade mai scadea putin. Si au disparut si fluctuatiile de cand l-am conectat. Oricum, ciudat rau ca nu mi s-a aprins nimic in bord. Daca mi se aprindea nu mergeam de la revizia trecuta si pana acum cu el asa.


Inainte de revizia am avut ulei Mobil 5w-40. Bidonul a fost de 5 litri, cum am spus mi l-a adus cineva din Franta. Am vazut acum si in Romania de vanzare la o reprezentanta VW-Audi si era la 80 lei/litru, adica dublu blink.gif

Cam 4 litri am pus eu, si 5/8 nivel e cel indicat pe joja (eu am gravate niste romburi pe joja, 8 in total).

Uleiul din CV l-am schimbat pentru ca la rece nu-mi placea cum se comporta, mi se parea ca se schimba mult prea greu vitezele. Oricum cand l-am scurs pe cel vechi se vedea ca avea o culoare cam inchisa. S-au scurs cam 2,1-2,2 litri, si au intrat cam 2,5-2,6, desi a mai curs putin ~100ml cand am scos furtunelul. Acum pare ca se schimba mai frumos vitezele, insa n-am mai avut parte momentan de temperaturi de 3-5 grade cum au fost acum cateva zile.
S4b1n
Am deja aproape 1500 de km cu noul ulei si pot sa spun ca merge mult mai bine decat cel vechi. E mult mai silentios motorul mai ales la pornire, si parca nu mai intampina la rece atata rezistenta decat cu cel vechi.

Referitor la fum, pentru ca vorbim de un ulei care ar diminua cenusa, n-am observat pana acum. Adica tot scoate un mic jet cand ii dau.. nu pot sa spun ca scoate mai putin ca inainte, nu cred ca imi pot da seama.
spy_oh_joy1389
Am pus si eu 5w-40 si pana acum nicio problema. Porneste mai usor cand e rece fata de 10w-40, iar consumul mixt este la 5.7L/100km. Nu cred ca ai de ce sa te ingrijorezi ca doar e pe lista de recomandari in manual.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.