Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vitezometru mort
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cacristin
am si eu o problema,
am o dacie din 86 (cu 2 ani mai batrana ca mine icon_mrgreen.gif ), merge bine, am urcat-o pe toate dealurile si m-a scos din toate gropile
problema e ca de catva timp, nu mai misca vitezometrul, la fel si kilometrajul a ramas la aceeasi valoare
inainte sa o duc la doctor, as vrea sa intreb daca stie cineva sa imi zica ce problema ar putea fi
ursu_florin2002
s-a rotunjit patratul de la cablul de kilometraj....de obicei cel de la ceas , nu cel de la cutie. Incearca sa bagi mana in spatele ceasului de kilometraj (tahometru se cheama ) , si sa-l mai insurubezi...este o piuluta de plastic. Daca nu merge , schimba cablul....nu este asa scump.
Asta e cazul fericit. Mai nasol este daca s-au bulit rotitele din ceas , ca sunt din plastic. In acest caz trebuie schimbat ceasul.......la targ gasesti la 10-15 Lei ceas , in magazin e f. scump.
bygy007
eu zic sa te uiti intii la cablu eventual il scoti din spate la ceas , ridici o roata din fata pe cric pornesti motorul bagi a 1 a si dai drumul usor la ambreiaj ca la plecarea de pe loc si vezi daca se invirte , daca nu se invirte il verifici sa vezi daca e rupt
cacristin
multumesc de sfaturi, o sa incerc si o sa revin dupa cu detalii
nu stiu daca are vreo importanta dar am atasat si o poza cu bordul
TXzamora88
la fel am si eu bord la fel..si mie mi s-a intamplat la fel am schimbat cablul tot dar nu merge trb schimbat cu totul
ursu_florin2002
adica si ceasul.
TXzamora88
QUOTE(ursu_florin2002 @ 24 Oct 2010, 09:40)
adica si ceasul.
*


da cele trei ceasuri nustiu daca merge sa schimbi decat ceasul in sine vitezometrul
s0r1n2004
Schimba cablul de kilometraj...a sarit sau s-a rupt din cutia de viteze sigur..asa am patit si eu se rezolva fara probleme.. E vreo 50 de lei un cablu.
cacristin
QUOTE(ursu_florin2002 @ 23 Oct 2010, 14:18)
s-a rotunjit patratul de la cablul de kilometraj....de obicei cel de la ceas , nu cel de la cutie. Incearca sa bagi mana in spatele ceasului de kilometraj (tahometru se cheama ) , si sa-l mai insurubezi...este o piuluta de plastic. Daca nu merge , schimba cablul....nu este asa scump.
Asta e cazul fericit. Mai nasol este daca s-au bulit rotitele din ceas , ca sunt din plastic. In acest caz trebuie schimbat ceasul.......la targ gasesti la 10-15 Lei ceas , in magazin e f. scump.
*



am verificat cablul din spate la ceas, si nu e iesit, am incercat sa il strang cum ai zis dar e sigilat cu un fel de chestie plumbuita din cate mi-am dat eu seama, un fel de siguranta (oare e vreo problema daca rup sigiliul ca sa pot umbla liber la cablu)
am urcat masina pe o rampa si am verificat cablul si la cutie si nu e iesit
acum ma bate gandul sa schimb tot bordul daca gasesc unul pentru ca de la o vreme mi-a murit si martorul de la rezervor (desi nu cred ca e neaparat de la ceas, se poate sa fie si de la senzorul din rezervor)
bygy007
la bord rupe sigiliul , este o sirma si desfac cablul , la cutie ca sa scoti cablul se desface un surub (parca asa imi amintesc , am umblat acolo o singura data)
om_bland
La mine la dacie vitezometru indica cam cu ~ 40km-50 km in plus sad.gif (la viteza de deplasare ma refer)... sa va spun si de unde imi dau seama ca indica cu mult eronat : daca la 100-120 km / h real , acum mi se duce si la 160 km /h . Kilometrii totali de sus , si kilometrii parcursi din punctul X in punctul Y îi indica fare eroare. Care ar putea fi cauza ? unsure.gif
bucatzel
Urca constant pana la 160 sau danseaza? Daca danseaza, schimba cablul, inseamna ca ala se mai tine in vreo doua firicele.

Daca nu, e probabil ceasul pe duca. Acu' vad ca iti indica distantele ok. Probabil e ceasul pe duca. Se poate strica si numai partea de indicare a vitezei.
om_bland
Am inteles cheers.gif
Minel
QUOTE(om_bland @ 26 Oct 2010, 11:06)
Kilometrii  totali de sus  , si  kilometrii parcursi din  punctul X in  punctul Y  îi indica fare eroare.
*




Ceva de genu ii si la mine , dar parca ii mai cu fitze .. laugh.gif nu ii place frigu' ..atunci indica pana in 30 km/h neputand sa treaca peste ,apoi dupa cativa km de mers isi da drumul si functioneaza aproape perfect, indica bine , nu oscileaza ......... (cand era cald afara nu se manifesta asa deloc ..) ... ph34r.gif
cacristin
QUOTE(ursu_florin2002 @ 23 Oct 2010, 14:18)
s-a rotunjit patratul de la cablul de kilometraj....de obicei cel de la ceas , nu cel de la cutie. Incearca sa bagi mana in spatele ceasului de kilometraj (tahometru se cheama ) , si sa-l mai insurubezi...este o piuluta de plastic. Daca nu merge , schimba cablul....nu este asa scump.
Asta e cazul fericit. Mai nasol este daca s-au bulit rotitele din ceas , ca sunt din plastic. In acest caz trebuie schimbat ceasul.......la targ gasesti la 10-15 Lei ceas , in magazin e f. scump.
*



deci am desfacut cablul de la ceas si e aproape rotund, nici nu ma mir ca nu mai indica nimic vitezometrul
urmatoarea miscare va fi sa schimb cablul si daca problema ramane la fel mai ramane sa schimb ceasu ...

totusi, acum ca se apropie iarna m-am apucat sa pregatesc si masina pentru asta, adica am schimbat antigelu care nici nu mai stiu de cand nu a mai fost schimbat dar am schimbat si termostatul
am pus un termostat de 89 de grade, si dupa ce l-am pus am auzit de la cineva ca ala nu ar fi prea bun pentru dacie ca ar trebui unul care sa deschida la o temperatura mai scazuta cu cateva grade ...
intrebarea e daca e indicat sau nu termostatul ala
ursu_florin2002
Este f. bun acel termostat pe care l-ai luat , sau il aveai , deschide la 89 grade: foarte bine. Nu te lua dupa unu si dupa altu` ....este bun termostatul ala.
cacristin
QUOTE(ursu_florin2002 @ 3 Nov 2010, 15:18)
Este f. bun acel termostat pe care l-ai luat , sau il aveai , deschide la 89 grade: foarte bine. Nu te lua dupa unu si dupa altu` ....este bun termostatul ala.
*



multumesc pentru confirmare, tocmai de asta am intrebat ca sa fiu sigur pentru ca nu stiam cat de bine informata era persoana care mi-a zis ca nu e bun ala

o sa revin cu detalii cand mai fac ceva la vitezomentru, dar momentan sunt plecat la facultate si o sa dureze ceva timp pana mai ajung pe acasa
Snoopz
Ma scuzati ca intervin..
Am si eu o problema cu kilometrajul.
Am schimbat ceasurile si cablul(nu este invartit de pinionul din cutie).
Acum mi-am dat seama ca este pinionul dus si vroiam sa va intreb daca se schimba greu si daca trebuie dat jos uleiul din cutie (este vorba de o cutie in 5 tr).
Costy2000
QUOTE(Snoopz @ 3 Nov 2010, 16:40)
Ma scuzati ca intervin..
Am si eu o problema cu kilometrajul.
Am schimbat ceasurile si cablul(nu este invartit de pinionul din cutie).
Acum mi-am dat seama ca este pinionul dus si vroiam sa va intreb daca se schimba greu si daca trebuie dat jos uleiul din cutie (este vorba de o cutie in 5 tr).
*


Salut vezi nu stiu daca poti sa il schimbi pe acolo pe jos sau s-ar putea in functie de cat de blocat este acolo.
Nici mie nu imi mergea,dar cand am schimbat discul de ambreiaj am schimbat si pinionul,dar vezi cand il cumperi ca mai sunt si decalibrate ca de sunt facute de SRL-uri iei cablul de la kilometraj si il bagi in pinion si vezi daca se invarte, daca se invarte atunci iei un ciocan si mai il bati un pic pana intra cablul mai perfec fara sa se miste in locasul lui dupa aia iei pinionul si il introduci in cutie si pui cablul si vezi daca merge (sfat ca eu am patit asa a mers si dupa aia nu a mai mers a fost decalibrat prea mare in gaura lui si se invartea pinionul si cablul nu )acuma trebuie sa ma chinui sa il dau jos iar sa ii aplic o corectie o bataie mica biggrin.gif offf sad.gif
Numai bine smile.gif
Andrei53
Buna seara! nici mie nu imi functioneaza vitezometrul si am citit pe aici problemele si cam cum s-ar remedia... am si eu cateva intrebari:
1 toate problemele de mai sus si remediile sunt valabile si pt modelele mai noi (an 2003 bord cn) ?
2 in week-end cand ajung acasa voi incerca prima data sa vad daca merge ceasul din bord bagand un bat de chibrit in spate il locul cablului si invartind de el daca se misca acul inseamna ca seaul e ok, apoi cu cablul in mana voi baga in treapta 1 si voi pleca de pe loc sa vad daca se invarte, daca nu se invarte inseamna ca ori e rupt ori e pinionul din cutie.. corect?
3 cum aflu daca este pinionul fara a monta un cablu nou (fara sa dau banii de pomana)?

Va multumesc anticipat!
Costy2000
2 in week-end cand ajung acasa voi incerca prima data sa vad daca merge ceasul din bord bagand un bat de chibrit in spate il locul cablului si invartind de el daca se misca acul inseamna ca seaul e ok, apoi cu cablul in mana voi baga in treapta 1 si voi pleca de pe loc sa vad daca se invarte, daca nu se invarte inseamna ca ori e rupt ori e pinionul din cutie.. corect?

Pentru Andrei53
Poti sa faci si in felul urmator sa iei cablul sa il scoti din cutie (sau daca ai altul de rezerva)si sa il introduci partea care intra in ceas il introduci in ceas iar partea care intra in cutie,intr-o bormasina si il infiletezi partea care intra in cutie (daca cablul este mai lung) si dupa aia pornesti bormasina si vezi ce se intampla prin bord daca se misca ceva daca nu inseamna ca este ceasul.
iar pinionul in felul urmator cuma ai cablul bagat il scoti din ceas si il misti un pic stanga dreapta eventual il tragi si un pic afara si vezi daca tine fara sa se invarta daca se invarte sa largit gaura in pinion sau sa facut rotund cablul, daca se invarte faci ce am scris eu mai sus de i-am scris si lui colegu' pentru remediere .
Sper ca ai inteles numai bine smile.gif biggrin.gif
Andrei53
Pentru Costy2000 : am inteles:) multumesc mult pentru sfaturi si pentru raspunsul rapid! o seara buna va doresc!
Costy2000
smile.gif numai bine biggrin.gif
Alex4u
merge schimbat doar kilometrajul ca si eu am acelasi bord si mi l-a schimbat un electrician treaba e ca mai mult ca sigur este din cablu ....o poti ridica pe cric baga in a 1-a si sa emarga si sa scoti cablul din spate de la ceas sa vezi daca se misca interiorul..sau o poti scoate din cutie si cu o bormasina vezi daca indica ceasul..
bygy007
pinionul se schimba usor , acolo inntra este cablul este o piesa separata , se trage destul de usor , eu prima data cind am scos cablul a iesit cu totul
Costy2000
Sunt de acord cu tine dar la mine cand am schimbat discul de ambrieaj nea mecanicu'á dasfacut si a schimbat si pinionul de la kilometraj si pe langa el a mai pus si niste mastic sau silicon nu stiu cum se num e de culoare rosie si sa vezi daca mai iese o sa incerc sa vad blush.gif daca pot sa il dau afara sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.