Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
0
Am o cutie de viteze in 4 trepte cu care la o turatie a motorului de 3500 ture de abia am 75km/h..mai am o cutie tot in 4 trepte (lipsesc ceva piese din ea)..ce anume trebuie schimbat (pinioane sau altceva) pentru a nu mai avea asa o viteza mica la asa turatie?
Alex4u
sa pui o cutie in 5 trepte daca vrei turatii mici la viteze mai mari...dar totusi 3500 rmp la 75 oare cam mult..ai verificat sa nu iti patineze si ambreiaju?
0
Nu patineaza..ca am schimbat ambreiajul de curand, si acelas rezultat
badboy_marius
la 3500 rpm ai doar 75 la ora? eu asa ceva nu am mai auzit de cand sunt, insemna ca tu nu prinzi suta nici cu rugaciuni...am avut si eu o dacia cu motor de 1.3 si 4 viteze din `87, dar la 2000 de ture aveam in jur de 60 km/h...

eu nu cred ca este o problema din cutie, sunt prea multe ture la o viteza foarte mica....si eu mergeam tot pe ambreaj, si m-as baga tot in foc ca patineaza in ultimul hal, dar daca zici ca l-ai schimbat....placa de presiune e ok?
ursu_florin2002
poate ai 3500 rot / min. la 75 km. / ora , dar intr-a 3-a , nu intr-a 4-a. Daca e asa , adica intr-a 4-a inseamna ca e cam dus ambreiajul (discul ). Daca tu zici ca l-ai schimbat si ai incredere in el , poate e ceasul de vina -tahometrul (ceasul de kilometraj).
Alex4u
eu cu , cutie in 4 la 100 km/h am in jur de 3700 rmp cam asa ca nu am turometru..
adaniel69
esti sigur ca nu arata aiurea vitezometrul? sau turometrul? incearca cu un gps...
PaulT
Are cutie cu grup de tractiune. A 4-a la astea e cu foarte putin mai lunga in raport(combinat cu raportul final) decat o a 3-a normala. Ca demaraj sta super, trage excelent, urca rampe foarte lejer, dar la drum intins nu mergi peste 80-90km/h si asta cu un consum mare si intr-o galagie de nedescris...
@ - 0 - Scapa de cutie si pune una in 5 trepte.
0
Cred ca singurele variante ar fi sa nu imi indice bine vitezometrul sau sa o cutie de tractiune (cum zice paul T)..am schimbat discul si placa impreuna, dar acelas efect..am incercat sa plec si cu treapata a 4 de pe loc dar motorul s-a oprit imediat..am sa merg pe o distanta determinata cu 75km/h sa vad cat timp fac..in afara de vitezometru ce ar mai putea fi?
PaulT
Nu te chinui degeaba. Daca se comporta asa cum am scris mai sus, adica demaraj rapid, cere repede schimbarea vitezei in sus si urca usor pe oriunde e clar. Cauta una cu 5 si gata.
0
Ok..am sa incerc sa o schimb cat mai repede..mersi de ajutor la toata lumea!
Alex4u
si eu caut sa imi pun in 5 trepte cu toate ca nu mere asa de accelerata...dar totusi...e posibil cum a spus paulT sa fie modelul de tractiune..au fost diferite modele de cutii..
GPV
fratii mei, eu am acelas problema, numai ca eu am cutie in 5 viteze, si la 3500rpm gps-ul si vitezometrul arata in jur de 80km/h? poate ca nu imi arata bine turometrul?de unde se poate regla? sau am probleme la cutie? nu simt sa patineasca ambreajul, in viteza 1 ard cauciucurile. ce ziceti?
PaulT
Si la cutiile cu 5 trepte au existat cu grup de tractiune(8x33). Oricum, nu ai cum sa ai la 3500rpm doar 80km/h. Eventual undeva spre 90km/h la 3000rpm.
GPV
ia vedeti ce arata, si zic ca vitezometrul arata bine ca lam testat cu gps, de unde pot regla torometrul?
ilie.axx
exact aceeasi pb o am si eu numai ca eu am 85 km/h la 3200 de ture ...,cutie in 5 trepte bineinteles
tichondrius95
Mai, nu e prea normal, eu am 2 dacii in 5 tr, si testat in a 5-a la 2800-2900 ture am 100 km/h , la 3200 deja am 115 aproae 120, amandoua indica la fel la turatiile astea. Recomand cutie in 5.
AM mers si cu masini in 4 tr, chiar cu o dacie 1300 da mergea cu 120-130 km/h si asa a tinut-o drum intins cu a 4-a, acum cu nu stiu cate turatii avea exact, el zicea cam 4000 -4200 ture. Sigur nu este ceasul bun.
anghelcatalin1992@yahoo.com
in primu rand ai cutie de tractiune [si cel care are 4 trepte si cel cu5 trepte] toata treaba e din grup , eu am cutie in 4 trepte si o dau pe a 4a lejer si la 80 la ora cu a4a ma duc lejer pana la 120-125 km pe ora , am un prieten care are cutie in 5 si pinioanele sunt la fel cu cele de la a mea , dar el la 100 are 3300-3600rpm mai muolt ca mine .
kxz
QUOTE(0 @ 24 Oct 2010, 14:47)
Cred ca singurele variante ar fi sa nu imi indice bine vitezometrul sau sa o cutie de tractiune (cum zice paul T)..am schimbat discul si placa impreuna, dar acelas efect..am incercat sa plec si cu treapata a 4 de pe loc dar motorul s-a oprit imediat..am sa merg pe o distanta determinata cu 75km/h sa vad cat timp fac..in afara de vitezometru ce ar mai putea fi?
*




Nu exista la dacia nici o cutie astfel incat sa ai la 75 la ora la 3500 de ture.
O discutie interesanta despre cutiile de viteze dacia: http://www.daciaclub.ro/-t51358.html

P.s. Cutiile dacia in 4 si 5 trepte sunt identice in primele 4 trepte. A 5-a treapta a fost o modificare a cutiei in 4 pentru a adauga o treapta de consum redus.
anghelcatalin1992@yahoo.com
scoala de soferi am facuto pe un papuc la care scimbai pe a 5 la55-60 si la 80 erai la 3000si ceva ?

21 Jan 2011, 23:44:
normal ca cutiile cu 4 si 5 trepte nu o au pe a 5 cea la fel pt ca cele cu 4 trepte nu o au deloc
vallyyy
Intr-a 4 a la 3000 de turatii trebuie sa ai 80 km/h pe ceas (pe GPS-ul de pe telefon mi-a iesit 76km/h) ,respectiv la 2000 de turatii -60 km /h pe ceas
anghelcatalin1992@yahoo.com
CE FEL DE CUTIE AI ? DE TRACTIUNE SAU DE FUGA , EU AM DE FUGA SI LA VREO 3000-3300 RPM CU A TREIA AM 80
nikuniku
dar nu spune nimeni din cei cu probleme de viteza ,turatie mare viteza mica, daca si-au pus ei turometre sau erau de fabrica,daca au pus turometru de injectie nici nu o sa aibe un control la turatia motorului,la relanti arata bine dar in ture se duce de zici ca spargi motoru
eu merg pe defect de turometru
PH-06-BOA
Mergi intre doua borne chilometrice cu viteza de 60/h constant, si trebuie sa faci 60 de secunde. Nu-i prea simplu de aflat? Si am mai sugerat de cateva ori asta, chiar cu vreo doua saptamani in urma. Nu este exclus sa fie de vina si discul. Am intalnit disc, cu ferodourile asa de dure, de parca erau din lemn de salcam, iar suportul de tabla era ondulat brusc in forma de "Z" intre ferodouri de facea ca placa si volanta sa preseze pe o suprafata foarte mica si sa patineze. Iata si o schita din care puteti sa intelegeti la ce ma refer. Test pentru a putea sa deduceti daca patineaza, incercati sa plecati din loc cu a 4-a turand la vreo 3-4000 , si daca dupa eliberarea totala a ambreiajului motorul nu se opreste brusc si continua sa mearga, patineaza. Va dati jos si vedeti de unde iese fum, ca l-ai tinut prea mult patinand. Deci nu-l patina mult, doar atat cat sa te convingi. Se poate coace simeringul de la priza si e munca mai multa.
ilie.axx
hai sa va spun,eu am turometrul care vine din fabrica si cutia de viteze care vine din fabrica,kitul de ambreiaj schimbat asta vara cu tot cu set motor,si in a 3a la 3000 de ture am un pic sub 60,ca sa ma duc cu a4a la 80 trebe sa o calc pana la 4000 de ture,spuneti-mi unde sa ma uit sa vad ce fel de cutie am sa-mi spuneti si mie daca e de tractiune sau de ce naiba e ca m-a disperat daca mercu cu 110 zici ca imi sar pistoanele
gangara
mai jos o poza cu cea mai scurta a 5-a, respectiv pe masina mea. La 4000 - 130 km/h. La 3000 - 90 km/h. Testat pe GPS.
PH-06-BOA
Si e bine? Daca la 3000 ai 90, deci 30/1000 de ture, la 4000 ar fi 120. Gresesc? Cam prost turometrul. Si totusi e orientativ.
schumi_86
Salutare! Urmeaza sa iau de la un prieten o cutie in 5 trepte,a fost luata de pe o Dacie din 98,am o intrebare,daca stiti cumva ce tip de cutie ar putea fi? scurta sau lunga?

Duminica urmeaza sa ma duc la el sa o vad,sa o probez dar nu pe masina deoarece a fost data jos. Am inteles ca cele cu codurile "365-11 si 365-38" ar fi cele cu rapoarte mai lungi adica a 5-a mai lunga. Si cam ce ma sfatuiti ca sa fiu sigur ca e ok?? Oricum am sa incerc sa o identific si dupa placuta aceea de pe ea. Multumesc si astept ceva pareri.
krapcarasu
365 -11 din 98 am , am verificat cu gps-ul: 97 km/ h la 2800
schumi_86
Mersi pt.raspuns,am sa revin dupa ce o iau da sa vad mai intai cum se prezinta cutia.
ilie.axx
in weekend m-am suparat tare pe ea si i-am dat cu a3a 90, si ajunsese turometrul pe la 6000 de ture,cu a 4a la 100 am un pic peste 5000 de ture
Magnum_Baracuda
si ilie.axx zise cu voce tare :
-in weekend m-am suparat tare pe ea si i-am dat cu a3a 90, si ajunsese turometrul pe la 6000 de ture,cu a 4a la 100 am un pic peste 5000 de ture

oare nu ti-au zburat pistoanele prin capota la un 6000 rpm real
Minel
Nu are de ce sa ii zboare ..... si eu ii mai dadeam , ma rog 5500 rpm ... nu are nimic ...( cel putin pt moment ... laugh.gif ) daca motorul ii in mintile lui cu un ulei bun in el !
Valybyg
salut eu am pe a mea motor 1.4 cutie 5 trepte de pe dacie din 95'si mere in felu urmator la 3000rpm=100km/h la 3500rpm=120km/h la 4000rpm=140 si la 4200rpm maxim in a 5 a = 150km/h. Am mai avut un breck din 98' si la ala era fix la fel.am un vecin care in a 5 la 3000 are putin peste 80,dar la el se simte mult mai bine acceleratia in a 5 a decat la mine.acum depinde si de reglaje uzuri ssmd dar dif e semnificativa
ilie.axx
imi spuneti si mie pana la urma va rog unde sa ma uit sa vad ce model de cutie am?
kog
daca nu e stantat pe carcasa de la ambreiaj e stantat pe o bucata de tabla undeva in dreapta, in spatele planetarei si nu se vede decat daca te bagi sub maisna si o cureti de mizerie
florynbotz1990
salut...sunt cam insistent cu intrebarile..dar acuma mi`am luat dacia....si as vrea sa fac sa mearga toate bine pe ea.as vrea sa schim si cutia de viteze,sa pun una cu 5 trepte ca ii numa cu 4 si la 80 de ora am 3500 rpm...si nu stiu cum se incepe demontarea cutiei cu cu 5 de pe alta dacia...ca sa`mi fie mai usor..apoi montarea pe dacia cu 4

.multumesc
bac.
@valybyg in mare cam asa e viteza, dar cu un gps te lamuresti,
a mea cam tot asa indica , bine ca e un decalaj , incepe cu 12-13km/h decalajul -- la 20/h cat indica ceasul ,pe gps e defapt 7-8km/h, se corecteaza decalajul cand creste viteza, la 55/h pe gps e 50, la 80 - 90 ceasul arata exact cat arata gps-ul, apoi ceasul arata mai putin decat gps-ul, la 120/h pe gps e 130/h. mai mult nu a luat pe gaz, pe benzina se mai duce dar nu ii dau benzina decat iarna la pornire biggrin.gif
bv-08-fgm
Pe benzina ,am cutie in 5 trepte,i-am dat cu a 4-a la 4900 r/m si pe GPS aveam 130 km/h mai mult nu mai mergea ca deja facea cam mult zgomot.. a-5a nu i-am dato ca nu merge acuma smile.gif
mihai7575
QUOTE(florynbotz1990 @ 1 Jun 2011, 00:14)
salut...sunt cam insistent cu intrebarile..dar acuma mi`am luat dacia....si as vrea sa fac sa mearga toate bine pe ea.as vrea sa schim si cutia de viteze,sa pun una cu 5 trepte ca ii numa cu 4 si la 80 de ora am 3500 rpm...si nu stiu cum se incepe demontarea cutiei cu cu 5 de pe alta dacia...ca sa`mi fie mai usor..apoi montarea pe dacia cu 4

.multumesc
*


daca dacia ta e din 1997 ,nu are cum sa ai montata pe ea cutie in 4trepte,daca asa ai cumparat-o tu acum,ti-ai luat teapa,montarea si demontarea CV,de pe o dacie pe alta ar fi bine sa o faci cu un mecanic auto,parerea mea.
panter1
a mea la 3000 rotatii are 115Km/h pe gps cat si la bord.. este din 2002 cutie cu 5 tr rapoartele cele mai lungi.. 140 are sub 4000 ture
payty
inseamna ca ai pinoane cu raport 0.76 adica 29*38
PH-06-BOA
Am mai zis pe forum, ca eroarea se poate corecta din aparatul din bord(ceas). E bine ca la viteza de 60/h sa reglati odata, si dupa aceea sa retineti, daca are, eroarea de peste suta. Asa se mentine o siguranta la mers in localitate. Eroarea e data de cauciucuri si rapoartele din cutie, dar si raportul de la pinionul cablului de chilometraj, daca a fost schimbat fara atentie. De aceea, o cutie cu pinion de 13 dinti, daca e pusa pe o masina care a avut ceasul pe pinion de 14, e normal ca da eroare. De aceea trebuie imperecheate, reglate, jonglate... Tabla cu tipul cutiei, e prinsa in unul din ruruburile de pe laterala cutiei, care nu ar mai fi gasita, daca s-a umblat la ea. Viteza o compari cu GPS-ul, dar turometrul nu e chiar atat de corect, si apoi nu mergem in stele, sa avem coordonatele exacte. Vitezometrul sa fie corect la 60, in rest e orientativ.
florynbotz1990
ceau...am o intrebare..daca poate sa`mi raspunda cineva care stie....am o dacia papuc 1305 din 97,azi am patit ca s`a rupt planetara...bun..am schimbat`o cu chiu cu vai,am pus alta de pe o dacie 1310 L..am mers cu ea 10 metri pana am virat,apoi s`a rupt,era prea scurta avand in vedere ca s`a smuls de acolo si am pus alta de pe o cutie in 4 tr..mentionez ca si a`mea ii tot in 4 trepte

oare as putea sa pun cutia de pe dacia 1310L din 94 pe dacia mea papuc din 97...doar ca aia de pe 1310 ii in 5 tr si a mea ii in 4??

daca stie cineva......

Multumesc
aditza579
Vezi mai tati sa nu ai grup 8x33 in ea, sau mai rau, 9x41(ceea ce e putin probabil, deoarece au fost puse doar pe dieselari). Si viteza depinde intr-o oarecare masura si de ce marimi de cauciucuri folosesti(daca ai 155/80r13, nu ai treaba, dar daca ai mai mici de ex165/70r13 alea iti scad la 100km/h viteza cu vreo 5-7km/h).
bv-08-fgm
Daca omu a zis ca are un papuc nu are cauciucuri pe 13' are pe 14"
diaconuliviu
QUOTE(vallyyy @ 22 Jan 2011, 00:25)
Intr-a 4 a la 3000 de turatii trebuie sa ai 80 km/h pe ceas (pe GPS-ul de pe telefon mi-a iesit 76km/h) ,respectiv la 2000 de turatii -60 km /h pe ceas



Relatia turatie-viteza e liniara. Cum spui, la majoritaea cutiilor etajarea e asa incit la 2000 ai 60 km/h intr-a 4-a. Ca atare din motivul de liniaritate, la 3000 trebuie sa ai 90 km/h pe "ceas".

Daca nu, undeva, intr-o plaja, unul din instrumente nu e liniar, deci defect.


QUOTE(PH-06-BOA @ 26 Jan 2011, 22:46)
Si e bine? Daca la 3000 ai 90, deci 30/1000 de ture, la 4000 ar fi 120. Gresesc? Cam prost turometrul. Si totusi e orientativ.


Turometrul sau vitezometrul.

Am dat pe undeva o dependenta tinind cont si de eroarea constructiva.

Din amintiri era asa:
eroarea pe plaja afisata este de 3-15 km/h. Da, eroare variabila, crescatoare liniar.
Ca atare la viteze mici indicatia este mult mai aproape de viteza reala decit la viteze mari. Coroborata de o indicatie inexacta a turometrului, pica pe acolo.

Si da, toate vitezometrele sint facute sa arate in plus, pentru protectia tuturor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.