Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: directie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
neluxyz2000
buna ziua tuturor....stie cineva de ce la viteza de peste 80/h nu mai pot tine directia masina ducanduse stanga dreapta ,dacia din 98 care cauze ar putea fii,volanul e f moale .cauciucurile nus tocite .....stie cineva??
TRK
bucsi bascula. ceva de genu am patit si eu, dar la mine de intampla pe la 90 100 km/h. am schimbat bucsile de la bascula, bucsi tiranti, bielete antiruliu si am facut unghiu de fuga. la 120 stau cu mainile incrucisate biggrin.gif linie merge, inainte aveam senzatia ca ma plimba stanga dreapta pe sosea.
neluxyz2000
ar putea fi si din cauza arcurilor?mi se par cam moi
vespukci
Ia si fa echilibrarea rotilor, unghiul de fuga si verifica bucse, capete de bara etc.!
LA mine facea la fel, si aveam o roata complet descentrata, am echilibrat-o si n-am mai avut probleme!
Bafta
neluxyz2000
scz..bucsile sunt bune ,capete de bara schimbate recent dar eu pur si simplu nu pot tine directia peste 80/h.......nu am jocuri .am ridicat masina si am miscat roata ...nu exista joc.....nu sunt incepator
dc_copilu
Dupa cum zc un coleg mai sus , echilibreaza rotiile si verifica si unghiul de fuga.
O zi buna!
Cu respect,
dc_copilu
radu m
ai verificat presiunea in roti?
rusu_i
e posibil sa fie si din cauza cuplajului de sub volan
PH-06-BOA
Asa e , unghiul de fuga (care se regleaza din tirantul impingator, cel de pe bascula superioara), dar el face ca masina sa traga intr-o parte. Tie iti danseaza. Aici e unghiul de cadere si convergenta. Fiecare roata merge pe alta directie (adica nu sunt paralele), daca unghiul de cadere e prea mare sau mic, iar fiecare roata merge in legea ei, si, cand uneia ii scade aderenta, cealalta preia directia, alta decat cea drept inainte. Daca amortizoarele sunt slabe sau fara ulei, roata merge mai mult pe deasupra carosabilului. Fa o scula ca asta din poza si masoara unghiul de cadere, chiar si cel de fuga (prin calcul), cel de fuga, sa fie in jur de un grad. Daca nu e regaureste bascula si pune pivotul unde trebuie. Nu cauta bascule pe plus sau alte basculante. Daca unghiul de cadere e corect, chiar si zero e bun, rotile paralele (unghi de convergenta, nu de fuga)si amortizor bun, n-are de ce sa nu mearga drept.
neluxyz2000
cum imi dau seama ca amortizoarele mai sunt bune
fullhouse
Am si eu o problema care cred ca s-ar putea incadra aici, sa ma scuze initiatorul topicului ca postez aici. Imi uzeaza exteriorul rotii stanga fata oricat de multe ori as face reglajul de directie, cel din dreapta e ok. Baiul meu e ca toti mecanicii din zona mea ridica din umeri, unii zic ca ar fi stramb sasiul, unii zic ca e din cauza ca e lasata mult pe fata si merg preponderent singur in masina. Acum aud si eu de basculele astea de plus, sunt convins ca de acolo mi se trage mie. Se gaseste asa ceva in comert? Daca sa zicem imi cumpar asa ceva exista posibilitatea de reglaj ulterior? Mentionez ca si trage usor stanga masina, si se inclina mult mai tare in curbele spre dreapta decat cele spre stanga, e clar ca roata aia nu e pozitionata bine. Jocuri nu am, tot ce se poate schimba e schimbat.
ursu_florin2002
QUOTE(neluxyz2000 @ 25 Oct 2010, 12:13)
buna ziua tuturor....stie cineva de ce la viteza de peste 80/h nu mai pot tine directia masina ducanduse stanga dreapta ,dacia din 98 care cauze ar putea fii,volanul e f moale .cauciucurile nus tocite .....stie cineva??
*


Uita-te la uzura dintilor de la caseta de directie. Sunt prea uzati acei dinti , si de aceea iti merge si chiar usor volanul. Nu este normal.

26 Oct 2010, 09:29:
QUOTE(fullhouse @ 26 Oct 2010, 07:41)
Am si eu o problema care cred ca s-ar putea incadra aici, sa ma scuze initiatorul topicului ca postez aici. Imi uzeaza exteriorul rotii stanga fata oricat de multe ori as face reglajul de directie, cel din dreapta e ok. Baiul meu e ca toti mecanicii din zona mea ridica din umeri, unii zic ca ar fi stramb sasiul, unii zic ca e din cauza ca e lasata mult pe fata si merg preponderent singur in masina. Acum aud si eu de basculele astea de plus, sunt convins ca de acolo mi se trage mie. Se gaseste asa ceva in comert? Daca sa zicem imi cumpar asa ceva exista posibilitatea de reglaj ulterior? Mentionez ca si trage usor stanga masina, si se inclina mult mai tare in curbele spre dreapta decat cele spre stanga, e clar ca roata aia nu e pozitionata bine. Jocuri nu am, tot ce se poate schimba e schimbat.
*


Posibil sa fie din cauciucuri. Ia incearca sa schimbi rotile din fata intre ele .....ar trebui sa-ti traga dreapta.
neluxyz2000
apropo...cum fac sa mearga mai greu volanul...cu ocazia asta poate se strange ,,directia,,
PH-06-BOA
Maresti unghiul de fuga, si virajele vor fi mai greoaie, dar si revenirea rotilor pe directia inainte va fi vioaie. Asa va fi si mai stabila pe drum. Unghiul se modifica din tirantii impingatori, ducand bascula superioara catre inapoi, pe amandoua cu aceeasi masura, ca altfel va trage intr-o parte. Daca trage stanga, ori unghiul e mare pe dreapta, ori mic pe stanga. Doua forte egale , de sens opus, rezultanta e zero. Deci, unghiul de fuga face ca roata sa aiba tendinta de virare, una catre cealalta.

26 Oct 2010, 19:55:
Amortizoarele le probezi, apasand pe rand pe fiecare colt al masinii, sa se balanseze odata si jumatate. Daca sunt prea joase, faci asa:
tichondrius95
Sal! Si la mine face la fel intre 130-150 kmh/h. Asta a fost doar un test si mi-a aratat cat de instabila e o dacie la acea viteza, am avut si eu o problema asemanatoar, din cauza unor arcuri prea tari pe spate, arcuri noi de break puse pe berlina, au 3 ani, am si carat cu ea, dar tot tari sunt, peste denivelari sare ca o capra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.