Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Buton cu impuls pentru geamuri electrice
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2
psychoo
Salutare.
Datorita faptului ca nu mai fac aceste montaje si ca lumea in continuare este interesata, m`am hotarat sa fac public proiectul pentru uzul personal al oricarui utilizator care nu este strain de un ciocan de lipit.
Pe partea de soft atasez 2 hex-uri, unul pentru butoanele din fata (Logan) si unul pentru butoanele spate (Logan si Solenza fata). Acest hex are si o calibrare efectuata pe Solenza, calibrare ce poate fi repetata oricand urmand niste pasi descrisi in doc-ul atasat.
Cablajul il pun ca fisier max (pentru deschidere este nevoie de OrCAD minim versiunea 10.5)
Recomand respectarea componentelor electrice, deoarece in masina trebuie sa lucreze in conditii de temperaturi grele. Insist pentru montarea tuturor diodelor, altfel datorita tensiunilor mari aparute din cauza inductiei din bobina motorului electric al geamului se va defecta montajul dupa un anumit timp de functionare.
Pentru citirea curentului pe motorul geamului se foloseste un shunt. In schema si pe cablaj exista si un shunt si 6 rezistori SMD care pot inlocui shunt-ul. Se va monta ori shunt-ul ori rezistorii, altfel tensiunea citita pe acesta va fi prea mica si nu garantez corectitudinea functionarii montajului. Tensiunea care trebuie citita de controller este in jur de 125 milivolti la un curent pe motorul geamului de 10A.
Redenumiti fisierul din pdf in RAR. (nu imi da voie forumul sa atasez arhive rar)
Bafta!

L.E. atasez si un excel cu lista de piese, cod de comanda si furnizor
psychoo
Nu mai pot edita mesajul anterior.
Uitasem sa adaug niste poze cu explicatii pentru conexiuni.
Este si o vedere de ansamblu al modulelor pentru a vedea unde se monteaza fiecare piesa.
Bafta!
bygy007
multumesc sa vedem daca pot face si eu blush.gif
X@by
Salut. multumim pentru tutorial. Pot sa pui schema altcumva ca eu nu am OrCAD? mersi
psychoo
Schema este in format PDF. Cred ca te refereai la cablaj.
Am listat in PDF si cablajul. Partea bottom este pentru componentele SMD (surface mount device). Pentru fiecare parte am pus cate 2 pdf-uri, una cu layout-ul (cupru care trebuie sa ramana pe cablaj) si una cu pozitia componentelor.
Pe layer-ul de TOP exista un strap care se realizeaza tot pe bottom cu ajutorul unui fir. Aceasta este comanda de la microcontroller la un tranzistor. Este singura chestie relevanta de pe layer-ul TOP, motiv pentru care am listat si layout-ul de TOP. Practic, trebuie cablaj cu un singur strat (bottom) care se decapeaza conform fisierului layout_bottom.pdf, apoi strap-ul (conexiune electrica printr-un fir izolat) de pe top se leaga intre punctele specifice pe partea bottom.
Am printat 1:1 ca sa se poata lista pe o folie transparenta, iar decaparea cablajului sa se faca cu lumina UV acolo unde este cazul.
Spor la lucru smile.gif
claub
Salut , daca te rog mai atesezi odata hexurile si pdf impuls din primul post ca nu se poate deschide. Multumesc
psychoo
Ciudat...la mine merge. Trebuie schimbata extensia fisierului din PDF in RAR deoarece este o arhiva (forumul nu imi permite atasarea de fisiere RAR, nici HEX).
Atasez totusi fisierul de data aceasta se numeste impuls.rar.doc
Trebuie click dreapta pe fisier, save link as, se selecteaza "All files" si se modifica extensia dupa care se apasa pe Save.
Bafta.
claub
Mersi, am sarit din viteza peste partea in care ziceai sa redenumesc extensia fisierului in rar smile.gif greseala mea...
X@by
Poate sa faca cineva schema cu eagle sau proteus? Mersi
djasu82
alta schema pe care am conceput si pus in practica e cu pic 12F675 , se observa circuitul de proba si montajul realizat , daca il realizam total in smd era foarte mic .
Hexul din pdf in rar.
FRATELLO
Laudabila initiativa ! Un user (psychoo) extrem de serios, foarte bun cunoscator al microcontrolerelor, care m-a ajutat cu multe sfaturi bune ! Multumesc si pe aceasta cale !
Un bun exemplu atrage un altul dupa sine ! Bravo si userului djasu ! Pentru acesta : poti detalia un pic functionarea modulului tau ? Face calibrare la prima montare ? Se poate aceasta modifica ulterior ? Cum se face citirea curentului de suprasarcina (algoritmul software intreb, hardware-ul este evident) ? Multumesc anticipat !
djasu82
se observa din desen direct de pe grupul de rezistente cu care se inseriaza motorul .
Modulul lucreaza precum cele straine ai dai un impuls urca sau coboara ma rog in functie de cum apesi pe buton. In timp ce urca daca mai apesi pe buton se opreste apesi din nou urca sau coboara. Se putea face si mai complex dar nu e nevoie .
Simplu si eficient.
Desenul e in isis.
Mythica
@djasu82: Din pacate nu reusesc sa vad schema pe care ai "conceput-o", dar hexul pe care l-ai postat sigur nu e "conceptia" ta. Daca ar fi fost asa, ai fi stiut sa raspunzi la intrebarile puse de Fratello. Asa ca o sa-i raspund eu: nu face calibrare la montare si nu se poate modifica decat prin modificarea valorii shuntului. Citirea curentului de suprasarcina se face prin conversie AD, iar valoarea din ADRESH (left justified) e comparata cu 10H (asa cu a zis si psychoo, circa 125mV)
FRATELLO
@ Mythica : evil5.gif Hexul semana "izbitor" cu cel pe care il primisem mai demult de la Dvs (multumiri, din nou !) !
Eram curios ce schimbari ar fi putut interveni...

tiberiu2006
Stiu ca a trecut mult timp de la ultimul post in acest topic, dar am o rugaminte pentru psychoo (eu nu pot da pm-uri...): poti sa-mi dai un pm cu datele de contact (o adresa de mail...) , sau pe mail tiberiu_rosu@yahoo.com.

Multumesc.
marian_ariciuc
[attachmentid=1627773988]
ambele hex-uri au o problema, atasez o poza ca asa e mult mai bine...
FRATELLO
Cam tarziu raspunsul dar...
NU este nicio eroare in hex. Dupa cum se poate vedea, codul este protejat la citire (CODE PROTECT ON) si, cand se verifica scrierea, se citeste "00" in loc de valorile inscrise in PIC.
marian_ariciuc
Da, dupa cum am lamurit pe elforum, trebuie sa scriem raspunsul si aici...
nu este nici o eroare in hex-urile de mai sus, sunt protejate la citire si de aceea nu pot fi verificate...
am scris hex-ul pentru buton fata in uc, am facut montajul doar ca are o functionare cam ciudata(l-am alimentat pe masa de lucru cu sarcina un motoras de 12V) trebuie sa il probez pe masina...
nelamuriea mea este unde vine lipita bobina L1?
nu am reusit sa-mi dau seama din documentele postate aici...
poate are cineva Orcad instalat si deschide fisierul .max, poate este specificat acolo...
Sarbatori Fericite!
FRATELLO
Modulul functioneaza FOARTE bine ! Ai tinut motorasul blocat cand ai alimentat montajul ? La prima alimentare se face calibrarea/memorarea curentului de suprasarcina ...
Daca il pui pe masina, trebuie sa-l recalibrezi !
Care L1 ?!
marian_ariciuc
eu m-am jucat cu modulul pe 'standul de lucru', l-am alimentat cu 12V, sarcina am un motoras de 12V de bormasina cu acumulatori, ia cam 1A in functionare in gol...foarte puternic motorul...in fine, l-am alimentat cu 12V am dat click sa urce/coboare si face cursa completa, adica nu urca/coboara jumatate de cursa la alegerea unei comenzi...face cursa completa...ba chiar daca-i aleg sa coboare in timp ce urca, face asta instant...schimba sensul imediat...dar nu pot face sa urce-coboare doar putin din cursa...

despre calibrare, face mereu cand il alimentez cu tensiune...adica porneste scurt intr-un sens de fiecare data de 3 ori...
o seara placuta!
FRATELLO
Calibrarea inseamna citirea si apoi memorarea curentului de suprasarcina (de "taiere"). Daca nu tii motorasul blocat cand se face calibrarea, atunci valoarea folosita ca maxima referinta in celelalte actionari este eronata !!!
Repet : montajul functioneaza CORECT !
marian_ariciuc
Tind sa cred ca softul postat aici este unul gresit sau poate intentionat gresit?
am testat doua module pe doua masini(una ph1 si alta ph2). ambele teste acelasi rezultat! la prima alimentare, montajul isi face calibrarea, apoi functioneaza destul de normal. dar destul nu e deajuns, in sensul ca daca vreau sa deschid geamul se deschide, sa il inchid , se inchide, dar de tot! si daca vreau sa deschid geamul doar putin? varianta ca daca tii apasat maxim 250ms geamul va efectua comanda completa si daca tii mai mult de atat va efectua comanda cat tin apasat pe buton, este vrajeala!
plus ca rezistoarele de shunt se cam incing, si cam iese fum din ele...

nu este atac la userul psycoo sau ceva de genul, dar scriu asta ca sa nu mai greseasca si altii.
STIMA!
marian_ariciuc
am descoperit cauza functionarii anormale a montajelor....totul consta in calibrare: se inchide geanul la care se doreste calibrare, se mentine apasat up pe buton, se porneste motorul, se elibereaza butonul si veti observa ca geamul coboara putin. se opreste motorul si se va observa ca totul functioneaza conform descrierii.
cea de-a doua problema a unuia dintre montajele mele a fost lipsa condensatorului electrolitic C6, dupa lipirea lui, nu au mai fost nici o problema, modulele funtioneaza la temperatura -10C fara probleme.
ramane sa va tin la curent cu eventualele anomalii in functionarea lor.

presupun ca problema persista pe ambele masini din cauza ca am facut probele iarna cu temperaturi scazute si ambele masini au bateria mica( a mea este de 40Ah si cealalta masina are baterie de 55Ah)...ambele cu motor benzina.
bogdanel88
cine imi face si mie un dispozitiv din asta contra cost?pls
FRATELLO
In documentatia, cu generozitate pusa la dispozitie de Psychoo, scrie : "Pentru o functionare optima, montajul trebuie calibrat pentru fiecare geam individual. Calibrarea se face fortand geamul pe inchidere si citind curentul de "blocat" al motorului electric ce actioneaza geamul.
Pentru a efectua calibrarea se for efectua urmatorii pasi:
- Inchideti geamul la care doriti o calibrare
- Opriti alimentarea cu tensiune a montajului (puneti contactul masinii pe 0, sau daca geamurile sunt legate pe alimentare permanenta, scoateti siguranta geamului)
- Apasati si mentineti apasat butonul pentru a inchide geamul
- Alimentati cu tensiune montajul (puneti contactul pe pozitia ACCESORII, sau puneti siguranta geamului inapoi)
- Eliberati butonul
Montajul isi va efectua calibrarea. La sfarsitul acesteia, geamul se va deschide automat timp de o secunda dupa care se va opri.
Se poate efectua oricand o recalibrare repetand pasii de mai sus.
Initial montajul are memorata in eeprom o valoare a pragului de curent pentru motorasele geamurilor. Daca geamurile fac cursa completa si daca se opreste comanda lor la capat de cursa, nu este necesara calibrarea."
Deci ...aviz amatorilor !!!
marian_ariciuc
Atentie cei cu renault clio/simbol:
am montat un astfel de modul unui prieten cu un renault symbol(clio)...doar pentru geamul din stanga s-a potrivit si de mentionat ca in acest caz calibrarea se face in oglinda: se deschide geamul de tot, se pune contactul pe 0 sau se scoate alimentarea permanenta si se tine apasat invers in aceasta situatie adica in jos. se mentine apasat butonul pe deschis(geamul fiind deja deschis maxim) se elibereaza butonul, geamul va urca maxim 10cm din cursa si se va opri. se memoreaza curentul de capat de cursa si atat... in rest functioneaza la fel.
cred ca aceeasi situatie este si pentru solenza...
marian_ariciuc
@psychoo,
Vrei sa urci aici fisierul necompilat?
psychoo
Dupa cum am spus si pe privat, am facut disponibil proiectul "as is" pentru uzul personal al utilizatoruilor acestui forum.
Daca dau o cautare pe okazii o sa vad ca sunt cel putin 3 persoane care comercializeaza aceste montaje produse de mine, fara sa mi se ceara acordul (nu ca as avea copyright).
Daca cineva ar fi dorit sa inteleaga modul de functionare ar fi putut sa citeasca fisierul doc, care mentioneaza aspecte legate de calibrare, diferente intre solenza si logan si multe altele.
Nu cred ca am vreo obligatie sa fac public si codul sursa. Din punctul meu de vedere am fost foarte "de treaba" ca sa zic asa si pentru ce am postat.
Daca vroiam sa fac ceva intentionat gresit nu as fi mentinat faptul ca trebuie avuta mare grija sa se monteze toate diodele deoarece aici este vorba de intreruperea unei sarcini inductive care produce o tensiune alternativa care depaseste ocazional 120V varf la varf si poate distruge montajul. Prima data se distrug tranzistorii de comanda ai releelor, apoi va iesi fum din controller, cand ajunge tensiune mare pe pinii de output ai acestuia.
Recomand folosirea componentelor mentionate in documente, sau echivalente care sa aiba cel putin aceleasi caracteristici electrice, daca nu mai bune.
Bobina L1 este o scapare a mea, in varianta finala a fost inlocuita cu o dioda -> nu trebuie montata (se vede pe component layout).
marian_ariciuc
QUOTE(psychoo @ 1 Jun 2014, 22:12)
Nu cred ca am vreo obligatie sa fac public si codul sursa.

nu incape discurția despre obligatie.
spun public ca nu are sens sa ma ascund dupa deget, da, sunt unul dintre cei ce ti-au comercializat fara acord montajul. tocmai de-asta ti-am cerut contra cost fisierul necompilat.
imi pare rau ca oferta mea nu ti-a fost atractiva.

asa cum am facut si pe privat, spun si public: mica mea oferta ramane deschisa,
chiar imi pare rau sa stiu ca "ma privesti" cu negativism; intr-un fel sau altul, vreau sa ma revansez.
psychoo
Ceea ce vrei (transpunerea codului pe un alt controller 12F) nu tine doar de o recompilare.
Daca stii sa faci modificarile respective, restul codului ar trebui sa fie floare la ureche:
if(close)
{
while(close);
timer=6;
cmdown=0;
delay_ms(10);
cmdup=1;
delay_ms(10);
while(timer)
{
if(a2d_convert()>=curent)
{
cmdup=0;
timer=0;
}
if(close)
{
cmdup=0;
timer=0;
while(close);
}
}
cmdup=0;
}
Variabila curent si timer sunt tratate in sectiunea de intreruperi: adc, respectiv timer, care trebuiesc setate in functie de controllerul folosit, de oscilator, etc.

Butonul este input, cmdup output ridica geamul, cmdown output coboara geamul - configurat ca atare din registrii TRIS (care difera de ce e setat pt controllerul folosit de mine).
Pentru a nu da input fals in caz de perturbari pe liniile butoanelor se face o functie care sa interogheze portul de X de ori si daca in >80% din cazuri ai 1 returnezi 1 in variabila close (inchide). Atentie cat iti sta programul in acele rutine, ca vrei sa si raspunda prompt la apasare, nu sa piarda vremea.

P.S: pentru geamurile spate de logan si cele de pe solenza exista hex separat, se afla in arhiva, nu trebuie sa faci calibrarea pe dos (la deschiderea geamului). Acele montaje nu vor inchide geamul la blocarea usilor ci il vor deschide...

Nu am nevoie de "despagubiri" deoarece eram constient de faptul ca se vor comercializa aceste montaje de cand am facut publice fisierele.

Despre oferta:
1: pe bune?
2: nu te va ajuta cu nimic codul deoarece nu il vei putea folosi si ma indoiesc ca stii sa faci restul de modificari pentru a face acel cod functional. Dupa cum am scris mai sus, daca stii sa setezi controllerul ca sa faca conversia, sa scrii in eeprom, sa setezi porturile si timerul, restul e o joaca ce tine de imaginatie.
3: ti-am dat o parte din cod, care ar trebui sa iti fie de folos. Daca tot nu te descurci eu zic ca mai ai de studiat...

Spor la treaba.
marian_ariciuc
codul publicat de tine este o frantura si se refera doar la impulsul de ridicare geamuri la incuierea autovehicului.
lipsesc multe, cum ar fi: declaratiile variabilelor, tratarea adc-ului, declararea/interogarea intrarilor.

nu sunt specialist programator, sunt doar un electrician. multumita unui alt user, am reusit cu flowcode sa-mi fac cateva programe pentru 675.

intrebari bonus:
de ce ai utilizat 16f684?
cu cati pini are, nu se putea cu un microcontroler sa comande ambele geamuri? smile.gif


2 Jun 2014, 18:51:
QUOTE(psychoo @ 2 Jun 2014, 17:54)
P.S: pentru geamurile spate de logan si cele de pe solenza exista hex separat, se afla in arhiva, nu trebuie sa faci calibrarea pe dos (la deschiderea geamului). Acele montaje nu vor inchide geamul la blocarea usilor ci il vor deschide...

m-am prins si eu, dar, dar mai tarziu
stii vorba aia: mai bine mai tarziu decat niciodata! biggrin.gif
psychoo
Pai si eu ce ziceam?
Fiecare controller are registrii setati pentru pinii si configuratia sa individuala.
Cu ce te ajuta pe tine declararea TRISC sau ADCON0 pentru acest controller daca nu seamana cu ce ai tu? Care e input, digital sau analog, ce fel de conversie vrei in functie de fosc, etc
Trebuie luata documentatia si setat conform cu ce vrei si ce ai la indemana.

Uite functia de conversie:
//functie pentru realizarea conversiei analog-digitale
//returneaza valoarea pe 10 biti (0 - 1023)
//functia realizeaza 64 de citiri succesive si calculeaza media
//in acest fel eliminandu-se posibilele erori
unsigned int a2d_convert(void)
{
unsigned int jj;
ras=0;
for(jj=0;jj<64;jj++)
{
delay1_4us(2);
GODONE=1; //coneversion status bit; when 1 start or conversion in progres
while(GODONE) continue; //while conversion in progres continue
ADIF=0; //interrupt flag bit made 0, this way no interrupt may apear
delay1_4us(2);
tempstruct.tempbytes.temphigh=ADRESH;
tempstruct.tempbytes.templow=ADRESL;
auxa=tempstruct.tempint;
ras=ras+auxa;
}
ras=ras>>6;
return ras;
}
La calibrare trebuie setat pragul la 80% din maxim, altfel patesti treaba aia cu inrositul rezistorilor...

Raspunsuri bonus:
- disponibilitate, pret bun, posibilitati de dezvoltare in viitor
- nu toti care cumpara module sunt electricieni si le e frica de fire. Sau nu le e frica si isi dau foc la masina pt ca nu izoleaza corespunzator legaturile...sau rasucesc fire in loc sa le cositoreasca/papuci electrici. Pentru restu` lumii plug&play e cel mai safe.
Daca o sa cauti dupa topicurile mele, am facut un al doilea "UCH" care comanda si geamuri, si semnalizari, si alarma si portbagaj. Este montat pe masina mea si functioneaza perfect si azi. Munca a fost pe masura, comercializarea nu merita deoarece costurile cerute au fost prea mari, iar sub ce am cerut nu merita deranjul meu.
Din aceasta cauza nu am mai continuat "productia" de module. Profit prea mic pentru deranj.
marian_ariciuc
Ai dreptate in privinta profitului si a muncii depuse...
Plus ca cu(cacofonie) SMD, f**i ochii intr-un mare stil, nu trebuie sa lucrezi in stare de matoleala ca nu reusesti lipituri neam!
De fapt eu reintrasem ca ma gandeam ca la 12f675 registrul IO este GPIO nu TRIS...
N-ai raspuns la intrebarea: de ce 12f675?
Treaba cu inrositul rezistorilor si arderea lor dupa putine utilizari se cam intampla cu proiectul ce-ti spuneam pe pm.

Da, am vazut cel de-al doilea uch al tau, cam aceleasi idei le-am avut si eu cam acum un an cand am facut ceva similar, la al doilea click al fiecarui buton de pe telecomanda loganului sa faca cate ceva dar din lipsa timpului(in ultimul an am avut experiente reale de viata reala), dar si din lipsa de incredere in electronistul din mine, proiectul respectiv a ramas la stadiul de simulare si un hex beta.
Oricum, tu ai avut ideea inaintea mea cu vreo 3 ani asa ca daca tot ti-am gasit topicul, iti voi fura o idee doua. Dar pe topicul dedicat.
marian_ariciuc
chiar daca n-a cerut nimeni, urc o varianta de module inspirata din cele ce au fost pana acum(psychoo, bericioiu Mythyca),
hexurile se vor putea pune pe hardwareul existent, desenat de psychoo.
in arhiva se gaseste un cablaj desenat de mine, poate e util cuiva.
diferenta intre cele doua hexuri, este faptul ca unul este cu un click la incuiere, celalalt cu doua clickuri pe butonul de incuiere in vederea ridicarii geamului la incuierea automobilului.

hexurile sunt testate si intens utilizate, functionarea lor se va vedea pe blogul lui Cristi Streulea.
aceste hexuri au debounce pe intrare!

in lucru am si un hex cu doua click-uri pe butonul de incuiere pentru hardwareul lui Mythica.
doar ca va trebui sa facem un strap pe cablaj.

atentie! se va inlocui extensia din pdf in RAR!!
psychoo
Salut.
Si varianta mea avea debounce software pe intrare. Ce-i drept, se putea imbunatati...
Ca si sfat, la PCB sa scoti cuprul dintre pinii de putere. Nu au nici o legatura electrica si maresc riscul unui scurt circuit.
Bafta.
marian_ariciuc
Ai dreptate, dar la 12V rezistenta de izolatie nu-i chiar asa mare of...
Intre pinii de putere si in spatiile libere am ales sa las acea portiune necorodata pentru ca asa se corodeaza mai rapid... da, am zis bine, nu m-am incurcat! Se corodeaza mai rapid un circuit subtire fata de o portiune mai mare... nu stiu de ce,

Varianta ta, am imbunatatit-o hardware! Adica deja eliminasem parazitii cu condensatoare in anumisi de vreo jumatate de an, am pus dioda transil in locul suf4007.

Io m-am confruntat de multe ori cu problema parazitilor, descuiam masina si se deschideau geamurile... claxonam, apasam frana, de ridicau/coboram geamurile.
Am luat problema mai in serios si s-a rezolvat...
kkkabuu
sal tuturor. poate incarca cineva PCB la montaju lui psychoo?
Multumesc
kkkabuu
Sal psychoo.Mam apucat de construit montajul tau.in lista de pese necesare apare o bobina (L1 100uH (1812) NL322522T-101K ) Care nu se regaseste in schema.Unde trebue montata in locu la R7 care apare in scema da nu si pe PDF unde sunt toate componentele.
Poti sa ma ajuti cu un raspuns sau cu un PCB
Cu stima Ionut
psychoo
Nu mai exista bobina, a fost inlocuita de o dioda (D3), dar am uitat sa modific si in lista de piese.

R7 este shunt THD si e obligatoriu sa fie montat. Ori shunt ori cele 6 rezistoare de 0.1 ohmi SMD0805
kkkabuu
Mulltumesc mult
Multa stima si respect
dincaionclaudiu
Buna ziua!

psychoo Îmi poți da un PM cu adresa ta de mail? Am nevoie de putin sprijin, eu nu pot da PM
Am o solenza si doresc să o înbunătățesc
psychoo
Salut,
Informatiile le pot oferi pe acest topic ca sa beneficieze si altii de ele, nu pe mail.
genose
Buna seara,


SUNT NOVICE,ASA CA VA ROG SA TRATATI CU INDULGENTA INTRBARILE MELE.
Se poate inlocui Pic16F684 cu PIC16F628A-I/P?iMPLICA MODIFICARI MAJORE?

vVA MULTUMESC
FRATELLO
NU, nu se poate inlocui 16F684 cu 16F628A...ultimul neavand modul ADC (analog-digital converter).
Se poate porta codul pe un alt PIC, cu ADC si suficienta memorie program ...dar nu are rost ! Schema, asa cum este ea, a fost gandita pentru maximum de eficienta. Asa ca procurati-va PIC-ul din schema (exemplu : http://www.tme.eu/ro/katalog/?idp=1&search...eanParameters=1 )
genose
Multumesc pt.raspuns.Dar 2 buc. ma duc undeva pe la 35 ron.Am sa incerc varianta @djasu82 cu pic12f675.
stima,
marian_ariciuc
16F684, merge inlocuit cu succes cu 16F688...cu acelasi hex.
dar la TME au stoc >1000buc de 684...deci?

vezi ca varianta cu 684, are unele neajunsuri soft care trebuie suplinite hardware:
conzi 100nF pe pinii de intrare de la RC4 si 5,
niste diode cu k-ul spre A1 si A5,
condul de 100nF trebuie lipit inainte de acesta,
dioda dinainte de stabilizator trebuie una mare ca si curent, nu merge ll4148, eu am folosit GL1B, GL1A,
in loc de suf4007 am pus un transil de 15V
stabilizatorul veaparat LP2950.
merge si fara chestiile de mai sus doar ca te vei trezi cand claxonezi ca ti se ridica geamul, apesi frana coboara....din cauza ca in instalatia auto sun muuuuulte perturbatii...tocmai de-asta trebuie protejate circuitele electronice.

astea fiind spuse, merge tun! blush.gif
bafta la executie!
PS: si joaca mea de-a electronica, tot de la aceste module a plecat biggrin.gif

LLE: releele, ia linistit LEG-12F, teoretic au 15A pe contacte. am testat unul din pura curiozitate, si am vehiculat prin contactele lui 8-9A, timp de 2-3 minute....s-a incalzit dar nu s-a topit nimic.
psychoo
De acord cu ce ai spus mai sus, mai putin cu dioda de curent mare pentru intrarea in stabilizator.
Acel stabilizator (low drop-out voltage regulator) are scopul de a alimenta pic-ul. Curentul normal de lucru al acestuia nu va depasi 40mA niciodata in acest montaj.
Acesti 40mA sunt pe 5V -> P=0.2W
La intrarea in stabilizator avem 12V..14.4V. La aceeasi putere ne rezulta un curent intre 13.8mA si 16mA. LL4148 poate cara 100mA, avantajul fiind ca e dioda rapida. Nu ar trebui sa faca probleme, si in montajele mele nu au facut figuri.
Despre relee nu stiu ce sa zic, singurele pentru care bag mana in foc sunt cele care le-am folosit si care inca nu dau semne de oboseala la o utilizare destul de serioasa (minim 4 actionari zilnice).
Bafta.

Edit: Uitasem, pana si regulatorul are output de maxim 200mA la 5V adica 1W ceea ce inseamna curent maxim de 83mA la 12V si 69mA la 14.4V, sub limita diodei LL4148.
paul_p
Daca stabilizatorul de 5V este liniar, curentul pe intrare are aceeasi valoare cu cel de iesire, plus consumul propriu.
marian_ariciuc
s-a intamplat sa se intrerupa acea dioda, de cateva ori... singura explicatie care am gasit-o a fost condensatorul electrolitic care cred ca avea curent mare de incarcare...mai mare ca 400ma cat ar fi maximul printr-un ll4148(trebuie verificat in foaie de catalog dar mi-e lene)...
preventiv, nu am mai folosit in acel punct ll4148 biggrin.gif .

releele leg-12F, le recomand cu incredere!
facand o paralela, am inlocuit un releu care avea 8A pe contacte, cu leg12F; in acel circuit, releul care l-am inlocuit s-a topit!....acel releu inchidea circuitul unei bobine de declansare(are ceva curent de magnetizare), dintr-un releu de supraveghere temperatura trafo; am legat provizoriu un astfel de releu si provizoriu definitiv a ramas...
genose
@psychoo sau oricine poate sa:
ma ajute cu o updatare a softului (calibrare) pt softul propus de varianta @djasu82 cu pic12f675.

Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.