Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: dacia 1310 break problema grava la frane!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
brumi
Salut.
Am si eu o o problema destul de serioasa cu franele .....
ultima data cand am lucrat la masina am aerisit franele ca la carte .....
si a mers f bine 2 zile

si acum in weekend a stat masina 2 zile pe loc
si cand sa plec pedala de frana era ..... slab zici ca era guma de mestecat .....

si nu ma opreste foarte greu ..... doar la pedala al 2 - lea tine cum trebuie

mi se pare ca e ceva problema in spate ca daca trag frana de mana un pic atunci merg normal franele cum ar trebuii .....

va rog frumos cat mai repede daca aveti ceva idee ce ar putea sa fie ajutatima ca am nevoie de masina si mie cam frica sa circul asa cu ea ....

deja am avut accident din cauza asta ....

1 Nov 2010, 00:36:
si cum as putea sa blochez repartitorul pe deschis adica sa functioneze la max franele din spate intotdeauna .... ?
ursu_florin2002
mai faci o aerisire...nu s-a facut aia prima cum trebuie...daca zici ca-ti tine la a 2-a pedala. A stat masina pe loc 2 zile.......posibil sa fie si de la garniturile din pompa.-scapa pe langa.nu-i scump un set de garnituri.Asa cu frana de mana franeaza mai bine pt. ca se apropie sabotii mai mult de tambur si e de ajuns sa ciupesti putin frana ca se infraneaza.Un reglaj pt. frana spate se mai face :din stationare , tragi frana de mana la maxim , si faci cateva pedale.....cica s-ar regla singuri sabotii - nush. Desfa la frane pe spate , si mai departeaza sabotii din acei dinti , pana atunci cand cand tamburul intra la fix. Se mai regleaza ei apoi singuri si 100% nu-ti va merge infranata.Asta dupa / sau inainte de a-i mai face odata aerisirea copleta. si verificat/ schimbat garnituri pompa.
brumi
de aerisit nu mai am ce sa aerisesc ca de a 3a oara am patit asa
prima data cand am aerisit-o a tinut o saptamana bine dupa aia iar .... apoi am aerisit iar si dupa cateva zile iar sa bulit ... si acum dupa 2 zila e cox .... tine si la prima pedala dar f greu doar daca apas pana la podea tine cat de cat .....

o sa schimb si garnituriile sa incerc dar sa nu fie altceva si sa nu bag bani in ea iar degeaba ... wacko.gif

de repartitor as vrea sa scap sa nu fie aia problema aia stie cineva cum se poate bloca pe deschis ?
kog
se poate regla din tijele alea ce il apasa. Cu cat e mai apasat, cu atat lichidul trece mai usor. Tinand cont ca mecanismul ala o fi probabil ruginit poti baga un distantier de vreo 5mm intre repartitor si parghie. Daca nu se simte nici un efect e posibil sa fie blocat si ala. Cand ai aerisit ultima data ai gasit aer in instalatie?
Tudor Badescu
Nu e corect sa blochezi repartitorul(limitatorul de franare)pe maxim deschis.Risti cu masina goala,la o franare mai puternica,sa se blocheze fara rost rotile din spate si sa rezulte un derapaj riscant.
bucatzel
QUOTE(brumi @ 1 Nov 2010, 14:16)

de repartitor as vrea sa scap sa nu fie aia problema aia stie cineva cum se poate bloca pe deschis ?
*



Alt destept care stie el mai bine.

Aloooo, gara... stii care-i rolul repartitorului aluia? Ca nu mi se pare ca ai avea habar. Dar daca tu nu stii ce face, pesemne ca n-o fi el asa important, nu?

Ti s-o dat un sfat decent. Baga banii intr-un rand de garnituri, ca nu-o cheltuiala care sa te darame. Si nu lua cele mai ieftine garnituri, de-alea de asam, ca o sa te coste mai mult decat iti va veni sa crezi.

P.S.

In scoala ne invata sa folosim virgula ca separator intr-o fraza, nu ...
Paulorossi
Foarte greu gasesti garnituri de calitate.Daca pui garnituri proaste e posibil sa mearga si mai rau.
Nu le schimba decat daca esti sigura ca sunt garniturile,mai bine verifica intai sa nu ai ceva ciupit pe le sistemul de franare si sa-ti intre aer in sistem
crdi26
Nu stiu daca ai servofrana dar daca ai sa ei in considerare ca si de la servo poate fi

E o parere

Peace
brumi
postul este pentru tonicelli

nu am posturi suficiente ca sa iti trimit PM.

am rezolvat problema cu franele

erau garniturile si aerisitorul de la pistonasele din spate....

daca e aerisitorul cumpara cilindrii noi si schimba garniturile la cele noi cu altele .... ca altfel te tine doar 2 luni max

dar daca e ok aerisitorul schimba garniturile .... curata bine si schimba si ar trebui sa mearga


in rest verifica conductele sa nu fie umede de la lichid de f... fiindca daca sunt trebuie sa schimbi si aia

sau poate sa mai fie pompa .... are si aia garnituri si trebuie schimbate din cand in cand
incearca sa nu cumperi pompa de la ASAM ca sunt rahaturi ..... adica toate piesele de la ei sunt cam asa .....

si eventual verifica repartitorul sa nu fisure aia .....



in rest daca ai timp eu iti recomand sa schimbi tot si in fata garniturile .... le cureti frumos si schimbi tot ce e cauciuc si poate si aerisitoarele daca trebuie ..... si tot ce ai conducte de cauciuc si ce e ruginit ....
si ar trebuii sa ai frane super cum am si eu wink.gif

o da si inca un lucru la tambur sa nu umpli foarte mult la rulmenti cu vaselina doar ce e necesar ca pana se aseaza totul o sa se incinga un pic ( nu foarte tare ) si se topeste si cade pe tambur .... apoi in spate nu tine nici de rahat .... ( tine dar e enervant smile.gif) )

25 Aug 2011, 12:12:
+ daca chiar timpul iti sta la dispozitie curata cate ceva cu smirgel si vopseste si poate iti va arata ca la mine biggrin.gif [attachmentid=1627745277] [attachmentid=1627745278] [attachmentid=1627745279] [attachmentid=1627745280]
ghitza
Frumos ai vopsit dar degeaba ca te tine 2 drumuri pana in colt si e jegu la loc,am avut si eu tentative si nu mai imi trebuie,mai bine vopsesti ceva frumos in compartimentu motor
brumi
daca ai jenti de aliaj cms bagi wapu si o curata 1-2 ..... si gata biggrin.gif


ma rog cu dacii nu prea merita dar merita sa lucrezi pe ea curat .... oricum te umpli de mizerie macar sa nu fie asa de mult-a mizerie biggrin.gif
tonicelli
Multumesc.
masina este a unui prieten si o sa ii spun sa citeasca smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.