mihai_t
24 May 2005, 00:10
Am o Dacia 1310 din '99.Problema e ca daca pe la 80km/h schimb din tr-4 in 5
si calc acceleratia mai "cu viata", urca in viteza si in turatie constant pana la 90km/h si acolo se tureaza dintr-o data si ramane la 90km/h.Am patit faza asta de vreo 2 ori si nu am mai incercat sa vad ce se intampla dupa aceea, ca mi-era frica sa nu crape ceva si sa raman pe drum.
De curand(inainte sa patesc faza asta) am schimbat uleiul la motor si la cutie - la motor am bagat Elf 20w-50 si la cutie ceva ulei romanesc pentru transmisie. Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie discul de abreiaj si placa de presiune, dar e dubios ca se intampla treaba asta numai in tr. V si cand accelerez mai brusc.
Aveti vreo idee ce poate fi ?
andu911
24 May 2005, 04:28
cam asa se manifesta ambreiajul uzat, de la 90 nu mai creste viteza...
dadoshel
24 May 2005, 08:02
aha..deci asta era si la mine....de la 90 urca foarte foarte greu...am crezut ca-i semn de batranete la motor
mihai_t
25 May 2005, 16:54
Bun , e de la ambreiaj.Dar de ce patesc numai in treapta a V-a ? si de ce nu apar problemesi cand schimb vitezele ? Iluminati-ma daca aveti si niste explicatii mai tehnice va rog ...
A, si cam cat ma costa sa schimb discul de ambreiaj si placa de presiune ?
dadoshel
25 May 2005, 22:19
iti spun eu sambata seara cam cat costa...ma duc sambata dimineata la mecanic sa o desfaca si iti dau detalii in legatura cu ceea ce trebuie schimbat la mine,poate iti faci o idee
mihai_t
28 May 2005, 19:13
Ai fost la service ? Ca eu am auzit ca ar costa vreo 5 milioane distractia cu schimbatul placii de presiune si al ambreiajului
manopera te costa cam 1,5 mil, la care adaugi piesele (max 2 mil)
mihai_t
Test pentru verificare uzura disc ambreiaj,
In tr a 4 reduci viteza pina la 40 km/h dupa care accelerezi brusc, fenomene :
Daca motorul are tendinte de a se opri , da in nas , gituieli, ansamblu mecadism -disc sunt ok
Daca motorul se tureaza destul de tare iar masina nu ia viteza , mai mult ca sigur discul ambreiaj este uzat si trebuie inlocuit.
Alt fenomen ce apare la uzura accentuata a discului este un zgomot destul de puternic la plecarea de pe loc tr a 1 a - o vibratie f puternica a discului.
Daca masina ta se incadreaza la aceste fenomene, schimbi discul, daca nu, cauti in alta parte defectul.
mihai_t
30 May 2005, 23:38
Multumesc de sfaturi. O sa incerc ce a zis Dayda. Oricum si daca e de la ambreiaj, mai merg cu el asa cat ma mai tine sau pana fac rost de bani ...
si cand o sa o repar voi reveni si va spun ce a avut si cat m-a costat.
Bafta !
Tatal meu are o Dacia '98 pe care nu a prea fugarit-o, adica nu ia dat viteza a V-a niciodata de cand o are (merge cu max. 60 km/ora).
Fiind nevoit recent sa o conduc am constatat cu stupoare ca intra foarte greu in viteza a V-a dupa multa chinuiala si doar la viteze de peste 90 km/ora.
Este normal fenomenul pt. o Dacie Berlina 1400 cm3 ?
Ce probleme poate avea ?
adumitrachy
31 May 2005, 19:09
1) Nu are cum sa coste 1,5 mil de schimbat placa si discul.E undeva in jur la 500.000.
2)Si dacia mea cand era noua primea greu a V a. Faza e ca mai mult ca sigur motorul si cutia nici " nu si-au dat drumu ". Cam cati km are masina?
QUOTE(adumitrachy @ 31 May 2005, 20:09)
1) Nu are cum sa coste 1,5 mil de schimbat placa si discul.E undeva in jur la 500.000.
poate-n iasi, ca-n bucuresti e un pret rezon
adumitrachy
31 May 2005, 19:26
Adica in bucuresti e ieftin 1.500.000?Mamaaaaa.Nu as vrea sa stau in bucuresti.Mai bine vine omu pana la bacau pe undeva sa schimbe discul si placa.Il ajunge mai ieftin cu tot cu gaz si cu manopera.
Dacia lui tata are cam 30.000 km la bord.
Daca nu se sincronizeaza cutia cu motorul ce s-ar putea face? Trebuie "umblat" in cutie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.